Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

56 komentářů

Benzín
3. června • 19:08

Tvl. VW hledá hlubší dno a stále ho nemůže najít. Někdo by si myslel, že už není kam klesat, ale ono stále je kam klesat. Ještě můžou nasadit ve jménu boje za ekologii i jednoválec ze sekačky. Asi důsledek nových euronorem?
Hele, nedávali náhodou, ty sw ořezaný motory na nějakých 70-80 kW, i do Fábie 3 gen. od r. 2018/19? Už jen v té Fábii stály výkonově za piču. Pod 6l jsem se v tomhle pekáči nedostal, to měl v techničáku pohádky o 4,5l/100km. Aby to předstíralo zátah, musíte ho brát za játra tak 3-5 tis.ot./min. No úplně jsem při tom myslel na Grétu...jak mi líbá prdel. Bo taková jízda podle eco asistenta, to je vysloveně tragédie. To trpí řidič i za ten malorážkovej, podtočenej motor. Asistenty zásadně ignoruju. Takový kraviny co vám to kolikrát radí, ikdyž slyšíte a cítíte, jak ten motor ještě nechce o kvalt nahoru, stejně to našeptává přeřaď, ser na ventily, ojniční ložiska s klikovkou. Nepříjenmé je být zvyklý na větší objem v jiném vozu se zpomalování s podřazováním a pak dostat tuhle litrovou mrdku, kde je nějaký podřazování úplně k hovnu. V kilu tam prdnete čtyřku a tam kde by vám to v normálním motoru vyrazilo zpomalováním zuby o volant, tady níííc. Nějak jsem si zde povšimnul i tipických "Octaviackých" zvlněných kotoučů - na současné 3. Fábii!!! Asi důsledek kvalitní konstrukce s minimálním odporem motoru, kde vše musí odbrzdit jen kotouče.

Jiri
1. listopadu • 23:42

To jsem si všiml na podělané služební O3 1,5 tsi - to auto vubec, ale opravdu vubec nebrzdi motorem. Ve 100 naperu za 2 - klesne to na 80km/h a pak to jede beze změny dál. Ve svym aute brzdim brzdami jen těsne před zastavením, jinak vše pobírá motor.

Moje jméno
7. ledna • 12:27

Ve 100 naperu dvojku.. Dál nečtu.... 💀

Jezdec
1. června • 19:10

Těch 81 kw určitě bude stačit na to, abyste se udrželi za autem, co jede povolených 90 km/hod mimo obec, resp. 130 km/hod. na dálnici. Takže je zbytečné lamentovat.

Michal
31. května • 14:38

Zase mají nové verze lepší aerodynamiku tak těch pár kw ve větší rychlosti nebude znát.Koncern má většinou těch 10 i víc procent větší výkon než je na papíře.

Kundaj & Hovnaj
31. května • 15:01

Lepčí aerodymnauniku maj takijen napapýru! Tenjejyh slafnej Gool 8 přectavyly shoržší aerodymnanikou nešmněl Gool 7 apríí jeto slepčeňí o XX procentů!

Michal
31. května • 15:44

Nafta má horší aero než benzín viz u O4 lift docela rozdíl.Ten litr bych bral ale spíš do fabie,pola,ibizi.Třeba Hyundai má 1,4/1,5 bez turba se 73 a 81kw ale zase musíš točit aby to jelo jak turbo při 2,5t ot a to spousta lidí neumí.Jezdit kolem komína ala 3az5km je lepší Hyundai.

Twan
31. května • 15:34

Můžeš si prosím přestat hrát na oprásky a psát normálně? Je mi za tebe trapně....3-[

neresim
1. června • 4:01

jo, a na rozdil od oprasku to postrada i ten vtip ve hre s pismeny a dvojsmysly

Šurák
31. května • 9:48

Stejně motory mají v praxi o 10% víc ;-) Aby se to někam vešlo, špička se formálně ukrojit klidně může. Podstatný je stejně výkon v provozních otáčkách, tedy 1600-2500 nebo kolik.

Lord Owl
6. ledna • 8:43

no tak 2500ot to jede tak 70km/h.

Kundaj & Hovnaj
31. května • 14:56

Asy ňáká sfalšofaná prakse jagje ukonczertu zvikem!

pacho
31. května • 7:24

Mám taký pocit, že tá 1,0 sa tiež nepodarila, podobne , ako 1,2 , 1,4 HTP..... proste nemcom nejde karta a vyrábajú jeden zmätok za druhým..

Znalec
31. května • 12:26

Čo sú to za koniny?
Pokial viem, tak 1.0 tsi nemá žiadne konštrukčne problémy.Je to práve jeden z najlepších maloobjemovych motorov súčasnosti.

Kundaj & Hovnaj
31. května • 14:55

Jeto mrtka

Jeník
31. května • 9:14

Už to nehul;-)

Ernie
31. května • 8:25

1,4 HTP? :-O

pacho
31. května • 10:15

keby si náhodou nepochopil, tak som tam zabudol čiarku, čiže ešte raz pre teba : 1,4, HTP... ale veď to je je dno, aj tak sú to všetko šroty, ktoré sa nepodarili.

Ota
1. června • 10:23

no a ta 1.2 je teda ktera, kdyz to neni HTP?

Allamarein
30. května • 20:14

Taková zloba a nenávist, a přitom se tu bavíme o 4 kW, méně než pěti procentech výkonu motoru. A z toho vyvozovat nadávky na EU nebo VW, to fakt zavání záporným IQ.

Nojono
30. května • 20:43

je to jednoznačně zhoršení vlastnosti výrobku

Allamarein
30. května • 21:58

Jasně... nikdo s tím motorem ještě nejel, ale ty už máš jasno. A čísla na Sportku by nebyla?

Scarab
30. května • 22:13

Čísla hovoří jasně 81<85 a to zejména u těžšího auta jako je Oktavie, pro kterou bylo i 85kW málo, bude znát.
Nicméně chápu, že humanitně vzdělaní zelení euromagoři, kteří tohle vše způsobili, nechápou rozdíl rozdíl mezi km, kg, kW a kWh a to kterých veličin se tyto jednotky týkají, co znamenají nebo jak se měří, už vůbec netuší.

Allamarein
31. května • 7:23

Quebe ti to napsal za mě, takže se nemusím ani dále rozepisovat.
Ale je fajn, že hned přesně víte, kdo tu má jaké vzdělání... Tak si zajistěte aspoň nějaké i pro sebe.

Quebe
30. května • 22:18

Více než jedno číslo je důležitá celá výkonová křivka. A v té zas tak výrazný rozdíl být nemusí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
30. května • 22:26

Vsadil bych se, že kdyby se pán mínusář měl naslepo projet oběma variantami, tak slabší verzi nepozná.

Zrušme EU
30. května • 17:08

Bude potřeba tu EU zrušit, protože debilitu podporovat nelze....B-]

Nojono
30. května • 19:20

Za zrovna tohle nemohou debilové z Bruselu, ale z Wolfsburgu.

AAAmotorka
31. května • 9:38

Kecáš. Doporučuji zjistit něco o Green Deal. S EU nás čeká peklo.

Senior f Kundaji
30. května • 16:51

Velkoněmecký koncern jde o stále větších howen. Štěstí, že máme Nošovice, jinak by to tu za chvíli vypadalo jako Detroitu a životní úroveň by byla jako v chudší verzi KLDR!

Quebe
30. května • 16:29

Žádná tragédie, hezky jede i těch 81 kW. Samozřejmě je třeba mít na paměti, že to je motor vhodný do lehkého auta. V těžkém se trápí.

Lord Owl
6. ledna • 8:41

jj, lehké auto pro jednotlivce od marketu k marketu a do kolon. Na okresce/horách s rodinou - vražda.

30. května • 15:26

Ten nadpis me opravdu pobavil .

Tabletka
30. května • 15:10

Povinnost splněna a teď něco o autech.:-))

petr r. (petrumr)
30. května • 15:04

eu musí přitlačit automobilky na omezovač rychlosti po vzoru volva. SUV by měla mět tak 120km/hod aby držela krok za autobusama na dálnici. prostě něco se musí udělat stou vyšší kategorií vozidel. Ostatní tych 160.

Thomas
30. května • 17:16

hraješ si na debílka ve všech diskuzích nebo z tebe vypadne i něco rozumného?

petr r. (petrumr)
31. května • 9:36

tomášku uklidni se a přečti si co jsem napsal a potom za deset let si to přečti ještě jednou. Tomášku co máš vůbec za auto? Mašinku, modrou? Hlavně se nevztekej.

pipka z ANO
30. května • 16:55

Všichni omezovače na 90 km/h, akorát pan Babiš neomezeně!

lol
31. května • 8:02

Proč se musí pod každou diskuzi tahat labilní politika?

Miro
31. května • 1:57

Zrovna pan stb by měl chodit až do smrti boso a po hřebíkách.

Mik
30. května • 14:49

Co už. Downsizing pomalu končí a 1,0 tsi se za chvíli stane minulostí. Jen je až uchylné že vekeodborníkům přes jakoukoliv problematiku z EU došlo až po 12 letech, že downsizingové motory jsou ekologicky horší jak motory normálních rozměrů.

Michal
30. května • 14:22

Prd.Ten silnější litr moc konkuroval v dynamice slabší 1.5tsi tak ho zkrouhli.Dokuď nebyl gpf filtr tak na brzdě míval ten motor 130-135koní.

Mik
30. května • 14:52

Tomu nevěřím. Dynamika i te slabší 1,5 je, díky krouťáku, o třídu jinde než u jednolitru. O spotřebě se už vůbec nemá cenu bavit. Ale samozřejmě zlatý dvoulitr

Moje jméno
7. ledna • 12:21

Ve světě motorů natočili na zkoušeném Rapidu Cca 97kW....

Tom
30. května • 20:22

No, ona ta slabší 96kW verze 1.5 TSI má stejný krouťák jako litr.

Quebe
30. května • 16:31

Pro dynamiku vždycky byl a vždycky bude důležitý výkon, nikoliv točivý moment.

Pavel
1. června • 9:16

Přesně obráceně, na pocitu zátahu má právě zásluhu krouťák a čím níže položený s plochou křivkou, tím lépe. Lepší nižší výkon s dobře položeným krouťákem, než naopak. Málokdo točí benzínový motor do 6000ot aby dosáhl maxima výkonu.

ACE
31. května • 10:02

To tady nevysvětlíš, místní experti si to totiž odhlasovali jinak. :-D

Medvěd
30. května • 19:08

A pro pružnost zase kroutící moment.

Michal
30. května • 19:56

Od 2t ot začíná kroutak i trochu výkon.Kolem 3t ot je obojí a turba jedou pěkně.Dvoulitr mám ale do města to není už kvůli te 6l náplně olete(než se zahřeje to trvá) a k tomu 1500kg váhy.Tam kde už litr ve fabce jede za 6 já pořád v octe 12 a víc.

kuprt
30. května • 14:12

To že skončí je celkem pochopitelné. Vyrábět dvě verze nemá velký význam... Ale spíš by mě zajímalo, jaké změny ten motor prodělal. Ještě jsem snad test s tímhle novým EVO motorem nečetl.

Adam
30. května • 15:35

Testy s novým 1.0 TSI evo ještě nebyly, motor bude letos teprve nabíhat - první snad Golf/Octavia/Leon.Co vím, jde o podstatně modifikovaný motor, který má mimo jiné Millerův cyklus (a teď netuším jestli i variabilní geometrii lopatek turba). Zároveň je přípravený na mild-hybrid verzi s automatem - ta bude dle mého názoru zajímavá...

Neurotic
30. května • 14:00

To je jako odebírat slepému oko:-D

Scarab
30. května • 13:36

...Komu přišla i výkonově silnější varianta motoru 1.0 TSI slabá, jásat nebude. Výkon 85 kW se brzy stane minulostí, stejně jako tomu je u nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf....- a to ještě nic není, příští generace koncernových aut přijdou o motor vůbec! Na základě nátlaku ekologistické lobby EU a současně totálním nezájmu široké veřejnosti o elektromobily se ve vývojových centrech koncernu ve Wolfsburgu a Mladé Boleslavi intenzivně pracuje na zabudování pohonu vlastní (lidskou) silou posádky. Jsou rozpracovány dvě varianty, první - posádka bude roztáčet klasické pedály, jaké známe z jízdních kol a druhá - pohyb pedálů nebude rotační, ale jen dopředu a dozadu (na rotační bude tento pohyb potom převáděn pomocí pákového mechanismu - dříve narození si jistě vzpomenou na známe 4 kolové motokáry poháněné podobným způsobem - dobová alternativa tříkolek). Spory panují jenom ohledně přenosu výkonu na kola, část konstruktérů prosazuje klasický mechanický přenos a část mluví o elektrickém přenosu (tzn. posádka by svou silou roztáčela generátor a elektrická energie takto vyrobená by teprve roztáčela elektromotory umístěné v discích kol) - toto řešení by mělo tu výhodu, že by do systému šel vřadit akumulátor, který by využíval energii získanou při jízdě z kopce.
Nezbývá jen dodat, že neekologičtí zpátečníci (v SRN tzv. "ekosvině" - viz známá písnička, kterou se učili tamní děti v mateřských školkách), kteří nechtějí přispívat k všeobecnému blahu a využívat vlastní pohon, mají poslední šanci nakoupit (relativně) normální auta s normálními motory.

Nojono
30. května • 19:17

Koncernová sebevražda, série 4, díl 11

Doporučujeme

Články odjinud