Trumpova nová limuzína se ukázala veřejnosti. Podívejte se na prezidentskou kolonu

Nejnovější limuzína amerického prezidenta se poprvé ukázala v plné parádě na veřejnosti. Mnoho informací o její technice je však stále utajeno.

Americký prezident Donald Trump dosud využíval starší generaci vládní limuzíny značky Cadillac, ve které ještě před ním jezdil i prezident Barack Obama. Na svou nynější cestu do ústředí OSN v New Yorku však mohl Trump konečně použít dlouho očekávanou novou generaci prezidentského speciálu.

Mělo by se jednat o vůbec první veřejné nasazení nejnovější limuzíny. Dvojice exemplářů byla nejprve zachycena v ulicích Manhattanu, kudy prezidentská kolona projížděla. Nutno podotknout, že kolona to byla opravdu nekonečná, než se vůbec na zveřejněných záběrech jednoho z přihlížejících nové Cadillacy objeví, stačí kolem projet nespočet rozblikaných policejních motocyklů a aut, dodávek, celá řada černých SUV tajné služby a dokonce i odtahové vozidlo. Za dvojicí limuzín poté pokračuje další část kolony policistů a agentů, přičemž nechybí ani pár sanitek.

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Toto je nová limuzína Vladimira Putina. Má motor V12 a přes 800 koní

Nová prezidentská limuzína, které se nadále přezdívá „The Beast“ (bestie), si dle očekávání vypůjčuje designové prvky současných Cadillaců, základem má být ovšem řádně upravené šasi Chevroletu, standardně určené pro „medium-duty“ pick-upy. Jako v nejluxusnějším Cadillacu CT6 byste se ovšem měli cítit také vevnitř.

Plno technických informací je nicméně utajeno z důvodu případného zneužití a odhalení možných slabin vozu. Pod kapotou má například pracovat blíže nespecifikovaný naftový motor. Určitě se však jedná o velmi výkonnou jednotku s bohatým točivým momentem, jelikož musí rozpohybovat vozidlo o přibližné hmotnosti až 9 tun.

Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Putinova limuzína má civilní verzi. Je to odpověď na Rolls-Royce Phantom

Karoserie je samozřejmě silně pancéřovaná, všechna okna neprůstřelná, podvozek chráněn proti nástražným výbušninám, pneumatiky jsou vyztužené kevlarem a obuté na speciálních discích, na nichž je možné i přes zničení pneu s limuzínou dojet bezpečně do úkrytu. V kolonách bude pochopitelně vždy jezdit dvojice identických limuzín pro zmatení útočníků.

Interiér je podobně jako v minulosti vybaven kyslíkovými maskami a filtračním systémem, který ochrání proti chemickému útoku, je zde uložena krevní banka pro případ nutné transfúze zraněného prezidenta nebo satelitní telefon s přímo linkou na viceprezidenta a do Pentagonu. Řidič má v kabině k dispozici systém nočního vidění, za vůz může vypustit kouřovou clonu, do okolí zase slzný plyn a pro nejhorší situaci přímého střetu s útočníky jsou v panelech dveří umístěny brokovnice.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků