TÜV Auto Report 2006: Japonci opět na vrcholu

54 komentářů

petr
21. března • 22:36

Pokud to je statisika za rok 2006, tak jak může být v kategorii 6-7 let zařazeno Scorpio, které se vrábělo do r. 1998 tj. nejmladší modely jsou osmi leté (a starší)

chris
17. března • 16:36

Suzuki Shift - to neznám

Martin
15. března • 19:37

všech zarytých zastánců německé kvality, kterým každý rok statistika opakuje, že kvalitu najdou na východě a oni stále ne a ne a ne ono je to tak a tak.  TTT

alf
15. března • 16:43

Felicie udajne na 90. miste. Pokud se nekdo o auto neumi starat, tak pak v techto testech skonci tak jak je psano. Ja mam felinu 6 roku a jeste zadna vazna zavada, a to mam najeto pres 90.000 km .... tak kurnik kde mam ty problemy avizovane

1000mb
15. března • 17:17

Jestli to je v Německu jak ve Francii, tak si tam Feldy kupují socky které kašlou na údržbu, a nějaká prasklá žárovka nebo zaseklý pásy pro ně nejsou důležitý. Já mám na Feldě za 8 let 200 000 km, jezdím do autorizovaných servisů, a kromě běžné údržby: nic. A to to auto nějak nešetřím...

Pavel
15. března • 14:12

A Fiaty opět někde dole.Pak se někdo diví,že u nás mají 4% trhu.

ITTI
15. března • 22:09

I v Itálii? Nebo český pidi trh je směrodatný pro posuzování kvality? Tak to jo,zase vím něco, co jsem nevěděl

ITTI
15. března • 22:07

I v Itálii? Já nevěděl, že český pidi trh je kritérium kvality auta...hm,zase jsem moudřejší

Ludva
15. března • 14:07

Uz se pro jednou smirte ze evropsky pekace vcetne germanskych uberwagen jsou oproti sikmookym plecky

Dusan
15. března • 14:18

Ohanet se cisly jejichz vyznamu nerozumim je u nas pomerne oblibena cinnost.

Dusan
15. března • 13:52

Neni podstatne kdo kolik najede. Hlavnim problemem TUV je, ze pokryva nevelky okruh mene zavaznych zavad zatimco skutecne problemy nejsou vubec zachyceny. Vzhledem k tomu, ze se nespolehliva nejsou auta, ale dily v nich a to specificky v kazdem modelu neco jineho, tak je statisticky vyznam TUV blizky nule.

Gandalf
15. března • 12:41

Kde se vzala dva roky stara auta na technicke kontrole? Co by tam delala? Zapocitavaji snad do teto statistiky i garancni prohlidku. Jak to delaji?

ombre
17. března • 8:06

Už jsi slyšel o firemních vozech?

Mr.Digital
15. března • 12:40

tyto diskuse jsou každý rok stejné a vždy pobaví i já sám mám za sebou několik ročníků - dnes už se jen bavím. Ale stejně mi to nedá a zkusím nastínit další možné kriterium pro lepší emoce - na STK by měli zkontrolovat daný typ auta a zaroveň udělat i hodnocení typu řidiče - pokud se totiž zjistí, že skvělé auto třeba s turbem je pravidelně ničeno stejným typem řidičů, kteří motor ani nezahřejí , tak potom  navrhuji nehodnotit negativně jen daný typ auta , ale právě i oněch řidičů.   Takže časem by vznikla i tabulka auto s normálním řidičem a jeho umístění versus stejný typ auta s řidičem typu třeba B a podle toho kam se kdo řadí jako řidič se pak mohou rozhořet vášnivé diskuse o poruchovosti a spolehlivosti daného typu auta Prostě statistiky to je věc .....
No nakonec musím napsat, že nejlepe vnímá každý spolehlivost auta přes své auto a svoji peněženku. Takže ja jsem zatim spokojen Japonec už opravdu nepatří nakonec

Milosch
15. března • 11:34

A je to tu opět! Nic neříkající tabulka, která nevypovídá vůbec o ničem. Jaký podíl vážných závad? Co to jsou vážné závady? Jsou to procenta aut, která musela být odtažena? Nebo snad procenta kdy se můžeme zabít? Tak nějak by se mohl ptát člověk, který neví o co jde. Protože tak by se to dalo vysvětlit. Přitom se jedná pouze o STK, které vůbec neodpovídá statistice poruchovosti aut.

ivo
15. března • 11:17

Zase pouze papírově potvrzeno, co už je léty provozu aut prověřeno, tedy z němců BMW, Mercedes a Porsche a pak většina Japonců, všechno ostatní jim pouze dýchá na paty, což majitelé ostatních zanček, soudě podle mnohých příspěvků, nejsou schopni rozdýchat. Kupte si některé z výše uvedných aut a budete klidně spát jako já s Mazdou.

bingo
15. března • 12:07

To jses hodnej, ze ses pochlubil. Jeste v necem je tvoje kara statisticky nadprumerna? At to taky vime

Ivo
15. března • 18:32

Mazdy jsou nadprůměrné spolehlivostí, podvozkem a možná i standardní výbavou, kterou musí majitelé většiny evropských značek krvavě platit. Vše ostatní je tuctový standard. Ale ať je ta statistika TUV sebepitomější, přece jen jde o statistiku zatíženou obecně stejnými, trvalými a tím relativně objektivními chybami a výsledky jsou tedy logicky porovnatelné, jak bylo už mnohokrát zdůrazněno, pro srovnatelné typy tříd a aut.

ITTI
15. března • 12:54

Třeba taková M6 v aerodynamickém hluku, hluk od valících se pneumatik a ropáky i hluk motorů. Překonává hlukem(a spotřebou samozžejmě) i motory od VW,takže je naprůměrná

bingo
15. března • 15:32

wow

swifter
15. března • 11:04

Suzuki shift looooooooool

Honza
15. března • 10:34

Pane Ondrašíku, udělejte mi tu radost a popostrčte VW Polo o příčku výše, má 4.3% závad ne 4.5%. Děkuji.

Gonzaless
15. března • 10:13

Pokud k uveřejnění těchto informací jeho autora inspiroval můj odkaz v diskuzi pod článkem z 13.3. "Alfa Romeo se potýká s malými prodeji modelu 159" na prakticky stejný článek na idnes.cz z 23.2., jsem rád, že se tímto stávám externím spolupracovníkem redakce.....

Brouk
15. března • 9:31

Ja nevim, proc tady vytahujete zebricky, ktere jsou uplne debilni. Ve stari 2-3 roky se objevujou vozy, ktere uz se davno nevyrabi...mazda 626, 323, kia sephia. Neopak tam chybi modely, ktere uz se davno na evropskem trhu etablovali a maji svou pozici jistou...hyundai getz, tucson, sonata... Neni pravda ze ty zebricky o nicem nevypovidaji. Naopak, vypovidaji o neprofesionalite a  dyletantismu TUV a vsech redakci, ktere prebiraji chybne a neuplne udaje.

X
15. března • 10:23

Presne vystizeno.
Ja bych jen dodal, ze osobne vlastnim vuz, ktery by autor nejspis oznacil za "vikendovku" a vsadim se, ze s ni najedu za rok mnohem vic nez 90% majitelu treba Fabii nebo podobnych delnickych vozu. Takze i ty uvahy, ze s Porsche se toho najede min nez s Passatem jsou dost mimo.

Enzo
15. března • 9:27

viz Vladkovi z vyvolených odešel blatník. Nakonec, co s takovým zastaralým krámem, když je již na světě nová Toyota RAV 4.

Petr
15. března • 9:21

Zpochybnit se dá cokoliv a statistika obzvlášť. Faktem je, že je to jediná ucelená statistika opírající se o reálné a objektivní základy. Její záludnosti jsou celkem dobře vysvětleny v článku. Jediná další použitelná studie je JD Power, nicméně, ta se opírá o subjektivní dojmy uživatelů, byť maximálně zajímavé. A chtě - nechtě, asi nezbývá než konstatovat, že umístění např. Toyot v obou studiích na Top místech o něčem vypovídá... 

Votrapa
15. března • 15:10

Vážený pane, doporučuji si zjistit obsah ankety dříve než o ní něco napíšte.
A ještě si dovolím drobou poznámku k vašemu tvrzení "opírající se o reálné a objektivní základy". Statistika dovezených banánů se také opírá o reálné základy, přesto mi neřekne, kolik jich sní průměrný občan. Zkušenější banánař totiž ví, že nemalá část jich jde na odpis, nemalé procento také míří do zpracovatelských závodů.
A k umístění toyot - až budou u toyty běžnými služebními vozy nebo až se projeví vliv používaných naftových motorů,  pak se můžeme bavit o jejich spolehlivosti.
Malý tip: zkuste si na www.mobile.de zjisit průměrný počet najetých km u 5 let stré corolly a pak udělejte to samé u golfa nebo focusu....  

Petr
15. března • 17:02

TUV Report není anketa, je to statistika. Je svou povahou jediná, která je otevřeně k mání. Když budu mít k mání lepší informace, rád se o ně opřu. JD Power anketou je, nicméně značně renomovanou. Netvrdím, že sledují totožné ukazatele, ale přinejmenším v určitých oblastech se výrazně překrývají. Jak sem řekl, zpochybnit se dá cokoliv. Ale pokud se tyto dva na sobě nezávislé zdroje sejdou na informaci: Corolla patří mezi špičku, Golf s bídou k lepšímu průměru, je pro mě taková informace přinejmenším velmi zajímavá.
To že se majitelé Golfů a Focusů začnou čílit, protože považují za osobní urážku útok na "pověstnou kvalitu" svých vozů, to už je jiná věc.
Kromě toho, Toyoty se posledních několik let stávají velmi běžnou součástí flotil, hlavně těch pod operativním leasingem. Hádejte proč? Protože interní statistiky těchto leasingovek o nákladovosti (včetně té servisní) jednotlivých značek a modelů říkají, že Toyoty patří k nejhospodárnějším. Nejsou to jen japonské značky, ale mohu vás ujistit, že VW ani Ford v tomto ohledu ke špičce nepatří ani zdaleka.
Samozřejmě lze zpochybnit i tenhle argument, třeba tím, že je to jen takové "jedna paní povídala", příp. oblíbeným rčením o tom, že japonci drží tři roky a hned potom se rozpadnou na prvočinitele atd... Ale to už nemá ani smysl komentovat.
Tak do toho!!

Votrapa
15. března • 18:09

uff, samozřejmě, statistika - pardon - chtěl jsem napsat ještě něco k JD, ale pak jsem rezignoval a smazal to a to slovo tam zůstalo. nicméně zopáknu to co jsem napsal na konci - skočte na to www.mobile.de. Za 10 minut máte jasno. Napsal bych vám výsledek (mě samotného překvapil), ale nechci vás ovlivňovat...

a přiznám se že netuším jak se "překrývají" - JD je o pocitech a některý věci tam maj pro mě nepochopitelnou váhu (spokojenost se servisem ?? ??? )
TUV míchá hrušky s jabkama a ignoruje důležitá fakta. Nevím co dodat - už jsme si o tom psali s goesem a shodli se na 1 věci. TUV lze brát vážně, ale interpretace dat je velmi složitá a je potřeba brát v úvahu celou řadu faktů.

jirka
15. března • 9:11

Tak Felda o5 díru do světa neudělala škoda
P.S. http://www.onlinegamesky.cz/

atnarfus
15. března • 21:09

Jenomže Felda je na téhle pozici hlavně díky zk.....u hydrokorektoru. I u nás spousta Favoritů a Felicií neprojde technickou jenom pro poruchu tohodle aparátu. Vyloučit tuhle stupidní závadu, bude všechno jinak.

Al Bunda
15. března • 8:53

Uvedená statistika má z pohledu ČR jednu chybu - vozy jsou v převážné míře provozovány na německé silniční síti.
U nás by tato statistika dopadla bezpochyby jinak - v popředí by byl ZETOR následován BVP

Clayton
15. března • 1:37

Statistika spolehlivosti, která nezohledňuje počet najetých kilometrů a pravděpodobnou péči, které se jednotlivým vozům dostává je naprosto nesmyslná. Smysl má snad porovnání vozů určených pro podobného zákazníka s podobným nájezdem jako např. Mondeo x Laguna x Passat. V téhle statistice srovnáváme Porsche 911, které má po třech letech typicky najeto ani ne 30 000 km + exluzivní péči s typicky firemními vozy s nájezdem 150 000 km. Snad jediné, co s toho můžu odvodit, je to, že Porsche je překvapivě nespolehlivé...

KArel
15. března • 8:01

No, i ve tvém šíleném výkladu se to dá brát takto: pořídíš-li si auto X a budeš-li ho používat podobným  style m jako jeho ostatní majitelé, budeš mít po Y letech pravděpodobnost poruchy Z. Těžko si někdo pořídí Porsche jako rodinný vůz nebo Octavii jako sporťák pro volné chvíle. Kilometry ti můžou být ukradené, příjmy (a úspory) vznikají v závislosti na čase, ne na vzdálenosti ....

Audipetr
15. března • 7:19

To jsou klasicky kecy, mnohem vic pravdy je receno v clanky, kteej jsi ocividne ani necetl. Tohle je naprosta pravda:

"Statistika TÜV přímo nevypovídá o kvalitě, ani o spolehlivosti vozů. Vypovídá o počtu odhalených závad při německé technické kontrole, což může svědčit stejně tak o spolehlivosti vozu, jako o pečlivosti jeho majitele. Statisticky ale lze předpokládat, že o vozy stejné třídy a cenové skupiny se budou jejich majitelé starat zhruba stejně a najedou s nimi obdobný počet kilometrů. Proto má srovnání v rámci stejné třídy slušnou vypovídací hodnotu a lze říci, že poslední generace Toyoty Corolla (4. příčka) bude trvanlivějším vozem než stejně starý Peugeot 307 (71. příčka). Naopak lze na základě statistik TÜV jen těžko tvrdit (byť to nelze ani popřít), že Porsche Boxster (6. místo) bude mnohem trvanlivějším vozem než pětkové BMW (70. místo). Stuttgartská víkendovka bude dozajista méně využívaným a více opečovávaným vozem než mnichovský dálniční expres."

Tohle neni statistika na srovnani 911 a Mondea, ale treba na srovnani Mondea a Passata a tam plati presne tohle. Ze jsou vsechny auta v jedny tabulce zmate akorat ty co si tohle neuvedomej... Zamysli se nad tim...

xerxon
15. března • 16:03

Ta statistika ma mnohem vic problemu nez je zmineno v clanku a neni pouzitelna ani pro porovnani vozu stejne tridy.

Hlavne totiz zohlednuje vady, ktere jsou podstatne z hlediska technicke kontroly. Tudiz napr. porucha sklapeni svetel bude brana ja vazna zavada, prestoze z financniho hlediska je to pro majitele drobna zavada.
Naopak auto, kteremu se bezne rozsypava klimatizace, autoradio, topeni ci navigace bude ve statistikach skvele, prestoze pro majitele to bude mnohem financne narocnejsi vuz.

No a aby toho nebylo malo, tak statistika vubec nezohlednuje zavady, ktere auto cini nepojizdnym, protoze s takovym na STK nikdo nedojede. Proto napr. Subaru je v TUV statistikach tak vysoko, prestoze se mu casto na cestach rozsype motor, prevodovka nebo diferencialy. Jenomze tohle cini auto nepojizdnym a nebude tak vubec zachyceno v TUV statistice. Pro majitele financni katastrofa, ve statistice vypada jako skvele auto. Toto potvrzuje i jiny zebricek spolehlivosti
http://www.reliabilityindex.co.uk/ kde u Subaru jsou zavady na motoru a pohonu mnohem castejsi nez u jinych znacek.

xerxon
15. března • 16:04

Omlouvam se, vracelo mi to chybu a pritom se to poslalo. Prosim redakci o vymazani nadbytecnych prispevku

xerxon
15. března • 16:03

Ta statistika ma mnohem vic problemu nez je zmineno v clanku a neni pouzitelna ani pro porovnani vozu stejne tridy.

Hlavne totiz zohlednuje vady, ktere jsou podstatne z hlediska technicke kontroly. Tudiz napr. porucha sklapeni svetel bude brana ja vazna zavada, prestoze z financniho hlediska je to pro majitele drobna zavada.
Naopak auto, kteremu se bezne rozsypava klimatizace, autoradio, topeni ci navigace bude ve statistikach skvele, prestoze pro majitele to bude mnohem financne narocnejsi vuz.

No a aby toho nebylo malo, tak statistika vubec nezohlednuje zavady, ktere auto cini nepojizdnym, protoze s takovym na STK nikdo nedojede. Proto napr. Subaru je v TUV statistikach tak vysoko, prestoze se mu casto na cestach rozsype motor, prevodovka nebo diferencialy. Jenomze tohle cini auto nepojizdnym a nebude tak vubec zachyceno v TUV statistice. Pro majitele financni katastrofa, ve statistice vypada jako skvele auto. Toto potvrzuje i jiny zebricek spolehlivosti
http://www.reliabilityindex.co.uk/ kde u Subaru jsou zavady na motoru a pohonu mnohem castejsi nez u jinych znacek.

xerxon
15. března • 15:57

Ta statistika opravdu v podstate nema vyznam, je tam i vice problemu s touto statistikou nez je zmineno v clanku. Nad kazdou statistikou je totiz nutno se zamyslet, coz evidentne hodne lidem dela problem.

Zasadni problem teto statistiky je, ze se zohlednuji poruchy jenom z pohledu technicke kontroly. Tudiz treba auta nejake znacky, ktera ma poruchove sklapeni svetel (coz je brano jako vazna zavada) muze vypadat jako poruchove auto, prestoze v podstate pro majitele je to mala zavada, ktera se da odstranit za par penez.
No a serie aut, kteremu se vecne rozsypava klimatizace, autoradio ci navigace, bude v teto statistice vypadat dobre, protoze to TUV vubec nezohlednuje. A pritom pro majitele to bude celkem velka financni zatez.
No a aby to bylo jeste horsi, tak se tam nezohlednuji vubec poruchy, ktere cini auto nepojizdnym, protoze samozrejme s takovou poruchou nikdo na STK nepojede . Proto napr. Subaru vychazi v TUV statistikach tak dobre, prestoze se jim casto budto rozsype na ceste motor, prevodovka nebo diferencialy a auto nejede. V TUV statistice se to nezachyti a auto vypada spolehlive, ale pro majitele je to financni katastrofa. To potvrzuje i jina statistika, http://www.reliabilityindex.co.uk/ kde nejvice zavad na subaru je u motoru a pohonu, ktere jsou TUV zachycovany jenom minimalne, protoze obvykle cini auto nepojizdnym.

xerxon
15. března • 15:56

Ta statistika opravdu v podstate nema vyznam, je tam i vice problemu s touto statistikou nez je zmineno v clanku. Nad kazdou statistikou je totiz nutno se zamyslet, coz evidentne hodne lidem dela problem.

Zasadni problem teto statistiky je, ze se zohlednuji poruchy jenom z pohledu technicke kontroly. Tudiz treba auta nejake znacky, ktera ma poruchove sklapeni svetel (coz je brano jako vazna zavada) muze vypadat jako poruchove auto, prestoze v podstate pro majitele je to mala zavada, ktera se da odstranit za par penez.
No a serie aut, kteremu se vecne rozsypava klimatizace, autoradio ci navigace, bude v teto statistice vypadat dobre, protoze to TUV vubec nezohlednuje. A pritom pro majitele to bude celkem velka financni zatez.
No a aby to bylo jeste horsi, tak se tam nezohlednuji vubec poruchy, ktere cini auto nepojizdnym, protoze samozrejme s takovou poruchou nikdo na STK nepojede . Proto napr. Subaru vychazi v TUV statistikach tak dobre, prestoze se jim casto budto rozsype na ceste motor, prevodovka nebo diferencialy a auto nejede. V TUV statistice se to nezachyti a auto vypada spolehlive, ale pro majitele je to financni katastrofa. To potvrzuje i jina statistika, http://www.reliabilityindex.co.uk/ kde nejvice zavad na subaru je u motoru a pohonu, ktere jsou TUV zachycovany jenom minimalne, protoze obvykle cini auto nepojizdnym.

Bufo
28. března • 16:53

Proto napr. Subaru vychazi v TUV statistikach tak dobre, prestoze se jim casto budto rozsype na ceste motor, prevodovka nebo diferencialy a auto nejede.
Zaujimalo by ma, cim mozete podlozit vase tvrdenie, ze Subaru sa casto rozsype na cestach z dovodu poruchy motora, prevodovky alebo diferencialov. Pozeral som aj stranky www.reliabilityindex.co.uk a ani tam som taketo fakty nenasiel. Na druhej strane, nasiel som tam napr. pre Subaru Forrester, ze index poruchovosti pre axle&suspension je 100%, co sa mi zda dost nepravdepodobne - zeby kazde Subaru malo problem s osami a pruzenim?

Rudidlo
15. března • 13:17

Může mi někdo vysvětlit, co přesně udává to procento v pravém sloupci? Jedná se o procento vozů, které neprošlo STK v dané skupině nebo procento vozů dané značky, které neprošlo STK v dané skupině?

Rudidlo
15. března • 13:16

Může mi někdo vysvětlit, co přesně udává to procento v pravém sloupci? Jedná se o procento vozů, které neprošlo STK v dané skupině nebo procento vozů dané značky, které neprošlo STK v dané skupině?

wolff
15. března • 7:22

No to enní tak úplně pravda...
Moc firemních Corol sem neviděl... 307 a Golfů ano...

Audipetr
15. března • 7:28

Akorat hledas problemy, rict, ze ta stat je bezcenna muze rict jen hnup... Akorat je treba nad tim myslet, zatimtu slysim akorat otrepany klise!

Audipetr
15. března • 7:26

Absolutne mozna, relativne tezko. Golfu se v Nemecku proda jaksi vic nez nez Coroll, a tak jich vidis vic ve vsech provedenich, ale procentuelne bude zastoupeni sluzebaku vzdycky podobny.

Jasny, mirny odchylky jsou mozny, ale nic co by posadilo Corollu na spicku a 307 na chvost! V jedny tride nikdy ne... Zbytek plati co v clanku...

Votrapa
15. března • 9:08

No já bych se na to podíval ještě z jiného úhlu. Zatímco většina 307 se prodá s naftou u toyoty jen minimum. A myslím že i němci umí počítat náklady... Takže  ty rozdíly v nájezdech budou o dost větší. Samozřejmě P307 není zrovna vhodnej příklad - o "kvalitě" prvních ročníků jdou na netu legendy.  

nick
15. března • 7:08

jasně to máš pravdu, to nemůže být vůbec objektivní. Svědčí to jenom o tom, jak jsou majitelé různých druhů vozů líní zajet si před STK do servisu a nechat si vše opravit.

Audipetr
15. března • 7:22

Kdyz jsem clanek v noci cetl, doufal jem ze si lidi konecne uvedomi k cemu TUV, protoze je tu skvele receny jak to jde a nejde brat. Jenze hlupacku se zase naslo dost, pod clankem zase srovnavate nesrovnatelny, i kdyz to v clankzumate vysvetleny...

Jago
15. března • 0:18

V clanku mate 2x vetu:
Proto má srovnání v rámci stejné třídy slušnou vypovídací hodnotu...
Uz som sa tesil na novy rebricek.... a dosckal som sa.
Dik
Mimochodom mozem potvrdit spolahlivost vozoveho parku NISSAN (primery, Almery, Micry) v nasej firme.

Audipetr
15. března • 0:21

Audiny taky nedopadly nejhur  A A4 jak je vysoko, no je to kara

GTI DSG
15. března • 0:24

podivej se jak A4 postupuje s vekem to soudruzi z VW si u Golfu predplatili stale 21 misto

Audipetr
15. března • 0:32

No jo, zraje jak vino  A Golf uz jak vidim dozral, 2008 nova sklizen

Doporučujeme

Články odjinud