Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Příznivci mnichovské automobilky se ještě nedočkali ostré verze BMW M3 a již se jim nabízí možnost získat trojkový bavorák s nabušeným desetiválcem. Chcete si dát s bavorákem Ferrari k svačině? Stačí říci firmě Hartge.
Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Ultimativní úpravce vozů BMW, firma Hartge, který nebere snad žádné ohledy na tradiční pojetí tuningu, se po upravení jedničkové řady, do které nacpal ostrý osmiválec s výkonem 450 koní, rozhodl přejít o třídu výše a udělat ještě něco "horšího" i trojce. Zatímco v jedničce najdete "pouze" motor ze starší generace BMW M5, pod kapotou trojkového bavoráku si můžete vychutnat nejnovější desetiválec, který má svůj původ v posledních modelech M5 a M6. Ovšem to by nebyl Hartge, aby nechal motor jen tak. Po úpravě dává výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 520 Nm. Hartge dále odstranil omezovač, a tak se tato trojka zařadí po bok kdejakého supersportu. Se svou maximální rychlosti 320 km/h se nemusíte obávat, že budete brzdou provozu.

Takto upravené BMW prošlo kompletní úpravou, speciální podvozek spolu s novými brzdami zaručí dobrou stabilitu a také potřebně rychlé zastavení. Za upraveným motorem naleznete nové výfukové potrubí. Bavorák dostal také pozměněné nárazníky, prahy a další aerodynamické díly, které mají zlepšit přítlak vozu. To vše dostanete na 20" kolech z lehkých slitin s pneu o rozměru 245/30 na přední nápravě a 285/25 na zadní. Odlehčovací kůra se dotkla kapoty a některých dalších dílů, které byly vyměněny za lehčí karbon.

Cena, za kterou si můžete toto vozítko koupit, se bude pohybovat kolem částky 125 000 euro (přibližně 3,8 mil. Kč). Jestliže ale již sériové, těžší BMW M5 dosahuje v přímce lepší dynamiky než třeba Ferrari F430, bude subtilnější Hartge H50 s motorem o vyšším výkonu něco neskutečného. Cena blížící se čtyřem milionům Kč pak již nevypadá tak absurdně.

Tip: Firma Hartge vměstnala osmiválec z předchozí generace BMW M5 i do jedničkové řady.

Klepněte pro větší obrázek
Hartge H50

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků