Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Triumph útočí v Bonneville na absolutní rychlostní rekord motocyklů

Letos se už konečně na solných pláních v Bonneville pojede. Oficiální měřené jízdy startují 13. srpna, ale už nyní závodníci v Bonneville testují své stroje a zkoušejí trať. Zatím se všechno vyvíjí dobře a i počasí podle všeho závodníkům přeje, takže legendární závody mohou začít.

Motocyklová značka Triumph se tu pokusí s prototypem Triumph Infor Rocket zaútočit na absolutní rekord mezi motocykly. Ten drží od roku 2010 Rocky Robinson na stroji vlastní konstrukce se dvěma motory ze Suzuki Hayabusa a má hodnotu 605,9 km/h. I když kapotované stroje nevypadají jako běžné motorky, pořád klasicky pohání přes hřídel nebo řetěz zadní kolo.

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Škoda Octavia RS dosáhla rychlosti 325,33 km/h

Motocyklový závodník Guy Martin jel prozatím během tréninku s Triumphem „jen“ 441 km/h, ale kapotovaný motocykl soutěžící v Divizi C určitě zvládne víc. Pohání ho dva přeplňované motory z motocyklu Triumph Rocket III o celkovém výkonu přes 1000 koní v 9000 ot./min. Stroj jezdí na methanol.

Už v tréninku se podařilo překonat dřívější rekord na motocyklu Triumph s hodnotou 395,5 km/h, takže je jasné, že i když Triumph Infor Rocket absolutní rekord nepřekoná, odveze si aspoň oficiální rekord pro nejrychlejší motocykl této značky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků