Trojkové BMW sa rozrastá o tri nové motory

V septembri by mali na český aj slovenský trh doraziť tri nové motorizácie pre BMW radu 3. Prvým z nich bude trojlitrový vznetový šesťvalec s označením 325d (vychádzajúci z 330d) a výkonom 145 kW (197 k), krútiaci moment bude vrcholiť na hodnote rovných 400 Nm. BMW 325d dosiahne stovku za 7,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 235 km/h. Priemerná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 6,4 l nafty na sto km. Táto motorizácia konečne vyplní veľkú výkonovú medzeru medzi 320d (163 k) a 330d (231 k).

Ďalšou naftovou novinkou bude BMW 335d, o ktorom sme vás informovali pred pár dňami. Agregát s dvojitým preplňovaním a výkonom 210 kW (286 k) bude isto dôstojným zástupcom naftovej ponuky. Jeho krútiaci moment 580 Nm bude k dispozícii v pásme 1750-2250 ot./min. Stovku dosiahne 335d za 6,2 s, obmedzovač zasiahne pri klasických 250 km/h a podľa výrobcu spotrebuje každých 100 km 7,5 l nafty.

Poslednou novinkou bude zážihový, dvakrát preplňovaný motor s objemom 3,0 l, dobre známy z nového Coupé E92. Svojim výkonom 225 kW (306 k) bude pred príchodom ostrej M3 zastávať úlohu najsilnejšieho motoru v ponuke. BMW 335i atakuje stovku za výborných 5,7 sekundy, v zrýchľovaní za 250 km/h mu nekompromisne zabráni obmedzovač. Spotreba sa bude pohybovať na hranici 9,5 l benzínu na 100 km.

Všetky tri motorizácie sa objavia pod kapotou nielen u sedanu, ale aj u kombi verzie Touring.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
BMW 3
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků