Třídní boj: Jak se dělí auta do tříd

29 komentářů

jamike2
25. července • 12:22

Debilní je samotné pojmenování tříd. To, co se dnes označuje slovem "střední" rozhodně není žádný mainstream, jsou to nadprůměrně velká a drahá auta. Zlatá střední je to maximálně pro výrobce, protože mají v tomto segmentu nejvyšší marže. Pokud bych už zůstal u kategorizace malá - střední - luxusní (která nesmyslně směšuje velikost a míru luxusu), pak by to bylo asi takto:
malá: Kia Picanto, Mazda 1
nižší střední: Fabia, Peugeot 207
střední: Octavia, Mégane
vyšší střední: Mondeo, Avensis
luxusní: BMW 7, Mercedes S

ivan
13. června • 20:57

Ja by som resp EU komisia by mala zaviest povinnost aj riadne oznacovat pôvod vozidiel,napr
nie skoda octavia ale aspon oznacit VW -skoda...Octavia alebo VW-seat Ibiza ,alebo VW-audi.. A3 etc etc
ja delim strednu triedu hlavne podla ceny ,výbavy etc do 16 o00-18 000nižšie stredná trieda
a nad 20 000 stredná etc nad 30 000vyssia stredná
a nad 40 50 000 by som dal premrstené ceny!
Nedávno sme boli pozriet Mercedes B triedu vyrábanu za hodinovu mzdu vs 3 eura v Madarsku
nuz maju aj akciu do konca juna,ale pri oblbovaní zákaznika tak cena je 19 900 ,chcete k tomu aj tempomat ano chceme,vyhrievane pred sedadlá ano xynony ano kameru cuvaciu ano
takže výsledna suma 25 000 eur takže asi Danke nein,nehovoriac že nemecký design je o ničom,este tak sedany...B-]

XYZ
13. června • 13:44

No to je fakt kouzelný, Passat je střední třída, ale z něho odvozený Superb (ve skutečnosti spíš Golf na skřipci) je vyšší střední. No nedávno jsem se v nějakým časopise dočetl srovnávání Oktávky s BMW 3 a před rokem dokonce porovnávali kombíky Superb, Mercedes E, Audi 6 a BMW 5 a Superb jim skončil druhý. Holt škodofkářská magie.

Zelí
13. června • 17:54

Pokud jsi někdy seděl a jel v bavorském frgálu řady 5, tak ti určitě nepřipadá jako podívný názor z německého testu, že je to ve stejné třídě jako oktávie. Je to uvnitř stejně malé nebo dle postavy uživatele velké (jak to kdo vidí). Spíš ti reální uživatelé řeknou, že se jim zdá frgál5 menší než oktávie. Když v tom autě sedíš, tak to v jaké třídě to výrobce vidí je zcela vedlejší. Důležité je, jak to vidíš ty jako uživatel.

pickozudovazu
14. června • 1:48

Naprostý souhlas. S jedinou výjimkou a tou je frgál GéTé5, který nesedí na platformě pětky ale sedmičky, takže v něm je místa v podélném směru dost. Tedy s výjimkou prostoru pro zavazadla. Pouhých 440litrů v pětimetrovém autě je fakt bída. Paradoxně GT3 má větší kufr než GT5 ale zase žádné místo vevnitř a navíc je to vóóóšklivý.
Jenže GT5 zas je o 300kilo těžší a 10cm vyšší než pětka, takže jízdní projev rozhodně nelze nazvat dynamickým. Jinak řečeno, v rámci pětky na podvozku sedmičky vyrábí béemvé cosi, co se třídám vymyká úplně. Něco mezi Kia Venga a Superbem. Ovšem s vzduchovým pérováním z BMW7. Kočkokunohrochopes.

William Tell
13. června • 15:24

To je přeci jasné, jsou pouze která jsou horší než Škoda, nebo dražší než Škoda ... ;-)

Walkeer
13. června • 12:11

Aha, takze octavia je stejna trida jako passat (cenove, podvozkove, vahove mimo) a superb (prodlouzena platforma golfu, nikoli pasatu!) je stejna trida jako BMW 5? Ja bych spise rekl ze octavia je stejna trida jako golf a superb odpovida passatu, ale proti gustu..

Lukin
13. června • 17:41

tak s timto souhlasim

Bennie
13. června • 16:43

tak tohle mne dostalo... osekaný (na motoru, výbavě i technologii) starší paša překapotovaný a prodávaný jako superb je vyšší třída než normální passat..... šmarjá co to máte za matroš v redakci? :)))))))Oktávia skutečně patří na vrchol nižší střední... ale Super patří max střed střední a to ještě s přimhouřenýma oběma očima... výš ho nedostanete ani heverem... pěkně do řady s pašou, mondeom, mazdou 6, insignií a ostatními neprémiovkami.... a moc nevyčnívat, trochu to obvykle kulhá na technice....

William Tell
13. června • 10:58

Ne, Škoda Superb rozhodně nespadá do stejné třídy jako Audi A6, MB E, BMW 5er ... Dokud to stojí třetinu, osmiválec v tom nikdy nebyl, sluneční roletku si vytahujete manuálně a je na tom rychlej šíp, tak to k výše zmíněným vozům neloze ani zaparkovat, natož srovnávat.

XTad
13. června • 12:01

Absence osmivalce a manualni roletka je dana tim, ze superb je mainstream, zatimco ostatni tebou zminene vozy jsou premiove. Pokud by mel superb odpovidajici rozmery, mohl by byt jednim z mala, nebo mozna jedinym zastupcem mainstreamove vyssi stredni (jako kdysi omega, scorpio, safrane). Uvidime v pristi generaci.

Tomas
13. června • 13:57

Osmiválec a roletku bych nehrotil, ale to, že TOP motory v Superbu (když pominu ten archaickej šestiválec) jsou na úrovni základních motorů vyšší střední, tak z toho důvodu tam nepatří. Až bude v superbu aspoň 3.0TDI, tak už bude mít dveře do vyšší střední dost otevřené.
Octávka je na tom podobně. Je to protaženej Golf s kufrem. To že by ho rovnou řadilo do střední a líp zpracovanej golf ne? Divný řazení....

XTad
13. června • 14:51

Razeni do trid probiha zejmena podle rozmeru. Octavka vypada dospeleji nez golf a je take vetsi, aspon v posledni generaci. Ale porad je to nizsi stredni, viz muj prispevek vyse.

oko
13. června • 11:38

no to je pravda jen částečně. I BMW vyrábí 4-válce a Audi 6 v základu stojí za... Tudíž asi bude třeba srovnávat srovnatelné v nějakém rozpětí a potom si dokážu představit, že by ta auta v jedné kategorii mohla být. Možná horní i dolní hranici jedné kategorie. Je třeba se na to podívat nestranně a ne nadržovat. Jezdil jsem se všemi a novou vybavenou 5 mám teď, ale na Superba nedám dopustit.

Jan
14. června • 7:59

Fakt nechapem ako ako moze niektoho vobec napadnut porovnavat SuperB s niecim ako A6, BMW 5, E-klasse ... Uz len ten kraval ktory robi vo vnutri.\A to iste plati o Octavii a Passate.

William Tell
13. června • 11:46

Je to pravda zcela, Superb je střední třída, nic víc nic míň ;-) Měl jsem jak A4, A6, nyní A8, se Supem jsem sem tam něco najel, zvlášť legrační je jak se to kroutí a vrže, protože ta zoufalá snaha nahnat centimetry nad reálnými možnostmi podvozku (A4, Passat) se někde projevit musí.Audi A6 v základu je Audi, Škodofka v plné bude ehm ... pořád Škodofka ;)

XTad
13. června • 12:02

A to mluvis o minule generaci superbu, soucasne, nebo o obou?

William Tell
13. června • 14:50

O všech: SB I vs Audi A6 C5, SB II vs Audi A6 C6. Audi A6 C7 je už natolik jiná liga, že je perverzní už jen o nějakém srovnání s aktuální verzí SB vůbec hovořit.V SB I byl použit poněkud lacinější interiér z Passatu B5, palubka seděla naprosto přesně - takže je mi záhadou jak se jen přelepením znáčku na kapotě a ušetřením hromady peněz za mizerné odhlučnění a sedačky najednou z auta stane o třídu lepší ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XTad
13. června • 14:52

No nejvic udelal asi prodlouzeny rozvor a marketing.

William Tell
13. června • 15:02

Rozvor třídu nedělá, resp. není to jediným ukazatelem :)

Jozef Kostelansky
12. června • 21:22

O začlenení do tried by nemali rozhodovať rozmery, ale:
- cena - cenovo je Octavia na úrovni Golfa, a nie Passatu
- motorové jednotky - Octavia má motory ako Golf, a nie ako Passat

XTad
13. června • 11:56

I kdyz cena a motory urcite hraji svou roli pri zaclenovani auta do trid, nebo celkove pri tom, jak bude ktere auto vnimano, tak podle ceny a techniky se auta tridi do kategorii low-end, mainstream a premie. U trid bych vychazel zejmena z delky a rozvoru. Je to nejjednodussi a hlavne nejlogictejsi reseni. Napriklad octavka sice muze delkou konkurovat nekterym zastupcum stredni tridy (zejmena tem premiovym) ale ti maji rozvor vetsinou kolem 2800 mm, cemuz octavia se svymi necelymi 2700 konkurovat nemuze. Nehlede na to, ze typicti zastupci nizsi stredni, jako cruze sedan, jetta, astra sedan, CLA atd. se ji svymi rozmery vyrovnaji. A je taky fakt, ze 1.2ka za 340 tisic moc stredotridne nepusobi. Jeji zacleneni do stredni tridy je zpusobeno nejspise tim, ze proste vypada jako dospele, o tridu vetsi, auto (ano i pres ty previsy, resp. prave diky nim). Taky jsem nekde slysel, ze taxikarum bylo nekdy receno, aby pouzivali minimalne stredni tridu (nevim, jestli slo o narizeni magistratu, nebo nejake firmy) a jelikoz byla octavka jako taxik pomerne oblibena a byla by to ztrata jak pro automobilku, tak pro samotne taxikare, tak ji jednoduse soupli do stredni tridy. Co ale nechapu je superb. Kdyz se laik necha zmast jeho limuzinoidnimi proporcemi a faktem, ze v nem jezdi prezident a zacne ho radit k A6, nebo dokonce k A8, tak dejme tomu, ale ze ho i "odbornici" z SDA radi do vyssi stredni, tomu vazne nerozumim. Jeho vnejsi rozmery vcetne rozvoru prekona mondeo, nebo mazda 6 (stredni trida) jako nic a pritomnost sestivalce v nabidce na tom nic nezmeni. O zastupcich vyssich trid ani nemluve.

Dral
19. června • 12:52

Lowend, mainstream a prémie. Tohle členění máte od GTIho z auto.cz? :o) Zrovna "prémie" je marketing až na půdu, nic víc.

Tom
15. června • 8:16

Suberb byl a bude odjakziva jezevcik 😉, zapomel jste ze Skodovka vzdy uvadi nejlepsi parametry svych vozu ve "sve" tride

LOL
12. června • 21:59

ono to je tak i technicky. Nejvíce legrační je to právě u Uchcáfky vs. Golf a Superbu vs. Pašík. Konstrukčně, technicky apod. jsou ta auta buď srovnatelná, nebo dokonce Pašík je na tom lépe a přitom je "níž" :-D

Rampa
12. června • 20:01

"Patří Octavia do střední třídy, kam ji řadí výrobce..."
Neznám jediný oficiální materiál Škody, kde by ji výrobce řadil do střední třídy. Tam ji řadí někteří novináři, SDA nebo třeba německá statistika, ale výrobce ji řadí do nižší střední i když dodává, že rozměrově patří na samotný vrchol nižší střední. Nicméně rozměrový vrchol nižší střední je pořád nižší střední. Střední třídu z toho dělá někdo jiný, nikoliv výrobce.

Jiří Červenka
12. června • 20:11 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Správná námitka, u téhle formulace jsem zapomněl přemýšlet. Díky za upozornění.

dano9500
12. června • 19:56

pekný článok, pekný bordel

Tito
13. června • 8:34

Všechno je dnes crossover.
Na druhou stranu já žádné kategorizování do tříd nepotřebuju, vy jo?
Pokud budu chtít 4,8m dlouhé kombi 4x4 s automatem, naftovým motorem 240k, navigací, xenony a nezávislým topením, je mi naprosto jedno, jestli ho někde nějaký moula nazve třídou střední, vyšší střední, šestou bé nebo třídou dělnickou.

Doporučujeme

Články odjinud