No me trochu prekvapilo (cti zklamalo), ze "firma" UR tuning je jediny chlapek, co montuje pridavne power boxy v garazi v Dablicich. Na manzelcino TDI jsem to dal (a funguje to bez problemu) ale na svyho 530d bych to nedal ani nahodou. Efektivita upravy se "meri" pruznym zrychlenim na rovince ke Zbibum, objektivita nic moc. Jsou firmy, ktere vam daji graf z brzdy pred a po, jste u toho, vite, co jste dostali. Ale at se kazdy rozhodne podle sveho pocitu.
Většina chiptuningových firem je v čechách "one man show", možná kromě borců z brna, ale to už se tu probíralo :-) Trh je tu malý a když si chceš něco u nás vyřešit, nejlépe když to uděláš sám. Důležité je nabízet VYZKOUŠENÉ PRODUKTY. Co se týče měření výkonu, můžeš mít tři různé brzdy a tři různé výsledky, navíc změníš jeden koeficient při měření a navíc máš hned o 10% jiné výsledkyB-] Takže se asi shodneme, že nejdůležitější je, jak se auto chová v běžném provozu např. při předjíždění - čtyřka - 50-140km/h bum, musí tu bejt ihned měřitelná změna u přeplňovaných dieselů např. o 20%... Jsou totiž lidé, kteří to ani nepoznají a pak je tu taky "placebo" tuning, ale to je jiná kapitola... Jo, a jestli si někdo myslí, že za kopečkama jsou profíci, jsou desítky zajímavých příběhů o tom, jak kdo "čipoval" za hranicema a jak mu to pak (ne)fungovalo B-]
to bude v bazarech ale dojebanejch aut:(
Když už jsme u firem zabývajících se chiptuningem, tak bych se chtěl místních zeptat. Je tady někdo kdo má osobní zkušenost s konkrétní firmou u nás a mohl by zodpovědně prohlásit, že je spokojený a že danou firmu doporučuje? Já o chipu uvažuju, jednalo by se o T-benzín, ale co jsem si tak procházel ofiko stránky různých "renomovaných" firem a následně různý diskuze, tak v tom aby se p*ase vyznalo a nejsem schopen si vybrat, páč vesměs z toho vyjde podvod. Jediná firma, která mě tak nějak přesvědčila je CampPerfomance. A to z toho důvodu, že automaticky měří auto na brzdě před chipem a po chipu a pokud není zákazník spokojený, samozřejmě je v tom i zkušební jízda, tak vrací peníze. Nebudu polemizovat nad relevantností samotného měření na brzdě, to může o*ebat kde kdo. Jde spíš o to, že tam to měření vůbec proběhne a člověk má aspoň minimální garanci výsledku. U většiny firem se měření neprovádí a tady se nabízí otázka, jak na ty všechny hodnoty po chipu napříč všemi automobilkami a motorizacemi, které mají uvedené na svých ofiko stránkách a tabulkách, přišli. Odpovím si sám, vycucali si je z prstu. Jednoduše počítaj cca 20% nárůst a o tento nárůst upraví tovární hodnoty a vydávají to za fakt, aniž by to měli v reálu změřený.
Takže co jsem se vlastně dozvěděl nového? Tak nějak nic. T-benzín u nás dobře a hlavně kvalitně nachipovat je problém. Takže se na to buď vykašlat nebo nevím který menší zlo z té bandy zlodějské vybrat.
on ten narust o 20% u prpelnovanych motoru neni zasadni problem. problem je v jinych vecech, nez v te hodnote. A to jsou prubehy krivek, coz je dulezitejsi, nez bodovy narust momentu, pak ohled na realny stav motoru, ohled na dalsi komponenty apod. ono to odladit je prace ne na dvacet minut, ale hodiny a nekdy dny na brzde apod. samotne mereni za 2x500 korun na tom nezmeni nic.
realita: co mám vlastní zkušenosti, tak průběhy křivek problémem nejsou, naopak se mi u turbodieselů vždy výrazně vylepšily, resp. citelně se rozšířilo pásmo použitelných otáček a to směrem dolů i nahoru
Vana666: tak to ja mam jine zkusenosti. neridil jsem jich moc, ale u dvou (oba 1.9TDI) se mi stalo, ze v jistych otackach byl superkopanec a ridilo se to jak autodraha. Na dalnici jsem v urcitych otackach dostaval kopance vpred a vzad (to bylo to pasmo se silnym turboefektem) a musel jsem zmenit rychlost, protoze to bylo priserne. Nevim, u koho to bylo delane, ale jestli tohle je "tuning", tak nevim, jestli se mam smat nebo brecet, ale spis se smeju.
to je ale bezne, sedni do STI/EVA a pocitis to. toto je uz pak dani za velke navyseni vykonu, tam uz jsou velke prodlevy a velke skokove narusty momentu (kopance)
proc to pasmo pouzitelnych otacek vyrobce auta sabotuje?Proc ho sam nenastavi na maximum?
JiVi: s tím širším pásmem otáček se výrobce taky určitě jistí pro případ že s autem bude jezdit magor co pravidelně využívá krajní meze. Čipovaný motor podle mě častější drhnutí do mrtva nemusí vydržet. Čipované auto jede určitě rychleji, ale zároveň je asi dobré ten motor zbytečně nepřetěžovat, tj. využívat zvýšený výkon raději jen krátkodobě.
mam chipnuto víc, než je zdrávo a auto přežilo 3x 15min na autodromu. Jediný, co odešlo, tak uvadly brzdy...
Jo motor z F1 taky přežije 300km na jeden zátah ... ale přežije i 3000km na jeden zátah až pojedete k moři na dovču? A co třeba 150000km na jeden zátah jako auto taxíkáře? nebo 500000km jako linkový autobus? Tovární motor je pod svými limity, protože musí vydržet i extrémní výkyvy, čipem se vždycky posune směrem k limitům, takže výkon je vykoupený omezeními v jiných parametrech...Pohádce že při zvýšeném výkonu může být lepší spotřeba myslím nevěří nikdo, fyzikálně je to totiž blbost.
Kdyz zvysim plnici tlak, zlepsi se horeni a dostanu z paliva vice energie,ne? Takze k dosazeni stejneho vykonu bych mel potrebovat mene paliva...
když zvýšíš plnící tlak tak musíš přidat i adekvátně paliva, jinak můžeš podpálit píst atd... Hoření se zlepší dosazením vyspělejších technologií, jako přímý vstřik paliva, dokonalejší ovládání ventilů atd atd.
vzdy je to kompromis pro zivotnost, spotrebu, vykon, prubeh, emise, hlucnost apod. je to soubor, ktery musi byt vyvazen a jakykoli chiptuning to nikdy neudela komplexne, neco vylepsi a neco zhorsi. navic vyrobce musi dodrzovat u vseho dostatecnou rezervu. nemuze prodavat motor co ma 100 kW jako 99 kW, tam by hrozilo, ze nekdy spadne hodnota pod udavanou, takze 100 kW prodava jako 85 kW a ma rezervu apod. upravce povetsinou kasle na veci jako zivotnosti, spotreby, emise apod. takze muze vylepsit prubeh an ukor zbytku.
" samotne mereni za 2x500 korun na tom nezmeni nic. " - Sice nezmění, ale aspoň něco. Každopádně jak píšeš, není to o tom, že k tobě do garáže přijede borec s noťasem, napíchne kabel, přehraje soft, vyinkasuje prachy a huráá teď to poletí jak raketa. A že takových případů znám, třeba kolega z práce si takhle nechal "nachipovat" auto. Ti lidi prostě vůbec nepřemýšlí.P.S.: Znáš nějakou schopnou firmu nebo fachmana?
z tech mene profi sportmotor.cz to jsou takovi chiperi nechiperi a jinak uz jen borce co stavi zavodni auta. ale tam jsou jine ceny apod.
Jenže sportmotor dělá jen koncern. A jedinej rozdíl, mezi konkurencí je to, že jejich chip většinou zohlednuje sportovní filtr a upravení podběhu, což zefektivní cooler, a tak mají u nás co se týče 1,8T nejvyšší naměřený hodnoty výkonu, ze všech chipařů.
jak se to vezme. Sportmotor ma sice omezene portfolio a uprimne nikdo dobry nedela vse, to dleaji jenom ti, co si to stahnou z netu. Nicmene u nich jde videt ze alespon vi.
rozumí... narozdíl od ostatních upraví na autě ty dvě věci, který sem zminoval a pak nalejou stejnej soft, jako každýmu jinýmu. Když sme obvolávali tyhle chipaře a řekli sme, že máme na 1,8T tohle a tohle, tak nikdo nebyl třeba schopen udělat soft, kterej by počítal s odstraněnym katalizátorem... To je fakt hroznej problém... Nakonec sme navštívili odborníka a během dvou hodin lazení na brzdě to zvládl a výsledk bylo 324koní a 400nm z 1,8T
ale ja taky ze sportmotoru nedelam zadneho vedatora a tuningovou staj. uz na pocatku jsem psal, ze u nas nejsou tunerske dilny jako na zapadne, ale jenom garaznici, neco trochu lepsiho a pak specialisti delajic vetsinou zavodni specialy.
Právě. Jako ono tu pár lidí je. ALe dělají diesely. V tom tu je dost KVALITNÍCH upravců. Ale co se týče benzinů, tak si vybavuju mach profituning ze slovenska. mluvim teda jen o koncernu.
Shimi: předpokládám že přebírají hodnot navýšení, které udává autor SWjestli je on měřil nebo vycucal, je další věc ...
Mistr Duchon se evidentne pridava k zastupu dalsich pseudoredaktoru (nekteri nakonec skoncili jako prodavaci voňavek), za takovy clanek by mel dostat vyhazov.Kdyz pominu, ze to cele zavani nejakou skrytou reklamou bez dalsiho srovnani, opravdu mele nesmysly, uz opomijenim i na CZ trhu renomovanych firem s dlouholetymi zkusenostmi (napr. Cimbu atd). Je to opravdu zcela neprofesionalni, plantat dohromady bez dalsiho cisty chip tuning a tzv. powerboxy. OMG
dieselpower.cz ... asi tak nějak...
No zrovna Cimbu, to je příklad jak fík :-D
Opravdu renomovany upravce nikdy netvrdi takovou blbost, jako ze zvysenim vykonu (chiptuningem) snizi spotrebu.
tak toto je vec, ktera je slozita. upravou chiptuningu lze v ucitem spektru jizdy dosahnout nizsi spotreby, nez pred chipem. muze se zlepsit ucinnost apod. coz vede ke snizeni spotrebe. samozrejme pokud mam pred 100 koni a po 130 koni, tak tech +30 koni si vezme vice, ale neznemna to, ze tomu tak musi byt v celem spektru.
To by me zajimalo jak chiptuner nejakym zazracnym zasahem zlepsit ucinnost a snizit tak spotrebu?! Bud ma ten vykon stejny (treba v urcitem spektru) nebo vyssi (ze by chiptuner snizoval vykon asi neni moc obvykle). Takze tam strika toho paliva stejne nebo vice nez ve standardnim provedeni. V jake fazi teda chces to palivo usetrit? B-]
Cimbu je jenom imaginarni odbornik, kteremu dobrou masazi skocilo ocividne mnoho lidi na spek.Opravdovych borcu je v CR par, ti stavi vetsinou jenom zavodni auta a doprovodne jsou schopni odladit motory i jinym lidem. Tuningove dilny jak je zname ze sveta u nas neexistuji a vetsi ci mensi garaznicni at sportmotor, cimbu, bitpower jsou na jedno brdo.
bechci se nikoho zstávat, ale na základě čeho tvrdíš že to jsou imaginární odborníci? máš nějakou zkušenost kterou můžeš sdělit? konkrétně s cimbu mám dobrou zkušenost u 7 aut. ale jsem laik, posuzuji to podle bezproblémové spolupráce a žádnými potížemi u aut.
Cimbu jsme resili 5 aut. 3 naprosto bezne, 1 po uprave kdy nam dopredu garantoval optimalizaci a 1 jiz postarsi, nicmene neupravene. Upravene auto naprosto dodrbal, nejelo, netahlo, kuckalo, vynechavalo. vubec to nezvladl. Nastesti byla cesta zpet. Ok, muze byt, stane se, proste precenil se. 2xTDI a 1x 1,8T u vsech se slo zpet. Vozy po case zacaly vynechavat, v zatahu byly casto lagy jakoby na desetinku nestriklo cerpadlo, nedrzelo to otacky. Po odstraneni zmizely problemy. U ojetiny vysledek podobny s tim, ze tam se to ani nezdarilo rozchodit. Ani jednou nevracny penize a odmitnuti uznani jakekoli viny. Nebudu zde resit par lidi, se ktere jsem v dobe, kdy jsem mel problemy s timto vyhledal na internetu a meli podobne problemy. Neznam je, mohli si vymyslet apod. takze by to byla JPP, ale nasel jsem jich pomerne dost.Tri z tech vozu sly pak jinam a tam s tim problemy nebyly. Jedno dostalo externi box, neco jako se nabizi v tomto clanku a taky ok. Tudiz vadou auta bych to nevidel.Znam taky par lidi co maji od Cimbu chip a nemaji problemy, jenze takove znam i od ABC Tuningu apod. garazistu. Navic reseni problemu apod. bylo tragicke a rikejte si co chcete. Nerikam, ze jini nemuzou mit problemy, ono problemy muze mit kazdy, ale proste pripadne reseni je taky vizitkou a navic reseni z jeho strany bylo naprosto tragicke a byla to jedna neschopnost vedle druhe. Z meho pohledu je to borec, pokud napoji pocitac, chvili si hraje, jak to dela na zakazku pro dany konkretni motor a stav a pak to funguje. Pak verim, ze to je odbornik. Ale takovy umim byt i ja, protoze soft na chiptuning a mapy lze stahnout z netu. Notas mam a kabel si clovek kupit za par stovek na aukru. Takovy odbornik to je v mych ocich.
Tak mě cimbu ze 77kw uděla 122kw najeto 150tisíc bez jakýchkoliv, zdůrazňuji jakýchkoliv potíží s motorem. Pokud se upravuje motor, který je předchozím používáním na hranici smrti tak samozřejmě nelze čekat zázraky.
myslíš 1.9 TDI PD 77kw na 122kW - to bych chtěl vidět?zaplatím měření, vsadíš se, že to tam není ani omylem?
Měření má v archivu pan Janda.
Asi myslel 122 hp :) 122kW to by víc než nadstandard
Co to je "motor na hranici smrti". Jako ze ma najeto pres pul milionu kilometru? Nebo vic?Btw, jine potize mimo motor byly?
No dobre a ste si isty , ze s autom vobec nieco urobili ? Ze ma naozaj 123KW ?
Odmerane na brzde?
určitě ne. 120+ kW zvládne turbo z 96kw verze TDI ale určitě ne ze 77kw... bude rád za +/-100kw pokud něco vůbec
...ze 77kw uděla 122kw ... tak to zni trochu fantasmagoricky, pokud tam nedal turbo (ci kompresor) nebo neudelal radu dalsich uprav. Jenom s chipem ti to neverim.
psal jsem to snad naprosto jasne, 3 byly normalni v podstate nove a dva mely nejake spcifikace. zamerne jsem to rozdelil, abych nehazel vse do jednoh pytle a taky jsem napsal, ze znam ty co problemy nemaji. takze vasich 150tkm je peknych, ale jen potvrzuji co jsem psal drive.proste je to stejny garazista jako jini, u nich bych klidne vsadil, ze uspech-neuspech bude v jasne pozitivnim pomeru.
nejde ale přehlídnout, že p.Duchoň sám kritizuje přemrštěné ceny UR Tuningu a další nevýhody jejich řešení
"u nás prakticky neexistuje firma, která by disponovala zázemím, jež by dovolovalo vyvíjet a spolehlivě aplikovat úpravy tohoto typu"Znám minimálně několik schopných lidí, kteří dokáží upravit soft na míru konkrétnímu autu resp. konkrétně upravenému autu, zvláště koncernovém. Nevím proto, co vede autora k takovému tvrzení a zviditelnění firmy UR, což nejsou nejspíš nic jiného než měniči chipů se "zaručenými" hodnotami. Že by váš další sponzor jako AAA?
No ale ono to tak trochu je pravda. U nás sice máme machry na nafty, jako chipforum.cz , trochu ztrácí dieselpower a další se většinou vlečou. Ale co se týče komplecní nabídky i benzinů, tak to tady pořádně neumí skoro nikdo...
Dieselpower ztrácí na chipforum? Tohle může napsat pouze člověk, který o tom nic neví...
Ten skoro nikdo je třeba 2M Motorsport z Prahy nebo Brázdil z Otrokovic?
Brázdil... ten staví závodáky, a když sme ho kontaktovali o naladění na pěknej výkon, tak to bylo, že motor musí z auta ven, že k tomu potřebuje svoji elektriku motec atd... takže říkám, ten člověk naladí závodní auto, ale pro běžný potřeby nevhodný...
nevím jak firmy UC tuning, ale my používáme léta SW úpravy od Cimbu a velká spokojenost, žádné problémy i po najetí cca 200tis. Do externí řídící jednotky bych teda nešel, to považuju za šílenost.
Mám už 6 let Cimbu a nemůžu si to vynachválitServis mi nikdy nic nepřehrál
Protože máš víc než 6let staré auto. U nových se přehrává a updatuje skoro pořád.
Přídavné jednotky od schnitzeru, lorinseru, brabusu, mtm, carlssonu stojí od EUR 1.500,- do EUR 3.000,-. Stejné jednotky od urtuning stojí od 25 do 35 tisíc, což si myslím je ok B-] Kdo na to nemá, stejně pojede k frantovi nebo vencovi :-)
A externí jednotky používají i nejrenomovanější úpravci, už by to měl pochopit i ten zabedněnej franta B-] Pár odkazů pro méně chápavé: www.ac-schnitzer.de ... www.sportservice.lorinser.com ... www.mtm-online.de ... a cena cantronicu rozhodně není pár set euro :-)Ale všichni stejně vědí, že nejlepší, že nejlepší je stejně franta z horní dolní B-]
Že by se ozvala nepřející konkurence urtuningu? Boxy používá dnes většina renomovaných úpravců včetně zmiňovaného mtm, cena je však samo trochu vyšší u externích boxů než u jednoduchého přehrávání softwarů pochybného původu od franty :-)
Proc? Nekdo zase muze povazovat SW upravy od Cimbu za silenost.
protože zůstává originální řídicí jednotka od výrobce která řídí motor. Má úpravená data podle kterých motor řídí, ale externí box ti vlastně falšuje signály od motoru, popřípadě je upravujeproto považuji externí boxy za špatné.
Originalni jednotka s novymi ridicimi daty uz taky neni originalni jednotka, protoze ta taky posila "falesna" data (modifikovana o ta ktera tam nahraje chiptuner). Ve finale je naprosto jedno jestli se ta data modifikuji primo v rj nebo v pridavne, vysledek bude stejny, upravena data.
No jeden podstatny rozdil v tom je. Pridavna jednotka pouze deformuje data jednotlivych cidel zatimco upravena datova mapa v rj, je-li dobre udelana, ma viceparametricke reseni.
Ony existujou i pridavne jednotky ktere obsahuji trochu vic nez jen jeden odpor zality v krabicce.
měl jsem jedno auto laděné od cimbu a jedno od UR. nešlo ale o přídavnou jednotku, ale od software, v případě UR byl od německého partnera.. V obou případech to bylo OK.Dnes se víc prosazují přídavné jednotky i přesto že nejsou plnohodnotným chiptuningem především proto, že pomalu při každé servisní prohlídce značkový servis přehrává do různých řj, včetně řj motoru, aktualizovaný sw a tím v podstatě o chiptuning přijdete. optimální varianta je objednat tuning přímo u značkového servisu, kam jezdíte. Pak máte jistotu, že nebudou problémy se zárukou, kulancí, ani upgradem sw. nakonec, oni to stejně nechají uděšlat bu|ď GX nebo UR nebo Cimbu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.