Tříválec 1.0 TSI má problém. Do servisu musí 9192 aut, včetně nových Škodovek

146 komentářů

Petr B
15. listopadu • 6:44

Zapoměli svolávačku na povolující se šrouby vačkového hřídele u motoru 1,0 Tsi.
Závada se projevuje rachotem z ventilového vika motoru už při startování.
vesměs po ujetí 100.000 km.
Muže nastat i dříve tato porucha.
týká se motoru od roku 2015.

eFeFeF
23. srpna • 19:54

Co se dá čekat od výrobce párků. Dokonce je to jeho nejprodávanější produkt (199 398 500 A). Uznávam, že marketing má ale dobrý - kdejakej Pepa z depa si myslí, že výrobce párků má lepší motory jako například Renault, krerý má tým F1 s vlastními motory - ale v hospodě se stane každý odborníkem hned a na cokoliv a jedině tam se dozvíme, že TDI od VW jede za 3,5 litru po městě a po dálnici při 150 km/h s plně naloženým 750 kg vozíkem a ješte je v tom hodinové čekáni na polovičku před hypermarketem s nastartovaným motorem - a to vše levou zadní minimálně 1 milion kilometrů a bez šáhnutí na motor.

Michal2
13. září • 12:14

a není to tak?

Josef
3. srpna • 9:54

Napsal jsem v jiné diskusi, cituji: "Přece nemůže v rámci koncernu konkurovat mateřskému VW a už vůbec ne AUDI. Škoda bude vyrábět pouze "konfekci", to je její úkol v rámci koncernu."
A teď je to "černé na bílém", cituji:
Škoda dostane šéfa s úkolem zabránit, aby značka dotírala na VW a Audi
„Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,“ prohlásil v rozhovoru publikovaném před uplynulým víkendem šéf celého VW Herbert Diess. Rozhodující dílek skládačky je tím na svém místě. Diess pro Frankfurter Allgemeine Zeitung už naznačil, jaký úkol nový šéf Škody dostane."
Mladoboleslavská automobilka musí posílit v segmentu cenově výhodných aut. Těmi dvěma značkami německého koncernu, na které nemá Škoda podle Diesse dotírat, jsou určitě Audi a podle všeho Volkswagen.
„Škoda není dostatečně agresivní v konkurenci s Korejci a Francouzi. Tam promarňujeme naši šanci,“ uvedl v pátečním rozhovoru Diess. Německý koncern dlouhodobě ztroskotává ve snaze vytvořit lacinou značku, která by konkurovala extrémně úspěšné Dacii. Jestli je hlavním úkolem Škody nyní bojovat hlavně s ní, nebo s Citroënem a Kií, které hierarchicky patří výš než lowcostová Dacia, není úplně jasné."
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-... ...
------------------------
Je otázkou, co se bude dít v blízké budoucnosti a co a kde vůbec bude Škoda vyrábět. A jestli do bude Octavia a vůbec model RS, to ještě bude zajímavé. Jisté ale je, že koncern nedopustí, aby Octavia "požírala" prostor modelu Golf a podobně Superb modelu Passat.
Vidím ale v kontextu nové "politiky" koncernu podporu pro Scalu a Kamiq.... Pokud půjdou s cenou o 150 tisíc Kč dolů, bude to hodně zajímavé a věrný český zákazník si bude moci vedle Dacie za srovnatelnou cenu kupovat u Škody zajímavé auto a Dacia se bude muset více snažit. Naopak ten, do bude mířit výše, to bude mít jednodušší a v koncernu koupí Golfa nebo toho Passata... Nechme se překvapit. Jisté je, že si Škoda v koncernu nebude nikdy dělat co chce a bude se muset podřídit politice koncernu a bude určítě více "konfekční"... A bude se to týkat u motorů, které budou též "konfekční" - tříválce budou mít určitě "zelenou"...

Tekmot
3. srpna • 12:00

Osobně si myslím, že koncern Volkswagen v nejbližší pro něj možné době zamezí Škodě vyrábět nejprodávanější nejdražší modely. Tedy až bude mít připravené k výrobě ty k obrazu svému "ořezané" a levné modely.
Jen aby to s tím "ořezáváním" nepřehnali.
Aby konkurovali levnějším a přitom kvalitním značkám, budou muset výrazně snížit náklady na výrobu, při zachování kvality.
No, budou to mít s dnešní stále se zdokonalující a čím dál kvalitnější konkurencí hodně těžké. Holt, Dieselgate stojí extrémní peníze, proto musejí dělat takové "populární" kroky.
Jestli chtějí škodovkou konkurovat třeba Hyundai, tak musejí nabídnout alespoň stejný poměr kvalita/spolehlivost/výkon/výbava/cena a to je už dnes nesplnitelné, natož s "ořezánkami". Tudíž to vypadá, že pak mohou konkurovat leda tak Dacii.

krakonoš
8. září • 18:29

Když jsem před pěti lety kupoval i30, zaplatil jsem polovinu toho, co bych dal za Škodovácký ekvivalent. (čtyřválec 1,6 l/90 kW, manuální šestikvalt). Auto má naběháno 170.000 jezdí pro zásilkovou službu na DPP, je stále v záruce a kromě pravidelných výměn oleje za 30.000, nebo 1 rok potřebovalo jen brzdové destičky a vyměnit ojeté gumy. Olej nedolévám, protože to není potřeba, nedoléval jsem ani chladicí, ani brzdovou kapalinu. Motor je navíc upravený pro provoz s E-85, (dnes 24 Kč/litr a spotřeba stejná, při mírně lepších jízdních výkonech, jako s N-95). STK před rokem absolvovalo bez jakýchkoli problémů a při měření emisí jsem byl podezírán, že jezdím na vodu.

Tekmot
3. srpna • 10:55

Takhle to dopadá, když škodovka patří pod nějakého majitele a ten o ní plně rozhoduje. Škodovka není svébytnou značkou jako je třeba Hyundai, který může vyrábět co uzná za vhodné a za kolik. Třeba luxusní limuzíny v F segmentu konkurující MB S classe (Genesis G90).Diess prostě kecá. Samotný VW není v žádném případě premiová značka.

Pepo
2. srpna • 22:00

Mal som 10rokov citroen c3 Picasso, každý uskrnal že francúzsky smejd. Po desiatich rokoch nabehnutia bez jedného problému. Manželka má nahovorila na Škoda karoq 1.5 tsi. Hneď po týždni zvolávacka a výkon v prdeli, po mesiaci prestali svietiť led svetlá. Po 3mesiacoch zhrdzaveli capi na napravach a brzdy. Po pol roku výfuk vypadal horšie ako môj desať ročný citroen. Hrkoce virtual cockpit, vrzkaju dvere, a búcha zadná náprava. Blbne elektronika, všetko čo je elektronické v aute. A to nepočítam amatérsky softvér ala 12decka.A varioflex sedaciek? neaky blb zabudol na tu strednú, a všetky listy zo stromov, pekne v padajú do štrbiny medzi kolesom a dverami, ako odpadový kos, len vyprázdniť ho nejde. Žiadna kontrolka zapnutých svetiel, žiadna zvuková signalizácia otvorených dverí. Len dúfam ze vydrží viac ako päť ročná záruka,lebo nič na tom aute nefunguje ako ma, skôr ako sa mu chce. Obcas mi pripadá že bol vyrobený v Číne. Viete že vw grup je najzadlzenejsou značkou na svete? 150 miliárd eur.

.
3. srpna • 5:37

Nejsem žádný skalní zastánce škodovek, ale tady mi připadá, že táráš chujoviny.

Pepo
3. srpna • 20:30

Neviem komu si, tie chujov... napísal, ak mňa, ktorý sa nevieš podpísať, môžem ti dat dôkaz. A stačí si nast neaky karoq a presvedčiť sa. Lebo o aké chujoviny ti ide.

Tekmot
3. srpna • 10:38

Ale nětára. Vím o čem píše, protože mám v rodině s kvalitou škodovek stejné zkušenosti.
To je prostě každodenní realita.

Kuk Vykuk
2. srpna • 17:20

Všechny spalováky maj problém, musej do hrobu. :-PB-]

Günter
2. srpna • 18:16

Třeba elektromobily (čistě bateriové) jakbysmet, protože je většina obyvatelstva planety odmítá, takže zákonitě zaniknou.

krakonoš
8. září • 18:21

Baterie elektromobilu odejde po 500 cyklech nabití/vybití, přesněji řečeno, její kapacita zdegraduje natolik, že dojezd klesne na jednotky kilometrů. A fčil mudruj! Protože dodnes nikdo neví, jak tento druh šrotu recyklovat.

Eruda
2. srpna • 10:07

Koukám, že si tu nějaký frustrovaný zamindrákovaný fanatický milovník koncernu VW (především aut se znakem do hlavy šípem střelené slepice) stále hraje s hodnocením příspěvků, kdy během okamžiku nasází několik stovek - nebo + k obrazu svému.

Josef
1. srpna • 20:13
Hyundai YES!👍
1. srpna • 23:05

Ať se jakkoli dívám, nikde mezi průserovými motory (značkami) nefiguruje Hyundai. Něco na tom sloganu "Volím kvalitu bez kompromisů" vylepeném na nových autech od Hyundaie bude. Stále víc si stojím za přesvědčením, že mi už nikdy nesmí do domu žádné auto od koncernu VW, resp. od jakéhokoliv německého výrobce. Všechna německá auta co jsem kdy měl (Audi, BMW, Ford) mi odešla na nějaký problém s motorem nebo převodovkou do cca 100 000 km. Na autech ostatních převážně asijských značek (Mazda, Jeep, Hyundai) žádný takový problém nikdy nenastal a to jsem s každým najezdil víc než 300 000 km. Ano, jezdím dlouho a hodně.

xy
2. srpna • 14:29

Tak já to mám zcela opačně. Co s tím provedeme?

Josef
2. srpna • 14:57

:-)) Napsal jsem "odpověď" v příspěvku kousek výše: Josef | 02. 08. 2020 14:54

Hyundai YES!👍
1. srpna • 23:05

Ať se jakkoli dívám, nikde mezi průserovými motory (značkami) nefiguruje Hyundai. Něco na tom sloganu "Volím kvalitu bez kompromisů" vylepeném na nových autech od Hyundaie bude. Stále víc si stojím za přesvědčením, že mi už nikdy nesmí do domu žádné auto od koncernu VW, resp. od jakéhokoliv německého výrobce. Všechna německá auta co jsem kdy měl (Audi, BMW, Ford) mi odešla na nějaký problém s motorem nebo převodovkou do cca 100 000 km. Na autech ostatních převážně asijských značek (Mazda, Jeep, Hyundai) žádný takový problém nikdy nenastal a to jsem s každým najezdil víc než 300 000 km. Ano, jezdím dlouho a hodně.

Hyundai YES!👍
1. srpna • 22:52

Ať se jakkoli dívám, nikde mezi průserovými motory (značkami) nefiguruje Hyundai. Něco na tom sloganu "Volím kvalitu bez kompromisů" vylepeném na nových autech od Hyundaie bude. Stále víc si stojím za přesvědčením, že mi už nikdy nesmí do domu žádné auto od koncernu VW, resp. od jakéhokoliv německého výrobce. Všechna německá auta co jsem kdy měl (Audi, BMW, Ford) mi odešla na nějaký problém s motorem nebo převodovkou do cca 100 000 km. Na autech ostatních převážně asijských značek (Mazda, Jeep, Hyundai) žádný takový problém nikdy nenastal a to jsem s každým najezdil víc než 300 000 km. Ano, jezdím dlouho a hodně.

LOL
2. srpna • 10:54

Ale tak taky by se našlo pár případů, třeba katy u 1.4CVVT.

Hyundai YES!👍
2. srpna • 12:10

Co je katalyzátor u 1.4 CVVT oproti zničenému motoru u VW a dalších.

Eruda
2. srpna • 9:59

Vždyť ano, německá kvalita je už takových 20 let pasé. Dnes kvalitě vládnou asijské (mimo Číny) a US značky. Evropa (hlavně Němci) usnula na vavřínech. A bude hůř! Jestli se z té letargie rychle nevzpamatuje, tak ji ostatní svět zadupe do země. Krásným příkladem je elektromobilita (obzvlášť ta vodíková).

krakonoš
8. září • 18:18

Pokud bych byl někdy legislativním násilím donucen ke koupi elektromobilu, tak bych k němu okamžitě nechal přimontovat kouli a na ni pověsil vozík s aspoň 14 kW elektrocentrálou a nádrží na aspoň 200 l paliva, s tím, že elektrocentrála by se automaticky nastartovala, jakmile by se baterie vybila na 80% a jela až do plného nabití baterie. Protože tohle je jediný způsob, jak: 1/ zlevnit provoz, (1 kW z nabíječky dnes vyjde na 25 Kč a bude hůř), 2/ značně zvýšit dojezd, (z max 500 na minimálně 2 000 km) a 3/ moci bez omezení používat topení i klimatizaci, vyhnout se dlouhému parkování u nabíjecího stojanu, kterých je pořád méně, než málo a prodloužit, a to velmi značně, životnost baterie.

Josef
2. srpna • 10:06
Eruda
2. srpna • 10:24

Děkuji za skvělý odkaz a tím pádem za podporu mé osvěty.
Děkuji za skvělý odkaz, který mě utvrzuje v přesvědčení, že Hyundai vyrábí jedny z nejkvalitnějších vozů současnosti. Navíc jsem hrdý na to, že vznikají i v ČR za přispění našich lidí ať už ve výrobě, tak i u subdodavatelských firem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
2. srpna • 13:14

Doplním, že v případě produkce Škody a Hyundai v Česku platí, že se jedná o domácí automobilky, které jsou v zahraničním vlastnictví a které vyrábí v Česku a ve kterých pracují "čeští" (i zahraniční) zaměstnanci. Jediný rozdíl mezi nimi je v tom, že Škoda na rozdíl od Hyundai má dlouhou historii existence, ale na druhou stranu i když Škoda byla českou značkou, tak nebyla úspěšná a bez záchrany ze strany německého VW by zkrachovla a už by dnes neexistovala. Hyundai je naopak stále úspěšnou korejskou značkou, která na rozdíl od Škody nezkrachovala a nemusel ji nikdo zachraňovat (tedy zatím, protože co bude za 20-30 let, to nikdo neví). Pro obě značky vyrábí díly v Česku řady dodavatelských firem - českých i těch ve vlastnictví zahraničních firem (podobně jako v případě Škody). To, že jsou obě automobilky z hlediska kvality naprosto srovnatelné, to dnes ví každý, kdo o tom má nějaké povědomí. Z hlediska obchodní úspěšnosti považuji Škodu v Česku za úspěšnější, protože dokáže přesvědčit ke koupi škodovek více českých zákazníků. Celosvětově to ale z hlediska obchodních výsledků (počtu prodaných aut) vychází naopak lépe pro ten Hyndai. Co ale platí dnes, to může být zítra úplně jinak. Ale i největší odpůrce, který je alergický na cokoliv od Hyundai, musí uznat, že Hyundai za poslední roky odvedl skvělou práci a je obdivuhodné, jakého pokroku za těch posledních pár let dokázal.
Je fajn, že se v Česku vyrábí auta a vše, co s výrobou aut souvisí. Lidé mají práci a stát peníze do státní pokladny, tedy prospěch z toho máme všichni. Nechápu proto, že se pořád vyskytují něvědomí dementi, kteří v ruzných "diskusích" uráží jednu, nebo druhou značku a šíří ve této souvislosti kromě urážek i zcela nepravdivé nebo zavádějící informace a "drby".

Tekmot
3. srpna • 10:25

To je pravda až na to, že škodovka nemusí v Česku nikoho přesvědčovat. Většina českých zákazníků si totiž škodovku pořizuje z nějaké nepochopitelné setrvačnosti nebo nostalgie, kdy tu za socíku bylo na výběr jen malé množství jiných značek. Lidi si nákup škodovek zapsali do paměti nebo čerpají z paměti svých rodičů, a dnes už ani nezjišťují, že tu jsou i jiné, mnohdy výhodnější a lepší možnosti. Proto mi tito lidi připadají dost omezení, ale to musí posoudit i ostatní.

Green
2. srpna • 14:17

Jediný rozdíl mezi nimi je ten, že Škoda vedle výroby má v ČR i vývoj a vyvíjí pro sebe i pro dalš členy skupiny motory, převedovky a řadu dalších dílů (ano, na druhé straně jiné díly přebíra od jiných automobilek skupiny) zatímco Hyundai má v ČR pouze montovnu. A nazvat Hyundai jako domácí automobilku je směšný marketing jistého odešlého šefa českého zastoupení, které prokoukne i malé děcko, Hyundai je prostě korejská automobilka a jestli má montovny v Nošovicích, v Koreii nebo jinde na tom nic nemůže změnit. Stejně jako nic nemůže změnit fakt, že Škoda je česká automobilka a skutečnost, že má motovny také v Bratislavě, v Rusku nebo Číně na tom také nic nemění.

Josef
2. srpna • 14:54

Geene, podle vlastnictví je Škoda německá. Podle místa výroby je domácí. Podle značky je Škoda česká (o tom není pochyb i z hlediska gramatiky a jména podle zakladatele značky pana Škody, po kterém nese jméno). Vývoj má Škoda v Česku, s tím smozřejmě souhlasím a je úctyhodné, že vývoj Němci nechali v Česku (a proto to ocenit a nehanit Škodu). Ale třeba Hyundai má vývoj v Německu a pracuje v něm mezinárodní složení pracovníků a je otázkou, jaký z hlediska národnosti vývojářů je výsledek vývoje. Co je nejpodstatnější, to je vliv globalizace a bývá poměrně složité určit prováznost a detaily v tom, co je opravdu čistě "národní".
Z hlediska kvality výrobku je to ale jedno - všude se používají stejné standardy, stejné technologie, materiály a často i na vývoji pracují stejní lidé, kteří přecházejí od jednoho výrobce/značky k druhému (i konkurenčnímu), a proto srovnatelné modely srovnatelných značek jsou z hlediska kvality prakticky shodné. Výsledek úspěšnosti automobilky/značky v počtu prodeném množství aut a množství zákazníků je měřitelný a je jedním z důležitých parametrů hodnocení výrobce/značky podobně, jako je tomu v produkování zisku.
Asi hlavní, co by nás mělo zajímat, je spokojený zákazník, který si může vybrat auto, se kterým je spokojený a za které zaplatí peníze, za které dostane auto splňující jeho očekávání. Pro někoho to může být auto Škoda a pro jiného auto Hyundai. Nebo úplně jiná značka. A to, kde bylo auto vyrobené, je pro zákazníka z tohoto hlediska nepodstatné. Pokud ale zákazník má jako jeden z jeho požadavků výběru konkrétní značku, je to z jeho hlediska také důležitý parametr, který logicky žádná jiná konkurenční značka nesplňuje. Přesto by ale neměl takový zákazník odsuzovat a znevažovat ostatní srovnatelné konkurenční značky, které si nevybral, to je snad jasné.

Jiří Bukvaj
24. listopadu • 11:33

Tak zakladatel značky nebyl žádný pan Škoda, ale pánové Laurin a Klement

Green
2. srpna • 17:25

Vlastnictví nerozhoduje o národnosti značky. Mercedes vlastní Číňani a Arabové a přesto je to německá značka, Volvo vlastní Číňani a přesto je to švédská značka, JLR vlastní Indové a přesto je to britská značka, Nissan vlastní Francouzi a přesto je to japonská značka. A mimochodem VW nevlastní Němci, ale Rakušané jak poleno (rodina Porsche
-Piech ze Salzburgu) takže i Škodu nevlastní Němci, ale Rakušané.

Josef
2. srpna • 17:51

Proto jsem to Greene rozdělil. (Cituji: "...podle vlastnictví je Škoda německá. Podle místa výroby je domácí. Podle značky je Škoda česká.") Vlastnictví je uvedeno v obchodním restříku - v případě akciové společnosti je vlastníctví vázáno na akcie a lze uvažovat z pohledu většinového vlastníka akcií. Škoda je registrována v českém obchodním rejstříku a platí daně v Česku. Díky globalizaci světa bývá často složité určit skutečného vlastníka.
V případě Porsche versus VW je vlastnictví zajímavé a pokud by se šlo do detailů, tak členové významných rodin - magnáti mívají občanství několika států.Na značce se shodneme, jak jsem uvedl Škoda je česká značka tak jako je Volvo švédská značka.

Josef
2. srpna • 18:20

Jo a Greene, ohledně toho Porsche jsem se jen tak zběžně podíval na: https://cs.wikipedia.org/wiki/Porsche...
Je tam uvedeno, cituji: "Porsche AG (dlouhá forma Dr. Ing. h.c. F. Porsche Aktiengesellschaft) je německý výrobce sportovních aut, která je od roku 2009 součástí koncernu Volkswagen. Automobilku založil roku 1931 vratislavický rodák Ferdinand Porsche."
Jsou tam i další zajímavé informace. Pokud znáš aktuální přesné informace ohledně vlastnictví, můžeš to napsat, rád se poučím. Nevím všechno a zdroje dostupných informací ohledně VW/Porsche mám pouze na webu. Realita vlastnictví může být často velmi odlišná od toho, co si člověk na webu dohledá.
(V červnu 2009 společnost požádala německý stát o pomoc znovu, tentokrát o poskytnutí úvěru 1,75 mld. eur. V červenci nabídl Katar za akcie Porsche a za opce na další akcie částku 7 mld. eur. Následně byl odvolán dlouholetý ředitel Wendelin Wiedeking a bylo schváleno vytvoření společného koncernu Volkswagen a Porsche.)

Josef
2. srpna • 18:22

Ejhle, během pár okamžiků mám 30 minusů...:-)

Eruda
2. srpna • 18:46

To dělá jeden a ten samý člověk, který je frustrovaný množstvím hodnocení lidí proti jeho modle, neunáší pravdu a naivně si myslí, že mu to zfalšované hodnocení lidé "žerou".

Josef
2. srpna • 19:11

Jo, je to zajímavé Erudo, co dokáže některé jedince "rozrušit". Přitom se snažím být věcný držet se objektivních faktů s uvedením odkazů a vysvětlením argumentů:Něco, ohledně vlastnictví:
https://zdopravy.cz/po-volvu-mercedes-majitel... ...
Vlastnictví - informace z roku 2017:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/vlastn... ... Jak jsem se zmínil, vlastnictví skrze akcie bývá celkem zajímavé, příklad Hondy:
Honda a její americká luxusní značka Acura jsou samostatné. Japonskou firmu také vlastní řada drobných akcionářů. Největší, tříprocentní podíl má finanční společnost Mitsubishi UFJ, mezi jejíž drobné akcionáře patří třeba Toyota....Není jenodušší řešit konkrétní srovnatelné výrobky - konkrétní auta a jejich konkrétní motory a nevěnovat se "obecným" "cancům" a dojmologiiím o nekvalitě koncernu a na druhou stranu třeba "zaostalosti" Hyundai?

jižní KLDR náš vzor
31. července • 11:14

LžiKoncern opět boduje. Dieselgate je ZATÍM stála 750 000 000 000 Kč (ano tři čtvrtě bilionu korun) a tak teď šetří na všem v kombinaci se zdražením všeho. Akorát to zákazníci prokoukli a nechtějí jim ty nové předražené fejkové Golfy kupovat. To bude ještě zajímavé!

Tekmot
31. července • 12:25

To je tááák jednoduché. Prostě nekupovat nic od koncernu VW, ať si třeba zkrachuje.
Škodovka by si našla nového schopnějšího, a hlavně solidnějšího slušného chlebodárce, a "jede se dál".
Slušelo by jí, kdyby patřila pod koncern Hyundai stejně jako pod něj patří KIA a Genesis. Pod Hyundaiem by se možná konečně dostala i na US trh, na kterém je Hyundai jako doma a má tam daleko a daleko lepší pozici než VW. Sice by zůstala i nadále podřadnou automobilkou v rámci koncernu, ale rozhodně by se mohla lépe rozvíjet, byla by úspěšnější a neměla by image podvodníků.

jean
31. července • 18:21

Ak skrachuje VW, tak sa EU posere. Jednoduchší jedinci by si mohli zistiť, koľko % HDP EU je na VW viazaných...

Karel.
31. července • 15:24

Do koncernu Hyundai? Do toho mafiánskéjo koncernu, který vede usvědčený a odsouzený kriminálník Chung Mong-koo? No to by si pomohli.

Eruda
31. července • 17:17

Chceš srovnávat absolutně nesrovnatelné. Chung Mong-koo nepoškodil, na rozdíl od vedení koncernu z Wolfsburgu, zákazníka. To je oproti aféře Dieselgate absolutně nicotná a nepodstatná záležitost. To by museli být globálně miliony odsouzených CEOs.
Dieselgate je největší průs.. v dějinách automobilismu, který přímo poškozuje zákazníka i konkurenci (ostatní automobilky).
Věř, že těch kriminálníků bude v souvislosti s touto aférou mnohonásobně víc.

Libor K.
1. srpna • 14:01

VW Dieselgate poškodil ostatní automobilky, přesně tak. A to je možná ještě větší průšvih než smradlavé emise. Získal obrovskou konkurenční výhodu, když u svých aut nemusel nijak omezovat výkon kvůli emisím. Ostatní museli přiškrcovat výkon hlavně u rozjezdů (motory nejdou tolik za plynem). Zákazníci na to slyšeli a kupovali hlavně VW a příšerně smradlavé emise vozů VW Groupe jim byly ukradené. A to je ta sviňárna, která by měla být potrestána. Proto tato auta měla být všechna bez výjimky POVINNĚ předělána tak, aby emise splňovala. Ne dobrovolně, ale povinně. A kdo by to ignoroval, tak přišel o techničák, resp. by musel auto sešrotovat, popř. vrátit výrobci a požadovat uhrazení zůstatkové hodnoty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Eruda
1. srpna • 14:49

Ale fakticky sešrotovat, aby to nedopadalo jako na Slovensku, kde je někteří podvodní Germáni prodávají jako čisté.
https://www.autoviny.sk/novinky/119441/podvod-rok... ...

Eruda
1. srpna • 14:22

Naprostá pravda. Ostatní automobilky měly VW zažalovat o ušlý zisk. To už by koncern položilo, ale dobře jim tak, bylo by o jedny šmejdy míň.

Karel.
31. července • 19:28

Ale poškodil, vyhledej si třeba aféru Hyundai v USA s uváděním falešně nízké spotřeby za kterou byl Hyunday odsouzen a platil zákazníkům odškodné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Eruda
31. července • 22:01

Myslím, že nepoškodil, protože každý soudný člověk musí počítat s tím, že všechny automobilky včetně VW uvádějí ne zcela přesné údaje o spotřebě. Holt na některé automobilky si tam někdo zasedl. Hlavně na ne americké (ochranářství US trhu).

Karel.
31. července • 22:31

Tu předposlední větu si mohou stejně dobře říkat i u VW ohledně dieselgate. No jak vidno se zaslepenou náklonností k Hyundai žádné fakty nehnou.

Tomáš Jedno
1. srpna • 6:19

Ty jsi zase zaslepený příznivce VW, takže úplně nastejno.

Eruda
31. července • 22:25

Koukám, že jsem někomu šlápnul na kuří oko, protože mi nasázel za 5 minut 11 mínusů.:-))

Karel.
31. července • 19:39

A na rozdíl od Hyundai ve VW vyházeli všechny, kdo se v tom namočili včetně CEO. V Hyundai jako snad v jediném koncernu na světě sedí v čele odsouzený kriminálník dál jakoby se nechumelilo. Morálka na zblití. Jo a největší aféra v automotive se jmenuje Takata, větší škoda, větší počet poškozených.

Karel.
31. července • 19:50

A kdybys snad měl utkvělou představu, že s emisemi podváděl jen VW, tak si počti
https://auto.economictimes.indiatimes.com/news/industry/us-fines-hy...

Eruda
31. července • 21:15

Pořád srovnáváš nesrovnatelné. Tady šlo o "pár" bagrů někde na staveništích, ale v Dieselgate o ohromné množství osobních aut, která brázdí ulice a lidi jejich zplodiny přímo dýchají.

Driver
1. srpna • 15:04

...dýchají a ty je zabíjejí.

Karel.
31. července • 22:26

Jasně, a bagry jezdí po měsíci. Bagr běžně musí na stavby a tedy i do města a bagr má řádově vyšší emise než osobní auto.

Eruda
31. července • 22:38

To má i každá diesel lokomotiva.

Karel.
1. srpna • 11:35

To má a proto musí každá nová lokomotiva plnit emisní limity pro diesel.el. lokomotivy, pokud neplní, tak se to v USA bere jako podvod a následují flastry.

petr r. (petrumr)
31. července • 16:12

to by bylo pro právníky, jestli haly a pozemky ten koncern koupil.

Pavel
31. července • 11:09

Není nic lepšího, než když se v novým autě bude někdo hrabat. To za dva roky nevěděli o závadě? Proč to pouští dál do výroby?
:-/

ix20
31. července • 10:02

No tak na takú zvolávačku by som nešiel, priškrtia ti motor aby mal nižšie emisie :-/
Z toho mi vyplýva že motor už v čase produkcie nespĺňal deklarované emisie a VW znova klamal, znova nepriznal a dodatočne chce tie motory priškrtiť.3-[ Z toho ten zázračne lepší výkon z 3 hrnka ako konkurencia !

lol
31. července • 9:28

Tříválec patří leda tak do popelnice :-D

tk
31. července • 14:54

zas tak bych trivalce nezatracoval - jako moturek pro ostrik celniho skla taky dobry. :-P

petr r. (petrumr)
31. července • 16:09

špička tříválcová v hybridu je v novém yarisu.

jižní KLDR náš vzor
31. července • 11:09

však jinam je ani nemontují! :-D:-D:-D

Jozef
31. července • 9:12

Kupujte japonce = žádný problém !!!

Pavel
31. července • 11:39

To je jasné, stačí si přečíst nějaká fóra, třeba problémy a soudní spory s Mazdou, podvody v servisech s měrkami oleje atd atd :-D:-D:-D

eCVThater
31. července • 11:08

Koupě japonce má ovšem několik podmínek, ty hlavní jsou:
1. uživatel musí být cca průměrného asijského vzrůstu. Jakmile má kolem 190 cm, tak se do některých aut sice i vejde, ale nikdy si tam nepřipadá patřičně.
2. rezignovat na jakoukoliv uživatelskou přívětivost. Japonská auta jsou spíš jakési stroje na přepravu osob, kde je řidič jejich operátorem.
Každá značka to má trochu jinak, bod 1 je aktuální především u Mazdy, bod 2 pak u Toyoty. Honda vychází ze srovnání relativně nejlíp, nicméně ani ta nesnese srovnání s evropskou produkcí ve výše uvedených ohledech.

Michal2
2. srpna • 8:04

Bod 3 chceš výhřev sedačky musíš vzít o stupeň vyšší výbavu.Bod 4 chceš Mazdu3 se 150koňmi a už místo 520tisíc zaplatíš 650tisíc.

Josef
1. srpna • 8:14

:-) Jo, do japonských aut se velký člověk nevejde...:-)) Dobrý fór u snídaně. Stačí se přitom podívat třeba na :
https://automobiles.honda.com/...
Se 190 cm výšky se musí kupovat velké modely (střední třídu nebo MPV či velké SUV) . U Hondy by se ale možná posadil 190 cm čahoun i do Jazz. (Vzadu za řidičem by ale mohlo sedět už jen dítě...).
Do Land Cruiseru se také neposadíš?:-) Nebo to snad není "japonec"? A nesnese srovnání s evropskou produkcí?
Svatá prostoto, co člověk dokáže za demagogie a nesmysly zde v diskusi Autorevue, to se jen tak nevidí...
Hele, Hatere, rada na závěr, zkus se pořádně rozběhnout hlavou proti zdi, po nárazu se ti snad rozsvítí a nebudeš psát takové blbosti.

Josef
1. srpna • 8:32

Jo a Hatere, napsta, cituji Tě:
"Koupě japonce má ovšem několik podmínek, ty hlavní jsou:...
2. rezignovat na jakoukoliv uživatelskou přívětivost. Japonská auta jsou spíš jakési stroje na přepravu osob, kde je řidič jejich operátorem."
- to dokáže akorát debil, zejména, když zde byl přd pár dny článek a diskuse o Civicu R. A Japonci vyrábí více hodně zajímavých aut, která jsou uživatelsky přívětivá, u každé japonské značky najdeš skvost. Co třeba Honda NSX, nebo vrcholové modely Lexus, nebo ... a vůbec, u tebe to stejně nemá smysl - debil bude stále debilem a nikdy se mu "nerozsvítí" ani po tom nárazu do zdi...

petr r. (petrumr)
31. července • 16:08

u nové octívie máš problém od 180cm- test SM. Japonský aut se řídí řídičem, prostě kdo neovládá souhru mozku, nohou a rukou není vhoden do žádnýho auta, ty asi máš ty křečáky v nohou a neumíš to dávkovat. Toyota je špičkou v hybridech celosvětově, třeba kdyby nebylo priuse, tak hodně američanů by mohlo jezdit leda na koni.

Joe Doe
31. července • 14:58

Chlapce, podla toho co pises, mas asimetricku postavu - asi meter vysoku
- asi meter siroku
- asi metrak vaziacu

pacho
31. července • 14:58

hej nesmie mať viac ako 190cm, a nesmie byť vyžratý na viac ako 100kg.

jean
31. července • 18:19

Keby si nebol čurák, tak by si vedel, že 100kg na 190cm je normálna váha a nie vyžraný chlap.

y
31. července • 11:29

tebe bych chtěl potkat

Joe Doe
31. července • 8:38

"Důvodem jsou vadné vstřikovací ventily, kvůli nimž může vlivem netěsnosti vnikat do spalovací komory větší množství paliva. Motory poté nebudou splňovat zákonné limity znečisťujících látek."Vacsie mnozstvo paliva = vyssi vykon.Ak to obratim, tak mi z toho vychadza, ze to moze byt zamer - motor bude mat nominalne aj pocitovo lepsi vykon, predame auta, o dva roky, po zaruke, urobime zvolavacku, kde motor 'opravime' na nizsi vykon....

Allamarein
30. července • 19:52

Divný je na tom ten počet. Devět tisíc aut, ve dvou letech, to je kapka v moři celkové produkce těch motorů. Kdyby to bylo v jednom nebo dvou měsících, tak by to ukazovalo na vadnou výrobní sérii, ale roztažené do dvou let?

Xixao
30. července • 21:00

Takovy dil se pri tom mnozstvi vyrabi na nekolika linkach a nekolika smenach a v ramci smeny nekolika lidma na urcite pozici. Takze z cele produkce to muze byt jen par procent kusu skutecne v dlouhodobem obdobi. Proto se vyzaduje plna traceabilita vyrobku.

Pavel
31. července • 11:43

Dnes je vše kódováno a značeno, asi by už věděli kdy která směna pochybila a stáhli konkrétní várku. Tím spíš, že se hodně dělá Just in time...

Xixao
31. července • 12:40

A zrejme stahli konkretni varku. Myslim, ze tech aut se vyrobilo podstatne vic, jak 9 tisic za 2 roky.

Allamarein
31. července • 16:16

Devět tisíc aut s litrovým TSI udělají za jak dlouho... dva týdny? Jestli je to konkrétní várka dílů, pak musela vzniknout v průběhu krátkého období.
Prostě to působí zase jako první projev velkého průšvihu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Xixao
31. července • 21:26

Promin, ale tohle jsem vysvetloval na zacatku tohoto vlakna. Hadat se nebudu, ale mam jiny nazor. Navic do toho mohou vstupovat dalsi casti motoru (trebas souhra toleranci), ktere dodava nekdo jiny. A tak dale.
Ze je to pruser, to je snad jasne.

Taraba
30. července • 20:24

Vadná série to klidně může být, ale u Bosche nebo Continentálu. Prostě dvoudenní produkce se rozvezla po celém koncernu do různých skladů pro různé modely a postupně se dostala do aut a teď se prostě zjistilo, že ten Polák u linky na seřizování byl ožralý.

Allamarein
30. července • 21:41

Jenže takhle se v autoprůmyslu nevyrábí. Nikdo nedrží skladové zásoby tolika dílů, nebo se nerozváží do "celého koncernu", všechno je Just in time, minimum zásob. Podívej se teď na Škodu, nemůže dodávat auta, protože nemá díly.

Taraba
30. července • 22:19

"Tolika dílů"? Proboha 9000 aut to je produkce toho Bosche na jedné směně, to není žádná zásoba.

Allamarein
31. července • 8:07

Ale ta zásoba se nedrží na skladech VW dva roky, proto mi nesedí ty počty. Navíc ten motor se montuje v jedné, dvou motorárnách, ne v deseti.
Aby se pak neukázalo, že chyba je systémová, a tohle je jen první projev.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Xixao
31. července • 12:39

To jsem vysvetlil v jinem prispevku.

Taraba
31. července • 9:14

Jasně, že se nedrží na skladu VW, ale na skladu třeba toho Continentalu. Nebo si snad myslíš, že když VW potřebuje 500 vstřkovačů dané specifikace denně, že Continental kazdý den přenastavuje linku na 20 minut výroby a pak ji zase nastavuje na něco jiného? Ne, vyrobí 10000 ks a ty leží na jeho skladě odkud se "just in time" rozváží do VW.

Allamarein
31. července • 16:19

Deset tisíc kusů prostě není něco, co dva roky leží ve skladech, ať tam či jinde.

Tom
31. července • 8:19

A proč? Ten motor má několik modifikací a naladění. S tím souvisí i montovane díly.

Xixao
30. července • 23:04

Vis, kolik dilu ma auto? Vis, kolik mista ty dily v prepravnich boxech zaberou mista? Vse se navazi presne na potrebu vyroby do meziskladu, ktery ma obvykle dotycna dodavatelska firma primo u automobiloveho vyrobce. Skladove zasoby se nedrzi v mnozstvi, protoze je v tom obrovske mnozstvi penez. K tomu
se pouziva planovani a predikce vyroby. Nebo mas pocit, ze kdyz jedna smena vyrobi tolik kusu, tak se to po tydnu zacne v automobilce sypat lidem na hlavu?

Burešek
30. července • 22:03

Není díl, jako díl.

Toncek
30. července • 19:50

Jako kdyby se koncernu za 14 let nějaký motor vůbec povedl...obdivuji lidi že od nich vůbec něco kupují...motory neumí....koho to baví platit tak to má...

Tom
31. července • 8:17

Spíše se zeptám, za posledních 8 let, který se nepovedl?

LOL
31. července • 15:19

Za posledních 8 let všechny. A za posledních 18 let taky všechny. :-D
Nebo ty znáš od fauvé nějaký povedený, který by neměl tzv. "dětské nemoci?"

Michal2
1. srpna • 17:14

Lol a který motor nemoci nemá?Koncern i ostatní(včetně třeba Mazdy) dělá motory aby co nejmíň žraly a dobře jeli a měli nízké emise i v reálu.Přímé vstřikování,turbo,gpf/benzín,složité katalyzátory tam je věcí na posrání až až.Starý 1.6 100koní přežijou ale i poněkud víc žerou.

LOL
2. srpna • 10:44

Ty nízké emise v reálu jsou vidět každý den na silnici - dieselové Ford, VW a Mergl hulí jak fabriky - i ty slavné Fiaty jsou proti tomu čajíček. A zrovna u Lžiwagenu, který byl jednoznačně přistižen u fixlování je to poměrně úsměvné. K čemu mi bude úspora paliva - do značné míry virtuální, když tuto úsporu obratem utratím v servisu za opravy?A které motory nemají problémy? Půlka korejských rejží (benzin i diesel), benzinové Ameriky vesměs v pohodě, dají se najít i Renaultí jednotky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal2
2. srpna • 12:47

No 6rokem bez servisu na motoru mimo výměny svíček při 50tkm doma.Takže za palivo za 80tkm ušetřeno a mám 50tisíc na servis.

k22
2. srpna • 18:06

Nejvyšší čas to prodat do AAAAAAAAA---

Michal2
2. srpna • 22:53

Jasně.A koupit ňáký šrot.Nové auta jsou relativně drahá a na motokáru Hyundai N nemáme silnice.Mě 220koní bez čipu stačí a za 7l/100km asi v jiném benzínovém autě bych těžko jezdil.

qwertz
2. srpna • 11:12

Testy reálných emisí se dělají už roky, např:
https://www.emissionsanalytics.com...
(Databázi dříve volně dostupnou již možná zpoplatnili)Dieselgate se týká motorů homologace Euro 5, a kdo si myslí, že stejný způsob fixlování s emisema neprováděli i ostatní, je naivní trouba. VW měl jen tu smůlu, že se nechal nachytat v USA, kde je z toho politikum. Vlády Francie nebo Itálie podobná zjištění u domácích automobilek zametly pod koberec, přestože byl v motorech zjištěn obdobný algoritmus.To vše proběhlo v době, kdy VW dodával již motory Euro 6, které jsou nejčistší na trhu a prakticky jako jediné plní na silnici ty šílené laboratorní limity. Takový Renault je překračuje 25x a nic se neděje:-D

qwertz
31. července • 17:04

imbecilni otazka. Detske nemoci ma kazdy motor. Jde jen o to, jak zavazne jsou.Za poslednich 8 let VAG dodaval napriklad motory EA211 nebo EA888g3, ktere byly s prehledem nejlepsi na trhu. Ale to asi nema smysl vzsvetlovat nekomu, kdo slovo "koncern" pouziva pro unikatni oznaceni jedne automobilky a netusi, ze v nejakem koncernu jsou skoro vsechny:-P

LOL
2. srpna • 10:35

použil jsem "fauvé," nikoli "koncern." ;-)
ad EA211 a EA888 - nežerou olej? A třeba poslední 1.5TSI je známý janek.Že jsou "nejlepší na trhu" ale neříká nic o spolehlivosti a bezproblémovosti. Jistě, 2.0TSI jede pěkně, ale když se vysype, tak potom budeš jen stát u pangejtu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
2. srpna • 11:01

Pravda. "koncern" použil zakladatel vlákna o dva příspěvky výše.EA211 jsou motory 1.0TSI, 1.2TSI a 1.4TSI (s řemenem - neplést s EA111) a ty skutečně žádné významné problémy neměly, mají nadprůměrnou dynamiku i spotřebu. Třeba 1.4TSI 110kW fakt nevím, jaký skutečně srovnatelný motor nabízí konkurence.1.5TSI je na objektivní hodnocení příliš nový motor, kromě cukání při rozjezdu, což není problém motoru ale SW kvůli EU a vyskytuje se i u konkurence, zatím žádné výrazné problémy nemá. Sám jeden vlastním, a je podle mě lepší, než 1.8TSI 132kW, se kterým také jezdím (hlučnost, spotřeba, jen o málo horší dynamika).EA888g3 1.8/2.0TSI je samozřejmě drahý a složitý motor, ale kdo chce opici, musí mít na banány. S tou 1.8 nejsou prakticky žádné problémy, a konkurence k těmto motorům prakticky neexistuje. Nejblíže je 1.6THP od Peugeotu, a to je naprostá katastrofa.

Miloš
19. srpna • 12:56

Ono je potřeba vidět, že motory TSI byli průkopníci (pro nasazení v masovém měřítku): v 1.8 TSI (už 2. generace EA888 CDAA) jezdím od roku 2008. V tu dobu třeba Ford své Ecoboosty teprve vyvíjel a až poté se objevily bombastické titulky o geniálních motorech od Fordu. A THP jsou také mladší (a průšvihů měly víc, navíc jim i praskaly písty)...
Takže není divu, že inovátor VW schytal dost průšvihů (podceněné rozvody, karbonování kvůli přímovstřiku + tenkým kroužkům, ....).
A přesně, 3. generace už žádné průšvihy neměla, jen pošramocenou pověst hlavně díky té druhé.
Přesto jde o famózní motor z hlediska vlastností: tichý, pružný, bez vibrací, ..., proto si vysloužil protichůdné hodnocení třeba ve Světu motorů, Martin Vaculík se jim hodně věnoval.
Sám jsem s rozvody problém neměl (přestože jsem měl ještě první verzí napínáku, prý proto že jsem ho nepodtáčel), ale žrát olej pochopitelně začal, ani VIF nepomohl - cca na 120 tisících, takže jsem nechal měnit písty za nové se širšími kroužky. Teď mám najeto 180 tisíc a věřím, že si ten skvělý motor ještě dlouho užiju, těch peněz za opravu nelituji.

LOL
6. srpna • 6:17

EA211 žerou olej - doslova. To mi jako vytříbená a bezproblémová konstrukce nepřipadá, je to poukázka na budoucí problémy. A nezajímá mě, zda konkurence má "srovnatelný" model (i když se mi nabízí třeba ta 1,6THP nebo 1,4T-GDI), když je to motor, který má nějakou konstrukční vadu. U VW je tohle stereotyp, uvedou motor a pak jej "ladí" celý výrobní cyklus aby na konci byl už jakžtakž vychytaný, ale to mezitím uvedou novinku (opět s dětskými bolístkami) a pisálkové se můžou strhat psaním o tom, jak ta předchozí motorizace byla problémová a jak ji neradno kupovat z druhé ruky.K 1,5TSI, SW řídicí jednotky je dnes nedílnou součástí motoru a pokud trhání lze mírně korigovat (nikoli však plně odstranit) softwarem, jde stále o konstrukční problém.EA888g3: děkuji za potvrzení. Konkurence samozřejmě existuje.

pacho
2. srpna • 20:15

1,6 THP po vychytaní detských nemocí je určite lepší ako ktorýkoľvek TSi FSI.

petr r. (petrumr)
30. července • 19:52

ty vstřikovače koncern si nevyrábí.

Dolak
30. července • 19:38

A platit to bude wv? Nebo majitel auta?

petr r. (petrumr)
30. července • 19:51

asi ti co si koupí něco od koncernu, oni to spočítají a dají do nákladů. Ale kdybych byl majitel auta,tak si vstřikovače vyměním sám a nemusím někde jezdit.

nathan
31. července • 0:50

Ty si hlavně hlídej aby sis včas vyměnil plenky, páč je kolem tebe furt smrad.

Rokyta ex Acz
30. července • 22:16

Majitel auta ma sverit i vymenu oleje odborne dilne (aby dostal prebaleny predrazeny hnus Mogul) tak jake vymena vstriku svepomoci? Jsi najivka. Navic do TSI bych moc nevrtal, pak akorat svedou jejich problemy na tebe.

Allamarein
30. července • 19:50

Svolávačku platí výrobce.

Jan
30. července • 19:27

Tak to má šáde problém,ten litr TCe od Rencka je opravdu výborný a spolehlivost jestli bude jako 0,9l 90k tak se nemá čeho bát.... ale čtyřválec 1,33 TCe je nejlepší co se dá koupit,holt Mercedes......;-)

VWIDR
1. srpna • 7:30

Ze ako dobre motory vie robit Renault to vysvetluj majitelom motora 1.2 tce co sa casto nedozil ani 60.000km. Ja som ho mal tiez, po 3 rokoch som sa ho zbavil. Olej bol plny benzinu a to ho menil kazdy rok a najd bol cca 10.000km/rok. Servis: mam jazdit dlhsie trasy, viac vytacat motor a menit castejsie olej. Po vymene oleja som v nom mal benzin do par dni. Tomu by nepomohlo ani keby som ho menil kazdy mesiac, jazdit som s nim mimo mesta jazdil dynamicky a min. polovica najazdu boli dialnice. Ziadal som vymenu motora, ale kym to nezerie olej ako besne sa s tym nerobi nic. Spotreba tiez vysoka zvhladom na vykon a objem. Jedine pozitivum bol vykon motora, na 1.2 turbo to islo velmi slusne. Teraz mam Golf s 1.4. tsi 110kw, dlhodoba spotreba nizsia o 2 litre, vykon lepsi a hlavne to jazdi bez problemov. Renault nikdy viac.

qwertz
31. července • 17:00

Taky by to mohl byt TCe 1.2 - jeden z nejhorsich motoru za posledni dekadu. :-P

Rokyta ex Acz
30. července • 22:13

1.33 Renault/Dacia je opravdu slusny motor. To by "konstrukteri" ve Skodovce bohuzel nedokazali.

Tom
31. července • 8:20

Jasne, jak dlouho ten motor vyvíjeli? A co ty předchozí?
A který motor od vw za posledních 8 let je teda tak horší?

Rokyta ex Acz
31. července • 15:54

Kdo co vyvíjel, jak dlouho, kolik měl za to peněz nebo jaký to mělo marketing je mi jako zákazníkovi jedno. Buď motoru věříš, nebo ne. A zejména EA111 nebo některé TFSI moc výkvěty nejsou a já bych za ně ruku do ohně nedal ani omylem. Právě naopak. Že se Tobě možná líbí, to je věc jiná a já už s tím nic nenadělám :-P

Marvin
30. července • 19:45

Rencek? Ti lůzři co nadělali jenom do června 7,5 mld. eur ztrát? Ti mohou vedle ziskové Škodárny jen tiše šoupat sandálama.

pacho
30. července • 22:30

jasná vec, že škoda nie je v strate, keď šetrí kde sa dá a potom dá na trh šroty, ktoré sa musia dorábať. Otázka je dokedy to vydrží, lebo to ide dole kopcom.

Marvin
30. července • 22:38

No ty budeš hlava otevřená, bohužel nejspíš krumpáčem. První jdou vždycky ke dnu ti co vyrábí šmejdy a zákazníci jim v krizi ukáží fakáče, to se právě děje Renckovi.

Allamarein
31. července • 8:03

A proto je Clio za druhé čtvrtletí nejprodávanější auto na evropském trhu, ty "fakáči"...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marvin
31. července • 8:58

A to je právě ten jejich problém. Jediné dva modely, které se prodávají jsou Clio a Captur, zbytek jim šel do háje, takže uvažují o konci Koleosu, Talismanu, dokonce i Megane. Prodávajií prcky s nulovou marží a větší/dražší auto si u nich nikdo nekoupí. Výsledkem je obrovská finanční ztráta.

Allamarein
31. července • 16:14

Když plácneš A, dodej i B... Koleos a Talisman by měl nahradit jeden model, Mégane nekončí (zvažuje se ukončení kombi, maximálně). Navíc má být vyráběn spolu s Méganem elektrický hatchback stejné třídy.
Jo, já vím, odpor k nějaké značce je běžný, ale lhát se kvůli tomu nemá.

Pizzda
30. července • 20:05

To je ale jejich problém, motory i ostatní jim drží. Mě se sousedi smáli když jsem před 5 lety přivezl 0.9 tce ze to nevydrží do první výměny oleje. Dnes má najeto 255 tis km a furt šlape...asi zázrak

nathan
31. července • 0:47

To tě fakt lituji. S takovým hovnem co nemá ani litr objemu najezdit za 5 let 250 tisíc km je čisté sebemrskačství. Že ty budeš něco jako masochista, není-liž pravda?

Allamarein
31. července • 8:00

Proč masochista? Prostě ví, proč to auto chtěl a jak s ním bude jezdit. Tohle malé TCe nejede zase tak špatně, když si člověk zvykne na trochu podivné dávkování výkonu, co ten motor někdy umí. Jo, na internetu s tím neohromí, ale kvůli tomu to auto asi nechtěl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pizzda
31. července • 19:06

Ano je to o zvyku. Auto je v mém případě spolehlive, dával jsem si ho do účetnictví a poctivě jsem si na něj vydělal a moji práci (OSVČ) si na sebe vydělalo. Nepotřebuji si před nikým honit ego jak to mají čecháčci v povaze...nazdar!

Michal2
1. srpna • 17:01

Ten litr náhodou jede fakt dobře v malém autě typu fabia či ibiza-polo protože auto i díky němu je fakt lehké.Jen na volnoběh podivný zvuk ale při 50tkm ročně moc nebyl.

DušanV
31. července • 10:27

OK, je vidět, že i na internetu jsou ještě normální lidé.

krakonoš
8. září • 18:01

Seat Ibiza, litrový tříválec 50 kW. Po rovině a s kopce to jakžtakž jelo, jak se přijelo na stoupání a přišlápl plyn, začalo se to třást jak drahej pes a spotřeba šla nad 12 litrů na sto. Po 90.000 jsem se toho na protiúčet zbavil a koupil i 30 se čtyřválcem 1,6 l/90 kW. Nepatrně těžší auto má o 40 kW silnější motor a je to znát na jízdních vlastnostech i na spotřebě. Takže tříválcové hračky ať si všichni strčí někam a zejména, když to má turbo.
(Škodovka počítá se životností vozidla max. 7 let, Hyundai dává 6 let záruku na vůz bez ohledu na ujeté km a 12 let na prorezavění karoserie).

Michal2
13. září • 11:49

Krakonoš hold pro tvůj špatný styl jízdy je vhodný diesel a ne litrový 50kw benzín.Šlápnout v kopci na plyn to každý auto žere(mě 2l tsi 20,30,40l podle kopce,podlahy a r.stupňe) a že se třese to jsou velmi nízké otáčky.Hyundai líp určitě jede ale pochybuji že míň žere v kombinaci.

Taraba
30. července • 20:18

Kdejaká škodlivka má najeto půl mega a drží taky.

vvvv
2. srpna • 22:03

t(f)si samodestrukcni smejd:-D:-D:-D

k22
31. července • 8:56

To jo, ale jakou cenu servisu :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
31. července • 15:43

správně..tři turba, deset vodních pump atd.

Michal2
1. srpna • 16:54

Tři turba ma Bmw v naftě

polo
30. července • 21:06

Možná tak jedničková Fabča nebo Oktávka.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Taraba
30. července • 22:19

Ale prdlajs, 3 octavie zcela běžně.

joe
30. července • 19:21

vadné vstřikovací ventily, kvůli nimž může vlivem netěsnosti vnikat do spalovací komory větší množství paliva...
Co je to vstřikovací ventil prosím...? :-D:-D:-D

petr r. (petrumr)
30. července • 19:42

vstřikovací ventil je ta součástka co je z lišty zásobována palivem a elektromagnet nadzvihuje ventil, Nebude se měnit celek vstřikovače, ale jen ten ventil.

Allamarein
30. července • 19:50

Nedovedu si představit, že by rozebírali vstřikovače a měnili jen ty ventily. Spíš vymění celek, protože je to jednodušší a rychlejší, v důsledku i levnější.

petr r. (petrumr)
31. července • 15:42

já jsem to v práci normálně dělal ta vrchni piezoelektrická část je to nejdražší.

Burešek
30. července • 22:01

Myslet neznamená vědět.

Doporučujeme

Články odjinud