Tříválce nenadchnou, ale stačí - první jízdy s facelifty Škody Rapid

pet  |  10. 05. 2017 08:32

Až budou mít benzíny rozumnou spotřebu pod 5 litrů ve městě tak bych o nich uvažoval ale jinak je budu nesnaset jako doposud. nafta je ve vsem lepsi

Odpovědět  |   | 
joe  |  10. 05. 2017 08:57

Až budou diesely mít téměř neslyšný zvuk a skvělé rychlé topení, až nebudu potřebovat větší náklady na servis + baterku a těžší předek, až nafta nebude v zimě zamrzat - tak si ho stejně nekoupím....

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 05. 2017 09:28

Ty jsi asi moc s novějším dieslem nejel co? Common rail nafta topí rychleji a lépe než tsi. Baterku v základu má jen nepatrně větší a těžší na předek je asi jen o 30kg. Najezdi více kilometrů než tyhle moturky a náklady na servis jsou stejné. Spotřeba je o litr až dva nižší a odhlučnění je taky už na velice dobre úrovni.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 05. 2017 11:14

Stejně jako ty jsi asi nejel s kvalitním benzínem.

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  12. 05. 2017 11:12

a to je aky kvalitny benzin? ktory benzin ma spotrebu pod 5l?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 05. 2017 11:22

Common rail nafta netopí rychleji než common rail benzín (proč to vůbec zmiňujete, když common rail s topením moc nesouvisí), ve skutečnosti popíráte zákon zachování energie. Ta vaše nafta topí rychle pouze v případě, že máte přídavné topení, ovšem pak netopí nafta ale baterka.

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  11. 05. 2017 20:10

No jo, ono aby bol motor lepsi ako TSI... na to staci malo :)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  10. 05. 2017 09:29

A mě teda nafta nezamrzla ani v - 25 stupních. :) nastartoval jsem na poprvé jako v létě.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 05. 2017 22:08

psssst, tohle tady nesmíš psát

Odpovědět  |   | 
ACE  |  10. 05. 2017 09:13

Tak to asi benzínová auta brzo skončí, když je teda nesnášíš. Jen nevím co si počneš s dýzlem až Tě s ním nepustí do toho města.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  10. 05. 2017 11:10

Poslyš troubo, ty máš spotřebu s tvým smraďochem pod 5 litrů v městě? Vsadím se s tebou že nemáš.

Odpovědět  |   | 
Antipažout  |  10. 05. 2017 13:47

Který nafťák jezdí po městě pod 5 litrů? Osobně mám zkušenosti, že se ani na okresce nedá dostat na spotřebu kombinovanou udávanou výrobcem, takže 5 litrů po městě možná hybrid a to možnáá

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  11. 05. 2017 20:09

Uz maju - hovori sa im hybridy :) *

Prave som presiel Prahu zo zapadu na vychod cez centrum so spotrebou 3.2 l/100 km. So zapnutou klimatizaciou.

* Bavime sa o full-hybridoch - cize prakticky len HSD od Toyoty, pretoze dnes na trhu nikto iny pouzitelny hybrid nema.

Nafta je horsia vo vsetkom.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  11. 10. 2017 12:12

Hybridní technologie Toyota a teď třeba nový Suzuki Swift překonává diesely. Vyzkoušejte, jezdím v dieselu, ale již nechci.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  10. 05. 2017 08:53

Chodte do ... s tou blbou galeriou, ktora stale vyskajuje!

Odpovědět  |   | 
jirka  |  10. 05. 2017 09:08

A jaka byla spotreba pri stoosmdesatce na palubnim pocitaci. To uz nenapisete.

Odpovědět  |   | 
Scoutik  |  10. 05. 2017 09:10

Tipl bych k 15 litříkům :)

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 05. 2017 14:39

...tak to hadam nie, tolko nevezme ani nasa stara 75kW jednasestka BFQ, pri ktorej je tych 180 uz velmi blizko jej realnemu maximu. Ako referenciu davam zas a znova fordacky EB 1.0/92kW vo focuse. Za mna, jazdne prijemny motor, je citelne silnejsi ako ten spomenuty historicky kusok a spotreba pri normalnom jazdeni (tacho MPR+10kmh) bola znatelne nizsia. Zvuk (akokolvek moze byt motor utlmeny, vnimate ho) a ine spravanie sa motora (on sa rovnako ani spravat nemoze, nechcite to od neho) je vecou zvyku. Preco by mal byt horsi? Je len iny. Nic menej a nic viac. No a v otazke spotreby a vykonu je lepsi. Rozdiel v spotrebe je este vyraznejsi, ak to porovname s rovnako vykonnou 1.8 20v (mame aj tu, jedna z poslednych, cize uplne iny motor ako v prvej polovici produkcie).

Otazka samozrejme je, ci ta zlozitost za to vsetko stoji. Dnesny atmosfericky dvojliter by spravil tu istu pracu - len mozno by nebol tak usporny v nizsich rychlostiach. Pokial bude ale ten trojvalec sluzit spolahlivo (ten fordik zatial jazdi aj vdaka spravnemu olejovemu servisu), nemam s nim najmensi problem.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 05. 2017 14:39

...tak to hadam nie, tolko nevezme ani nasa stara 75kW jednasestka BFQ, pri ktorej je tych 180 uz velmi blizko jej realnemu maximu. Ako referenciu davam zas a znova fordacky EB 1.0/92kW vo focuse. Za mna, jazdne prijemny motor, je citelne silnejsi ako ten spomenuty historicky kusok a spotreba pri normalnom jazdeni (tacho MPR+10kmh) bola znatelne nizsia. Zvuk (akokolvek moze byt motor utlmeny, vnimate ho) a ine spravanie sa motora (on sa rovnako ani spravat nemoze, nechcite to od neho) je vecou zvyku. Preco by mal byt horsi? Je len iny. Nic menej a nic viac. No a v otazke spotreby a vykonu je lepsi. Rozdiel v spotrebe je este vyraznejsi, ak to porovname s rovnako vykonnou 1.8 20v (mame aj tu, jedna z poslednych, cize uplne iny motor ako v prvej polovici produkcie).

Otazka samozrejme je, ci ta zlozitost za to vsetko stoji. Dnesny atmosfericky dvojliter by spravil tu istu pracu - len mozno by nebol tak usporny v nizsich rychlostiach. Pokial bude ale ten trojvalec sluzit spolahlivo (ten fordik zatial jazdi aj vdaka spravnemu olejovemu servisu), nemam s nim najmensi problem.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  10. 05. 2017 09:32

Asi si každý představuje něco jiného pod pojem "stačit". On by "stačil" i jeden válec kdyby se tam prdnul dost velký setrvačník. Vlastně vy se dal napojit zpřevodovaný motor z pohonu stěračů a také by to jelo. A na AR by to i tak poplatili, jsme v ČR, koncern je nutné chválit

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  10. 05. 2017 09:48

ono se lehce napíše tříválce nenadchnou, ale stačí....
Je to pak ještě dobré prohnat porovnáním cena/výkon ve vztahu k tomu "stačí".
Za cenu takového nového tříválce u Škody si pak můžu leckde v podobné kategorii dovolit čtyřválec, že.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 05. 2017 11:24

nelžete sám sobě. 1.0L tříválec tvoří základní motorizaci prakticky všude, dokonce i o třídu výš. čtyřválec pomalu aby pohledal. Dokonce už i ty dementní diesely dělají tříválcové.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdoucí 2  |  10. 05. 2017 21:32

No a? To ještě neznamená že stačí, takže nám tu laskavě nedělejte z nouze ctnost. Navíc se už dávno ví, že tolik proklamovaná ekologie, kterou se prosazovači těchto tříválcových (či elektrických) zvěrstev nejčastěji zaštiťují, se ve skutečnosti nekoná ani zdaleka, a to jsme se ještě ani nedostali k životnosti (např benzínem chlazeného poddimenzovaného katalyzátoru, kterým některé modely nechvalně prosluly, že...)

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 05. 2017 22:46

A proč to píšete pod můj příspěvek? Mě se třívalce a downsizing nelíbí stejně jako vám.

Odpovědět  |   | 
Nohy v teple  |  11. 05. 2017 13:05

Mně stačí 1,2 44kW. Nikde nikoho nebrzdím. Samozřejmě to předpokládá schopnost řadit a mentální schopnosti k jízdě +/- v rámci povolených limitů. Spotřeba asi 5,5l. Samozřejmě, komu sere doma na hlavu manželka, v práci šéf a na silnici má potřebu to nějak kompenzovat, ten může pocítit nedostatek výkonu...

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  11. 05. 2017 14:15

Do zaměstnání se chodím odreagovat a doma mi na hlavu nikdo nese*e, ale 44 kW bych nechtěl ani zadarmo. Každý máme holt jiné priority.

Odpovědět  |   | 
Nohy v teple  |  11. 05. 2017 16:01

Ale tady nebyla řeč o tom, co se ti líbí, ale co stačí. A 70kW a 160Nm prostě stačí s rezervou. O tom nemůže být diskuze. Tvrzení, že ne, je z říše hádek o tom, jestli stačí sendvič, když někdo rád kaviárový toasty.
Je to základní motorizace typu, předpokládá se, že si ji koupí ti, co hledají low-budget a musí zajistit přijatelnou a bezpečnou dynamiku. A to zajišťuje.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  11. 05. 2017 18:43

Já ale nikde nepíšu o tom, co se mi líbí/nelíbí. Já reagoval na větu "Mně stačí 1,2 44kW.".

Odpovědět  |   | 
Nohy v teple  |  12. 05. 2017 15:38

Tady píšeš, co se ti (ne)líbí: "Do zaměstnání se chodím odreagovat a doma mi na hlavu nikdo nese*e, ale 44 kW bych nechtěl ani zadarmo."
Objektivní realita je, že agregát se 70kW a 160Nm na normální bezpečný provoz vozu jako Rapid stačí zcela bez problémů a s rezervou. Nemusí vyhovovat každému, pro ty má Škoda jiné jednotky nebo jiné vozy. Případně může ke konkurenci. Ale zpochybňovat tvrzení, že ten motor stačí, je prostě projevem hlouposti.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí 2  |  16. 05. 2017 15:37

Pochybovat znamená přemýšlet a zakázané to není, takže si běž sníst svou oblíbenou klobásu z babišových uzenin a přestaň tu obtěžovat slušné lidi nesmyslným nálepkováním a trollením.

Odpovědět  |   | 
radimf  |  10. 05. 2017 09:51

Ten tříválec je tam určitě kvůli snížení pořizovací ceny auta. To je dobrý nápad.
Jen nechápu proč ve skutečnsoti je tomu každoročně naopak.

Odpovědět  |   | 
omualo  |  12. 05. 2017 02:51

Neni tam spis kvuli snizeni vyrobni ceny? Jinak by litrovy trivalec nebo ctyrvalec bylo jedno.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 05. 2017 10:28

Můžeme se hádat, ale v důsledku nechápu, proč mít raději 3 válec než 4 válec. Co se zvuku týká, tragédie....ačkoliv reklamou zmasírovaní majitelé budou tvrdit, že to zní skoro jako 6 válec .

Otázka je proč máme na trhu tolik tříválců - odpověď rozhodně není v rovině určené pro řidičský komfort nebo nižší spotřebu paliva a už vůbec ne výdrž nebo levnější servisní náklady. Dokonce to ani není levnější. A to mě štve! Důvodem jsou levčácké evropské pseudozelené ekonormy, proto ostatně tento fenomén je jen v Evropě. Já už se jednou spálil, podruhé tu chybu neudělám.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 05. 2017 11:36

Své též udělá přístup zákazníků. Nevěřím, že by automobilky položilo nabízet 4 válce. Auris má pro Evropu 1.2T a nekrachuje. Mazda se svými atmo též ne a to je zřejmě na emise v laboratoři asi to nejhorší.

Lidi motory vůbec nazajímají. Když člověk vidí nebo spíše slyší v ulicích rozjíždějící se bmw 216d, to je poslech. Málokdo si u řady 1er, 2er připlatí za motor 20 i/d. A Škoda bohužel položila novou laťku. Slyšet za studena nastartovat jejich R3, to je jak návrat Warťase. A příkladů je více, je to divná doba automobilismu.

Odpovědět  |   | 

Mně teda mnohem víc vadí slyšet startující studenej dýzl (prakticky jakýkoli)...

martinkozak.com, artofsport.cz

Odpovědět  |   | 
Atreus  |  12. 05. 2017 09:46

Focus ST TDCi. Zkus si ho nechat nastartovat Samozřejmě ST v benzínu, RS nebo V8 v Mustangu.... jiná liga, ale tenhle diesel má zvuk hezký i při startu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 05. 2017 14:47

...ciste pragmaticky. Pri malom objeme je vacsi valec vyhodnejsi (preco je snad jasne), no a klesaju straty trenim. Maly motor si nekupujeme na zavody, ale na to aby nas odviezol a doviezol s prijatelnou spotrebou a cenou. No a kedze predsa len sa ziada viac pary, pridava sa preplnanie. Ja si napriklad viem predstavit trojvalec o objeme 1600 kubikov s velkymi hrncami, dlhozdvihovy a jemne fukany. Vyvazit taky motor nie je problem. Bude to mat iny zvuk, bude sa to spravat inak. Pretoze musi.

Inou vecou (a tam je kamen urazu) je nedostatocne testovanie, klamanie o ekonormach a zlozitost vs kvalita materialu. Skratka setrenie na nespravnom mieste a zaplati to zakaznik. Tu by som siel tvrdo a nemilosrdne po tom. To ano.

Ostatne je smkor usmevna zmes predsudkov. Odvazil by sa niekto oznacit trojvalec z trebars takej masiny Triumph ako zly a s tragickym zvukom?

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 05. 2017 15:24

New Ford Fiesta ST - 1.5T R3. 500 kubíků na válec = ideál. Respektive já bych tam raději viděl 2.0T R4, ale to už je jiný příběh. Nicméně mě potěšilo, že když už se rozhodli pro R3, tak alespoň o rozumném objemu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 05. 2017 18:47

trafili ste moju srdcovku, po spomenutom focuse EB by som si toto velmi velmi rad zajazdil.
No a ano, preco nie. Do toho maleho auta je to v pohode. V Mondeu trojvalec uz na druhej strane velmi nemusim. Tam sa pyta nieco poriadnejsie. Ale R2 ako to skusil fiat, to uz nie. Tu uz zacina nieco ine, rozumej h.vadina na osemnastu...

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 05. 2017 19:16

Položím více méně řečnickou otázku: 1.0 TSI nahrazuje 1.2 TSI protože jsou "nemožné" nebo aby výrobci vyšla hezká čísla v tabulkách, které jsou základem pro "daň" ze spotřeby alias produkovaného CO2? Jinak řečeno, je tato změna dána zákazníkem nebo pouze snahou ušetřit/optimalizovat pokuty z CO2? Řešení je nasnadě, poslat byrokratickou chátru generující legislativní "perly" k šípku. Já jsem tu snad ten, kdo platí a mají být uspokojovány moje potřeby (spotřeba, výkon, dynamika, atd.). Ale to jsem asi na omylu. Velkém omylu.
Přiznávám se že současná nabídka automobilek je více méně tragická. Hlavně, že jsou na palubě "patlací" displeje, wifi atp. Základní motorizaci u levných "přibližovadel" tříválce chápu, jako standardní motorizaci ji ale odmítám. Jestli to chápu správně, tak "Karoq" či co to je, bude začínat s 1.0 TSI, přeji prodejcům hodně štěstí při prodejích. Kupce si to najde jistě, stejně jako Rapidy s 1.0 TSI -:(. Jedno je ale jisté, já to nebudu. Škoda. Je fakt, že na mimoevropských trzích to jde. Ekokikoti evidentně pracují na perpetuum mobile resp. zákazu spalovacích motorů jako takových. Vítejte v době, kdy za vůz velikosti "fábie" se skvělým čistým elektromotorem a dojezdem "nikam" vysolíte 750.000 kč. Pokud ovšem vám to ovšem místní pouliční výbor povolí. Myšleno jako nákup prostředku pro individuální (fuj) osobní přepravu .
P.S. Drahý "VW", mám pro tebe tip. Co takhle se soustředit na spolehlivost stávající řady motorů TSI, vychytat emise a tak. A máte vyhráno. Ne. Aha. Pokuty CO2. Hodně peněz. Žádné dotace. Sakra. Pardon. Tak ne. Omlouvám se za hloupý nápad. Škrtám .

Odpovědět  |   | 
mk  |  10. 05. 2017 19:20

Karoq bude auto velikosti Fabie, proc by melo vadit 1.0 TSI jako zaklad?

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 05. 2017 21:15

Obávám se, že Karoq není velikosti Fabie. Pokud tedy nemyslíte verzi kombi, která bude končit. Ale proporce jsou trošku jiné. Končící Yeti byl o pár centimetrů kratší než Fabia kombi. Zcela "nový" "zvýšený" hatchback z MB má mít na délku 4382 mm (asi). Já si v prostě v podobném voze představuji základ trochu jinak. Ale přiznávám je to pouze můj pohled na věc. Za mě základ nepřeplňovaný benzín 1,6, střed přeplňovaný 1,5 a vrchol přeplňovaný 2,0? Třeba? Plus něco pro chronické "tahače" a milovníky nafty. Ale v tomto případě je to vlastně jedno.
P.S. Osobně se mi projevem a chováním motory 1,2 TSI velice líbí. Tedy až na některé známé "masařky" . Proto mě dost mrzí, že je prostě místo "vyšperkování" poslali k ledu, protože CO2. . Škoda. Někdo tomu říká pokrok.

Odpovědět  |   | 
mk  |  10. 05. 2017 23:36

Vubec tu nechci obhajovat trivalce. Ale ten vas zaklad 1.6 treba MPI v O2 mel 75 kW a 148 Nm. Oproti nemu pojede 1.0 TSI s 81 kW a 200 Nm (navic s mnohem lepsim prubehem v zavislosti na otackach) jako z praku.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  11. 05. 2017 02:26

Ano, máte pravdu. Ale pokud se podívám na tuto motorizaci z pohledu spolehlivosti, životnosti a nevhodnosti použití turbobenzinu na krátké trasy tak to najednou vypadá úplně jinak. Některé automobilky ještě tento mix motorizaci nabízejí. Osobně bych vzhledem k použití sáhl po TSI, ale pokud bych potřeboval poskakovadlo na extrémně krátké trasy tak urcite TSI nebrat. Ale v případě VW v EU je to spíše řečnická otázka. Ale v ČLR nabízejí 1,6 mpi 85kW, jestli se nemýlím. A důvod je, dle mého názoru jediný a to tabulková produkce CO2.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 05. 2017 06:56

I když to budete opakovat donekonečna, stále to bude pitomost. 99% problémů s způsobených příliš krátkými trasami mají benzínové motory bez ohledu na to, jestli jsou atmo nebo turbo (studený katalyzátor, kondenzace ve výfuku, studený olej). Samotné turbo je dneska už relativně bezproblémové, a i kdyby problém byl tak je to relativně levný spotřební díl.

Původní 1.8T z první Octavie jsou dodnes v provozu a jedná se o relativně spolehlivou jednotku. Současné 1.2TSI v O3 jsou zase docela oblíbené mezi taxikáři a do 200tis km na ty motory mimo běžnou údržbu prakticky není nutné sahat.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  11. 05. 2017 18:47

Mám tedy dotaz: Mám tedy dát při výběru motorizace u vozu s typickým použitím cesty 5 - 10 km přednost přeplňovanému přímo vstřikovému benzínovému motoru před atmosférickým s nepřímým vstřikem? Očekávám, že si vůz ponechám 10 - 15 let. Roční nájezd 6-8.000 km.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 05. 2017 20:13

Ten dotaz je dost hloupý, vzhledem k tomu, že atmosféry s nepřímým vstřikem se prakticky neprodávají (až na některá miniauta) a i atmosfér s přímým vstřikem je naprosté minimum. Budete do práce jezdit v Citigo místo Superba jen proto, že tam je 1.0MPI? Těžká volba.

Vzhledem k tomu, že za těch 15 let nenajedete ani 150.000km neřešíte ani vysoce teoretický problém s turbem nebo vstřiky, normální motory nemají do tohoto nájezdu problém ani s karbonem. Mimochodem jsou i motory kombinujicí přímý a nepřímý vstřik, např. 1.8TSI a 2.0TSI.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  12. 05. 2017 22:32

Budete se divit, ale ano, na tento druh popojíždění si vyberu kategorii "Citigo/Fabia" s 1.0 MPI. Třeba protože chci jezdit za rozumné peníze, ne sponzorovat servisní síť. Naštěstí je tato otázka pro mě pouze teoretická a mohu si dovolit do výběru přímo vstřikové benzínové motory s přeplňováním zahrnout. Ale opět pouze za podmínky, že tam nebude systém start/stop systém nastavitelný podle mých požadavků (ne podle potřeb výrobce). Požaduji manuální převodovku atd. (zatím). Z výbavy bych zmínil požadavek na nepřítomnost dotykového displeje, elektronické ruční brzdy, startování tlačítkem, displej v přístrojovém štítu atd.. Jsem prostě konzervativní. A asi i těžký případ . Moje požadavky jsou přehnané, přiznávám. S některými prvky výbavy se naučím žít a některé budu tolerovat. Některé ale naopak prostě nechci. V okamžiku, kdy auto platím, hradím jeho provoz tak ho chci mít podle svých představ a potřeb. Auto chci na ježdění, trošku i na zábavu, ale nechci být živý testovací subjekt pro automobilky. Nemám na to peníze, nervy ani čas. Bohužel, ale již v současnosti narazím na to, že tato kombinace prostě v nabídce výrobců není. V mém současném voze mi prostě nic nechybí, nic nepřebývá. Je prostě tak akorát. Nástupce prostě není. A při pohledu na současnost a budoucnost prostě jen tak nebude. Ale uvidíme třeba se situace změní. Neházím flintu do žita .

Odpovědět  |   | 
mk  |  11. 05. 2017 07:15

No jo, ale na kratkych trasach budou mit stejne problemy i vami chvaleny 1.2 TSI a vsechny primovstrikove benziny jinych vyrobcu a treba i diesly. Vubec to neni problem 1.0 TSI. Tady placete na spatnem hrobe.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2017 17:58

....vyrobca reaguje na kratke trasy a takisto problem s dochladenim. Jednoliter TSi, potom co ho odstavite, ma system dochladzovaného turba. No a hnat studeny motor, to je rychla smrt hoci aj pre staru koncernovu 1.6, povestnu odolnostou.

Ale zase musim suhlasit s tym, co ak by prislo na porovnanie s tou jednasestkou, ktoru tam maju. V Rusku (prosim teraz bez politiky), ma vyrobca v portfoliu tento motor v Rapid Hockey Edition. Velmi pekne male rodinne auto. Nemal by som snim najmensi problem, ale musel by som si to najskor zajazdit.

Odpovědět  |   | 
Kolemjdoucí 2  |  10. 05. 2017 21:37

Jim to vadit nebude, ještě ty motory trochu zmenší a pak budou nejspíš nabízet druhej motor za příplatek, nebo co...

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  11. 05. 2017 11:38

Ale houby. Tříválec v objemu 1- 1,5l má samozřejmě potenciál lepšího výkonu. průběhu momentu a nižší spotřeby. Bez ohledu na politický světonázor. Jak ten potenciál která automobilka využije je věc šikovnosti konstruktérů. Tečka.

Odpovědět  |   | 
nathan  |  10. 05. 2017 10:57

Ani stará, ošklivá, tlustá a slepá bába nenadchne, ale v případě stroskotání na opuštěném ostrovu, po dvou letech abstinence postačí.

Odpovědět  |   | 
Nohy v teple  |  11. 05. 2017 13:35

Hele já bych řekl, že ten trojrhnek bude spíš jako tvoje stará. Prostě normální ženská, co se postará o děcka, uvaří večeři, myslí na složenky. Občas si trochu zašpásujete, ale ne zase moc, pač není děvka.
Pochybuju, že máš doma modelku, reprezentantku v tenise, ředitelku banky, luštitelku genetického kódu, nebo nějaký jiný speciální materiál.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 05. 2017 11:25

hm... Tak v rapidu zbyl jediný použitelný motor za naprosto nesmyslnou cenu. Ve fabii už není smyluplný motor žádný.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 05. 2017 12:07

qwertz: Přesně tak, je mi do pláče, když se podívám na dnešní motorovou paletu napříč automobilek. Kam se to řítíme? To je šílený.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 05. 2017 13:30

V klidu. S emisními testy v reálném provozu půjdou všechny tyhle downsizované nesmysly do prdele.

Odpovědět  |   | 
chytrak  |  11. 05. 2017 11:43

Ale houby. Ty benzínový třívalce jsou OK, i když se mi odcházející 1,2 línila moc, tak toto tak nevadí. Katastrofa je diesel 1,4. 3valcové TDI od koncernu ( a v podstatě každého) je strašný traktor, a tady je třeba nabídku fakt odmítnou a poslat je s tím do kopru. 1,6 diesel je něco úplně jiného.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 05. 2017 11:52

To záleži na hodnocení. Kultivovaný motor rozhodně není tříválec, na vibracích ro prostě bude znát a i kdyby ne, dodatečné náklady na pozdější výměnu více namáhané dvojhmoty spolehlivě zazdí i ekonomické výhody.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2017 18:02

...budete sa divit, ale ten 1.4TDi je kultivovanejsi ako starsi 1.6TDi. Dvojhmota je v prvom rade skor o tom, kto tam sedi.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 05. 2017 20:18

kultivovaný diesel jsem ještě neviděl, ale přiznávám s dieselovým 6 a více válcem jsem ještě nejel.

Odpovědět  |   | 
Ludek_II  |  10. 05. 2017 11:26

Tak vono dřív stačil i smradlavý dvoutakt. Dokonce dřív lidi bydleli i v jeskních. A taky žili. No ale touží někdo po cestě do pravěku ?

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  10. 05. 2017 12:23

Dobře napsáno!

Odpovědět  |   | 
Driver  |  10. 05. 2017 12:13

Jako základ, proč ne. Ale pokud Fabie nemá už žádný čtyřválec, tak už ji nemá smysl kupovat. A Rapid až na jeden jediný motor totéž. Za Octavii jsem dal 700.000 proto, že mi vydržela dodnes 1996-2017=21let a pořád s původním TDI. Za tu dobu by mi shnily dvě Mondea a potřeboval bych možná 4x TDCI motory a celé by mě to stálo 600+600+100+100=1.4mega, tedy 2x tolik. Teď už je jedno, zda koupím i20 nebo Fabia, životnost tříválce bude podobná.
Očekávám, že okamžitě ty auta přestanou kupovat lidi na RČ, protože to jsou vyhozené peníze. Firmy na IČ to budou řešit až auta odepíšou za 5 let a nebude je nikdo chtít.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  10. 05. 2017 15:02

no nevim, ja mam na TDCI najeto 226 000, pravda nema 21 let, ale ze by neco hnilo, nebo bych musel menit neco na motoru krome filtru, to jsem si nevsim.

Odpovědět  |   | 
Radek  |  10. 05. 2017 15:08

Ale nemuzete pomerovat tdi 1.9 nebo 2.0 se zakladnim benzinovym motorem.Jako meritko bych vzal starou 1.4-1.6 mpi 55-80kW..A ted pomerime 1.0tsi je zivejsi,rychlejsi,urcite uspornejsi a nebal bych se tvrdit,ze s dobrym servisem najede to same co stare atmosfery.A zrovna firmy si ani ty drivejsi atmosfery taky moc nekupovaly.

Odpovědět  |   | 
verny  |  10. 05. 2017 15:14

Jen drobná poznámka k testu. Autoři zcela jistě netestovali 1,0 TSi 70Kw s manuálním šestikvaltem jak je v článku uvedeno. Neb se tato kombinace nevyrábí. S manuálním šestikvaltem je pouze ta silnější verze 81 Kw.

Odpovědět  |   | 
Player  |  10. 05. 2017 17:09

No, v Maluchu taky stačila dvouválcová šestistovka, že jo.
A co se týká spotřeby na dálnici, když jedu tak 150-160, brzdím, zrychluju atd. tak mi 200 koňový kompressor žere kolem 9 litrů. Pochybuju, že tohle šidítko bude v obdobném režimu úspornější. Nemluvě o tom, že v kopcích nemá šanci udržet za rozumných otáček rychlost.
A další poznatek, strýc má 1.2 TSI v Yetim s automatem. Podle palubního počítače byla v zimě průměrná spotřeba ve městě 12,5 litru. Až bude zase nějaký škodovkář pochybovat, tak mu to příště vyfotím.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 05. 2017 17:28

strýc......aha

Odpovědět  |   | 
Player  |  10. 05. 2017 18:41

No a? Tady je někdo vymatlanej. Proč by strejda nemohl mít Yetiho? Nechápu, co je na tom divnýho.

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 05. 2017 21:34

Srovnáváte nesrovnatelné jízdní režimy. A věřit marketingovým oddělením jakékoli značky se prostě nevyplácí. 1,4 TSI EA111 90kW režim město/meziměsto/dálnice + manuální převodovka odpovídá cca 8,5-9/7,5/8,5-9,0l/100 km. Na krátké kodrcání ve městě prostě přeplňovaný benzín není. Pak se spotřeba může vyšvihnout i na udávaných 12l jako nic. Ovšem v systému "JPP" jsem zachytil informací, že "někdo" (marketing?) doporučoval malé přeplňované motory na krátké jízdy do města. Ještě bych tam "frkl" systém start/stop a je hotovo. Z "jejich" pohledu "ono" doporučení jak "zničit" motor chápu. Ze svého pohledu spotřebitele hradícího provoz a údržbu se mi otevírá kudla v kapse .

Odpovědět  |   | 
Player  |  10. 05. 2017 21:46

Ale já to nesrovnávám. To byla jen poznámka ke spotřebě z praxe. Nic víc. Strejda měl před tím Suzuki SX4 a Yeti se mu líbil právě kvůli automatu a výbavě. A motor? Co jinýho škodovka nabízí(zela)? Diesel je mimo zájem, navíc do města taky nevhodný, a normální motor prostě není. Chtěl Yetiho, tak ho holt má. Já jsem chudej, tak si kupuju ojetiny

Odpovědět  |   | 
oh.c!  |  10. 05. 2017 22:24

Pravda. Do města do Yetiho neměli nic . Asi mám štěstí, že nežiji přímo ve městě. Jestli se nemýlím tak nabízeli vše přeplňované (1.2 77 a 81 kW, 1,4 90kW, 110kW a 1,8 TSI se 118 kW). Do města z toho není opravdu nic. A to je ta tragédie výběru. Takže Yeti "srdcem" ano,"rozumem" však ne . Třeba u nás by se líbit i ten Rapid. Ale je to na studené skákání kolem "komína" po 4 km, na což asi ta 1,0 TSI nebude. A dál mají co 1,4 a 1,6 TDI hmmm a co dál? Třeba sousedi mají alespoň 1,4 atmosferickou...

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 05. 2017 19:47

S 1.4 TSI EA111 92 kW DSG jsem v O2 něco najezdil a ty spotřeby jsou úplně mimo, tak o 1,5 až 2 litry přestřelené (a to jsem opravdu nebýval brzda provozu)

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  10. 05. 2017 18:54

....ak to nastartuje a prejde styri krizovatky do prace a naspat a kazdy den, potom to tak bude. Preco asi. Ach jaj. Vidim ze mali pravdu ti, ktori niekde spocitali ze mozog je najvacsim energetickym zrutom v organizme, hned po peceni.

Este za mladych cias som jazdil z BA do prace, asi tak 30km hore a 30km dolu. Jednaosem 20v, posledny rocnik. Spotreba tesne do sedem. Plynula premavka samozrejme.

Odpovědět  |   | 
Player  |  10. 05. 2017 19:04

Ježíš Marjá, tak někdo jezdí 30 km po okreskách a někdo 20 přes město. A co jako? Psal jsem, že má takovou spotřebu po městě! PO MĚSTĚ A V ZIMĚ jen proto, že jsem viděl počítač na vlastní oči a že někteří se zapřísahají, že jim malý turba žerou po městě 6, což je blbost. Nevím co to meleš o mozku, chytráku. Přece se nehádám, že na prázdný okresce nemůže být spotřeba příjemná. Urážej si svojí starou mamu ty mozgu.

Odpovědět  |   | 
Player  |  10. 05. 2017 19:04

Ježíš Marjá, tak někdo jezdí 30 km po okreskách a někdo 20 přes město. A co jako? Psal jsem, že má takovou spotřebu po městě! PO MĚSTĚ A V ZIMĚ jen proto, že jsem viděl počítač na vlastní oči a že někteří se zapřísahají, že jim malý turba žerou po městě 6, což je blbost. Nevím co to meleš o mozku, chytráku. Přece se nehádám, že na prázdný okresce nemůže být spotřeba příjemná. Urážej si svojí starou mamu ty mozgu.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2017 19:00

..vyborne. Takze sa pomaly dostavame k tomu ohromnemu objavu, ze motor, ktory caka na volnobehu na krizovatke sa zohreje asi pomalsie ako ten, ktory pojde jemnym tempom po okreske. Preco je to tak, to uz netreba rozvadzat.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 05. 2017 19:43

Po městě typu Jižní spojka 80 km/h žerou malá turba i pod 5

Odpovědět  |   | 
Vysla9  |  11. 05. 2017 06:20

Souhlas. Slabej motor, těžký auto. S Wartburgem 353 tourist jsem jezdil po městě za 11,5 až 12 litrů, mimo město za cca 9 litrů (ale nesměl jsou to honit víc jak 100 km/h).

Odpovědět  |   | 
kuk  |  10. 05. 2017 21:43

Kupujte zdechliny!

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 05. 2017 00:37

Po triletem koukani si pristi rok koupim osmivalec hemi neco kolem peti litru, a ten motor se bude jeste dlouho tocit po me smrti. Ano libi se mi par amerik jeste nevim co vemu. Prehled co jsem koukal. Hummer h2 ford explorer ram 2500 lincoln town car limo cadilac escalade cadilac sevil. Muzete dat i sami typ. Plna palba kuze automat pro rodinu na nakupy. Neco okazaleho neprehlednutelneho strop pul mega. Asi tu limuzinu town car je to dlouhy jak tejden.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2017 19:04

....co tak Lincoln Navigator? Mate potom naozaj originalnu karu.
Hummer, preboha...to je dobre akurat pre majitela kolotoca.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 05. 2017 19:42

Zřejmě si dělal srandu....

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 05. 2017 19:41

Někdy je těžké odhalit sarkazmus ... tady vážně nevím...

Odpovědět  |   | 
jirka  |  12. 05. 2017 07:48

Fakt chci nejakou meriku, ale pristi rok uz by na to mohly byt kacky. A potrebuju nakladak do lesa. V merku je V3s nebo ural na drevo.

Odpovědět  |   | 
jirka  |  11. 05. 2017 00:37

Po triletem koukani si pristi rok koupim osmivalec hemi neco kolem peti litru, a ten motor se bude jeste dlouho tocit po me smrti. Ano libi se mi par amerik jeste nevim co vemu. Prehled co jsem koukal. Hummer h2 ford explorer ram 2500 lincoln town car limo cadilac escalade cadilac sevil. Muzete dat i sami typ. Plna palba kuze automat pro rodinu na nakupy. Neco okazaleho neprehlednutelneho strop pul mega. Asi tu limuzinu town car je to dlouhy jak tejden.

Odpovědět  |   | 
Johny  |  11. 05. 2017 12:54

Nejdřív jsem měl staršího Dodge RAM 1500 4,7 V8 6st automat, teď jsem si na jaře pořídil konečně nového s 5,7 V8 HEMI, 8st automat +lift 6´´ + LPG. Pokud nepospíchám, prakticky nešlapu na plyn, ve městě se rychlost řídí jen přibržďováním a na dálnici si to při 130 bublá někde kolem 1500 ot. Platilo, platí a platit vždy bude natruc všem turbařům, ekofašistům a podobné sebrance, že objem nelze nikdy a nijak nahradit. Mimochodem Fordy F nebrat, při namáhání se jim dost kroutí rám. Jo a že je downsizing blbost, uznali už i v Bruselu, jen se o tom zatím moc nemluví, když teď výrobci jedou ty hodinové strojky. Ovšem s postupem let se opět objemy budou zvětšovat, první vlaštovka je např. 1,5 od VW místo 1,4.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2017 19:05

...to je sice zaujimave, ale akosi od temy...

Odpovědět  |   | 
Tom  |  11. 05. 2017 06:12

Tak Škodovka už má Care Conect, páni. V době kdy většina aut má 9palcový dotykový displej s možností naházet si jakékoliv předvolby na úvodní obrazovku, Škodovka uvede s velkou slávou tlačítko. Nostalgicky jsem si zavzpomínal na Cromu z roku 2005, která ho taky asi s předstihem měla , stejně jako třeba ovládaní hlasem. Je dost uměni cpát do auta desítky let staré technologie a ještě je vyzdvihovat. O té půlce motoru škoda mluvit.

Odpovědět  |   | 
mk  |  11. 05. 2017 07:30

Jakoze slo v roce 2005 u Fiatu zjistit v mobilu pres internet, zda je auto zamcene, kde parkuje a podobne?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  11. 05. 2017 08:29

hw tlačítko je v případě ovládání vozidla dodnes nepřekonatelnou technologií. Velký dotykový display je naopak technolgie pro idioty, poslepu nenahmatáte nic, a ti co na tom neco nastavují za jízdy ohrožují nejen sebe, ale i všechny okolo.

Odpovědět  |   | 
Nohy v teple  |  11. 05. 2017 13:47

Dotykový displej je hlavně výrobně levnější. Na marketingovém oddělení pak je, aby ty trubky přesvědčilo, že náhrada hw. tlačítka s fyzickou odezvou za podmenu v sw. systému je něco, za co by si měl člověk ještě rád připlatit. A markeťáci to umí...

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  11. 05. 2017 18:06

...absolutne presna trefa. Mam klasicke kolecka a tlacitka, skusil som dotykac a co sa tyka zakladnych funkcii, NIKDY!

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 05. 2017 19:54

náhrada 1.2 TSI litrovým tříválcem je chyba, která má potenciál hatit koncernu prodeje celých segmentů trhu...

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 05. 2017 19:54

náhrada 1.2 TSI litrovým tříválcem je chyba, která má potenciál hatit koncernu prodeje celých segmentů trhu...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A