Tříválec 1.0 TSI přijde o část výkonu. Ve vozech VW ho to čeká už za pár týdnů

Komu přišla i výkonově silnější varianta motoru 1.0 TSI slabá, jásat nebude. Výkon 85 kW se brzy stane minulostí, stejně jako tomu je u nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf.

Motor 1.0 TSI je páteří nabídky celé řady modelů koncernu Volkswagen nejenom na evropském trhu. A nebavíme se jenom o malých městských vozech, ale také SUV a crossoverech. Není to tak dávno, co jsme měli v testu Volkswagen Up! GTI s vyšším výkonem, než jaký nabízí základní Volkswagen Golf na českém trhu. Nebude ale trvat dlouho a poměry mezi jednotlivými modely se srovnají.

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Minitest Seat Ibiza 1.0 TSI DSG FR: Jen se tak moc necukej

Změny týkající se motoru 1.0 TSI si ukážeme na modelech Volkswagen prodávaných na českém trhu. Zatímco tříválec 1.0 TSI s výkonem 70 kW na našem trhu žádné změny nečekají (nabízí se v polu a t-crossu), silnější provedení s 85 kW přijde o část výkonu.

Na přelomu září a října dorazí modely Polo a T-Cross s motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, SUV T-Roc čeká „ponížení“ z 85 na 81 kW o pár týdnů dříve. Neunikne ani T-Roc Cabriolet, jehož prodej na našem trhu začal nedávno. Výroba verze s motorem 1.0 TSI/85 kW skončí na přelomu září a října, o 4 kW slabší varianta dorazí o měsíc později.

Prohlédněte si VW T-Roc Cabriolet do posledního detailu. Stylovější už nebude

Prohlédněte si VW T-Roc Cabriolet do posledního detailu. Stylovější už nebude

Úprava výkonu u motoru 1.0 TSI tak překvapivá není, vezmeme-li v potaz paletu motorů nových generací Seatu Leon, Škody Octavia a Volkswagenu Golf. Také tyto vozy u nás začínají s přeplňovaným tříválcem o výkonu 81 kW, na Slovensku dokonce prodávají golf i leon s motorem 1.0 TSI/66 kW.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

Motor 1.0 TSI nemusíte mít v lásce, na českém trhu se však ukazuje, že zákazníkům  nemusí padnout do oka ani objemnější a výkonnější čtyřválec. Momentálně mám na mysli motor 1.5 TSI/110 kW, který z nabídky Seatu Ibiza vypadnul už předloni v létě a nakonec se neudržel ani ve Volkswagenu Polo. Společně s motorem 1.6 TDI/70 kW skončil před pár týdny. V modelu T-Cross zatím motor 1.5 TSI/110 kW zůstává, jak jsme ale uvedli již dříve, v červenci se z něj odporoučí nafťák 1.6 TDI.

VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

VW a Seat oficiálně končí s motorem 1.6 TDI. Není o něj zájem a bude nadbytečný

Když to shrnu, v nabídce běžných verzí Volkswagenu Polo zůstanou litrové motory 1.0 MPI (59 kW), 1.0 TSI (70 a 81 kW) a 1.0 TGI (66 kW). Jenže polo má v rukávu ještě jeden trumf – derivát GTI s motorem 2.0 TSI. I ten čeká úprava, ale podle současných informací až v květnu příštího roku. Na rozdíl od tříválce 1.0 TSI naopak posílí, a sice ze 147 na 152 kW.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

včera | Jan Mička | 78 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

3.  12.  2020 | Jan Mička | 106 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků