Třída X není žádná revoluce. Pick-up od Mercedesu tu už kdysi byl

Nedávno představená třída X není první pick-upem s hvězdou ve znaku. Argentinský trh takovou premiéru zažil již v sedmdesátých letech. La Pickup, jak byl v Jižní Americe oficiálně nazýván, měl základ v modelu W114.

V sedmdesátých letech byly modely W114 a W115 odesílány do Jižní Ameriky pouze nesestavené, po jednotlivých dílech. Někoho v místní divizi Mercedesu tehdy napadlo vytvořit z tohoto elegantního sedanu pracovní nástroj. Přepracovali tedy vůz od sloupku B dále a pick-up byl na světě.

Speciální model byl prodáván pouze v pár místních dealerstvích, avšak s plnou tovární podporou. Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v Argentině lze očekávat, že alespoň jeden dodnes slouží v plném pracovním nasazení. Mercedes však nedávno ukázal nejvymazlenější kousek.

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Oranžový exemplář z firemní sbírky má dřevěnou podlahu. Zajímavostí je absence klasického výklopného víka, místo něj byla hrana snížena tak, aby bylo umožněno nakládání. Od předního nárazníku po sloupek B je vše tak, jak to měli osobní W114/W115, včetně luxusního interiéru. Přesto, že byl několika lokálními prodejci nabízen jako pracant, působí hodnotným dojmem.

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Zajímavou spojitostí s historickým kouskem je i fakt, že nová třída X se bude taktéž vyrábět v Argentině. Pro evropský trh je připravena továrna ve Španělsku. Na rozdíl od tohoto pokusu však půjde o seriózní projekt. Mercedes nechce vyrábět pouze luxusnější Navaru, se kterou sdílí platformu a zmíněné továrny. Chce nabídnout to nejlepší z protichůdných světů terénních a pracovních vlastností a luxusní výbavy.

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Produkční třída X se představí v průběhu nadcházejícího roku a do prodeje se dostane na jeho konci, přičemž hlavně uvnitř by se od konceptu moc lišit neměla. To je ale škoda – právě uvnitř je totiž odkaz na dárce orgánů nejvýraznější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků