Tudy se má za tři týdny jezdit 130 km/hod. Věříte ŘSD?

Redaktor Autorevue.cz si na vlastní oči prohlédl problematický úsek budované dálnice D8 u Prackovic.

"Já vím, že se tomu dá v tuto chvíli jen těžko věřit, ale garantuji vám, že už za týden tady opět bude ležet asfalt a celý nový úsek dálnice D8 bude průjezdný. Veškeré práce pak skončí tak, aby mohla být dálnice D8 otevřena ve slibovaném termínu týden před Vánocemi," uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

V tu chvíli jsme trošku nevěřícně hleděli na bagry, které před začátkem mostu, který se odborně nazývá Prackovická estakáda, hrnuly zeminu na náspy u obou větví mostu.

Stalo se tak ve čtvrtek odpoledne, kdy sem mluvčí Rýdl dovedl v koloně skupinu novinářských aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

K místu jsme se trochu netradičně dostali v protisměru. Nejprve se tam totiž ve směru od Lovosic musí projet dvěma tunely a po jednom dalším mostě. Prakticky každých dvacet metrů dálnice jsme potkali nějaké dělníky a příslušnou techniku.

Tu se montují svodidla, tu někdo něco natírá, současně speciální měřící vůz prověřuje "rovinatost" povrchu.

Dálnice D8 se může zase stavět, ekologové neuspěli  

Dálnice D8 se může zase stavět, ekologové neuspěli  

Největší frmol ovšem skutečně je na zhruba stometrovém úseku, který je u zmíněné mostní estakády.

"Zhruba před měsícem se díky speciálním čidlům přišlo na to, že podpěra mostu mírně klesá a hýbá se také podloží. Abychom předešli dalším problémům, bylo rozhodnuto, že se již položený materiál na náspu odtěží a nahradí odlehčeným typem. Teď připravujeme podkladovou vrstvu pro pokládání asfaltových povrchů," sdělila mluvčí stavební firmy Eurovia Iveta Štočková. Aby se zajistila následná stabilita dálničního tělesa, jsou zde použity kotevní prvky sahající do hloubky až padesát metrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následně by se měly začít malovat čáry a instalovat chybějící svodidla.

"Přesný čas otevření dálnice vám v tuto chvíli nesdělím. Faktem je, že se 17. uskuteční slavnostní otevření. Jakmile tento akt skončí a budou uklizena pódia, mikrofony a další věci, policie stav dálnice prověří a následně otevře celý šestnáctikilometrový úsek běžným motoristům," uzavřel Rýdl. Pravděpodobně se to stane buď 17. prosince pozdě odpoledne nebo 18. ráno.

V příštích dnech se na dálnici D8 opět vrátíme, abychom se přesvědčili o stavu celého šestnáctikilometrového úseku dálnice D8. Ten, jak známo, se buduje již více než devět let. Původní termín otevření byl rok 2010, následně 2012 a 2014. Po protestech ochránců přírody pak stavbu zkomplikovala sama příroda, kdy se na dálnici sesunula část svahu u Litochovic.

bazar

Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2007
Stav: 249 235 km
Cena: 150 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků