Tříválec 1.0 TSI má problém. Do servisu musí 9192 aut, včetně nových Škodovek

Svolávací akce, na kterou upozornil server Svolávačky.cz, má celosvětový charakter. Do servisu bude muset více než 9000 vozů koncernu Volkswagen s motorem 1.0 TSI.

Tříválcové motory dávno nejsou jen výsadou aut do města. Coby základní jednotky je najdeme v kompaktech, středních SUV, v minulosti dokonce ve střední třídě, když jej na krátkou dobu dostal Ford Mondeo. Dnes platí za spolehlivé motory a třeba v Renaultech i Daciích najdete i novinku 1.0 TCe bez přímého vstřikování paliva, dokonale stavěnou pro krátké jízdy ve městech a schopnou spalovat LPG.

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Koncern Volkswagen, jehož tříválcový motor 1.0 TSI dle mého názoru vzbuzuje nejvíce rozporuplných reakcí čtenářů napříč českými motoristickými weby, teď nicméně bude muset řešit problém. Jak upozornil server Svolávačky.cz, do servisu bude muset 9192 vozů Volkswagen, Seat a Škoda, vyrobených v letech 2018 až 2020. Důvodem jsou vadné vstřikovací ventily, kvůli nimž může vlivem netěsnosti vnikat do spalovací komory větší množství paliva. Motory poté nebudou splňovat zákonné limity znečisťujících látek.

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Server uvádí, že vadné ventily budou v servisu vyměněny za nové a oprava by neměla trvat déle než tři hodiny. Do servisů budou svolány Volkswageny Caddy, Golf, Golf Sportsvan, Passat, Polo, Sharan, Touran, T-Coss, T-Roc a Up, dále Seaty Arona, Ateca, Ibiza, Leon a Toledo a Škody Fabia, Kamiq, Karoq, Octavia, Rapid a Scala.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Zdroj neuvádí, zda se opatření týká všech verzí motoru 1.0 TSI. Vyráběl se s výkonem 70 a 85 kW, přičemž s novými generacemi Škody Octavia, Volkswagenu Golf a Seatu Leon naběhla do výroby verze s 81 kW. Jak jsme informovali již dříve, tříválec s 81 kW po emisní úpravě dostanou i starší modely koncernu Volkswagen.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků