Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

Scarab  |  30. 05. 2020 13:36

...Komu přišla i výkonově silnější varianta motoru 1.0 TSI slabá, jásat nebude. Výkon 85 kW se brzy stane minulostí, stejně jako tomu je u nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf....

- a to ještě nic není, příští generace koncernových aut přijdou o motor vůbec! Na základě nátlaku ekologistické lobby EU a současně totálním nezájmu široké veřejnosti o elektromobily se ve vývojových centrech koncernu ve Wolfsburgu a Mladé Boleslavi intenzivně pracuje na zabudování pohonu vlastní (lidskou) silou posádky. Jsou rozpracovány dvě varianty, první - posádka bude roztáčet klasické pedály, jaké známe z jízdních kol a druhá - pohyb pedálů nebude rotační, ale jen dopředu a dozadu (na rotační bude tento pohyb potom převáděn pomocí pákového mechanismu - dříve narození si jistě vzpomenou na známe 4 kolové motokáry poháněné podobným způsobem - dobová alternativa tříkolek). Spory panují jenom ohledně přenosu výkonu na kola, část konstruktérů prosazuje klasický mechanický přenos a část mluví o elektrickém přenosu (tzn. posádka by svou silou roztáčela generátor a elektrická energie takto vyrobená by teprve roztáčela elektromotory umístěné v discích kol) - toto řešení by mělo tu výhodu, že by do systému šel vřadit akumulátor, který by využíval energii získanou při jízdě z kopce.
Nezbývá jen dodat, že neekologičtí zpátečníci (v SRN tzv. "ekosvině" - viz známá písnička, kterou se učili tamní děti v mateřských školkách), kteří nechtějí přispívat k všeobecnému blahu a využívat vlastní pohon, mají poslední šanci nakoupit (relativně) normální auta s normálními motory.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  30. 05. 2020 19:17

Koncernová sebevražda, série 4, díl 11

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  30. 05. 2020 14:00

To je jako odebírat slepému oko

Odpovědět  |   | 
kuprt  |  30. 05. 2020 14:12

To že skončí je celkem pochopitelné. Vyrábět dvě verze nemá velký význam... Ale spíš by mě zajímalo, jaké změny ten motor prodělal. Ještě jsem snad test s tímhle novým EVO motorem nečetl.

Odpovědět  |   | 
Adam  |  30. 05. 2020 15:35

Testy s novým 1.0 TSI evo ještě nebyly, motor bude letos teprve nabíhat - první snad Golf/Octavia/Leon.

Co vím, jde o podstatně modifikovaný motor, který má mimo jiné Millerův cyklus (a teď netuším jestli i variabilní geometrii lopatek turba). Zároveň je přípravený na mild-hybrid verzi s automatem - ta bude dle mého názoru zajímavá...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 05. 2020 14:22

Prd.Ten silnější litr moc konkuroval v dynamice slabší 1.5tsi tak ho zkrouhli.Dokuď nebyl gpf filtr tak na brzdě míval ten motor 130-135koní.

Odpovědět  |   | 
Mik  |  30. 05. 2020 14:52

Tomu nevěřím. Dynamika i te slabší 1,5 je, díky krouťáku, o třídu jinde než u jednolitru. O spotřebě se už vůbec nemá cenu bavit. Ale samozřejmě zlatý dvoulitr

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  30. 05. 2020 16:31

Pro dynamiku vždycky byl a vždycky bude důležitý výkon, nikoliv točivý moment.

Odpovědět  |   | 
Medvěd  |  30. 05. 2020 19:08

A pro pružnost zase kroutící moment.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 05. 2020 19:56

Od 2t ot začíná kroutak i trochu výkon.Kolem 3t ot je obojí a turba jedou pěkně.Dvoulitr mám ale do města to není už kvůli te 6l náplně olete(než se zahřeje to trvá) a k tomu 1500kg váhy.Tam kde už litr ve fabce jede za 6 já pořád v octe 12 a víc.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  31. 05. 2020 10:02

To tady nevysvětlíš, místní experti si to totiž odhlasovali jinak.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  01. 06. 2020 09:16

Přesně obráceně, na pocitu zátahu má právě zásluhu krouťák a čím níže položený s plochou křivkou, tím lépe. Lepší nižší výkon s dobře položeným krouťákem, než naopak. Málokdo točí benzínový motor do 6000ot aby dosáhl maxima výkonu.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  30. 05. 2020 20:22

No, ona ta slabší 96kW verze 1.5 TSI má stejný krouťák jako litr.

Odpovědět  |   | 
Mik  |  30. 05. 2020 14:49

Co už. Downsizing pomalu končí a 1,0 tsi se za chvíli stane minulostí. Jen je až uchylné že vekeodborníkům přes jakoukoliv problematiku z EU došlo až po 12 letech, že downsizingové motory jsou ekologicky horší jak motory normálních rozměrů.

Odpovědět  |   | 

eu musí přitlačit automobilky na omezovač rychlosti po vzoru volva. SUV by měla mět tak 120km/hod aby držela krok za autobusama na dálnici. prostě něco se musí udělat stou vyšší kategorií vozidel. Ostatní tych 160.

Odpovědět  |   | 
pipka z ANO  |  30. 05. 2020 16:55

Všichni omezovače na 90 km/h, akorát pan Babiš neomezeně!

Odpovědět  |   | 
Miro  |  31. 05. 2020 01:57

Zrovna pan stb by měl chodit až do smrti boso a po hřebíkách.

Odpovědět  |   | 
lol  |  31. 05. 2020 08:02

Proč se musí pod každou diskuzi tahat labilní politika?

Odpovědět  |   | 
Thomas  |  30. 05. 2020 17:16

hraješ si na debílka ve všech diskuzích nebo z tebe vypadne i něco rozumného?

Odpovědět  |   | 

tomášku uklidni se a přečti si co jsem napsal a potom za deset let si to přečti ještě jednou. Tomášku co máš vůbec za auto? Mašinku, modrou? Hlavně se nevztekej.

Odpovědět  |   | 
Tabletka  |  30. 05. 2020 15:10

Povinnost splněna a teď něco o autech.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  01. 06. 2020 10:21
 |  30. 05. 2020 15:26

Ten nadpis me opravdu pobavil .

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  30. 05. 2020 16:29

Žádná tragédie, hezky jede i těch 81 kW. Samozřejmě je třeba mít na paměti, že to je motor vhodný do lehkého auta. V těžkém se trápí.

Odpovědět  |   | 
Senior f Kundaji  |  30. 05. 2020 16:51

Velkoněmecký koncern jde o stále větších howen. Štěstí, že máme Nošovice, jinak by to tu za chvíli vypadalo jako Detroitu a životní úroveň by byla jako v chudší verzi KLDR!

Odpovědět  |   | 
Zrušme EU  |  30. 05. 2020 17:08

Bude potřeba tu EU zrušit, protože debilitu podporovat nelze....

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  30. 05. 2020 19:20

Za zrovna tohle nemohou debilové z Bruselu, ale z Wolfsburgu.

Odpovědět  |   | 
AAAmotorka  |  31. 05. 2020 09:38

Kecáš. Doporučuji zjistit něco o Green Deal. S EU nás čeká peklo.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 05. 2020 20:14

Taková zloba a nenávist, a přitom se tu bavíme o 4 kW, méně než pěti procentech výkonu motoru. A z toho vyvozovat nadávky na EU nebo VW, to fakt zavání záporným IQ.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  30. 05. 2020 20:43

je to jednoznačně zhoršení vlastnosti výrobku

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 05. 2020 21:58

Jasně... nikdo s tím motorem ještě nejel, ale ty už máš jasno. A čísla na Sportku by nebyla?

Odpovědět  |   | 
Scarab  |  30. 05. 2020 22:13

Čísla hovoří jasně 81<85 a to zejména u těžšího auta jako je Oktavie, pro kterou bylo i 85kW málo, bude znát.
Nicméně chápu, že humanitně vzdělaní zelení euromagoři, kteří tohle vše způsobili, nechápou rozdíl rozdíl mezi km, kg, kW a kWh a to kterých veličin se tyto jednotky týkají, co znamenají nebo jak se měří, už vůbec netuší.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  30. 05. 2020 22:18

Více než jedno číslo je důležitá celá výkonová křivka. A v té zas tak výrazný rozdíl být nemusí.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  30. 05. 2020 22:26

Vsadil bych se, že kdyby se pán mínusář měl naslepo projet oběma variantami, tak slabší verzi nepozná.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 05. 2020 07:23

Quebe ti to napsal za mě, takže se nemusím ani dále rozepisovat.
Ale je fajn, že hned přesně víte, kdo tu má jaké vzdělání... Tak si zajistěte aspoň nějaké i pro sebe.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  31. 05. 2020 07:24

Mám taký pocit, že tá 1,0 sa tiež nepodarila, podobne , ako 1,2 , 1,4 HTP..... proste nemcom nejde karta a vyrábajú jeden zmätok za druhým..

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  31. 05. 2020 08:25

1,4 HTP?

Odpovědět  |   | 
pacho  |  31. 05. 2020 10:15

keby si náhodou nepochopil, tak som tam zabudol čiarku, čiže ešte raz pre teba : 1,4, HTP... ale veď to je je dno, aj tak sú to všetko šroty, ktoré sa nepodarili.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  01. 06. 2020 10:23

no a ta 1.2 je teda ktera, kdyz to neni HTP?

Odpovědět  |   | 
Jeník  |  31. 05. 2020 09:14

Už to nehul

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  31. 05. 2020 12:26

Čo sú to za koniny?
Pokial viem, tak 1.0 tsi nemá žiadne konštrukčne problémy.

Je to práve jeden z najlepších maloobjemovych motorov súčasnosti.

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  31. 05. 2020 14:55

Jeto mrtka

Odpovědět  |   | 
Šurák  |  31. 05. 2020 09:48

Stejně motory mají v praxi o 10% víc Aby se to někam vešlo, špička se formálně ukrojit klidně může. Podstatný je stejně výkon v provozních otáčkách, tedy 1600-2500 nebo kolik.

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  31. 05. 2020 14:56

Asy ňáká sfalšofaná prakse jagje ukonczertu zvikem!

Odpovědět  |   | 
Michal  |  31. 05. 2020 14:38

Zase mají nové verze lepší aerodynamiku tak těch pár kw ve větší rychlosti nebude znát.Koncern má většinou těch 10 i víc procent větší výkon než je na papíře.

Odpovědět  |   | 
Kundaj & Hovnaj  |  31. 05. 2020 15:01

Lepčí aerodymnauniku maj takijen napapýru! Tenjejyh slafnej Gool 8 přectavyly shoržší aerodymnanikou nešmněl Gool 7 apríí jeto slepčeňí o XX procentů!

Odpovědět  |   | 
Twan  |  31. 05. 2020 15:34

Můžeš si prosím přestat hrát na oprásky a psát normálně? Je mi za tebe trapně....

Odpovědět  |   | 
neresim  |  01. 06. 2020 04:01

jo, a na rozdil od oprasku to postrada i ten vtip ve hre s pismeny a dvojsmysly

Odpovědět  |   | 
Michal  |  31. 05. 2020 15:44

Nafta má horší aero než benzín viz u O4 lift docela rozdíl.Ten litr bych bral ale spíš do fabie,pola,ibizi.Třeba Hyundai má 1,4/1,5 bez turba se 73 a 81kw ale zase musíš točit aby to jelo jak turbo při 2,5t ot a to spousta lidí neumí.Jezdit kolem komína ala 3az5km je lepší Hyundai.

Odpovědět  |   | 
Jezdec  |  01. 06. 2020 19:10

Těch 81 kw určitě bude stačit na to, abyste se udrželi za autem, co jede povolených 90 km/hod mimo obec, resp. 130 km/hod. na dálnici. Takže je zbytečné lamentovat.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  03. 06. 2020 19:08

Tvl. VW hledá hlubší dno a stále ho nemůže najít. Někdo by si myslel, že už není kam klesat, ale ono stále je kam klesat. Ještě můžou nasadit ve jménu boje za ekologii i jednoválec ze sekačky. Asi důsledek nových euronorem?
Hele, nedávali náhodou, ty sw ořezaný motory na nějakých 70-80 kW, i do Fábie 3 gen. od r. 2018/19? Už jen v té Fábii stály výkonově za piču. Pod 6l jsem se v tomhle pekáči nedostal, to měl v techničáku pohádky o 4,5l/100km. Aby to předstíralo zátah, musíte ho brát za játra tak 3-5 tis.ot./min. No úplně jsem při tom myslel na Grétu...jak mi líbá prdel. Bo taková jízda podle eco asistenta, to je vysloveně tragédie. To trpí řidič i za ten malorážkovej, podtočenej motor. Asistenty zásadně ignoruju. Takový kraviny co vám to kolikrát radí, ikdyž slyšíte a cítíte, jak ten motor ještě nechce o kvalt nahoru, stejně to našeptává přeřaď, ser na ventily, ojniční ložiska s klikovkou. Nepříjenmé je být zvyklý na větší objem v jiném vozu se zpomalování s podřazováním a pak dostat tuhle litrovou mrdku, kde je nějaký podřazování úplně k hovnu. V kilu tam prdnete čtyřku a tam kde by vám to v normálním motoru vyrazilo zpomalováním zuby o volant, tady níííc. Nějak jsem si zde povšimnul i tipických "Octaviackých" zvlněných kotoučů - na současné 3. Fábii!!! Asi důsledek kvalitní konstrukce s minimálním odporem motoru, kde vše musí odbrzdit jen kotouče.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 36 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A
Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Česku. Stojí méně než Škoda Kodiaq RS

Luxusní Hyundai Palisade teď koupíte i v Če…

Šestiválec, místo pro osm cestujících a šestnáct držáků na nápoje. Obří SUV od Hyundaie se s tím nemaže. Teď si ho můžete koupit i v Česku.

3.  7.  2020 | | 56 N/A