Tuning: Nové BMW od AC Schnitzer, výkon 217 kW, max. 256 km/h

Tuning: Nové BMW od AC Schnitzer, výkon 217 kW, max. 256 km/h

Celý název tuningové firmy zní AC Schnitzer, a tak vůz postavený na bázi vozů BMW třetí řady (E46) se správně jmenuje ACS3 Sport. Pod tímto názvem je tu automobil, který ještě povyšuje už tak poměrně slušný sportovní charakter mnichovské značky.

Základem přebudované techniky je zadní diferenciál se stálým převodem 3,91:1, který ve spojení se šestistupňovou převodovkou dává vozu lepší dynamické parametry. Pokud jde o parametry podvozku, tady je na výběr ze dvou variant: sportovní podvozek a závodní podvozek s nastavitelnými hodnotami výšky a tuhosti pérování a tlumení. Obě varianty snižují světlou výšku o 35 mm a už tím jízdní vlastnosti zlepšují.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Díváte se na BMW 325 ti Compact, jehož šestiválec byl díky
použití turbodmychadla vykrmen ze základních 141 kW/192 k
na 217 kW/295 k. Točivý moment pak stoupl z hodnoty 245 Nm
při 3500 ot/min. na 380 Nm/4800 ot/min. Výsledek? Maximální
rychlost 256 km/h. Akcelerace z nuly na sto za 5,6 s.

Další zlepšení podporují hliníkové výztuhy, které omezují torzní pohyby karoserie a celkově ji zpevňují. Na přání je možné sadu zlepšující pevnost i bezpečnost karoserie doplnit vnitřním klecovým rámem podobným těm, jimiž se vybavují soutěžní a závodní automobily.

K podvozku patří i kola, která se v tomto případě zvětšila na 19 palců s rozdílnou šířkou pneumatik vpředu a vzadu. Speciálně vyvinuté pneumatiky Continental, nebo Michelin s extrémně nízkým profilem mají vpředu rozměr 245/35 R19 a vzadu 275/30 R19. Aerodynamiku mají na starosti přední a zadní karbonové spoilery v černém nebo stříbrném provedení, střešní spoiler a další menší křídla.

V interiéru, který ladí barvou se zevnějškem, zaujmou především semišem čalouněná sedadla s ultralehkou závodní kostrou, pedály, opěrka levé nohy, zkrácená řadicí páka a ruční brzda stylizované do hliníku. Bez nadsázky lze říci, že spousta materiálů, prvků a funkčních detailů se právě tak používá v závodních vozech. Zajímavostí je i možnost zabudovat telematické zařízení pro příjem vnějších informací.  

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků