Trumpova nová limuzína se ukázala veřejnosti. Podívejte se na prezidentskou kolonu

Nejnovější limuzína amerického prezidenta se poprvé ukázala v plné parádě na veřejnosti. Mnoho informací o její technice je však stále utajeno.

Americký prezident Donald Trump dosud využíval starší generaci vládní limuzíny značky Cadillac, ve které ještě před ním jezdil i prezident Barack Obama. Na svou nynější cestu do ústředí OSN v New Yorku však mohl Trump konečně použít dlouho očekávanou novou generaci prezidentského speciálu.

Mělo by se jednat o vůbec první veřejné nasazení nejnovější limuzíny. Dvojice exemplářů byla nejprve zachycena v ulicích Manhattanu, kudy prezidentská kolona projížděla. Nutno podotknout, že kolona to byla opravdu nekonečná, než se vůbec na zveřejněných záběrech jednoho z přihlížejících nové Cadillacy objeví, stačí kolem projet nespočet rozblikaných policejních motocyklů a aut, dodávek, celá řada černých SUV tajné služby a dokonce i odtahové vozidlo. Za dvojicí limuzín poté pokračuje další část kolony policistů a agentů, přičemž nechybí ani pár sanitek.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Nová prezidentská limuzína, které se nadále přezdívá „The Beast“ (bestie), si dle očekávání vypůjčuje designové prvky současných Cadillaců, základem má být ovšem řádně upravené šasi Chevroletu, standardně určené pro „medium-duty“ pick-upy. Jako v nejluxusnějším Cadillacu CT6 byste se ovšem měli cítit také vevnitř.

Plno technických informací je nicméně utajeno z důvodu případného zneužití a odhalení možných slabin vozu. Pod kapotou má například pracovat blíže nespecifikovaný naftový motor. Určitě se však jedná o velmi výkonnou jednotku s bohatým točivým momentem, jelikož musí rozpohybovat vozidlo o přibližné hmotnosti až 9 tun.

Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Karoserie je samozřejmě silně pancéřovaná, všechna okna neprůstřelná, podvozek chráněn proti nástražným výbušninám, pneumatiky jsou vyztužené kevlarem a obuté na speciálních discích, na nichž je možné i přes zničení pneu s limuzínou dojet bezpečně do úkrytu. V kolonách bude pochopitelně vždy jezdit dvojice identických limuzín pro zmatení útočníků.

Interiér je podobně jako v minulosti vybaven kyslíkovými maskami a filtračním systémem, který ochrání proti chemickému útoku, je zde uložena krevní banka pro případ nutné transfúze zraněného prezidenta nebo satelitní telefon s přímo linkou na viceprezidenta a do Pentagonu. Řidič má v kabině k dispozici systém nočního vidění, za vůz může vypustit kouřovou clonu, do okolí zase slzný plyn a pro nejhorší situaci přímého střetu s útočníky jsou v panelech dveří umístěny brokovnice.

Cadillac

Cadillac je americký výrobce luxusních automobilů. Vznikl v roce 1902, název pochází ze jména zakladatele Detroitu. Vlastníkem společnosti je už od roku 1909 General Motors. Cadillac je druhá nejstarší – stále fungující – americká automobilka.

Cadillac ATS • Cadillac CTS • Cadillac XTS • Cadillac XT4 • Cadillac XT5 • Cadillac Escalade • Cadillac CT4 • Cadillac CT5

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků