Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)

Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)

Kapitoly článku:


Zavazadlový prostor je velký, ale hůře přístupný

Ačkoliv mnozí vzhled sedanu odsuzují pro jeho, řekněme, zvláštní pojetí zádě, mně samotnému se líbí (jinak bych si ho nekoupil), snad až na ta nízko posazená zadní světla. Nevýhodou sedanu je omezený přístup do kufru, jehož velikost je 438 litrů. Víko kufru se zdvihá na plynokapalinových vzpěrách, které nezasahují do interiéru. Pokud chcete víko zavřít, musíte s ním pořádně bouchnout.

 
Zavazadlový prostor je poměrně velký na malé auto, ale už
jen z principu se do něj zavazadla vkládají hůře. Vstupní
prostor má omezenou velikost.

Zámek víka je hodně velký, takže vzrostlejším osobám hrozí poranění hlavy; musíte být zkrátka opatrní. Jinak do zavazadlového prostoru jsem bez problému sbalil všechny potřebné věci na čtrnáctidenní dovolenou ve Španělsku a zatím se mi nestalo, že bych do něj něco nedal. Samozřejmě ledničku nebo krabici od monitoru v něm budete stěhovat těžko. Protože jsou zadní sedadla dělená a sklopná, můžete objem kufru zvětšit takřka na dvojnásobek. Zadní sedáky jsou zcela vyjímatelné, takže po sklopení opěradel vznikne téměř rovná ložná plocha. Co mi na sedanu občas trochu vadí, je absence zadního stírače, který nelze dokoupit ani za příplatek. Naštěstí se ale zadní okno nešpiní tolik jako u hatchbacku nebo kombi.

 
Pod čalouněným dnem je ukryto rezervní plnohodnotné kolo,
lékarnička a další drobnosti. --- Pod víkem, jehož spodní
strana je rovněž čalouněná, je umístěn varovný trojuhleník.

Řidič je v pohodě

Přední sedačky jsou pohodlné a mají dlouhé sedáky. Kvůli malé šířce vozu jsou i sedačky užší, než by mi vyhovovalo, a to nejsem žádný tlouštík. A co teprve lidé, kteří mají okolo metráku. Sedačky jsou rovněž docela blízko sebe, takže pokud máte široká ramena, můžete občas šťouchnout do spolujezdce. Často se mi na místě spolujezdce stává, že se mi koleno zatoulá příliš vlevo, takže řidič nemůže zařadit pětku. I přesto všechno se mi na místě řidiče sedí dobře a oceňuji dobré a tvrdé boční vedení, které tělo nepustí ani v opravdu drsné zatáčce.

 
Vepředu je místa dost, sedačky mají dobré boční vedení,
snad jen sedáky jsou poměrně krátké.

 
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, pod kterým jsou
umístěny ovladače otvírání kufru a víká nádrže.
--- Ruční brzda a zapalovač

Nastavitelný volant mi plně vyhovuje, díky němu si mohu sedačku zasunout hodně dozadu a na maximum dolů – to proto, abych kolenem neustále nebouchal do spodní hrany středového panelu, na což si rovněž řidiči často stěžují. Takto mám koleno volné a jsem v pohodě. Lituji ovšem každého, kdo si musí sednout za mne – má prostě smůlu, protože Fabia vzadu mnoho místa nepobrala.

Cestující vzadu mají málo místa

Pokud jsou přední sedačky v běžné poloze, tedy nejsou tak zasunuté vzadu jako u mne, sedne si dozadu i vzrostlejší člověk. Ovšem pokud se přední sedačka posune trošku dozadu a sníží se, posadí se dozadu jen dítě. Kromě toho má Fabia velmi kolmá opěradla, která znemožňují pohodlnější delší cestu. Upřímně lituji každého, kdo musí ve Fabii na zadních sedadlech strávit delší cestu než z Prahy do Brna. A pokud si dva vezmou mezi sebe třetího, už se o pohodlí nedá mluvit vůbec, Fabia je příliš úzká.

 
Takhle to vzadu vypadá, když se pohodlně usadím na místě řidiče.
Cestující nemá prakticky žádné pohodlí.

 Pohled z druhé strany

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud