Sháníte 500 koní v rodinném balení? Tady je řešení

Máte rádi charakteristické, drsné chování a zvuk pětiválce v rychlých Audi? Abt posunul laťku dále.

Namontovat do hatchbacku nižší střední třídy přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru a výkonu 400 koní je v dnešní době počin, za který si Audi zaslouží zdvižený palec nahoru. Tradiční "tunerská" společnost a zároveň i závodní tým Abt Sportsline nyní nabízí balíček, který rychlé Audi ještě více nabudí.

Vedle relativně umírněnějšího kitu, který upraví výkon na 460 koňských sil, nyní Němci nabízejí tuning na hodnotu pěti set koní, tedy 368 kilowatt. Z původních 480 newtonmetrů je 570. To vše prý výhradně úpravou softwaru řídící jednotky, tedy takzvaným chip tuningem. Takto upravená RS 3 zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,7 místo 4,1 sekund a maximálně se rozjede na 300 km/h - o 20 více, než standardní verze.

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Zodpovědný přístup značí i vylepšení brzdové soustavy, které zahrnuje větší přední kotouče o průměru 380 milimetrů. Ty se vejdou pod devatenácti- či dvacetipalcové disky kol. Nové je i odpružení s tlumiči od věhlasné značky KW. O zvukový doprovod se postará výfuk přímo od Abt.

Jen decentně si Abt pohrál také s exteriérem. Žádné divoké spoilery a lá Rychle a zběsile se nekonají, a tak si auto zachovává tvář vcelku elegantního zabijáka. Nový je spodní díl předního nárazníku, začerněná maska chladiče, nižší boční prahy, výdechy na blatnících a zmíněná kola. Uvnitř vyniknou sedadla s karbonovými zády. Cena balíčku činí zhruba 430 tisíc korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků