Tuhle reklamu na BMW M4 zakázali, prý navádí k nebezpečné jízdě

Tuhle reklamu na BMW M4 zakázali, prý navádí k nebezpečné jízdě

Nad tím zůstává rozum stát. Britská ASA (Advertising Standards Authority), organizace pro regulaci reklamy, zakázala tento propagační spot na nové BMW M4 kabrio, protože podle ní navádí k „nebezpečné a nezodpovědné jízdě“. Jablkem sváru jsou prostřihy mezi jízdou na silnici a na závodním okruhu. Na něm se řidič objevuje v helmě a jede rychle. A to se podle ASA nesmí.

Jak se vyvíjel kabriolet BMW M3 v pěti generacích

Jak se vyvíjel kabriolet BMW M3 v pěti generacích

Automobilka se bránila poukazováním na skutečnost, že na záběrech ze silnice řidič vždy dodržuje předpisy, řídí klidně, nepředjíždí, nepřekračuje povolenou rychlost a že na silnici se nevyskytují jiná vozidla ani chodci. Navíc upozornila, že na záběrech z okruhu neukázal rychloměr vyšší rychlost než 119 km/h. To ale komisi nepřesvědčilo.

Video je podle regulátorů sestříhané tak, aby nebylo jasně odlišené, kdy se auto pohybuje na silnici a kdy na uzavřené trati. „Proto jsme dospěli k závěru, že podstatná část spotu se soustředila na (…) dynamiku a rychlost (vozu),“ uvádí ASA ve svém prohlášení. Automobilce je vytýkána rovněž skutečnost, že ve videu je „slyšet zvuk akcelerujícího vozu“. Vážně, nežertujeme

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři

Nové BMW M3 a M4 jsou přesvědčiví arcikacíři

ASA nařídila stažení spotu a vyzvala britské zastoupení BMW, aby ve svých reklamách napříště nespojovalo jízdu na závodním okruhu s jízdou na silnici způsobem, který se soustředí na rychlost a nabádá k nezodpovědnému stylu jízdy. 

Chtělo by se něco dodat, ale raději to necháme na vás. Napište nám do diskuze, co si o (ne)přiměřenosti spotu myslíte vy.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků