Trident Iceni je prý nejrychlejším dieselem světa, jede přes 300 km/h

Britská automobilka Trident začala přijímat objednávky na svůj sportovní vůz s vznětovým motorem a cenou začínající v přepočtu na 3,18 mil. Kč.

Dvoudveřový model Iceni, produkt britské společnosti Trident Performance Vehicles, se prvně objevil již někdy před šesti lety, nicméně teprve nyní vstupuje do sériové výroby a prodejů. Nabídka zahrnuje otevřené provedení Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má jít o nejrychlejší diesel a zároveň nejhospodárnější sportovní automobil světa, o jehož pohon se stará vznětový osmiválec s objemem 6,6 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni do prodejů nastupuje s gloriolou nejrychlejšího a nejhospodárnějšího dieselu na světě

Ten ve svém základním naladění dosahuje výkonu 400 koní (295 kW) a točivého momentu 948 Nm, což postačí ke zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosažení rychlosti více než 300 km/h. Připraveny jsou ale i verze s výkonem 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozici budou pro škálu variant řady Iceni také sady zaměřené na luxus, v jejichž výbavě se objeví třeba multimediální systém Clarion, interiér čalouněný v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání čelního skla nebo dekorační prvky z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni je k dispozici s trojicí karoserií včetně a fastbacku

 

Výrobce zároveň slibuje dojezd na jednu nádrž až 3 200 km, nicméně objem této nádrže znám není, přičemž motor umí chodit nejen na konvenční naftu, ale také na nejrůznější „bionafty“ včetně slunečnicového, palmového nebo sojového oleje. V kombinovaném provozním režimu mají vozy Trident Iconi vykázat průměrnou spotřebu paliva v hladině 4,1 l/100 km. Zakladatel společnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popsanými výkony a spotřebou stojí jeho blíže neupřesněný systém násobení točivého momentu. Převodovky jsou šestistupňové samočinné.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků