Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)

Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)

Kapitoly článku:


Německá palubovka

Palubní deska je velmi střídmá a konzervativní, nenajdete zde žádné kreativní tvary jako u některých francouzských vozů. Někomu se německá škola líbit bude, jinému ne, já jsem zastáncem prostých tvarů, takže se mi palubovka Fabie bez výhrad líbí. Snad jen kdyby nad rádiem nebylo tolik slepých tlačítek – z šesti je zaplněno pouze vyhřívání zadního skla. Kromě toho zde může být vypínání ESP či ovládání vyhřívání sedaček. Všechny ovládací prvky na palubní desce jsou tam, kde mají být, není nic, co by mi nevyhovovalo.

 
Přístrojová deska je konzervativně německá, ale všechny
ovladače mají standardní umístění. Volant je nastavitelný
v obou směrech, sedačka řidiče je nastavitelný výškově,
opěrky jsou sklopné.

 
Celkový pohled na přístrojovou desku ze strany spolujezdce

 
Odkládací schránka spolujezdce je klimatizovaná a osvětlená,
přední okna jsou elektricky ovládaná, stejně jako zrcátka.
Vyhřívání se hodí zejména v zimě nebo v dešti.

Řazení jde ztuha

Řadící páka je příjemně krátká, stejně tak je krátké i řazení jednotlivých rychlostních stupňů. Bohužel, převodovka u motoru MPI není stejná jako u motorů 16V, takže řazení jde více ztuha, přičemž jedničku a zpátečku je nutné řadit s poměrně velkou silou. Tu a tam se stane, že nelze zařadit jedničku či zpátečku a je nutné vyšlápnout a znovu sešlápnout spojku, či zařadit nejprve vyšší rychlost. Naštěstí je to jen velmi ojedinělý jev, s nímž se ale majitelé 16V motorů nesetkají. I převodovka může být důvod, proč je lepší volit 16V motor. Dalšími mohou být jejich modernější konstrukce, vyšší výkon, točivý moment či nižší spotřeba. Teď už jde jen o to, zda vám opravdu jde o každou korunu.

 Řadící páka je krátká, řazení ale tuhé.

Občas to praskne

Kvalita zpracování interiéru je dobrá, nicméně ani zde si neodpustím pár kritických poznámek. Všechny testy, které se objevily po uvedení Fabie v médiích, psaly o špičkově zpravovaném interiéru, kvalitních plastech, přesném lícování dílů a absence vrzání či praskání. Ještě než jsem Fabii koupil, přečetl jsem si pár výtek k praskání palubovky v místě „budíků“, které je se stářím auta čím dál horší. Na to samé jsem si po pár tisících kilometrech začal stěžovat i já, nicméně někdy okolo 25 tisíc kilometrů tyto nepříjemné zvuky téměř zmizely; nyní se občas ozývají s místa spolujezdce, zejména teď v zimě.

Co je ale horší, je uvolněná zadní překližková přepážka mezi kufrem a místem pro cestující. Ta je při přejezdu větší nerovnosti zdrojem krátkého, ale docela nepříjemného lupnutí. Kvůli této vadě byl vůz i týden přímo v MB, kde závadu odstranili. Po třech měsících se ale ozvala znovu, přičemž v zavazadlovém prostoru jsem našel kousek molitanu. Svépomocí jsem prostor mezi oběma přepážkami vycpal molitanem a lupnutí od té doby slyším sporadicky. A vím bezpečně, že nejsem sám, kdo si na toto stěžuje; snad je to proto, že jsem majitelem jednoho z prvních sedanů, který kdy vyjel ze škodováckého závodu a pevně věřím tomu, že Škodovka už tuto vadu u nových sedanů odstranila.


Zadní čalouněná překližka je zdrojem různých zvuků,
je totiž uvolněná a vibruje, občas praskne.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud