Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Příznivci mnichovské automobilky se ještě nedočkali ostré verze BMW M3 a již se jim nabízí možnost získat trojkový bavorák s nabušeným desetiválcem. Chcete si dát s bavorákem Ferrari k svačině? Stačí říci firmě Hartge.
Trojkové BMW dostane desetiválec z M5

Ultimativní úpravce vozů BMW, firma Hartge, který nebere snad žádné ohledy na tradiční pojetí tuningu, se po upravení jedničkové řady, do které nacpal ostrý osmiválec s výkonem 450 koní, rozhodl přejít o třídu výše a udělat ještě něco "horšího" i trojce. Zatímco v jedničce najdete "pouze" motor ze starší generace BMW M5, pod kapotou trojkového bavoráku si můžete vychutnat nejnovější desetiválec, který má svůj původ v posledních modelech M5 a M6. Ovšem to by nebyl Hartge, aby nechal motor jen tak. Po úpravě dává výkon 404 kW (550 k) a točivý moment 520 Nm. Hartge dále odstranil omezovač, a tak se tato trojka zařadí po bok kdejakého supersportu. Se svou maximální rychlosti 320 km/h se nemusíte obávat, že budete brzdou provozu.

Takto upravené BMW prošlo kompletní úpravou, speciální podvozek spolu s novými brzdami zaručí dobrou stabilitu a také potřebně rychlé zastavení. Za upraveným motorem naleznete nové výfukové potrubí. Bavorák dostal také pozměněné nárazníky, prahy a další aerodynamické díly, které mají zlepšit přítlak vozu. To vše dostanete na 20" kolech z lehkých slitin s pneu o rozměru 245/30 na přední nápravě a 285/25 na zadní. Odlehčovací kůra se dotkla kapoty a některých dalších dílů, které byly vyměněny za lehčí karbon.

Cena, za kterou si můžete toto vozítko koupit, se bude pohybovat kolem částky 125 000 euro (přibližně 3,8 mil. Kč). Jestliže ale již sériové, těžší BMW M5 dosahuje v přímce lepší dynamiky než třeba Ferrari F430, bude subtilnější Hartge H50 s motorem o vyšším výkonu něco neskutečného. Cena blížící se čtyřem milionům Kč pak již nevypadá tak absurdně.

Tip: Firma Hartge vměstnala osmiválec z předchozí generace BMW M5 i do jedničkové řady.

Klepněte pro větší obrázek
Hartge H50

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků