Mini rozměry, maxi výkon: Šílená úprava kapesní Toyoty bude mít premiéru na autosalonu v Tokiu
Možná jste už zapomněli na dobu, kdy Toyota vyráběla miniaturní městské autíčko iQ, poháněné benzinovým litrem či třináctistovkou, nebo i naftovou jedna-čtyřkou. Sama automobilka představila tento vůz v limitované stokusové edici s kompresorem, který vyšrouboval výkon k 96 kW (130 k) a 180 Nm. Šikovní úpravci se ale rozhodli pro něco mnohem radikálnějšího. Auto je dílem japonské univerzity Saitama, která má mezi svými studijními programy také automobilové zaměření.
Zadní část iQ byla přepracována, aby pojala motor z Kawasaki Ninja ZX-14R. Ten má ve své sériové podobě 155 kW (211 k) a 154 Nm, což je na takovouto blechu více než dost. Poháněna jsou zadní kola, výfuk se nachází v zadním bočním oknu. Aby toho nebylo málo, jsou tu i podstatné vizuální změny. Příď a záď dostaly světla a design aktuálního GR Yarisu, však také tvůrci svému dílu říkají „GR Yaris Jr.“ Máme zde také rozšířené prahy, blatníky, karbonovou kapotu a pořádné lepivé pneumatiky na zadní širší nápravě.
Uvnitř najdeme dvě sportovní sedačky (zadní sedadla musela udělat místo motoru), tříramenný sportovní volant Momo a velice vtipný volič řazení (zřejmě sekvenční převodovky), vyrobený z očkového klíče. Na palubní desce se nachází také dodatečné ukazatele, společně s vypínačem zapalování a startovacím tlačítkem. Celkově jde o velmi profesionální stavbu, která vypadá téměř jako z továrny. Veřejnosti se představí na lednovém autosalonu v Tokiu.