Tuning: Nové BMW od AC Schnitzer, výkon 217 kW, max. 256 km/h

Celý název tuningové firmy zní AC Schnitzer, a tak vůz postavený na bázi vozů BMW třetí řady (E46) se správně jmenuje ACS3 Sport. Pod tímto názvem je tu automobil, který ještě povyšuje už tak poměrně slušný sportovní charakter mnichovské značky.

Základem přebudované techniky je zadní diferenciál se stálým převodem 3,91:1, který ve spojení se šestistupňovou převodovkou dává vozu lepší dynamické parametry. Pokud jde o parametry podvozku, tady je na výběr ze dvou variant: sportovní podvozek a závodní podvozek s nastavitelnými hodnotami výšky a tuhosti pérování a tlumení. Obě varianty snižují světlou výšku o 35 mm a už tím jízdní vlastnosti zlepšují.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Díváte se na BMW 325 ti Compact, jehož šestiválec byl díky
použití turbodmychadla vykrmen ze základních 141 kW/192 k
na 217 kW/295 k. Točivý moment pak stoupl z hodnoty 245 Nm
při 3500 ot/min. na 380 Nm/4800 ot/min. Výsledek? Maximální
rychlost 256 km/h. Akcelerace z nuly na sto za 5,6 s.

Další zlepšení podporují hliníkové výztuhy, které omezují torzní pohyby karoserie a celkově ji zpevňují. Na přání je možné sadu zlepšující pevnost i bezpečnost karoserie doplnit vnitřním klecovým rámem podobným těm, jimiž se vybavují soutěžní a závodní automobily.

K podvozku patří i kola, která se v tomto případě zvětšila na 19 palců s rozdílnou šířkou pneumatik vpředu a vzadu. Speciálně vyvinuté pneumatiky Continental, nebo Michelin s extrémně nízkým profilem mají vpředu rozměr 245/35 R19 a vzadu 275/30 R19. Aerodynamiku mají na starosti přední a zadní karbonové spoilery v černém nebo stříbrném provedení, střešní spoiler a další menší křídla.

V interiéru, který ladí barvou se zevnějškem, zaujmou především semišem čalouněná sedadla s ultralehkou závodní kostrou, pedály, opěrka levé nohy, zkrácená řadicí páka a ruční brzda stylizované do hliníku. Bez nadsázky lze říci, že spousta materiálů, prvků a funkčních detailů se právě tak používá v závodních vozech. Zajímavostí je i možnost zabudovat telematické zařízení pro příjem vnějších informací.  

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků