Tuning: kýč, nebo frajeřina? (diskuse)

Mohutné spoilery, efektní mračítka, rozměrná litá kola, chiptuning, rajský plyn, laděné výfuky, co největší výkon a hluk! To jsou spolu s originálním vzhledem hlavní znaky, nejen amatérsky, laděných vozů. Co si myslíte o tuningu? Připojte se do diskuse!
Tuning: kýč, nebo frajeřina? (diskuse)

Mnohým majitelům aut, zejména těm mladším, nestačí mít běžný sériový model. Rádi by se nějakým způsobem odlišili a učinili ze svého čtyřkolového miláčka to nejoriginálnější auto ve městě, kraji a možná i v celé republice. Taky za to hodlají náležitě zaplatit, vyplatí se to však? V běžném provozu asi těžko.

Tuning – magické slůvko, zastupující originální vzhled, vysoký výkon a taky mohutný řev. Někteří „tuneři“ se spokojí s efektními mračitky na světlech, chromovanými klikami na dveřích a rozměrnými litými koly. Jiní sahají po mohutných spoilerech a dovedou ze svého vozu udělat doslova obrněný transportér. Ti nejotrlejší jdou až k úpravám motoru, kterému dodají pár koníků navíc úpravou řídicí jednotky (chiptuning), popř. přikrmením občasnou dávkou rajského plynu (NOS), aby svůj výsledek předvedli mohutným burácením výfuku, samozřejmě laděného.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ve známém filmu Rychle a zběsile sloužila laděná auta, vyjma trestné
činnosti, k pouličním závodům. Ty jsou běžné zejména ve Spojených státech.
U nás se můžeme setkávat spíše s tuningovými srazy, což má v mnohém podobný
účel. Předvést to nejlepší.

Jak se k tomu staví konzervativně vzhlížející řidiči, popř. samotné automobilky? Originál je přeci originál. Pro fajnšmekry jsou zde sice renomované ladičské firmy (ABT, Irmscher, Steinmetz, Carlsson apod.), které se většinou specializují přímo na konkrétní automobilovou značku, ale i zde může odpůrce narazit kosou na kámen. Důležitou otázkou je zejména životnost motoru, která se neustálým zvyšováním výkonu logicky snižuje. Automobilka Volkswagen jednou na svět vypustila propagační spot, který jasně říkal – tuning ne, Golf je originál. Hlavními protagonisty tohoto spotu byly různě – amatérsky – upravené Golfy, kterým ze světel tekly slzy. Ze smutku a z nevkusu jejich majitelů, kteří je různými mračítky a spoilery „zkrášlili“.

Vzhledem k tomu, že je toto téma velice pestré, rozporuplné a pro mnoho lidí i citlivé, chceme, abyste se vyjádřili sami.

Jaký máte názor na tuning? Jedná se o frajeřinu, nebo pouhý kýč? Máte s úpravou auta sami nějaké zkušenosti? Pokud ano, účastníte se tuningových srazů? Nebo jste zarytými odpůrci a nejrůznější ladění vozu odsuzujete? Přidejte kapku benzínu do ohně ve formě příspěvku a vyjádřete se v diskusi!

Následující fotografie reflektují tuzemský stav tuningu, nebudeme je hodnotit, slouží jen pro ilustraci a doprovod k textu. Do diskuse se můžete zapojit níže.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda 120

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Favorit

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Felicia

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf III

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Malý test: poznáte, co je to za vůz?

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků