Třída X není žádná revoluce. Pick-up od Mercedesu tu už kdysi byl

Nedávno představená třída X není první pick-upem s hvězdou ve znaku. Argentinský trh takovou premiéru zažil již v sedmdesátých letech. La Pickup, jak byl v Jižní Americe oficiálně nazýván, měl základ v modelu W114.

V sedmdesátých letech byly modely W114 a W115 odesílány do Jižní Ameriky pouze nesestavené, po jednotlivých dílech. Někoho v místní divizi Mercedesu tehdy napadlo vytvořit z tohoto elegantního sedanu pracovní nástroj. Přepracovali tedy vůz od sloupku B dále a pick-up byl na světě.

Speciální model byl prodáván pouze v pár místních dealerstvích, avšak s plnou tovární podporou. Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v Argentině lze očekávat, že alespoň jeden dodnes slouží v plném pracovním nasazení. Mercedes však nedávno ukázal nejvymazlenější kousek.

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Oranžový exemplář z firemní sbírky má dřevěnou podlahu. Zajímavostí je absence klasického výklopného víka, místo něj byla hrana snížena tak, aby bylo umožněno nakládání. Od předního nárazníku po sloupek B je vše tak, jak to měli osobní W114/W115, včetně luxusního interiéru. Přesto, že byl několika lokálními prodejci nabízen jako pracant, působí hodnotným dojmem.

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Zajímavou spojitostí s historickým kouskem je i fakt, že nová třída X se bude taktéž vyrábět v Argentině. Pro evropský trh je připravena továrna ve Španělsku. Na rozdíl od tohoto pokusu však půjde o seriózní projekt. Mercedes nechce vyrábět pouze luxusnější Navaru, se kterou sdílí platformu a zmíněné továrny. Chce nabídnout to nejlepší z protichůdných světů terénních a pracovních vlastností a luxusní výbavy.

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Produkční třída X se představí v průběhu nadcházejícího roku a do prodeje se dostane na jeho konci, přičemž hlavně uvnitř by se od konceptu moc lišit neměla. To je ale škoda – právě uvnitř je totiž odkaz na dárce orgánů nejvýraznější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků