Třída X není žádná revoluce. Pick-up od Mercedesu tu už kdysi byl

Nedávno představená třída X není první pick-upem s hvězdou ve znaku. Argentinský trh takovou premiéru zažil již v sedmdesátých letech. La Pickup, jak byl v Jižní Americe oficiálně nazýván, měl základ v modelu W114.

V sedmdesátých letech byly modely W114 a W115 odesílány do Jižní Ameriky pouze nesestavené, po jednotlivých dílech. Někoho v místní divizi Mercedesu tehdy napadlo vytvořit z tohoto elegantního sedanu pracovní nástroj. Přepracovali tedy vůz od sloupku B dále a pick-up byl na světě.

Speciální model byl prodáván pouze v pár místních dealerstvích, avšak s plnou tovární podporou. Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v Argentině lze očekávat, že alespoň jeden dodnes slouží v plném pracovním nasazení. Mercedes však nedávno ukázal nejvymazlenější kousek.

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Oranžový exemplář z firemní sbírky má dřevěnou podlahu. Zajímavostí je absence klasického výklopného víka, místo něj byla hrana snížena tak, aby bylo umožněno nakládání. Od předního nárazníku po sloupek B je vše tak, jak to měli osobní W114/W115, včetně luxusního interiéru. Přesto, že byl několika lokálními prodejci nabízen jako pracant, působí hodnotným dojmem.

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Zajímavou spojitostí s historickým kouskem je i fakt, že nová třída X se bude taktéž vyrábět v Argentině. Pro evropský trh je připravena továrna ve Španělsku. Na rozdíl od tohoto pokusu však půjde o seriózní projekt. Mercedes nechce vyrábět pouze luxusnější Navaru, se kterou sdílí platformu a zmíněné továrny. Chce nabídnout to nejlepší z protichůdných světů terénních a pracovních vlastností a luxusní výbavy.

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Produkční třída X se představí v průběhu nadcházejícího roku a do prodeje se dostane na jeho konci, přičemž hlavně uvnitř by se od konceptu moc lišit neměla. To je ale škoda – právě uvnitř je totiž odkaz na dárce orgánů nejvýraznější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků