Tudy se má za tři týdny jezdit 130 km/hod. Věříte ŘSD?

Redaktor Autorevue.cz si na vlastní oči prohlédl problematický úsek budované dálnice D8 u Prackovic.

"Já vím, že se tomu dá v tuto chvíli jen těžko věřit, ale garantuji vám, že už za týden tady opět bude ležet asfalt a celý nový úsek dálnice D8 bude průjezdný. Veškeré práce pak skončí tak, aby mohla být dálnice D8 otevřena ve slibovaném termínu týden před Vánocemi," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

V tu chvíli jsme trošku nevěřícně hleděli na bagry, které před začátkem mostu, který se odborně nazývá Prackovická estakáda, hrnuly zeminu na náspy u obou větví mostu.

Stalo se tak ve čtvrtek odpoledne, kdy sem mluvčí Rýdl dovedl v koloně skupinu novinářských aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

K místu jsme se trochu netradičně dostali v protisměru. Nejprve se tam totiž ve směru od Lovosic musí projet dvěma tunely a po jednom dalším mostě. Prakticky každých dvacet metrů dálnice jsme potkali nějaké dělníky a příslušnou techniku.

Tu se montují svodidla, tu někdo něco natírá, současně speciální měřící vůz prověřuje "rovinatost" povrchu.

Dálnice D8 se může zase stavět, ekologové neuspěli  

Dálnice D8 se může zase stavět, ekologové neuspěli  

Největší frmol ovšem skutečně je na zhruba stometrovém úseku, který je u zmíněné mostní estakády.

"Zhruba před měsícem se díky speciálním čidlům přišlo na to, že podpěra mostu mírně klesá a hýbá se také podloží. Abychom předešli dalším problémům, bylo rozhodnuto, že se již položený materiál na náspu odtěží a nahradí odlehčeným typem. Teď připravujeme podkladovou vrstvu pro pokládání asfaltových povrchů," sdělila mluvčí stavební firmy Eurovia Iveta Štočková. Aby se zajistila následná stabilita dálničního tělesa, jsou zde použity kotevní prvky sahající do hloubky až padesát metrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následně by se měly začít malovat čáry a instalovat chybějící svodidla.

"Přesný čas otevření dálnice vám v tuto chvíli nesdělím. Faktem je, že se 17. uskuteční slavnostní otevření. Jakmile tento akt skončí a budou uklizena pódia, mikrofony a další věci, policie stav dálnice prověří a následně otevře celý šestnáctikilometrový úsek běžným motoristům," uzavřel Rýdl. Pravděpodobně se to stane buď 17. prosince pozdě odpoledne nebo 18. ráno.

V příštích dnech se na dálnici D8 opět vrátíme, abychom se přesvědčili o stavu celého šestnáctikilometrového úseku dálnice D8. Ten, jak známo, se buduje již více než devět let. Původní termín otevření byl rok 2010, následně 2012 a 2014. Po protestech ochránců přírody pak stavbu zkomplikovala sama příroda, kdy se na dálnici sesunula část svahu u Litochovic.

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 48 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků