Vážený pane Ondrášiku, turbo se v kombinaci se s naftovým motorem rozhodně neobjevilo až v roce 1978, už o několik desetiletí dříve se tato kombinace běžně vyskytovala u velkých dieselů - např. lodních, lokomotivních či stacionárních, nemluvě o nákladních autech. Zřejmě jste měl na mysli první použití v osobním voze. Možná by to chtělo aspoň přemýšlet nad formulacemi, když už nejste schopen ověřit si nejzákladnější fakta.
Podle nekterych zdroju je prvni turbo jeste o neco starsi - patent z roku 1902 zapsany pro Renault. Nevim, zda je to pravda, pripadne zda tou dobou Renault turbo v nejakem motoru prakticky pouzil. Ten svycarsky konstrukter mimochodem podle dostupnych informaci vyvinul turbo pro letecky motor.
jj, mám stejné informace. Renault a 1902.
Nevím, proč je jako významný rok 2005 kvůli nasazení VTG na benzín a není uveden jako významný rok, kdy došlo vůbec k prvnímu nasazení VTG na diesel. V čem je VTG na benzínu tak lepší než u dieselu?
Ono nasazení VGT u benzínového motoru bylo dlouhou dobu problematické kvůli výrazně vyšším teplotám spalin. U naftového motoru je to do +- 830C u benzínového až 1000C. Proto nasazení u naftového motoru bylo jen jakousi evolucí stávající technologie a toto nekladlo skoro žádné problémy. Ovšem nasazení v benzínových autech je právě pro tu vysokou teplotu velmi složité a vyžádalo si to dalo více inovací. Každopádně VGT se mohlo zmínit jako celek. To máte pravdu.
První evropské seriové nasazení truba na benzínový motor má "na svědomí" BMW s modelem 2002tii v roce 1972.
U zmíněného Porsche nejde o to, že by bylo první. Oficiálně je prvním Chevrolet, který toto nasadil již v roce 1962, ovšem ani jim, ani následovníkům se nepovedlo toto nasazení. Oba předchozí zástupci měli značné problémy a dříve, či později to stáhli, protože nedokázali zajistit alespoň nějakou kvalitu a bezporuchovost. Proto se někdy říká, že první opravdové nasazení zvládlo až Porsche, což je ve zprávě také zdůrazněno. Ostatní byli dřív, ale jejich výsledky nebyly zrovna to, čím by se měli chlubit.
taky mi tam schází.I když turbo u BMW bylo dost problematický a moc velkou díru do světa s ním neudělali......
Hip hip hurááá....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.