Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Příznivci mnichovské automobilky se ještě nedočkali ostré verze BMW M3 a již se jim nabízí možnost získat trojkový bavorák s nabušeným desetiválcem. Chcete si dát s bavorákem Ferrari k svačině? Stačí říci firmě Hartge.
Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Ultimativní úpravce vozů BMW, firma Hartge, který nebere snad žádné ohledy na tradiční pojetí tuningu, se po upravení jedničkové řady, do které nacpal ostrý osmiválec s výkonem 450 koní, rozhodl přejít o třídu výše a udělat ještě něco "horšího" i trojce. Zatímco v jedničce najdete "pouze" motor ze starší generace BMW M5, pod kapotou trojkového bavoráku si můžete vychutnat nejnovější desetiválec, který má svůj původ v posledních modelech M5 a M6. Ovšem to by nebyl Hartge, aby nechal motor jen tak. Po úpravě dává výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 520 Nm. Hartge dále odstranil omezovač, a tak se tato trojka zařadí po bok kdejakého supersportu. Se svou maximální rychlosti 320 km/h se nemusíte obávat, že budete brzdou provozu.

Takto upravené BMW prošlo kompletní úpravou, speciální podvozek spolu s novými brzdami zaručí dobrou stabilitu a také potřebně rychlé zastavení. Za upraveným motorem naleznete nové výfukové potrubí. Bavorák dostal také pozměněné nárazníky, prahy a další aerodynamické díly, které mají zlepšit přítlak vozu. To vše dostanete na 20" kolech z lehkých slitin s pneu o rozměru 245/30 na přední nápravě a 285/25 na zadní. Odlehčovací kůra se dotkla kapoty a některých dalších dílů, které byly vyměněny za lehčí karbon.

Cena, za kterou si můžete toto vozítko koupit, se bude pohybovat kolem částky 125 000 euro (přibližně 3,8 mil. Kč). Jestliže ale již sériové, těžší BMW M5 dosahuje v přímce lepší dynamiky než třeba Ferrari F430, bude subtilnější Hartge H50 s motorem o vyšším výkonu něco neskutečného. Cena blížící se čtyřem milionům Kč pak již nevypadá tak absurdně.

Tip: Firma Hartge vměstnala osmiválec z předchozí generace BMW M5 i do jedničkové řady.

Klepněte pro větší obrázek
Hartge H50

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků