Tříválců se dočkají i Mercedesy, nevyhne se jim ani třída C

Daewoo Matiz či Škoda Fabia, průkopníci tříválců? Těžká volba, ale s jistou nadsázkou snad na místě, neboť po této koncepci nyní pod tlakem papírového snižování emisí sahá stále více automobilek.

Nedávno jsme psali o BMW, nyní bohužel musíme totéž konstatovat i o Mercedesu, kde si mají najít místo i ve vozech třídy C. Tříválce sice nejsou u této společnosti ničím novým, v současnosti je používají třeba vozy Smart ForTwo, ale jejich zavedení pod kapoty strojů zdobených trojcípou hvězdou bude dosti citlivou, byť z pragmatického pohledu zřejmě nevyhnutelnou záležitostí. Přednosti jsou jasné, díky nižším ztrátám a počtu součástí lze v kombinaci s přímým vstřikem a přeplňováním očekávat papírově nižší spotřebu a emise i reálně nižší výrobní náklady. A přiznejme si, jsou to právě tyto hodnoty, které nyní hýbou světem.

Málokdo si bohužel připustí omezený točivý moment v nízkých otáčkách či typické potíže s nevyvážeností chodu. Ale celé této ožehavosti jsou si ve Stuttgartu dobře vědomi, proto tříválce Mercedes v nejbližší době nečekejme. Zvláště proto, že Mercedes v současnosti disponuje řadou progresivních řešení včetně hybridů S400 nebo ML450. Přesto je pravděpodobné, že zanedlouho nastupující Mercedes řady C pro modelový rok 2011 (psali jsme o nich na tomto místě) nebudou během času tříválcových motorů ušetřeny.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků