Třídu E od AMG už si také můžete koupit jako mild-hybrid. Přichází verze 53

Mercedes-AMG rozšiřuje své portfolio s číselným označením 53.

Další čísla a více verzí chce nabídnout osamostatněná začka Mercedes-AMG. Po vzoru klasického Mercedesu se sportovní oddělení vrhá také do odvětví hybridů. Verze 53 byla představena u nové třídy CLS, kde tvoří vrchol nabídky cestovního čtyřdveřového kupé, a u které jsme již vlastnosti tohoto pohonu měli možnost vyzkoušet.

Nyní se číslovka 53 objevuje i u sedanu a kombi třídy E. Zde se řadí pod osmiválcové verze 63 a 63s. Technika ale zůstává stejná, jako u CLS 53. Jak už bylo řečeno, jedná se o mild-hybrid. Samotný šestiválec dává výkon 320 kW (435 koní) v 6100 otáčkách a točivý moment 520 N.m v rozmezí 1800-5800 otáček.

Už to samo o sobě je super, všemu ale sekunduje systém EQ Boost schopný krátkodobě poskytnout dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m. V případě pořízení AMG Driving balíčku posunete hodnotu maximální rychlosti na 270 km/h.

Potvrzeno: Nový Mercedes-AMG A45 dostane více než 400 koní z dvoulitru

Potvrzeno: Nový Mercedes-AMG A45 dostane více než 400 koní z dvoulitru

Přenos tohoto výkonu na silnici obstarává pohon všech kol. I když má v názvu 4Matic i malé +, neumí zcela odpojit přední kola a neposkytne tak driftovací režim jako verze 63. Jedná se totiž o "umírněnější" verzi, což je poznat i na designu exteriéru. Větší kola doplňují jen lehce agresivnější nárazníky, než dostanete v případě příplatkové linie AMG u běžného "éčka".

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků