Třída X není žádná revoluce. Pick-up od Mercedesu tu už kdysi byl

Nedávno představená třída X není první pick-upem s hvězdou ve znaku. Argentinský trh takovou premiéru zažil již v sedmdesátých letech. La Pickup, jak byl v Jižní Americe oficiálně nazýván, měl základ v modelu W114.

V sedmdesátých letech byly modely W114 a W115 odesílány do Jižní Ameriky pouze nesestavené, po jednotlivých dílech. Někoho v místní divizi Mercedesu tehdy napadlo vytvořit z tohoto elegantního sedanu pracovní nástroj. Přepracovali tedy vůz od sloupku B dále a pick-up byl na světě.

Speciální model byl prodáván pouze v pár místních dealerstvích, avšak s plnou tovární podporou. Vzhledem k průměrnému stáří vozového parku v Argentině lze očekávat, že alespoň jeden dodnes slouží v plném pracovním nasazení. Mercedes však nedávno ukázal nejvymazlenější kousek.

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Mercedes-Benz třídy X oficiálně: Zapomeňte na Navaru! Nebo ne?

Oranžový exemplář z firemní sbírky má dřevěnou podlahu. Zajímavostí je absence klasického výklopného víka, místo něj byla hrana snížena tak, aby bylo umožněno nakládání. Od předního nárazníku po sloupek B je vše tak, jak to měli osobní W114/W115, včetně luxusního interiéru. Přesto, že byl několika lokálními prodejci nabízen jako pracant, působí hodnotným dojmem.

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Na český trh vstoupil pick-up Volkswagen Amarok se šestiválcem

Zajímavou spojitostí s historickým kouskem je i fakt, že nová třída X se bude taktéž vyrábět v Argentině. Pro evropský trh je připravena továrna ve Španělsku. Na rozdíl od tohoto pokusu však půjde o seriózní projekt. Mercedes nechce vyrábět pouze luxusnější Navaru, se kterou sdílí platformu a zmíněné továrny. Chce nabídnout to nejlepší z protichůdných světů terénních a pracovních vlastností a luxusní výbavy.

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Mercedes-Benz X AMG od X-Tomiho se téměř nezměnil

Produkční třída X se představí v průběhu nadcházejícího roku a do prodeje se dostane na jeho konci, přičemž hlavně uvnitř by se od konceptu moc lišit neměla. To je ale škoda – právě uvnitř je totiž odkaz na dárce orgánů nejvýraznější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků