Trocha českého tuningu: přídavné řídicí jednotky pro motory 1,2/1,4 TSI a 1,6/2,0 TDI CR

O úpravách vozů všemožných značek píšeme často, českým úpravcům se ale vesměs raději vyhýbáme. A to zejména těm, jež nabízejí „chiptuning” ve všech jeho formách.

Důvod je prostý - u nás prakticky neexistuje firma, která by disponovala zázemím, jež by dovolovalo vyvíjet a spolehlivě aplikovat úpravy tohoto typu. To znamená, že v lepším případě buď pouze nahrávají zakoupené (či jinak nabyté...) úpravy jiných firem, což logicky přináší nulovou možnost jeho přizpůsobení konkrétním možnostem každého vozu. A nebo v horším případě zkrátka zvýší plnící tlak turba, přidají trochu paliva a „ono si to nějak sedne”. Takový přístup může mít ještě horší následky.

Nevíme, na jakém místě v tomto spektru se nachází firma pražská UR Tuning, v diskusi se jistě objeví pár referencí. Na každý pád právě tato společnost nově nabízí digitální přídavné řídicí jednotky pro koncernové vozy s motory 1,6 TDI CR, 2,0 TDI CR, 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,8 TSI a 2,0 TSI, které jsou i v našich končinách poměrně frekventované.

Výhodou tohoto řešení je jednoduchá montáž a demontáž během několika minut s okamžitým efektem bez zásahu do elektronické části vozidla a původních řídicích jednotek. Nevýhodou pochopitelně nemožnost úpravu jakkoli přizpůsobit specifikům konkrétního vozu.

Přírůstky výkonu a točivého momentu jsou uvedeny v tabulce níže. Ceny všech jednotek nejsou uvedeny ani na stránkách UR Tuningu, ale obvykle se pohybují mezi 25 a 30 tisíci Kč bez DPH. A to není zrovna málo uvážíme-li, že za řádově stovky Eur lze pořídit softwarovou úpravu např. od MTM či jiného renomovaného úpravce, který ji sám vyvíjí, je ji při aplikaci schopen přizpůsobit stavu vozu a nabizí k ní záruku, na níž se lze u tak významné společnosti spolehnout. Nesídlí ovšem na Praze 8...

Motor
Výkon série
Nm série
Výkon UR Tuning
Nm UR Tuning
1.6TDI CR 77kW
77kW/105k
250Nm
92kW/125k
300Nm
2.0TDI CR 103kW
103kW/140k
320Nm
125kW/170k
360Nm
2.0TDI CR 125kW
125kW/170k
350Nm
150kW/204k
420Nm
1.2TSI 77kW
77kW/105k
175Nm
 92kW/125k
210Nm
1.4TSI 90kW
90kW/122k
200Nm
110kW/150k
240Nm
1.8TSI 118kW
118kW/160k
250Nm
142kW/193k
300Nm
2.0TSI 147kW
147kW/200k
280Nm
176kW/240k
350Nm

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Octavia RS s motorem 2,0 TSI v našem testu z loňského října
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků