Trocha alkoholu v krvi u nás bude možná legální

Prozatímní nulová tolerance vůči alkoholu v krvi při řízení by mohla padnout. Český Autoklub ČR totiž předkládá ministru dopravy návrh, který by umožnil mít v krvi až 0,2 promile alkoholu.

Ministerstvo Dopravy navíc tento návrh okamžitě nezamítlo, ale předloží jej k diskusi a v paragrafovém znění ke schválení poslancům, kde je vcelku velký počet příznivců určité tolerance.

Česká republika by se tak zařadila mezi mnohé vyspělé země, které umožňují řídit i s trochou alkoholu v krvi a navíc hodnota 0,1-0,2 promile bývá přirozenou výši alkoholu v krvi u mnohých lidí, kteří vůbec alkohol nepožili.

Obhájci navíc argumentují řadou velmi vyspělých států s nízkou nehodovostí, které alkohol do určité výše tolerují. Německo umožňuje např. mít až 0,5 promile, Švédsko 0,2 a Velká Británie až 0,8 promile. Zde je ale třeba říci, že v mnohých státech s tolerancí k alkoholu v krvi platí, že v případě způsobení dopravní nehody, kde bude zjištěn alkohol, může přijít výrazně tvrdší trest.

Už dlouho se navíc ukazuje, že i přesto, že máme jedny z nejtvrdších trestů v Evropě a stát netoleruje téměř nic krom absolutní poslušnosti mnohdy absurdním předpisům, nehodovost na počet vozů a řidičů u nás není z nejnižších. Restrikce tedy opravdu neřeší téměř nic.

Ze strany kritiků ovšem přichází názory, že Češi by podobnou toleranci hojně zneužívali a již tak špatný stav na silnicích by se jen zhoršil. Zde je třeba říci, že alkohol byl zjištěn u zhruba 4 procent dopravních nehod a z tohoto počtu byl příčinou souvislosti s nehodou zjištěn ani ne u dvaceti procent. V ostatních případech sice jeden z řidičů požil před jízdou alkohol, ale ten nebyl důvodem dopravní nehody a ta by se stala i bez alkoholu v krvi.

Uvidíme tedy, zda tento návrh projde. Tímto krokem by byla přenesena část odpovědnosti na řidiče, který si v určitém regulovaném pásmu musí sám rozhodnout, zda je schopen jízdy bez problémů, nebo svěří řízení někomu jinému. Což je principielně nesporně správné...

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků