Tříkolky Vanderhall vstupují na evropský trh. A jednu okamžitě chceme!

Chtěli jste někdy uhánět v něčem, co má 200 koní, tři kola, žádnou střechu a váží to jako pytel peří? Něco takového právě vstoupilo na evropský trh.

Vanderhall Motor Works, americký výrobce prestižních tříkolek, otevírá své první dealerství v Evropě. Pro neobvyklý stroj si budete moct dojet do Belgie. Svůj evropský debut si tříkolky odbyly na bruselském autosalonu, který se konal od 19. do 27. ledna.

Návštěvníci autosalonu mohli obdivovat dvojici modelů Venice a také jeden exemplář limitované edice 250 kusů, v podobě derivátu Venice Speedster. Vozidla, která se klasifikují jako autocykly, zaznamenala na autosalonu enormní úspěch. Návštěvníci z nich byli nadšení.

Vanderhall postavil stylové tříkolky. Za sedmiletou práci si nechá řádně zaplatit

Vanderhall postavil stylové tříkolky. Za sedmiletou práci si nechá řádně zaplatit

Výrobce má v modelovém portfoliu celkem čtyři modely. Venice, Venice Speedster, Carmel a Edison. Všechny mají nyní evropskou homologaci a budou se postupně distribuovat po celé Evropě. Další dealerství budou následovat a ve hře můžeme být samozřejmě i my. Modely Venice budou k dispozici už nyní, Carmel a Edison budou následovat na konci roku.

A proč bychom měli tomuto výrobci věnovat pozornost? Společnost Vanderhall Motor Works založil v roce 2010 nadšenec Steve Hall. Prvním modelem firmy sídlící v americkém Utahu se stala v roce 2015 tříkolka Laguna, kterou o rok později následovala současná Venice. V Americe se produkty Vanderhall těší velké popularitě a společnost zde čítá na padesát dealerství.

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Základem se stala již zmíněná Venice. Stojí 29.950 dolarů (v přepočtu 670.000 Kč). Nabídne 18palcová kola, vyhřívaná sedadla s koženým potahem, dřevěný volant, 6stupňovou automatickou převodovku, bluetooth a hlavně přeplňovaný motor o objemu 1.4 litru s výkonem 180 koní.

Ručně vyrobená tříkolka z kompozitních materiálů váží pouze 658 kilogramů, takže z klidu na 100 km/h to není problém za 4,5 sekundy. Odvozeným modelem je pak Venice Speedster, který nabídne jen jedno sedadlo. Stojí ale také o tři tisíce dolarů méně. Obě varianty se nyní chystají v ostřejších verzích R, které debutují příští rok.

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Minitest Subaru BRZ MY18: Zase o ročník vyzrálejší, nikoli nudnější!

Dalším modelem je Edison, který je zajímavý svým elektrickým pohonem. Má dva elektromotory, přičemž každý disponuje výkonem 52 kW. Váží pouze 635 kilogramů, na stovku zrychlí za čtyři sekundy a na jedno nabití ujede 320 km. Je také o něco dražší, za Edisona dáte v přepočtu zhruba 769.000 Kč.

Vrcholem je pak model Carmel, který nabídne větší motor 1,5 litru. Dále pak řízení s elektrickým posilovačem, ABS, kontrolu trakce, 19palcová kola nebo LED světlomety. Uhánět může rychlostí až 220 km/h. Pokud si to teda v tříkolce někdo troufne. Všechny modely se dodávají s automatickou převodovkou.

Vanderhall tu samozřejmě konkurenci má. Nemůžeme totiž opomenout Caterham nebo Morgan, který také nabízí tříkolku. Američané tak přidají další zajímavou alternativu. Do karet jim možná bude hrát i možnost elektro pohonu. Na jeho působení na evropském trhu se moc těšíme. Takových hraček přece není nikdy dost.

TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků