Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Příznivci mnichovské automobilky se ještě nedočkali ostré verze BMW M3 a již se jim nabízí možnost získat trojkový bavorák s nabušeným desetiválcem. Chcete si dát s bavorákem Ferrari k svačině? Stačí říci firmě Hartge.
Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Ultimativní úpravce vozů BMW, firma Hartge, který nebere snad žádné ohledy na tradiční pojetí tuningu, se po upravení jedničkové řady, do které nacpal ostrý osmiválec s výkonem 450 koní, rozhodl přejít o třídu výše a udělat ještě něco "horšího" i trojce. Zatímco v jedničce najdete "pouze" motor ze starší generace BMW M5, pod kapotou trojkového bavoráku si můžete vychutnat nejnovější desetiválec, který má svůj původ v posledních modelech M5 a M6. Ovšem to by nebyl Hartge, aby nechal motor jen tak. Po úpravě dává výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 520 Nm. Hartge dále odstranil omezovač, a tak se tato trojka zařadí po bok kdejakého supersportu. Se svou maximální rychlosti 320 km/h se nemusíte obávat, že budete brzdou provozu.

Takto upravené BMW prošlo kompletní úpravou, speciální podvozek spolu s novými brzdami zaručí dobrou stabilitu a také potřebně rychlé zastavení. Za upraveným motorem naleznete nové výfukové potrubí. Bavorák dostal také pozměněné nárazníky, prahy a další aerodynamické díly, které mají zlepšit přítlak vozu. To vše dostanete na 20" kolech z lehkých slitin s pneu o rozměru 245/30 na přední nápravě a 285/25 na zadní. Odlehčovací kůra se dotkla kapoty a některých dalších dílů, které byly vyměněny za lehčí karbon.

Cena, za kterou si můžete toto vozítko koupit, se bude pohybovat kolem částky 125 000 euro (přibližně 3,8 mil. Kč). Jestliže ale již sériové, těžší BMW M5 dosahuje v přímce lepší dynamiky než třeba Ferrari F430, bude subtilnější Hartge H50 s motorem o vyšším výkonu něco neskutečného. Cena blížící se čtyřem milionům Kč pak již nevypadá tak absurdně.

Tip: Firma Hartge vměstnala osmiválec z předchozí generace BMW M5 i do jedničkové řady.

Klepněte pro větší obrázek
Hartge H50

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků