Trident Iceni je prý nejrychlejším dieselem světa, jede přes 300 km/h

Britská automobilka Trident začala přijímat objednávky na svůj sportovní vůz s vznětovým motorem a cenou začínající v přepočtu na 3,18 mil. Kč.

Dvoudveřový model Iceni, produkt britské společnosti Trident Performance Vehicles, se prvně objevil již někdy před šesti lety, nicméně teprve nyní vstupuje do sériové výroby a prodejů. Nabídka zahrnuje otevřené provedení Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má jít o nejrychlejší diesel a zároveň nejhospodárnější sportovní automobil světa, o jehož pohon se stará vznětový osmiválec s objemem 6,6 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni do prodejů nastupuje s gloriolou nejrychlejšího a nejhospodárnějšího dieselu na světě

Ten ve svém základním naladění dosahuje výkonu 400 koní (295 kW) a točivého momentu 948 Nm, což postačí ke zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosažení rychlosti více než 300 km/h. Připraveny jsou ale i verze s výkonem 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozici budou pro škálu variant řady Iceni také sady zaměřené na luxus, v jejichž výbavě se objeví třeba multimediální systém Clarion, interiér čalouněný v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání čelního skla nebo dekorační prvky z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni je k dispozici s trojicí karoserií včetně a fastbacku

 

Výrobce zároveň slibuje dojezd na jednu nádrž až 3 200 km, nicméně objem této nádrže znám není, přičemž motor umí chodit nejen na konvenční naftu, ale také na nejrůznější „bionafty“ včetně slunečnicového, palmového nebo sojového oleje. V kombinovaném provozním režimu mají vozy Trident Iconi vykázat průměrnou spotřebu paliva v hladině 4,1 l/100 km. Zakladatel společnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popsanými výkony a spotřebou stojí jeho blíže neupřesněný systém násobení točivého momentu. Převodovky jsou šestistupňové samočinné.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků