TUV: jak jsou poruchové automobily různých značek

TUV pravidelně zveřejňuje statistiky poruchovosti automobilů různého stáří. Pro současné či budoucí majitele toho kterého auta jsou tyto statistiky výborným vodítkem.
TUV: jak jsou poruchové automobily různých značek

TUV člení vozy do několika kategorií podle stáří; je logické, že starší vozy budou poruchovější než mladší, proto se nelze divit, že má tentýž automobil jinou poruchovost v různých kategorích.

Z každé kategorie zveřejňujeme pět nejméně a pět nejvíce poruchových automobilů.

1 až 3 roky Procento
1. Ford Focus 1
2. Toyota Avensis 1,7
3. Toyota Starlet 2,1
3. Toyota Corolla 2,1
3. Toyota Picnic 2,1
….
102. VW Sharan 10
102. Seat Marbella 10
104. Fiat Palio Weekend 10,8
105. Suzuki SJ 11.I
106. Opel Calibra 14,3
103. Chrysler Voyager 20,1

V „mladých“ automobilech dominuje už delší dobu Toyota. Osobně mě překvapuje také první místo Fordu Focus.

4 až 5 let Procento
1. Toyota Starlett 2,1
2. Nissan Maxima 3,5
3. Subaru Impreza 3,6
4. Subaru Legacy 3,8
5. Porsche 911 3,9
89. Alfa Romeo 145/146 17,2
90. Seat Toledo 17,5
91. Renault Clio 18,1
92. Seat Marbella 20,3
93. Chrysler Voyager 21,5

I zde si Japonci drží svoje pozice. Překvapivá je ale poruchovost Renaultu Clio.

6 až 7 let Procento
1. Toyota RAV 4 4,1
2. Mercedes SL 5,1
3. Porsche 911 5,4
3. Subaru Impreza 5,4
5. Toyota Carina 6,1
5. Toyota Starlet 6,1
79. Seat Toledo. 24,4
80. Chrysler Voyager 24,6
81. Citroën ZX 25,8
82. Seat Marbella 27,8
83. Skoda Favorit 28,8

I zde si Toyota udržuje pověst bezproblémové značky. Na posledním místě se umístil Favorit, na druhou stranu má velmi levné náhradní díly, takže vysoká poruchovost není tak tragická jako u dražších vozů.

8 až 9 let Procento

1. Mercedes SL

5,4
2. Porsche 911 6,2
3. Toyota Carina 8,3
4. Subaru Legacy 9,3
5. Mercedes S-Klasse 9,5
72. Renault Clio 28,5
73. Renault 21 32,5
74. Seat Marbella 33,2
75. Seat Ibiza 33,8
76. Skoda Favorit 34,7

Co dodat...

10 až 11 let Procento
1. Mercedes SL 6,8
2. Porsche 911 8,1
3. Toyota Carina 11,7
4. Subaru Legacy 12,5
5. Mercedes 124 13,4
60. VW Corrado 32,6
61. Renault Espace 33,7
62. Renault 21 34
63. Seat Ibiza 36,9
64. Seat Marbella 37,8

A co vaše auta? Jsou v servisu častěji než na silnici?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků