Turecko chce vyrábět elektroauta. Nová značka TOGG ukázala první koncepty

Turecko chce s vlastní značkou TOGG vstoupit do automobilového průmyslu, a to hned cestou elektromobilů. Světu se tak nyní ukazuje první dvojice konceptů.

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily.

Nejživější diskuse roku 2019: Prolomili jste rekord! Nejvíce táhly elektromobily

Nejživější diskuse roku 2019: Prolomili jste rekord! Nejvíce táhly elektromobily

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina.

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku.

Elektromobil Rivian se prý umí chovat jako tank. Ve videu ukazuje, co tím myslí

Elektromobil Rivian se prý umí chovat jako tank. Ve videu ukazuje, co tím myslí

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici.

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu.

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků