Je tomu již sto let, co turbodmychadlo spatřilo světlo světa. Švýcarský konstruktérAlfred Büchi si ho nechal patentovat v roce 1905. Přestože se turbodmychadlo začalo hojně používat až v posledních letech, provází vývoj automobilů a letectví od svého počátku. Pro příznivce faktů lze uvést celkově čtyři důležité roky.
Tím prvním je rok 1962, kdy bylo turbodmychadlo poprvé nasazeno v civilním, sériovém voze. Jednalo se o Chevrolet Corvair Monza a Oldsmobile Jetfire. Dalším důležitým rokem je rok 1974, kdy se turbodmychadlo poprvé objevilo ve voze Porsche, což je někdy považované za první vůz s turbodmychadlem na světě, protože předchozí nasazení v amerických vozech nemělo, z důvodů velkých a častých poruch, dlouhé trvání. Třetím významným rokem byl rok 1978, kdy se turbodmychadlo poprvé objevilo společně s naftovým motorem. Tato kombinace si našla místo v Mercedesu 300SD. Posledním významným datem je rok 2005, kdy opět Porsche, jako první použil u benzínového motoru turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek, tedy obdobou toho, co je dnes běžné u naftových motorů.