Trident Iceni je prý nejrychlejším dieselem světa, jede přes 300 km/h

Britská automobilka Trident začala přijímat objednávky na svůj sportovní vůz s vznětovým motorem a cenou začínající v přepočtu na 3,18 mil. Kč.

Dvoudveřový model Iceni, produkt britské společnosti Trident Performance Vehicles, se prvně objevil již někdy před šesti lety, nicméně teprve nyní vstupuje do sériové výroby a prodejů. Nabídka zahrnuje otevřené provedení Iceni, fastback Iceni Magna a shooting-brake Iceni Venturer. Má jít o nejrychlejší diesel a zároveň nejhospodárnější sportovní automobil světa, o jehož pohon se stará vznětový osmiválec s objemem 6,6 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni do prodejů nastupuje s gloriolou nejrychlejšího a nejhospodárnějšího dieselu na světě

Ten ve svém základním naladění dosahuje výkonu 400 koní (295 kW) a točivého momentu 948 Nm, což postačí ke zrychlení z 0 na 96 km/h za 3,7 s a dosažení rychlosti více než 300 km/h. Připraveny jsou ale i verze s výkonem 436 koní (321 kW) a 1 286 Nm a 669 koní (492 kW) a 1 422 Nm. K dispozici budou pro škálu variant řady Iceni také sady zaměřené na luxus, v jejichž výbavě se objeví třeba multimediální systém Clarion, interiér čalouněný v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání čelního skla nebo dekorační prvky z uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Trident Iceni je k dispozici s trojicí karoserií včetně a fastbacku

 

Výrobce zároveň slibuje dojezd na jednu nádrž až 3 200 km, nicméně objem této nádrže znám není, přičemž motor umí chodit nejen na konvenční naftu, ale také na nejrůznější „bionafty“ včetně slunečnicového, palmového nebo sojového oleje. V kombinovaném provozním režimu mají vozy Trident Iconi vykázat průměrnou spotřebu paliva v hladině 4,1 l/100 km. Zakladatel společnosti Trident Peter Bevan tvrdí, že za popsanými výkony a spotřebou stojí jeho blíže neupřesněný systém násobení točivého momentu. Převodovky jsou šestistupňové samočinné.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků