Třídu E od AMG už si také můžete koupit jako mild-hybrid. Přichází verze 53

Mercedes-AMG rozšiřuje své portfolio s číselným označením 53.

Další čísla a více verzí chce nabídnout osamostatněná začka Mercedes-AMG. Po vzoru klasického Mercedesu se sportovní oddělení vrhá také do odvětví hybridů. Verze 53 byla představena u nové třídy CLS, kde tvoří vrchol nabídky cestovního čtyřdveřového kupé, a u které jsme již vlastnosti tohoto pohonu měli možnost vyzkoušet.

Nyní se číslovka 53 objevuje i u sedanu a kombi třídy E. Zde se řadí pod osmiválcové verze 63 a 63s. Technika ale zůstává stejná, jako u CLS 53. Jak už bylo řečeno, jedná se o mild-hybrid. Samotný šestiválec dává výkon 320 kW (435 koní) v 6100 otáčkách a točivý moment 520 N.m v rozmezí 1800-5800 otáček.

Už to samo o sobě je super, všemu ale sekunduje systém EQ Boost schopný krátkodobě poskytnout dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m. V případě pořízení AMG Driving balíčku posunete hodnotu maximální rychlosti na 270 km/h.

Potvrzeno: Nový Mercedes-AMG A45 dostane více než 400 koní z dvoulitru

Potvrzeno: Nový Mercedes-AMG A45 dostane více než 400 koní z dvoulitru

Přenos tohoto výkonu na silnici obstarává pohon všech kol. I když má v názvu 4Matic i malé +, neumí zcela odpojit přední kola a neposkytne tak driftovací režim jako verze 63. Jedná se totiž o "umírněnější" verzi, což je poznat i na designu exteriéru. Větší kola doplňují jen lehce agresivnější nárazníky, než dostanete v případě příplatkové linie AMG u běžného "éčka".

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků