Sháníte 500 koní v rodinném balení? Tady je řešení

Máte rádi charakteristické, drsné chování a zvuk pětiválce v rychlých Audi? Abt posunul laťku dále.

Namontovat do hatchbacku nižší střední třídy přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru a výkonu 400 koní je v dnešní době počin, za který si Audi zaslouží zdvižený palec nahoru. Tradiční "tunerská" společnost a zároveň i závodní tým Abt Sportsline nyní nabízí balíček, který rychlé Audi ještě více nabudí.

Vedle relativně umírněnějšího kitu, který upraví výkon na 460 koňských sil, nyní Němci nabízejí tuning na hodnotu pěti set koní, tedy 368 kilowatt. Z původních 480 newtonmetrů je 570. To vše prý výhradně úpravou softwaru řídící jednotky, tedy takzvaným chip tuningem. Takto upravená RS 3 zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,7 místo 4,1 sekund a maximálně se rozjede na 300 km/h - o 20 více, než standardní verze.

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Zodpovědný přístup značí i vylepšení brzdové soustavy, které zahrnuje větší přední kotouče o průměru 380 milimetrů. Ty se vejdou pod devatenácti- či dvacetipalcové disky kol. Nové je i odpružení s tlumiči od věhlasné značky KW. O zvukový doprovod se postará výfuk přímo od Abt.

Jen decentně si Abt pohrál také s exteriérem. Žádné divoké spoilery a lá Rychle a zběsile se nekonají, a tak si auto zachovává tvář vcelku elegantního zabijáka. Nový je spodní díl předního nárazníku, začerněná maska chladiče, nižší boční prahy, výdechy na blatnících a zmíněná kola. Uvnitř vyniknou sedadla s karbonovými zády. Cena balíčku činí zhruba 430 tisíc korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků