Celkově jde o velmi profesionální stavbu, která vypadá téměř jako z továrny. Veřejnosti se představí na lednovém autosalonu v Tokiu. Zdroj: Saitama Automobile College

Celkově jde o velmi profesionální stavbu, která vypadá téměř jako z továrny. Veřejnosti se představí na lednovém autosalonu v Tokiu. | Zdroj: Saitama Automobile College

Sama automobilka představila tento vůz v limitované stokusové edici, osazené kompresorem, který vyšrouboval výkon k 96 kW (130 k) a 180 Nm. Šikovní úpravci se ale rozhodli pro něco mnohem radikálnějšího. Zdroj: Saitama Automobile College

Sama automobilka představila tento vůz v limitované stokusové edici, osazené kompresorem, který vyšrouboval výkon k 96 kW (130 k) a 180 Nm. Šikovní úpravci se ale rozhodli pro něco mnohem radikálnějšího. | Zdroj: Saitama Automobile College

Auto je dílem japonské univerzity Saitama, která má mezi svými studijními programy také automobilové zaměření.  Zdroj: Saitama Automobile College

Auto je dílem japonské univerzity Saitama, která má mezi svými studijními programy také automobilové zaměření.  | Zdroj: Saitama Automobile College

Zadní část iQ byla totálně přepracována, aby pojala motor z Kawasaki Ninja ZX-14R. Zdroj: Saitama Automobile College

Zadní část iQ byla totálně přepracována, aby pojala motor z Kawasaki Ninja ZX-14R. | Zdroj: Saitama Automobile College

Ten má ve své sériové podobě 155 kW (211 k) a 154 Nm, což je na takovouto blechu více než dost. Zdroj: Saitama Automobile College

Ten má ve své sériové podobě 155 kW (211 k) a 154 Nm, což je na takovouto blechu více než dost. | Zdroj: Saitama Automobile College

 Zdroj: Saitama Automobile College

| Zdroj: Saitama Automobile College

Poháněna jsou zadní kola, výfuk se nachází v zadním bočním oknu.  Zdroj: Saitama Automobile College

Poháněna jsou zadní kola, výfuk se nachází v zadním bočním oknu.  | Zdroj: Saitama Automobile College

Uvnitř pak najdeme dvě sportovní sedačky (zadní sedadla musela udělat místo motoru), tříramenný sportovní volant Momo a velice vtipný volič řazení (zřejmě sekvenční převodovky), vyrobený z očkového klíče.  Zdroj: Saitama Automobile College

Uvnitř pak najdeme dvě sportovní sedačky (zadní sedadla musela udělat místo motoru), tříramenný sportovní volant Momo a velice vtipný volič řazení (zřejmě sekvenční převodovky), vyrobený z očkového klíče.  | Zdroj: Saitama Automobile College

Příď a záď dostaly světla a design aktuálního GR Yarisu, však také tvůrci svému dílu říkají „GR Yaris Jr.“ Zdroj: Saitama Automobile College

Příď a záď dostaly světla a design aktuálního GR Yarisu, však také tvůrci svému dílu říkají „GR Yaris Jr.“ | Zdroj: Saitama Automobile College

Máme zde také rozšířené prahy, blatníky, karbonovou kapotu a pořádné lepivé pneumatiky na zadní širší nápravě. Zdroj: Saitama Automobile College

Máme zde také rozšířené prahy, blatníky, karbonovou kapotu a pořádné lepivé pneumatiky na zadní širší nápravě. | Zdroj: Saitama Automobile College

Sama automobilka představila tento vůz v limitované stokusové edici, osazené kompresorem, který vyšrouboval výkon k 96 kW (130 k) a 180 Nm. Šikovní úpravci se ale rozhodli pro něco mnohem radikálnějšího. Zdroj: Saitama Automobile College
Auto je dílem japonské univerzity Saitama, která má mezi svými studijními programy také automobilové zaměření.  Zdroj: Saitama Automobile College
Zadní část iQ byla totálně přepracována, aby pojala motor z Kawasaki Ninja ZX-14R. Zdroj: Saitama Automobile College
Ten má ve své sériové podobě 155 kW (211 k) a 154 Nm, což je na takovouto blechu více než dost. Zdroj: Saitama Automobile College
10
Fotogalerie

Tuning pro GR Yaris? Kdepak, Japonci nacpali silný motor z motorky do Toyoty iQ

Mini rozměry, maxi výkon: Šílená úprava kapesní Toyoty bude mít premiéru na autosalonu v Tokiu

Možná jste už zapomněli na dobu, kdy Toyota vyráběla miniaturní městské autíčko iQ, poháněné benzinovým litrem či třináctistovkou, nebo i naftovou jedna-čtyřkou. Sama automobilka představila tento vůz v limitované stokusové edici s kompresorem, který vyšrouboval výkon k 96 kW (130 k) a 180 Nm. Šikovní úpravci se ale rozhodli pro něco mnohem radikálnějšího. Auto je dílem japonské univerzity Saitama, která má mezi svými studijními programy také automobilové zaměření.

Zadní část iQ byla přepracována, aby pojala motor z Kawasaki Ninja ZX-14R. Ten má ve své sériové podobě 155 kW (211 k) a 154 Nm, což je na takovouto blechu více než dost. Poháněna jsou zadní kola, výfuk se nachází v zadním bočním oknu. Aby toho nebylo málo, jsou tu i podstatné vizuální změny. Příď a záď dostaly světla a design aktuálního GR Yarisu, však také tvůrci svému dílu říkají „GR Yaris Jr.“ Máme zde také rozšířené prahy, blatníky, karbonovou kapotu a pořádné lepivé pneumatiky na zadní širší nápravě.

Uvnitř najdeme dvě sportovní sedačky (zadní sedadla musela udělat místo motoru), tříramenný sportovní volant Momo a velice vtipný volič řazení (zřejmě sekvenční převodovky), vyrobený z očkového klíče. Na palubní desce se nachází také dodatečné ukazatele, společně s vypínačem zapalování a startovacím tlačítkem. Celkově jde o velmi profesionální stavbu, která vypadá téměř jako z továrny. Veřejnosti se představí na lednovém autosalonu v Tokiu.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud