Třídu E od AMG už si také můžete koupit jako mild-hybrid. Přichází verze 53

Mercedes-AMG rozšiřuje své portfolio s číselným označením 53.

Další čísla a více verzí chce nabídnout osamostatněná začka Mercedes-AMG. Po vzoru klasického Mercedesu se sportovní oddělení vrhá také do odvětví hybridů. Verze 53 byla představena u nové třídy CLS, kde tvoří vrchol nabídky cestovního čtyřdveřového kupé, a u které jsme již vlastnosti tohoto pohonu měli možnost vyzkoušet.

Nyní se číslovka 53 objevuje i u sedanu a kombi třídy E. Zde se řadí pod osmiválcové verze 63 a 63s. Technika ale zůstává stejná, jako u CLS 53. Jak už bylo řečeno, jedná se o mild-hybrid. Samotný šestiválec dává výkon 320 kW (435 koní) v 6100 otáčkách a točivý moment 520 N.m v rozmezí 1800-5800 otáček.

Už to samo o sobě je super, všemu ale sekunduje systém EQ Boost schopný krátkodobě poskytnout dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m. V případě pořízení AMG Driving balíčku posunete hodnotu maximální rychlosti na 270 km/h.

Potvrzeno: Nový Mercedes-AMG A45 dostane více než 400 koní z dvoulitru

Potvrzeno: Nový Mercedes-AMG A45 dostane více než 400 koní z dvoulitru

Přenos tohoto výkonu na silnici obstarává pohon všech kol. I když má v názvu 4Matic i malé +, neumí zcela odpojit přední kola a neposkytne tak driftovací režim jako verze 63. Jedná se totiž o "umírněnější" verzi, což je poznat i na designu exteriéru. Větší kola doplňují jen lehce agresivnější nárazníky, než dostanete v případě příplatkové linie AMG u běžného "éčka".

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků