TÜV Auto Report 2006: Japonci opět na vrcholu

Statistika odhalených závad při německých technických kontrolách je často brána jako nezpochybnitelné měřítko kvality vozů. Nyní přišly nejnovější výsledky, a tak se opět po roce můžeme podívat, jak si stojí auta, která máme, nebo která bychom si chtěli pořídit.
TÜV Auto Report 2006: Japonci opět na vrcholu
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Vozy ve stáři 2 až 3 roky
  2. Vozy ve stáři 4 až 5 let
  3. Vozy ve stáři 6 až 7 let
  4. Vozy ve stáři 8 až 9 let
  5. Vozy ve stáři 10 až 11 let
Každoročně se v Německu provádí miliony technických kontrol, které má na starosti organizace TÜV. Za minulé období prošlo těmito kontrolami více než 7,6 mil vozů, což již dává pořádný statistický vzorek. Navíc se do statistiky uvádí pouze modely a značky, kterých prošlo těmito kontrolami min. 500 za rok, aby byla dosažena určitá výše statistické přesnosti.

Statistika TÜV přímo nevypovídá o kvalitě, ani o spolehlivosti vozů. Vypovídá o počtu odhalených závad při německé technické kontrole, což může svědčit stejně tak o spolehlivosti vozu, jako o pečlivosti jeho majitele. Statisticky ale lze předpokládat, že o vozy stejné třídy a cenové skupiny se budou jejich majitelé starat zhruba stejně a najedou s nimi obdobný počet kilometrů. Proto má srovnání v rámci stejné třídy slušnou vypovídací hodnotu a lze říci, že poslední generace Toyoty Corolla (4. příčka) bude trvanlivějším vozem než stejně starý Peugeot 307 (71. příčka). Naopak lze na základě statistik TÜV jen těžko tvrdit (byť to nelze ani popřít), že Porsche Boxster (6. místo) bude mnohem trvanlivějším vozem než pětkové BMW (70. místo). Stuttgartská víkendovka bude dozajista méně využívaným a více opečovávaným vozem než mnichovský dálniční expres.

Závěrem se sluší dodat, že do statistiky se uvádí pouze počet "vážných závad", tedy těch, kvůli kterým daný automobil neprojde technickou kontrolou. A jak to tedy dopadlo? V jednotlivých kapitolách naleznete vždy kompletní tabulku vozů ve sledovaném staří.

Vozy staré 2 až 3 roky

Pořadí

Model

Podíl aut s vážnou závadou

1.

Subaru Foerster

3,00%

2.

Mazda Demio

3,40%

 

Toyota Yaris

3,40%

4.

Porsche 911

3,50%

 

Toyota Corolla

3,50%

6.

Porsche Boxster

3,60%

7.

Mercedes SLK

3,80%

 

Subaru Legacy

3,80%

9.

Mazda MX-5

3,90%

10.

Mercedes A-Klasse

4,00%

11.

Toyota RAV 4

4,10%

12.

Mercedes C-Klasse

4,20%

13.

Ford Fiesta

4,30%

 

Opel Corsa

4,30%

15.

VW Polo

4,50%

 

Audi A4

4,50%

17.

Audi A2

4,70%

 

BMW 7er

4,70%

19.

Honda Civic

4,80%

 

Mazda Premacy

4,80%

21.

Nissan Primera

4,90%

 

VW Golf/Bora

4,90%

23.

Volvo S 60

5,00%

 

VW New Beetle

5,00%

25.

Nissan Almera

5,10%

 

Toyota Avensis

5,10%

27.

Mitsubishi Colt/Lancer

5,20%

 

Saab9-3

5,20%

29.

Audi A3

5,30%

 

Honda Accord

5,30%

 

Land Rover Freelander

5,30%

 

Mitsubishi Space Wagon

5,30%

 

Skoda Fabia

5,30%

34.

Audi TT

5,40%

35.

Mazda 626

5,50%

 

Mercedes SL

5,50%

 

Opel Agila

5,50%

 

Smart Fortwo

5,50%

39.

Ford Focus

5,60%

40.

Citroën Berlingo

5,70%

 

Suzuki Wagon R+

5,70%

42.

Citroën Xsara

5,90%

 

Mazda 323

5,90%

 

Mitsubishi Patero

5,90%

 

Suzuki Jimny

5,90%

46.

Mitsubishi Carisma

6,00%

47.

Mitsubishi Galant

6,20%

48.

VW Lupo

6,30%

 

VW Passat

6,30%

50.

Seat Leon/Toledo

6,40%

 

Skoda Octavia

6,40%

52.

BMW Z3

6,60%

 

Ford Mondeo

6,60%

54.

Opel Astra

6,70%

 

Renault Mégane

6,70%

 

Suzuki Shift

6,70%

57.

Audi A8

6,80%

 

Volvo V70

6,80%

59.

Audi A6

6,90%

60.

Citroën C5

7,00%

 

Mercedes S-Klasse

7,00%

 

Suzuki Vitara

7,00%

63.

BMW 3er

7,10%

 

Seat Ibiza/Cordoba

7,10%

 

Volvo S40/V40

7,10%

66.

Hyundai Atos/Atos Prime

7,20%

 

Renault Scénic

7,20%

68.

Renault Twingo

7,30%

 

Renault Clio

7,30%

70.

BMW 5er

7,40%

71.

Peugeot 206

7,50%

 

Peugeot 307

7,50%

73.

Nissan Micra

7,60%

74.

Fiat Seicento

7,70%

 

Kia Sephia

7,70%

 

Volvo S80

7,70%

77.

BMW X5

7,90%

78.

Ford Ka

8,00%

79.

Mercedes M-Klasse

8,10%

80.

Fiat Punto

8,20%

81.

Hyundai Elantra

8,40%

82.

Alfa 147

8,50%

 

Renault Espace

8,50%

84.

Lancia Y

8,60%

85.

Fiat Stilo

8,70%

 

Opel Vectra

8,70%

87.

Jeep Grand Cherokee

8,80%

88.

Opel Omega

8,90%

89.

Daihatsu Cuore

9,00%

 

Mini

9,00%

91.

Renault Kanylo

9,30%

 

Seat Arosa

9,30%

93.

Alfa 156

9,40%

 

Mercedes E-Klasse

9,40%

95.

Citroën Saxo

9,80%

 

Peugeot 106

9,80%

97.

Opel Zafira

10,10%

98.

Peugeot 406

10,60%

99.

Hyundai Accent

10,70%

100.

Chrysler PT Cruiser

10,90%

101.

Chrysler Voyager

11,00%

 

Ford Galaxy

11,00%

103.

Opel Frontera

11,20%

104.

Seat Alhambra

11,50%

105.

VW Sharan

12,70%

106.

Fiat Marea

13,70%

107.

Renault Laguna

14,80%

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Slovo na úvod, Vozy ve stáři 2 až 3 roky
  2. Vozy ve stáři 4 až 5 let
  3. Vozy ve stáři 6 až 7 let
  4. Vozy ve stáři 8 až 9 let
  5. Vozy ve stáři 10 až 11 let
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků