Tuning: Nové BMW od AC Schnitzer, výkon 217 kW, max. 256 km/h

Celý název tuningové firmy zní AC Schnitzer, a tak vůz postavený na bázi vozů BMW třetí řady (E46) se správně jmenuje ACS3 Sport. Pod tímto názvem je tu automobil, který ještě povyšuje už tak poměrně slušný sportovní charakter mnichovské značky.

Základem přebudované techniky je zadní diferenciál se stálým převodem 3,91:1, který ve spojení se šestistupňovou převodovkou dává vozu lepší dynamické parametry. Pokud jde o parametry podvozku, tady je na výběr ze dvou variant: sportovní podvozek a závodní podvozek s nastavitelnými hodnotami výšky a tuhosti pérování a tlumení. Obě varianty snižují světlou výšku o 35 mm a už tím jízdní vlastnosti zlepšují.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Díváte se na BMW 325 ti Compact, jehož šestiválec byl díky
použití turbodmychadla vykrmen ze základních 141 kW/192 k
na 217 kW/295 k. Točivý moment pak stoupl z hodnoty 245 Nm
při 3500 ot/min. na 380 Nm/4800 ot/min. Výsledek? Maximální
rychlost 256 km/h. Akcelerace z nuly na sto za 5,6 s.

Další zlepšení podporují hliníkové výztuhy, které omezují torzní pohyby karoserie a celkově ji zpevňují. Na přání je možné sadu zlepšující pevnost i bezpečnost karoserie doplnit vnitřním klecovým rámem podobným těm, jimiž se vybavují soutěžní a závodní automobily.

K podvozku patří i kola, která se v tomto případě zvětšila na 19 palců s rozdílnou šířkou pneumatik vpředu a vzadu. Speciálně vyvinuté pneumatiky Continental, nebo Michelin s extrémně nízkým profilem mají vpředu rozměr 245/35 R19 a vzadu 275/30 R19. Aerodynamiku mají na starosti přední a zadní karbonové spoilery v černém nebo stříbrném provedení, střešní spoiler a další menší křídla.

V interiéru, který ladí barvou se zevnějškem, zaujmou především semišem čalouněná sedadla s ultralehkou závodní kostrou, pedály, opěrka levé nohy, zkrácená řadicí páka a ruční brzda stylizované do hliníku. Bez nadsázky lze říci, že spousta materiálů, prvků a funkčních detailů se právě tak používá v závodních vozech. Zajímavostí je i možnost zabudovat telematické zařízení pro příjem vnějších informací.  

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků