Tuning: kýč, nebo frajeřina? (diskuse)

Mohutné spoilery, efektní mračítka, rozměrná litá kola, chiptuning, rajský plyn, laděné výfuky, co největší výkon a hluk! To jsou spolu s originálním vzhledem hlavní znaky, nejen amatérsky, laděných vozů. Co si myslíte o tuningu? Připojte se do diskuse!
Tuning: kýč, nebo frajeřina? (diskuse)

Mnohým majitelům aut, zejména těm mladším, nestačí mít běžný sériový model. Rádi by se nějakým způsobem odlišili a učinili ze svého čtyřkolového miláčka to nejoriginálnější auto ve městě, kraji a možná i v celé republice. Taky za to hodlají náležitě zaplatit, vyplatí se to však? V běžném provozu asi těžko.

Tuning – magické slůvko, zastupující originální vzhled, vysoký výkon a taky mohutný řev. Někteří „tuneři“ se spokojí s efektními mračitky na světlech, chromovanými klikami na dveřích a rozměrnými litými koly. Jiní sahají po mohutných spoilerech a dovedou ze svého vozu udělat doslova obrněný transportér. Ti nejotrlejší jdou až k úpravám motoru, kterému dodají pár koníků navíc úpravou řídicí jednotky (chiptuning), popř. přikrmením občasnou dávkou rajského plynu (NOS), aby svůj výsledek předvedli mohutným burácením výfuku, samozřejmě laděného.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ve známém filmu Rychle a zběsile sloužila laděná auta, vyjma trestné
činnosti, k pouličním závodům. Ty jsou běžné zejména ve Spojených státech.
U nás se můžeme setkávat spíše s tuningovými srazy, což má v mnohém podobný
účel. Předvést to nejlepší.

Jak se k tomu staví konzervativně vzhlížející řidiči, popř. samotné automobilky? Originál je přeci originál. Pro fajnšmekry jsou zde sice renomované ladičské firmy (ABT, Irmscher, Steinmetz, Carlsson apod.), které se většinou specializují přímo na konkrétní automobilovou značku, ale i zde může odpůrce narazit kosou na kámen. Důležitou otázkou je zejména životnost motoru, která se neustálým zvyšováním výkonu logicky snižuje. Automobilka Volkswagen jednou na svět vypustila propagační spot, který jasně říkal – tuning ne, Golf je originál. Hlavními protagonisty tohoto spotu byly různě – amatérsky – upravené Golfy, kterým ze světel tekly slzy. Ze smutku a z nevkusu jejich majitelů, kteří je různými mračítky a spoilery „zkrášlili“.

Vzhledem k tomu, že je toto téma velice pestré, rozporuplné a pro mnoho lidí i citlivé, chceme, abyste se vyjádřili sami.

Jaký máte názor na tuning? Jedná se o frajeřinu, nebo pouhý kýč? Máte s úpravou auta sami nějaké zkušenosti? Pokud ano, účastníte se tuningových srazů? Nebo jste zarytými odpůrci a nejrůznější ladění vozu odsuzujete? Přidejte kapku benzínu do ohně ve formě příspěvku a vyjádřete se v diskusi!

Následující fotografie reflektují tuzemský stav tuningu, nebudeme je hodnotit, slouží jen pro ilustraci a doprovod k textu. Do diskuse se můžete zapojit níže.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda 120

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Favorit

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Felicia

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf III

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Malý test: poznáte, co je to za vůz?

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2006
Stav: 106 509 km
Cena: 36 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků