Trident Iceni je prý nejrychlejším dieselem světa, jede přes 300 km/h

Britská automobilka Trident začala přijímat objednávky na svůj sportovní vůz s vznětovým motorem a cenou začínající v přepočtu na 3,18 mil. Kč.

Dvoudveřový model Iceni, produkt britské společnosti Trident Performance Vehicles, se prvně objevil již někdy před šesti lety, nicméně teprve nyní vstupuje do sériové výroby a prodejů. Nabídka zahrnuje otevřené provedení Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má jít o nejrychlejší diesel a zároveň nejhospodárnější sportovní automobil světa, o jehož pohon se stará vznětový osmiválec s objemem 6,6 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni do prodejů nastupuje s gloriolou nejrychlejšího a nejhospodárnějšího dieselu na světě

Ten ve svém základním naladění dosahuje výkonu 400 koní (295 kW) a točivého momentu 948 Nm, což postačí ke zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosažení rychlosti více než 300 km/h. Připraveny jsou ale i verze s výkonem 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozici budou pro škálu variant řady Iceni také sady zaměřené na luxus, v jejichž výbavě se objeví třeba multimediální systém Clarion, interiér čalouněný v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání čelního skla nebo dekorační prvky z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni je k dispozici s trojicí karoserií včetně a fastbacku

 

Výrobce zároveň slibuje dojezd na jednu nádrž až 3 200 km, nicméně objem této nádrže znám není, přičemž motor umí chodit nejen na konvenční naftu, ale také na nejrůznější „bionafty“ včetně slunečnicového, palmového nebo sojového oleje. V kombinovaném provozním režimu mají vozy Trident Iconi vykázat průměrnou spotřebu paliva v hladině 4,1 l/100 km. Zakladatel společnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popsanými výkony a spotřebou stojí jeho blíže neupřesněný systém násobení točivého momentu. Převodovky jsou šestistupňové samočinné.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků