Tříválec 1.0 TSI má problém. Do servisu musí 9192 aut, včetně nových Škodovek

joe  |  30. 07. 2020 19:21

vadné vstřikovací ventily, kvůli nimž může vlivem netěsnosti vnikat do spalovací komory větší množství paliva...
Co je to vstřikovací ventil prosím...?

Odpovědět  |   | 

vstřikovací ventil je ta součástka co je z lišty zásobována palivem a elektromagnet nadzvihuje ventil, Nebude se měnit celek vstřikovače, ale jen ten ventil.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 07. 2020 19:50

Nedovedu si představit, že by rozebírali vstřikovače a měnili jen ty ventily. Spíš vymění celek, protože je to jednodušší a rychlejší, v důsledku i levnější.

Odpovědět  |   | 
Burešek  |  30. 07. 2020 22:01

Myslet neznamená vědět.

Odpovědět  |   | 

já jsem to v práci normálně dělal ta vrchni piezoelektrická část je to nejdražší.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  30. 07. 2020 19:27

Tak to má šáde problém,ten litr TCe od Rencka je opravdu výborný a spolehlivost jestli bude jako 0,9l 90k tak se nemá čeho bát.... ale čtyřválec 1,33 TCe je nejlepší co se dá koupit,holt Mercedes......

Odpovědět  |   | 
Marvin  |  30. 07. 2020 19:45

Rencek? Ti lůzři co nadělali jenom do června 7,5 mld. eur ztrát? Ti mohou vedle ziskové Škodárny jen tiše šoupat sandálama.

Odpovědět  |   | 
Pizzda  |  30. 07. 2020 20:05

To je ale jejich problém, motory i ostatní jim drží. Mě se sousedi smáli když jsem před 5 lety přivezl 0.9 tce ze to nevydrží do první výměny oleje. Dnes má najeto 255 tis km a furt šlape...asi zázrak

Odpovědět  |   | 
Taraba  |  30. 07. 2020 20:18

Kdejaká škodlivka má najeto půl mega a drží taky.

Odpovědět  |   | 
polo  |  30. 07. 2020 21:06

Možná tak jedničková Fabča nebo Oktávka.

Odpovědět  |   | 
Taraba  |  30. 07. 2020 22:19

Ale prdlajs, 3 octavie zcela běžně.

Odpovědět  |   | 
k22  |  31. 07. 2020 08:56

To jo, ale jakou cenu servisu

Odpovědět  |   | 

správně..tři turba, deset vodních pump atd.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  01. 08. 2020 16:54

Tři turba ma Bmw v naftě

Odpovědět  |   | 
vvvv  |  02. 08. 2020 22:03

t(f)si samodestrukcni smejd

Odpovědět  |   | 
nathan  |  31. 07. 2020 00:47

To tě fakt lituji. S takovým hovnem co nemá ani litr objemu najezdit za 5 let 250 tisíc km je čisté sebemrskačství. Že ty budeš něco jako masochista, není-liž pravda?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 07. 2020 08:00

Proč masochista? Prostě ví, proč to auto chtěl a jak s ním bude jezdit. Tohle malé TCe nejede zase tak špatně, když si člověk zvykne na trochu podivné dávkování výkonu, co ten motor někdy umí. Jo, na internetu s tím neohromí, ale kvůli tomu to auto asi nechtěl.

Odpovědět  |   | 
DušanV  |  31. 07. 2020 10:27

OK, je vidět, že i na internetu jsou ještě normální lidé.

Odpovědět  |   | 
Pizzda  |  31. 07. 2020 19:06

Ano je to o zvyku. Auto je v mém případě spolehlive, dával jsem si ho do účetnictví a poctivě jsem si na něj vydělal a moji práci (OSVČ) si na sebe vydělalo. Nepotřebuji si před nikým honit ego jak to mají čecháčci v povaze...nazdar!

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  01. 08. 2020 17:01

Ten litr náhodou jede fakt dobře v malém autě typu fabia či ibiza-polo protože auto i díky němu je fakt lehké.Jen na volnoběh podivný zvuk ale při 50tkm ročně moc nebyl.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  30. 07. 2020 22:30

jasná vec, že škoda nie je v strate, keď šetrí kde sa dá a potom dá na trh šroty, ktoré sa musia dorábať. Otázka je dokedy to vydrží, lebo to ide dole kopcom.

Odpovědět  |   | 
Marvin  |  30. 07. 2020 22:38

No ty budeš hlava otevřená, bohužel nejspíš krumpáčem. První jdou vždycky ke dnu ti co vyrábí šmejdy a zákazníci jim v krizi ukáží fakáče, to se právě děje Renckovi.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 07. 2020 08:03

A proto je Clio za druhé čtvrtletí nejprodávanější auto na evropském trhu, ty "fakáči"...

Odpovědět  |   | 
Marvin  |  31. 07. 2020 08:58

A to je právě ten jejich problém. Jediné dva modely, které se prodávají jsou Clio a Captur, zbytek jim šel do háje, takže uvažují o konci Koleosu, Talismanu, dokonce i Megane. Prodávajií prcky s nulovou marží a větší/dražší auto si u nich nikdo nekoupí. Výsledkem je obrovská finanční ztráta.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 07. 2020 16:14

Když plácneš A, dodej i B... Koleos a Talisman by měl nahradit jeden model, Mégane nekončí (zvažuje se ukončení kombi, maximálně). Navíc má být vyráběn spolu s Méganem elektrický hatchback stejné třídy.
Jo, já vím, odpor k nějaké značce je běžný, ale lhát se kvůli tomu nemá.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 07. 2020 22:13

1.33 Renault/Dacia je opravdu slusny motor. To by "konstrukteri" ve Skodovce bohuzel nedokazali.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  31. 07. 2020 08:20

Jasne, jak dlouho ten motor vyvíjeli? A co ty předchozí?
A který motor od vw za posledních 8 let je teda tak horší?

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  31. 07. 2020 15:54

Kdo co vyvíjel, jak dlouho, kolik měl za to peněz nebo jaký to mělo marketing je mi jako zákazníkovi jedno. Buď motoru věříš, nebo ne. A zejména EA111 nebo některé TFSI moc výkvěty nejsou a já bych za ně ruku do ohně nedal ani omylem. Právě naopak. Že se Tobě možná líbí, to je věc jiná a já už s tím nic nenadělám

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  31. 07. 2020 17:00

Taky by to mohl byt TCe 1.2 - jeden z nejhorsich motoru za posledni dekadu.

Odpovědět  |   | 
VWIDR  |  01. 08. 2020 07:30

Ze ako dobre motory vie robit Renault to vysvetluj majitelom motora 1.2 tce co sa casto nedozil ani 60.000km. Ja som ho mal tiez, po 3 rokoch som sa ho zbavil. Olej bol plny benzinu a to ho menil kazdy rok a najd bol cca 10.000km/rok. Servis: mam jazdit dlhsie trasy, viac vytacat motor a menit castejsie olej. Po vymene oleja som v nom mal benzin do par dni. Tomu by nepomohlo ani keby som ho menil kazdy mesiac, jazdit som s nim mimo mesta jazdil dynamicky a min. polovica najazdu boli dialnice. Ziadal som vymenu motora, ale kym to nezerie olej ako besne sa s tym nerobi nic. Spotreba tiez vysoka zvhladom na vykon a objem. Jedine pozitivum bol vykon motora, na 1.2 turbo to islo velmi slusne. Teraz mam Golf s 1.4. tsi 110kw, dlhodoba spotreba nizsia o 2 litre, vykon lepsi a hlavne to jazdi bez problemov. Renault nikdy viac.

Odpovědět  |   | 
Dolak  |  30. 07. 2020 19:38

A platit to bude wv? Nebo majitel auta?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 07. 2020 19:50

Svolávačku platí výrobce.

Odpovědět  |   | 

asi ti co si koupí něco od koncernu, oni to spočítají a dají do nákladů. Ale kdybych byl majitel auta,tak si vstřikovače vyměním sám a nemusím někde jezdit.

Odpovědět  |   | 
Rokyta ex Acz  |  30. 07. 2020 22:16

Majitel auta ma sverit i vymenu oleje odborne dilne (aby dostal prebaleny predrazeny hnus Mogul) tak jake vymena vstriku svepomoci? Jsi najivka. Navic do TSI bych moc nevrtal, pak akorat svedou jejich problemy na tebe.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  31. 07. 2020 00:50

Ty si hlavně hlídej aby sis včas vyměnil plenky, páč je kolem tebe furt smrad.

Odpovědět  |   | 
Toncek  |  30. 07. 2020 19:50

Jako kdyby se koncernu za 14 let nějaký motor vůbec povedl...obdivuji lidi že od nich vůbec něco kupují...motory neumí....koho to baví platit tak to má...

Odpovědět  |   | 

ty vstřikovače koncern si nevyrábí.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  31. 07. 2020 08:17

Spíše se zeptám, za posledních 8 let, který se nepovedl?

Odpovědět  |   | 
LOL  |  31. 07. 2020 15:19

Za posledních 8 let všechny. A za posledních 18 let taky všechny.
Nebo ty znáš od fauvé nějaký povedený, který by neměl tzv. "dětské nemoci?"

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  31. 07. 2020 17:04

imbecilni otazka. Detske nemoci ma kazdy motor. Jde jen o to, jak zavazne jsou.

Za poslednich 8 let VAG dodaval napriklad motory EA211 nebo EA888g3, ktere byly s prehledem nejlepsi na trhu. Ale to asi nema smysl vzsvetlovat nekomu, kdo slovo "koncern" pouziva pro unikatni oznaceni jedne automobilky a netusi, ze v nejakem koncernu jsou skoro vsechny

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 08. 2020 10:35

použil jsem "fauvé," nikoli "koncern."
ad EA211 a EA888 - nežerou olej? A třeba poslední 1.5TSI je známý janek.

Že jsou "nejlepší na trhu" ale neříká nic o spolehlivosti a bezproblémovosti. Jistě, 2.0TSI jede pěkně, ale když se vysype, tak potom budeš jen stát u pangejtu.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  02. 08. 2020 11:01

Pravda. "koncern" použil zakladatel vlákna o dva příspěvky výše.

EA211 jsou motory 1.0TSI, 1.2TSI a 1.4TSI (s řemenem - neplést s EA111) a ty skutečně žádné významné problémy neměly, mají nadprůměrnou dynamiku i spotřebu. Třeba 1.4TSI 110kW fakt nevím, jaký skutečně srovnatelný motor nabízí konkurence.

1.5TSI je na objektivní hodnocení příliš nový motor, kromě cukání při rozjezdu, což není problém motoru ale SW kvůli EU a vyskytuje se i u konkurence, zatím žádné výrazné problémy nemá. Sám jeden vlastním, a je podle mě lepší, než 1.8TSI 132kW, se kterým také jezdím (hlučnost, spotřeba, jen o málo horší dynamika).

EA888g3 1.8/2.0TSI je samozřejmě drahý a složitý motor, ale kdo chce opici, musí mít na banány. S tou 1.8 nejsou prakticky žádné problémy, a konkurence k těmto motorům prakticky neexistuje. Nejblíže je 1.6THP od Peugeotu, a to je naprostá katastrofa.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  02. 08. 2020 20:15

1,6 THP po vychytaní detských nemocí je určite lepší ako ktorýkoľvek TSi FSI.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  06. 08. 2020 06:17

EA211 žerou olej - doslova. To mi jako vytříbená a bezproblémová konstrukce nepřipadá, je to poukázka na budoucí problémy. A nezajímá mě, zda konkurence má "srovnatelný" model (i když se mi nabízí třeba ta 1,6THP nebo 1,4T-GDI), když je to motor, který má nějakou konstrukční vadu. U VW je tohle stereotyp, uvedou motor a pak jej "ladí" celý výrobní cyklus aby na konci byl už jakžtakž vychytaný, ale to mezitím uvedou novinku (opět s dětskými bolístkami) a pisálkové se můžou strhat psaním o tom, jak ta předchozí motorizace byla problémová a jak ji neradno kupovat z druhé ruky.

K 1,5TSI, SW řídicí jednotky je dnes nedílnou součástí motoru a pokud trhání lze mírně korigovat (nikoli však plně odstranit) softwarem, jde stále o konstrukční problém.

EA888g3: děkuji za potvrzení. Konkurence samozřejmě existuje.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  01. 08. 2020 17:14

Lol a který motor nemoci nemá?Koncern i ostatní(včetně třeba Mazdy) dělá motory aby co nejmíň žraly a dobře jeli a měli nízké emise i v reálu.Přímé vstřikování,turbo,gpf/benzín,složité katalyzátory tam je věcí na posrání až až.Starý 1.6 100koní přežijou ale i poněkud víc žerou.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 08. 2020 10:44

Ty nízké emise v reálu jsou vidět každý den na silnici - dieselové Ford, VW a Mergl hulí jak fabriky - i ty slavné Fiaty jsou proti tomu čajíček. A zrovna u Lžiwagenu, který byl jednoznačně přistižen u fixlování je to poměrně úsměvné. K čemu mi bude úspora paliva - do značné míry virtuální, když tuto úsporu obratem utratím v servisu za opravy?

A které motory nemají problémy? Půlka korejských rejží (benzin i diesel), benzinové Ameriky vesměs v pohodě, dají se najít i Renaultí jednotky.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  02. 08. 2020 11:12

Testy reálných emisí se dělají už roky, např:
https://www.emissionsanalytics.com...
(Databázi dříve volně dostupnou již možná zpoplatnili)

Dieselgate se týká motorů homologace Euro 5, a kdo si myslí, že stejný způsob fixlování s emisema neprováděli i ostatní, je naivní trouba. VW měl jen tu smůlu, že se nechal nachytat v USA, kde je z toho politikum. Vlády Francie nebo Itálie podobná zjištění u domácích automobilek zametly pod koberec, přestože byl v motorech zjištěn obdobný algoritmus.

To vše proběhlo v době, kdy VW dodával již motory Euro 6, které jsou nejčistší na trhu a prakticky jako jediné plní na silnici ty šílené laboratorní limity. Takový Renault je překračuje 25x a nic se neděje

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  02. 08. 2020 12:47

No 6rokem bez servisu na motoru mimo výměny svíček při 50tkm doma.Takže za palivo za 80tkm ušetřeno a mám 50tisíc na servis.

Odpovědět  |   | 
k22  |  02. 08. 2020 18:06

Nejvyšší čas to prodat do AAAAAAAAA---

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  02. 08. 2020 22:53

Jasně.A koupit ňáký šrot.Nové auta jsou relativně drahá a na motokáru Hyundai N nemáme silnice.Mě 220koní bez čipu stačí a za 7l/100km asi v jiném benzínovém autě bych těžko jezdil.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 07. 2020 19:52

Divný je na tom ten počet. Devět tisíc aut, ve dvou letech, to je kapka v moři celkové produkce těch motorů. Kdyby to bylo v jednom nebo dvou měsících, tak by to ukazovalo na vadnou výrobní sérii, ale roztažené do dvou let?

Odpovědět  |   | 
Taraba  |  30. 07. 2020 20:24

Vadná série to klidně může být, ale u Bosche nebo Continentálu. Prostě dvoudenní produkce se rozvezla po celém koncernu do různých skladů pro různé modely a postupně se dostala do aut a teď se prostě zjistilo, že ten Polák u linky na seřizování byl ožralý.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  30. 07. 2020 21:41

Jenže takhle se v autoprůmyslu nevyrábí. Nikdo nedrží skladové zásoby tolika dílů, nebo se nerozváží do "celého koncernu", všechno je Just in time, minimum zásob. Podívej se teď na Škodu, nemůže dodávat auta, protože nemá díly.

Odpovědět  |   | 
Burešek  |  30. 07. 2020 22:03

Není díl, jako díl.

Odpovědět  |   | 
Taraba  |  30. 07. 2020 22:19

"Tolika dílů"? Proboha 9000 aut to je produkce toho Bosche na jedné směně, to není žádná zásoba.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  30. 07. 2020 23:04

Vis, kolik dilu ma auto? Vis, kolik mista ty dily v prepravnich boxech zaberou mista? Vse se navazi presne na potrebu vyroby do meziskladu, ktery ma obvykle dotycna dodavatelska firma primo u automobiloveho vyrobce. Skladove zasoby se nedrzi v mnozstvi, protoze je v tom obrovske mnozstvi penez. K tomu
se pouziva planovani a predikce vyroby. Nebo mas pocit, ze kdyz jedna smena vyrobi tolik kusu, tak se to po tydnu zacne v automobilce sypat lidem na hlavu?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 07. 2020 08:07

Ale ta zásoba se nedrží na skladech VW dva roky, proto mi nesedí ty počty. Navíc ten motor se montuje v jedné, dvou motorárnách, ne v deseti.
Aby se pak neukázalo, že chyba je systémová, a tohle je jen první projev.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  31. 07. 2020 08:19

A proč? Ten motor má několik modifikací a naladění. S tím souvisí i montovane díly.

Odpovědět  |   | 
Taraba  |  31. 07. 2020 09:14

Jasně, že se nedrží na skladu VW, ale na skladu třeba toho Continentalu. Nebo si snad myslíš, že když VW potřebuje 500 vstřkovačů dané specifikace denně, že Continental kazdý den přenastavuje linku na 20 minut výroby a pak ji zase nastavuje na něco jiného? Ne, vyrobí 10000 ks a ty leží na jeho skladě odkud se "just in time" rozváží do VW.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 07. 2020 16:19

Deset tisíc kusů prostě není něco, co dva roky leží ve skladech, ať tam či jinde.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  31. 07. 2020 12:39

To jsem vysvetlil v jinem prispevku.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  30. 07. 2020 21:00

Takovy dil se pri tom mnozstvi vyrabi na nekolika linkach a nekolika smenach a v ramci smeny nekolika lidma na urcite pozici. Takze z cele produkce to muze byt jen par procent kusu skutecne v dlouhodobem obdobi. Proto se vyzaduje plna traceabilita vyrobku.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  31. 07. 2020 11:43

Dnes je vše kódováno a značeno, asi by už věděli kdy která směna pochybila a stáhli konkrétní várku. Tím spíš, že se hodně dělá Just in time...

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  31. 07. 2020 12:40

A zrejme stahli konkretni varku. Myslim, ze tech aut se vyrobilo podstatne vic, jak 9 tisic za 2 roky.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  31. 07. 2020 16:16

Devět tisíc aut s litrovým TSI udělají za jak dlouho... dva týdny? Jestli je to konkrétní várka dílů, pak musela vzniknout v průběhu krátkého období.
Prostě to působí zase jako první projev velkého průšvihu.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  31. 07. 2020 21:26

Promin, ale tohle jsem vysvetloval na zacatku tohoto vlakna. Hadat se nebudu, ale mam jiny nazor. Navic do toho mohou vstupovat dalsi casti motoru (trebas souhra toleranci), ktere dodava nekdo jiny. A tak dale.
Ze je to pruser, to je snad jasne.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 07. 2020 08:38

"Důvodem jsou vadné vstřikovací ventily, kvůli nimž může vlivem netěsnosti vnikat do spalovací komory větší množství paliva. Motory poté nebudou splňovat zákonné limity znečisťujících látek."

Vacsie mnozstvo paliva = vyssi vykon.

Ak to obratim, tak mi z toho vychadza, ze to moze byt zamer - motor bude mat nominalne aj pocitovo lepsi vykon, predame auta, o dva roky, po zaruke, urobime zvolavacku, kde motor 'opravime' na nizsi vykon....

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  31. 07. 2020 09:12

Kupujte japonce = žádný problém !!!

Odpovědět  |   | 
eCVThater  |  31. 07. 2020 11:08

Koupě japonce má ovšem několik podmínek, ty hlavní jsou:
1. uživatel musí být cca průměrného asijského vzrůstu. Jakmile má kolem 190 cm, tak se do některých aut sice i vejde, ale nikdy si tam nepřipadá patřičně.
2. rezignovat na jakoukoliv uživatelskou přívětivost. Japonská auta jsou spíš jakési stroje na přepravu osob, kde je řidič jejich operátorem.
Každá značka to má trochu jinak, bod 1 je aktuální především u Mazdy, bod 2 pak u Toyoty. Honda vychází ze srovnání relativně nejlíp, nicméně ani ta nesnese srovnání s evropskou produkcí ve výše uvedených ohledech.

Odpovědět  |   | 
y  |  31. 07. 2020 11:29

tebe bych chtěl potkat

Odpovědět  |   | 
pacho  |  31. 07. 2020 14:58

hej nesmie mať viac ako 190cm, a nesmie byť vyžratý na viac ako 100kg.

Odpovědět  |   | 
jean  |  31. 07. 2020 18:19

Keby si nebol čurák, tak by si vedel, že 100kg na 190cm je normálna váha a nie vyžraný chlap.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  31. 07. 2020 14:58

Chlapce, podla toho co pises, mas asimetricku postavu

- asi meter vysoku
- asi meter siroku
- asi metrak vaziacu

Odpovědět  |   | 

u nové octívie máš problém od 180cm- test SM. Japonský aut se řídí řídičem, prostě kdo neovládá souhru mozku, nohou a rukou není vhoden do žádnýho auta, ty asi máš ty křečáky v nohou a neumíš to dávkovat. Toyota je špičkou v hybridech celosvětově, třeba kdyby nebylo priuse, tak hodně američanů by mohlo jezdit leda na koni.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  01. 08. 2020 08:14

Jo, do japonských aut se velký člověk nevejde... Dobrý fór u snídaně. Stačí se přitom podívat třeba na :
https://automobiles.honda.com/...
Se 190 cm výšky se musí kupovat velké modely (střední třídu nebo MPV či velké SUV) . U Hondy by se ale možná posadil 190 cm čahoun i do Jazz. (Vzadu za řidičem by ale mohlo sedět už jen dítě...).
Do Land Cruiseru se také neposadíš? Nebo to snad není "japonec"? A nesnese srovnání s evropskou produkcí?
Svatá prostoto, co člověk dokáže za demagogie a nesmysly zde v diskusi Autorevue, to se jen tak nevidí...
Hele, Hatere, rada na závěr, zkus se pořádně rozběhnout hlavou proti zdi, po nárazu se ti snad rozsvítí a nebudeš psát takové blbosti.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  01. 08. 2020 08:32

Jo a Hatere, napsta, cituji Tě:
"Koupě japonce má ovšem několik podmínek, ty hlavní jsou:...
2. rezignovat na jakoukoliv uživatelskou přívětivost. Japonská auta jsou spíš jakési stroje na přepravu osob, kde je řidič jejich operátorem."
- to dokáže akorát debil, zejména, když zde byl přd pár dny článek a diskuse o Civicu R. A Japonci vyrábí více hodně zajímavých aut, která jsou uživatelsky přívětivá, u každé japonské značky najdeš skvost. Co třeba Honda NSX, nebo vrcholové modely Lexus, nebo ... a vůbec, u tebe to stejně nemá smysl - debil bude stále debilem a nikdy se mu "nerozsvítí" ani po tom nárazu do zdi...

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  02. 08. 2020 08:04

Bod 3 chceš výhřev sedačky musíš vzít o stupeň vyšší výbavu.Bod 4 chceš Mazdu3 se 150koňmi a už místo 520tisíc zaplatíš 650tisíc.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  31. 07. 2020 11:39

To je jasné, stačí si přečíst nějaká fóra, třeba problémy a soudní spory s Mazdou, podvody v servisech s měrkami oleje atd atd

Odpovědět  |   | 
lol  |  31. 07. 2020 09:28

Tříválec patří leda tak do popelnice

Odpovědět  |   | 
jižní KLDR náš vzor  |  31. 07. 2020 11:09

však jinam je ani nemontují!

Odpovědět  |   | 
tk  |  31. 07. 2020 14:54

zas tak bych trivalce nezatracoval - jako moturek pro ostrik celniho skla taky dobry.

Odpovědět  |   | 

špička tříválcová v hybridu je v novém yarisu.

Odpovědět  |   | 
ix20  |  31. 07. 2020 10:02

No tak na takú zvolávačku by som nešiel, priškrtia ti motor aby mal nižšie emisie
Z toho mi vyplýva že motor už v čase produkcie nespĺňal deklarované emisie a VW znova klamal, znova nepriznal a dodatočne chce tie motory priškrtiť. Z toho ten zázračne lepší výkon z 3 hrnka ako konkurencia !

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  31. 07. 2020 11:09

Není nic lepšího, než když se v novým autě bude někdo hrabat. To za dva roky nevěděli o závadě? Proč to pouští dál do výroby?

Odpovědět  |   | 
jižní KLDR náš vzor  |  31. 07. 2020 11:14

LžiKoncern opět boduje. Dieselgate je ZATÍM stála 750 000 000 000 Kč (ano tři čtvrtě bilionu korun) a tak teď šetří na všem v kombinaci se zdražením všeho. Akorát to zákazníci prokoukli a nechtějí jim ty nové předražené fejkové Golfy kupovat. To bude ještě zajímavé!

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  31. 07. 2020 12:25

To je tááák jednoduché. Prostě nekupovat nic od koncernu VW, ať si třeba zkrachuje.
Škodovka by si našla nového schopnějšího, a hlavně solidnějšího slušného chlebodárce, a "jede se dál".
Slušelo by jí, kdyby patřila pod koncern Hyundai stejně jako pod něj patří KIA a Genesis. Pod Hyundaiem by se možná konečně dostala i na US trh, na kterém je Hyundai jako doma a má tam daleko a daleko lepší pozici než VW. Sice by zůstala i nadále podřadnou automobilkou v rámci koncernu, ale rozhodně by se mohla lépe rozvíjet, byla by úspěšnější a neměla by image podvodníků.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 07. 2020 15:24

Do koncernu Hyundai? Do toho mafiánskéjo koncernu, který vede usvědčený a odsouzený kriminálník Chung Mong-koo? No to by si pomohli.

Odpovědět  |   | 

to by bylo pro právníky, jestli haly a pozemky ten koncern koupil.

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  31. 07. 2020 17:17

Chceš srovnávat absolutně nesrovnatelné. Chung Mong-koo nepoškodil, na rozdíl od vedení koncernu z Wolfsburgu, zákazníka. To je oproti aféře Dieselgate absolutně nicotná a nepodstatná záležitost. To by museli být globálně miliony odsouzených CEOs.
Dieselgate je největší průs.. v dějinách automobilismu, který přímo poškozuje zákazníka i konkurenci (ostatní automobilky).
Věř, že těch kriminálníků bude v souvislosti s touto aférou mnohonásobně víc.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 07. 2020 19:28

Ale poškodil, vyhledej si třeba aféru Hyundai v USA s uváděním falešně nízké spotřeby za kterou byl Hyunday odsouzen a platil zákazníkům odškodné.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 07. 2020 19:39

A na rozdíl od Hyundai ve VW vyházeli všechny, kdo se v tom namočili včetně CEO. V Hyundai jako snad v jediném koncernu na světě sedí v čele odsouzený kriminálník dál jakoby se nechumelilo. Morálka na zblití. Jo a největší aféra v automotive se jmenuje Takata, větší škoda, větší počet poškozených.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 07. 2020 19:50

A kdybys snad měl utkvělou představu, že s emisemi podváděl jen VW, tak si počti
https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/industry/us-fines-hy...

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  31. 07. 2020 21:15

Pořád srovnáváš nesrovnatelné. Tady šlo o "pár" bagrů někde na staveništích, ale v Dieselgate o ohromné množství osobních aut, která brázdí ulice a lidi jejich zplodiny přímo dýchají.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 07. 2020 22:26

Jasně, a bagry jezdí po měsíci. Bagr běžně musí na stavby a tedy i do města a bagr má řádově vyšší emise než osobní auto.

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  31. 07. 2020 22:38

To má i každá diesel lokomotiva.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  01. 08. 2020 11:35

To má a proto musí každá nová lokomotiva plnit emisní limity pro diesel.el. lokomotivy, pokud neplní, tak se to v USA bere jako podvod a následují flastry.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  01. 08. 2020 15:04

...dýchají a ty je zabíjejí.

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  31. 07. 2020 22:01

Myslím, že nepoškodil, protože každý soudný člověk musí počítat s tím, že všechny automobilky včetně VW uvádějí ne zcela přesné údaje o spotřebě. Holt na některé automobilky si tam někdo zasedl. Hlavně na ne americké (ochranářství US trhu).

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  31. 07. 2020 22:25

Koukám, že jsem někomu šlápnul na kuří oko, protože mi nasázel za 5 minut 11 mínusů.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  31. 07. 2020 22:31

Tu předposlední větu si mohou stejně dobře říkat i u VW ohledně dieselgate. No jak vidno se zaslepenou náklonností k Hyundai žádné fakty nehnou.

Odpovědět  |   | 
Tomáš Jedno  |  01. 08. 2020 06:19

Ty jsi zase zaslepený příznivce VW, takže úplně nastejno.

Odpovědět  |   | 
Libor K.  |  01. 08. 2020 14:01

VW Dieselgate poškodil ostatní automobilky, přesně tak. A to je možná ještě větší průšvih než smradlavé emise. Získal obrovskou konkurenční výhodu, když u svých aut nemusel nijak omezovat výkon kvůli emisím. Ostatní museli přiškrcovat výkon hlavně u rozjezdů (motory nejdou tolik za plynem). Zákazníci na to slyšeli a kupovali hlavně VW a příšerně smradlavé emise vozů VW Groupe jim byly ukradené. A to je ta sviňárna, která by měla být potrestána. Proto tato auta měla být všechna bez výjimky POVINNĚ předělána tak, aby emise splňovala. Ne dobrovolně, ale povinně. A kdo by to ignoroval, tak přišel o techničák, resp. by musel auto sešrotovat, popř. vrátit výrobci a požadovat uhrazení zůstatkové hodnoty.

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  01. 08. 2020 14:22

Naprostá pravda. Ostatní automobilky měly VW zažalovat o ušlý zisk. To už by koncern položilo, ale dobře jim tak, bylo by o jedny šmejdy míň.

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  01. 08. 2020 14:49

Ale fakticky sešrotovat, aby to nedopadalo jako na Slovensku, kde je někteří podvodní Germáni prodávají jako čisté.
https://www.autoviny.sk/novinky/119441/podvod-rok... ...

Odpovědět  |   | 
jean  |  31. 07. 2020 18:21

Ak skrachuje VW, tak sa EU posere. Jednoduchší jedinci by si mohli zistiť, koľko % HDP EU je na VW viazaných...

Odpovědět  |   | 
Hyundai YES!👍  |  01. 08. 2020 22:52

Ať se jakkoli dívám, nikde mezi průserovými motory (značkami) nefiguruje Hyundai. Něco na tom sloganu "Volím kvalitu bez kompromisů" vylepeném na nových autech od Hyundaie bude. Stále víc si stojím za přesvědčením, že mi už nikdy nesmí do domu žádné auto od koncernu VW, resp. od jakéhokoliv německého výrobce. Všechna německá auta co jsem kdy měl (Audi, BMW, Ford) mi odešla na nějaký problém s motorem nebo převodovkou do cca 100 000 km. Na autech ostatních převážně asijských značek (Mazda, Jeep, Hyundai) žádný takový problém nikdy nenastal a to jsem s každým najezdil víc než 300 000 km. Ano, jezdím dlouho a hodně.

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  02. 08. 2020 09:59

Vždyť ano, německá kvalita je už takových 20 let pasé. Dnes kvalitě vládnou asijské (mimo Číny) a US značky. Evropa (hlavně Němci) usnula na vavřínech. A bude hůř! Jestli se z té letargie rychle nevzpamatuje, tak ji ostatní svět zadupe do země. Krásným příkladem je elektromobilita (obzvlášť ta vodíková).

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  02. 08. 2020 10:24

Děkuji za skvělý odkaz a tím pádem za podporu mé osvěty.
Děkuji za skvělý odkaz, který mě utvrzuje v přesvědčení, že Hyundai vyrábí jedny z nejkvalitnějších vozů současnosti. Navíc jsem hrdý na to, že vznikají i v ČR za přispění našich lidí ať už ve výrobě, tak i u subdodavatelských firem.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 08. 2020 13:14

Doplním, že v případě produkce Škody a Hyundai v Česku platí, že se jedná o domácí automobilky, které jsou v zahraničním vlastnictví a které vyrábí v Česku a ve kterých pracují "čeští" (i zahraniční) zaměstnanci. Jediný rozdíl mezi nimi je v tom, že Škoda na rozdíl od Hyundai má dlouhou historii existence, ale na druhou stranu i když Škoda byla českou značkou, tak nebyla úspěšná a bez záchrany ze strany německého VW by zkrachovla a už by dnes neexistovala. Hyundai je naopak stále úspěšnou korejskou značkou, která na rozdíl od Škody nezkrachovala a nemusel ji nikdo zachraňovat (tedy zatím, protože co bude za 20-30 let, to nikdo neví). Pro obě značky vyrábí díly v Česku řady dodavatelských firem - českých i těch ve vlastnictví zahraničních firem (podobně jako v případě Škody). To, že jsou obě automobilky z hlediska kvality naprosto srovnatelné, to dnes ví každý, kdo o tom má nějaké povědomí. Z hlediska obchodní úspěšnosti považuji Škodu v Česku za úspěšnější, protože dokáže přesvědčit ke koupi škodovek více českých zákazníků. Celosvětově to ale z hlediska obchodních výsledků (počtu prodaných aut) vychází naopak lépe pro ten Hyndai. Co ale platí dnes, to může být zítra úplně jinak. Ale i největší odpůrce, který je alergický na cokoliv od Hyundai, musí uznat, že Hyundai za poslední roky odvedl skvělou práci a je obdivuhodné, jakého pokroku za těch posledních pár let dokázal.
Je fajn, že se v Česku vyrábí auta a vše, co s výrobou aut souvisí. Lidé mají práci a stát peníze do státní pokladny, tedy prospěch z toho máme všichni. Nechápu proto, že se pořád vyskytují něvědomí dementi, kteří v ruzných "diskusích" uráží jednu, nebo druhou značku a šíří ve této souvislosti kromě urážek i zcela nepravdivé nebo zavádějící informace a "drby".

Odpovědět  |   | 
Green  |  02. 08. 2020 14:17

Jediný rozdíl mezi nimi je ten, že Škoda vedle výroby má v ČR i vývoj a vyvíjí pro sebe i pro dalš členy skupiny motory, převedovky a řadu dalších dílů (ano, na druhé straně jiné díly přebíra od jiných automobilek skupiny) zatímco Hyundai má v ČR pouze montovnu. A nazvat Hyundai jako domácí automobilku je směšný marketing jistého odešlého šefa českého zastoupení, které prokoukne i malé děcko, Hyundai je prostě korejská automobilka a jestli má montovny v Nošovicích, v Koreii nebo jinde na tom nic nemůže změnit. Stejně jako nic nemůže změnit fakt, že Škoda je česká automobilka a skutečnost, že má motovny také v Bratislavě, v Rusku nebo Číně na tom také nic nemění.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 08. 2020 14:54

Geene, podle vlastnictví je Škoda německá. Podle místa výroby je domácí. Podle značky je Škoda česká (o tom není pochyb i z hlediska gramatiky a jména podle zakladatele značky pana Škody, po kterém nese jméno). Vývoj má Škoda v Česku, s tím smozřejmě souhlasím a je úctyhodné, že vývoj Němci nechali v Česku (a proto to ocenit a nehanit Škodu). Ale třeba Hyundai má vývoj v Německu a pracuje v něm mezinárodní složení pracovníků a je otázkou, jaký z hlediska národnosti vývojářů je výsledek vývoje. Co je nejpodstatnější, to je vliv globalizace a bývá poměrně složité určit prováznost a detaily v tom, co je opravdu čistě "národní".
Z hlediska kvality výrobku je to ale jedno - všude se používají stejné standardy, stejné technologie, materiály a často i na vývoji pracují stejní lidé, kteří přecházejí od jednoho výrobce/značky k druhému (i konkurenčnímu), a proto srovnatelné modely srovnatelných značek jsou z hlediska kvality prakticky shodné. Výsledek úspěšnosti automobilky/značky v počtu prodeném množství aut a množství zákazníků je měřitelný a je jedním z důležitých parametrů hodnocení výrobce/značky podobně, jako je tomu v produkování zisku.
Asi hlavní, co by nás mělo zajímat, je spokojený zákazník, který si může vybrat auto, se kterým je spokojený a za které zaplatí peníze, za které dostane auto splňující jeho očekávání. Pro někoho to může být auto Škoda a pro jiného auto Hyundai. Nebo úplně jiná značka. A to, kde bylo auto vyrobené, je pro zákazníka z tohoto hlediska nepodstatné. Pokud ale zákazník má jako jeden z jeho požadavků výběru konkrétní značku, je to z jeho hlediska také důležitý parametr, který logicky žádná jiná konkurenční značka nesplňuje. Přesto by ale neměl takový zákazník odsuzovat a znevažovat ostatní srovnatelné konkurenční značky, které si nevybral, to je snad jasné.

Odpovědět  |   | 
Green  |  02. 08. 2020 17:25

Vlastnictví nerozhoduje o národnosti značky. Mercedes vlastní Číňani a Arabové a přesto je to německá značka, Volvo vlastní Číňani a přesto je to švédská značka, JLR vlastní Indové a přesto je to britská značka, Nissan vlastní Francouzi a přesto je to japonská značka. A mimochodem VW nevlastní Němci, ale Rakušané jak poleno (rodina Porsche
-Piech ze Salzburgu) takže i Škodu nevlastní Němci, ale Rakušané.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 08. 2020 17:51

Proto jsem to Greene rozdělil. (Cituji: "...podle vlastnictví je Škoda německá. Podle místa výroby je domácí. Podle značky je Škoda česká.") Vlastnictví je uvedeno v obchodním restříku - v případě akciové společnosti je vlastníctví vázáno na akcie a lze uvažovat z pohledu většinového vlastníka akcií. Škoda je registrována v českém obchodním rejstříku a platí daně v Česku. Díky globalizaci světa bývá často složité určit skutečného vlastníka.
V případě Porsche versus VW je vlastnictví zajímavé a pokud by se šlo do detailů, tak členové významných rodin - magnáti mívají občanství několika států.Na značce se shodneme, jak jsem uvedl Škoda je česká značka tak jako je Volvo švédská značka.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 08. 2020 18:20

Jo a Greene, ohledně toho Porsche jsem se jen tak zběžně podíval na: https://cs.wikipedia.org/wiki/Porsche...
Je tam uvedeno, cituji: "Porsche AG (dlouhá forma Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft) je německý výrobce sportovních aut, která je od roku 2009 součástí koncernu Volkswagen. Automobilku založil roku 1931 vratislavický rodák Ferdinand Porsche."
Jsou tam i další zajímavé informace. Pokud znáš aktuální přesné informace ohledně vlastnictví, můžeš to napsat, rád se poučím. Nevím všechno a zdroje dostupných informací ohledně VW/Porsche mám pouze na webu. Realita vlastnictví může být často velmi odlišná od toho, co si člověk na webu dohledá.
(V červnu 2009 společnost požádala německý stát o pomoc znovu, tentokrát o poskytnutí úvěru 1,75 mld. eur. V červenci nabídl Katar za akcie Porsche a za opce na další akcie částku 7 mld. eur. Následně byl odvolán dlouholetý ředitel Wendelin Wiedeking a bylo schváleno vytvoření společného koncernu Volkswagen a Porsche.)

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 08. 2020 18:22

Ejhle, během pár okamžiků mám 30 minusů...

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  02. 08. 2020 18:46

To dělá jeden a ten samý člověk, který je frustrovaný množstvím hodnocení lidí proti jeho modle, neunáší pravdu a naivně si myslí, že mu to zfalšované hodnocení lidé "žerou".

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 08. 2020 19:11

Jo, je to zajímavé Erudo, co dokáže některé jedince "rozrušit". Přitom se snažím být věcný držet se objektivních faktů s uvedením odkazů a vysvětlením argumentů:

Něco, ohledně vlastnictví:
https://zdopravy.cz/po-volvu-mercedes-majitel... ...
Vlastnictví - informace z roku 2017:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/vlastn... ...

Jak jsem se zmínil, vlastnictví skrze akcie bývá celkem zajímavé, příklad Hondy:
Honda a její americká luxusní značka Acura jsou samostatné. Japonskou firmu také vlastní řada drobných akcionářů. Největší, tříprocentní podíl má finanční společnost Mitsubishi UFJ, mezi jejíž drobné akcionáře patří třeba Toyota....

Není jenodušší řešit konkrétní srovnatelné výrobky - konkrétní auta a jejich konkrétní motory a nevěnovat se "obecným" "cancům" a dojmologiiím o nekvalitě koncernu a na druhou stranu třeba "zaostalosti" Hyundai?

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  03. 08. 2020 10:25

To je pravda až na to, že škodovka nemusí v Česku nikoho přesvědčovat. Většina českých zákazníků si totiž škodovku pořizuje z nějaké nepochopitelné setrvačnosti nebo nostalgie, kdy tu za socíku bylo na výběr jen malé množství jiných značek. Lidi si nákup škodovek zapsali do paměti nebo čerpají z paměti svých rodičů, a dnes už ani nezjišťují, že tu jsou i jiné, mnohdy výhodnější a lepší možnosti. Proto mi tito lidi připadají dost omezení, ale to musí posoudit i ostatní.

Odpovědět  |   | 
LOL  |  02. 08. 2020 10:54

Ale tak taky by se našlo pár případů, třeba katy u 1.4CVVT.

Odpovědět  |   | 
Hyundai YES!👍  |  02. 08. 2020 12:10

Co je katalyzátor u 1.4 CVVT oproti zničenému motoru u VW a dalších.

Odpovědět  |   | 
Hyundai YES!👍  |  01. 08. 2020 23:05

Ať se jakkoli dívám, nikde mezi průserovými motory (značkami) nefiguruje Hyundai. Něco na tom sloganu "Volím kvalitu bez kompromisů" vylepeném na nových autech od Hyundaie bude. Stále víc si stojím za přesvědčením, že mi už nikdy nesmí do domu žádné auto od koncernu VW, resp. od jakéhokoliv německého výrobce. Všechna německá auta co jsem kdy měl (Audi, BMW, Ford) mi odešla na nějaký problém s motorem nebo převodovkou do cca 100 000 km. Na autech ostatních převážně asijských značek (Mazda, Jeep, Hyundai) žádný takový problém nikdy nenastal a to jsem s každým najezdil víc než 300 000 km. Ano, jezdím dlouho a hodně.

Odpovědět  |   | 
Hyundai YES!👍  |  01. 08. 2020 23:05

Ať se jakkoli dívám, nikde mezi průserovými motory (značkami) nefiguruje Hyundai. Něco na tom sloganu "Volím kvalitu bez kompromisů" vylepeném na nových autech od Hyundaie bude. Stále víc si stojím za přesvědčením, že mi už nikdy nesmí do domu žádné auto od koncernu VW, resp. od jakéhokoliv německého výrobce. Všechna německá auta co jsem kdy měl (Audi, BMW, Ford) mi odešla na nějaký problém s motorem nebo převodovkou do cca 100 000 km. Na autech ostatních převážně asijských značek (Mazda, Jeep, Hyundai) žádný takový problém nikdy nenastal a to jsem s každým najezdil víc než 300 000 km. Ano, jezdím dlouho a hodně.

Odpovědět  |   | 
xy  |  02. 08. 2020 14:29

Tak já to mám zcela opačně. Co s tím provedeme?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  02. 08. 2020 14:57

Napsal jsem "odpověď" v příspěvku kousek výše: Josef | 02. 08. 2020 14:54

Odpovědět  |   | 
Eruda  |  02. 08. 2020 10:07

Koukám, že si tu nějaký frustrovaný zamindrákovaný fanatický milovník koncernu VW (především aut se znakem do hlavy šípem střelené slepice) stále hraje s hodnocením příspěvků, kdy během okamžiku nasází několik stovek - nebo + k obrazu svému.

Odpovědět  |   | 

Všechny spalováky maj problém, musej do hrobu.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Günter  |  02. 08. 2020 18:16

Třeba elektromobily (čistě bateriové) jakbysmet, protože je většina obyvatelstva planety odmítá, takže zákonitě zaniknou.

Odpovědět  |   | 
Pepo  |  02. 08. 2020 22:00

Mal som 10rokov citroen c3 Picasso, každý uskrnal že francúzsky smejd. Po desiatich rokoch nabehnutia bez jedného problému. Manželka má nahovorila na Škoda karoq 1.5 tsi. Hneď po týždni zvolávacka a výkon v prdeli, po mesiaci prestali svietiť led svetlá. Po 3mesiacoch zhrdzaveli capi na napravach a brzdy. Po pol roku výfuk vypadal horšie ako môj desať ročný citroen. Hrkoce virtual cockpit, vrzkaju dvere, a búcha zadná náprava. Blbne elektronika, všetko čo je elektronické v aute. A to nepočítam amatérsky softvér ala 12decka.A varioflex sedaciek? neaky blb zabudol na tu strednú, a všetky listy zo stromov, pekne v padajú do štrbiny medzi kolesom a dverami, ako odpadový kos, len vyprázdniť ho nejde. Žiadna kontrolka zapnutých svetiel, žiadna zvuková signalizácia otvorených dverí. Len dúfam ze vydrží viac ako päť ročná záruka,lebo nič na tom aute nefunguje ako ma, skôr ako sa mu chce. Obcas mi pripadá že bol vyrobený v Číne. Viete že vw grup je najzadlzenejsou značkou na svete? 150 miliárd eur.

Odpovědět  |   | 
.  |  03. 08. 2020 05:37

Nejsem žádný skalní zastánce škodovek, ale tady mi připadá, že táráš chujoviny.

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  03. 08. 2020 10:38

Ale nětára. Vím o čem píše, protože mám v rodině s kvalitou škodovek stejné zkušenosti.
To je prostě každodenní realita.

Odpovědět  |   | 
Pepo  |  03. 08. 2020 20:30

Neviem komu si, tie chujov... napísal, ak mňa, ktorý sa nevieš podpísať, môžem ti dat dôkaz. A stačí si nast neaky karoq a presvedčiť sa. Lebo o aké chujoviny ti ide.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  03. 08. 2020 09:54

Napsal jsem v jiné diskusi, cituji: "Přece nemůže v rámci koncernu konkurovat mateřskému VW a už vůbec ne AUDI. Škoda bude vyrábět pouze "konfekci", to je její úkol v rámci koncernu."
A teď je to "černé na bílém", cituji:
Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi
„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném před uplynulým víkendem šéf celého VW Herbert Diess. Rozhodující dílek skládačky je tím na svém místě. Diess pro Frankfurter Allgemeine Zeitung už naznačil, jaký úkol nový šéf Škody dostane."
Mladoboleslavská automobilka musí posílit v segmentu cenově výhodných aut. Těmi dvěma značkami německého koncernu, na které nemá Škoda podle Diesse dotírat, jsou určitě Audi a podle všeho Volkswagen.
„Škoda není dostatečně agresivní v konkurenci s Korejci a Francouzi. Tam promarňujeme naši šanci,“ uvedl v pátečním rozhovoru Diess. Německý koncern dlouhodobě ztroskotává ve snaze vytvořit lacinou značku, která by konkurovala extrémně úspěšné Dacii. Jestli je hlavním úkolem Škody nyní bojovat hlavně s ní, nebo s Citroënem a Kií, které hierarchicky patří výš než lowcostová Dacia, není úplně jasné."
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-... ...
------------------------
Je otázkou, co se bude dít v blízké budoucnosti a co a kde vůbec bude Škoda vyrábět. A jestli do bude Octavia a vůbec model RS, to ještě bude zajímavé. Jisté ale je, že koncern nedopustí, aby Octavia "požírala" prostor modelu Golf a podobně Superb modelu Passat.
Vidím ale v kontextu nové "politiky" koncernu podporu pro Scalu a Kamiq.... Pokud půjdou s cenou o 150 tisíc Kč dolů, bude to hodně zajímavé a věrný český zákazník si bude moci vedle Dacie za srovnatelnou cenu kupovat u Škody zajímavé auto a Dacia se bude muset více snažit. Naopak ten, do bude mířit výše, to bude mít jednodušší a v koncernu koupí Golfa nebo toho Passata... Nechme se překvapit. Jisté je, že si Škoda v koncernu nebude nikdy dělat co chce a bude se muset podřídit politice koncernu a bude určítě více "konfekční"... A bude se to týkat u motorů, které budou též "konfekční" - tříválce budou mít určitě "zelenou"...

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  03. 08. 2020 10:55

Takhle to dopadá, když škodovka patří pod nějakého majitele a ten o ní plně rozhoduje. Škodovka není svébytnou značkou jako je třeba Hyundai, který může vyrábět co uzná za vhodné a za kolik. Třeba luxusní limuzíny v F segmentu konkurující MB S classe (Genesis G90).

Diess prostě kecá. Samotný VW není v žádném případě premiová značka.

Odpovědět  |   | 
Tekmot  |  03. 08. 2020 12:00

Osobně si myslím, že koncern Volkswagen v nejbližší pro něj možné době zamezí Škodě vyrábět nejprodávanější nejdražší modely. Tedy až bude mít připravené k výrobě ty k obrazu svému "ořezané" a levné modely.
Jen aby to s tím "ořezáváním" nepřehnali.
Aby konkurovali levnějším a přitom kvalitním značkám, budou muset výrazně snížit náklady na výrobu, při zachování kvality.
No, budou to mít s dnešní stále se zdokonalující a čím dál kvalitnější konkurencí hodně těžké. Holt, Dieselgate stojí extrémní peníze, proto musejí dělat takové "populární" kroky.
Jestli chtějí škodovkou konkurovat třeba Hyundai, tak musejí nabídnout alespoň stejný poměr kvalita/spolehlivost/výkon/výbava/cena a to je už dnes nesplnitelné, natož s "ořezánkami". Tudíž to vypadá, že pak mohou konkurovat leda tak Dacii.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan