Turecko chce vyrábět elektroauta. Nová značka TOGG ukázala první koncepty

Turecko chce s vlastní značkou TOGG vstoupit do automobilového průmyslu, a to hned cestou elektromobilů. Světu se tak nyní ukazuje první dvojice konceptů.

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily.

Nejživější diskuse roku 2019: Prolomili jste rekord! Nejvíce táhly elektromobily

Nejživější diskuse roku 2019: Prolomili jste rekord! Nejvíce táhly elektromobily

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina.

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku.

Elektromobil Rivian se prý umí chovat jako tank. Ve videu ukazuje, co tím myslí

Elektromobil Rivian se prý umí chovat jako tank. Ve videu ukazuje, co tím myslí

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici.

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

VW možná vyřešil hlavní nevýhodu elektromobilů. Umožní nabíjení kdekoliv

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu.

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době.

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků