Třídveřový Hyundai i20: a rodinka je kompletní

Zhruba půl roku po uvedení pětidveřového Hyundai i20 se na trh dostává jeho verze pro ty, jímž dvoje zadní dveře chybět nebudou.

Trh s kompaktními vozy je v současnosti velice pestrý a nejnovější trendy pouze směrují k jeho dalšímu rozšiřování. Lidé jednoduše touží mnohem více než kdykoli předtím po úsporných modelech a automobilky se doslova předbíhají, jak tyto tužby uspokojit. Koncepce ideálního auta pro průměrně vydělávajícího člověka je tedy jasná, vzhled musí být atraktivní, motor úsporný a interiér nabízet alespoň jakous takous variabilitu. Podívejme se tedy, zda toto splňuje i třídveřová novinka Hyundai.

Při pohledu zvenku je hned jasné, že od svého pětidveřového příbuzného se téměř vůbec neliší avšak pár, i když méně významných změn objevíme při podrobnějším prostudování parametrů. Novinka je totiž o 10 kg lehčí a rozvor po mírném zkrácení činí 2525 mm. Co se týče výbav, zde taky nenatrefíme na nějaké výraznější změny. K dispozici jsou i nadále tři stupně - Classic, Comfort a Style, přičemž potěší i relativně bohatá základní a bezpečnostní výbava, v níž figuruje třeba šestice airbagů, ABS, nebo aktivní opěrky hlav. Za pozornost stojí použití sedadel disponujících funkcí „walk-in“, která umožňuje pohodlnější nastupování do zadní části.
Třídveřová „i-dvacítka“ bude v základu k dispozici s úsporným 1,2 litrovým čtyřválcem Kappa s výkonem 57kW/78 koní a maximálním točivým momentem 119 Nm při 4 000 ot./min. Benzínové agregáty budou dále zastupovat dva čtyřválce o objemech 1,4 l a 1,6 l. Na své si přijdou i vyznavači vznětových agregátů, kteří mají na výběr mezi přeplňovaným 1,4 litrovým a 1,6 litrovým čtyřválcem.

Novinka se slibnou budoucností se veřejnosti poprvé ukáže již za necelé dva týdny v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Hyundai i20 3d
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků