Tříválec PureTech skupiny PSA Peugeot Citroën získal mezinárodní cenu Motor roku 2015

Tříválec PureTech skupiny PSA Peugeot Citroën získal mezinárodní cenu Motor roku 2015

Porota 17. ročníku soutěže „the International Engine of the Year Awards“, kterou pořádá britský časopis „Engine Technology International“, udělila ve středu 17. června ve Stuttgartu cenu Motor roku v kategorii motorů o objemu 1 až 1,4 l přeplňovanému tříválcovému motoru PureTech, který vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën.

Tato cena je odměnou pro úspěšný motor, kterého již bylo v přeplňované verzi vyrobeno více než 100 000 kusů. Motor se vyrábí ve francouzské továrně Française de Mécanique v Douvrinu (departement Pas-de-Calais).

Řada tříválcových vysoce výkonných motorů PureTech, u nichž bylo v porovnání s předchozími motory dosaženo průměrné úspory spotřeby pohonných hmot a emisí CO2 o 18 %, zahrnuje atmosférické verze o objemu 1 l a 1,2 l, které se od roku 2012 vyrábí v Trémery (departement Moselle) s kapacitou výroby 640 000 motorů ročně, a přeplňované verze 1,2 l vyráběné od roku 2014 v továrně Française de Mécanique s kapacitou 320 000 motorů ročně. Dále se tyto motory vyrábí v Číně v továrně ve městě Xiangyang s kapacitou 200 000 motorů ročně.

Aby byla skupina PSA Peugeot Citroën schopna uspokojit vysokou poptávku po přeplňovaných motorech PureTech, kterými jsou vybaveny její základní modely, oznámila v březnu 2015 za přítomnosti francouzského prezidenta Françoise Hollanda, že v továrně v Trémery spouští výrobu dalších 200 000 motorů ročně.

Motory PureTech jsou vybaveny vozy Peugeot 108, 208, 308, 2008, 3008 a 5008, dále vozy Citroën C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus a C4 Picasso, DS 3 a DS 4 a  rovněž vozy Dongfeng Peugeot 308S a 408.

Ředitel oddělení převodových ústrojí a podvozkových systémů Christian Chapelle při příležitosti předání ceny prohlásil: „Je nesporné, že PSA stojí díky emisím 110,3 g/km v čele všech evropských výrobců automobilů. Tato prestižní cena, kterou získal náš přeplňovaný tříválcový motor PureTech, je oceněním know-how inženýrů skupiny v oblasti benzínových motorů. Je to velké uznání výzkumu a vývoje zaměřeného na technologický pokrok, kterému se skupina PSA věnuje za účelem dosahování stále nižší spotřeby.“

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků