Tříválec PureTech skupiny PSA Peugeot Citroën získal mezinárodní cenu Motor roku 2015

Tříválec PureTech skupiny PSA Peugeot Citroën získal mezinárodní cenu Motor roku 2015

Porota 17. ročníku soutěže „the International Engine of the Year Awards“, kterou pořádá britský časopis „Engine Technology International“, udělila ve středu 17. června ve Stuttgartu cenu Motor roku v kategorii motorů o objemu 1 až 1,4 l přeplňovanému tříválcovému motoru PureTech, který vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën.

Tato cena je odměnou pro úspěšný motor, kterého již bylo v přeplňované verzi vyrobeno více než 100 000 kusů. Motor se vyrábí ve francouzské továrně Française de Mécanique v Douvrinu (departement Pas-de-Calais).

Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Xiangyang s kapacitou 200 000 motorů ročně.

Aby byla skupina PSA Peugeot Citroën schopna uspokojit vysokou poptávku po přeplňovaných motorech PureTech, kterými jsou vybaveny její základní modely, oznámila v březnu 2015 za přítomnosti francouzského prezidenta Françoise Hollanda, že v továrně v Trémery spouští výrobu dalších 200 000 motorů ročně.

Motory PureTech jsou vybaveny vozy Peugeot 108, 208, 308, 2008, 3008 a 5008, dále vozy Citroën C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus a C4 Picasso, DS 3 a DS 4 a  rovněž vozy Dongfeng Peugeot 308S a 408.

Ředitel oddělení převodových ústrojí a podvozkových systémů Christian Chapelle při příležitosti předání ceny prohlásil: „Je nesporné, že PSA stojí díky emisím 110,3 g/km v čele všech evropských výrobců automobilů. Tato prestižní cena, kterou získal náš přeplňovaný tříválcový motor PureTech, je oceněním know-how inženýrů skupiny v oblasti benzínových motorů. Je to velké uznání výzkumu a vývoje zaměřeného na technologický pokrok, kterému se skupina PSA věnuje za účelem dosahování stále nižší spotřeby.“

bazar

Peugeot 206 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 84 289 km
Cena: 54 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 115 000 km
Cena: 135 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 116 246 km
Cena: 95 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 127 886 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot RCZ 2
Rok výroby: 2013
Stav: 146 015 km
Cena: 320 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 178 674 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků