Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)

94 komentářů

Zuzana Č.
3. července • 14:24

Nevím jestli tuhle diskusi ještě někdo čte - je to starší, narazila jsem na ni náhodou. Mám přesně stejnou Fabii, sedana, 1,4...... z roku 2000. Najeto mám 281 000 km, běžný sevis, výfuk jsem měnila poprvé na 250 tkm a před dovršením 10 let věku a tedy konce záruky na karoserii jsem nechala udělat důkladnou prohlídku a vyměnit shnilé prahy vepředu (speciálně trpěla část pod blatníky) a byly tam ještě nějáké drobnosti (celkem oprava v hodnotě asi 35 000 - ovšem v záruce a tudíž zadarmo), auto má průměrnou dlouhodobou spotřebu cca 5,8 l/100. Minulý týden prošla opět v pohodě technickou, emise a všechno další OK. O motor se starám, protože najedu nyní tak 35 000 za rok, možná i více, měníme olej (a co k tomu patří) tak po 4-5 měsících atd. Spotřeba jak "zamlada" a jízdní vlastnosti také. Bydlím v podkrkonoší a jezdím do práce přes 50 km, takže v zimě si občas na silnici docela zamaká, ale zatím bych ji určitě nevyměnila za nové, protože fakt jezdí dobře. V servisu mi říkali, že tam měli na běžnou údržbu - minulý týden jednu s najetými 650 tkm a druhou s asi 510 tkm. To auto je prostě držák.

Jirka
2. dubna • 21:50

Jakou zahrádku mám koupit na fabii?

Honza
5. dubna • 0:46

Záleží jaký je to rok?

Jirka
8. dubna • 11:44

Je to fabie první generace rok 2007

Tomáš
9. dubna • 22:07

Já mám na fabii tyto příčníky https://www.neumax.cz/stresni-nosic-neumann-pro... ...

Zdenda
13. října • 19:59

Fabia l.4 44kW hatchback Comfort z r.2001: Po 80000km a osmi letech pořád dobré auto. Podstatné závady: prasklé plastové vložky stabilizátoru přední nápravy (opraveno navařením podložek), náhodná deaktivace centrálního zamykání včetně stažení předních oken (asi vlhkost ve dveřích po letní bouřce, příčinu servis nezjistil), výměna obou tlumičů výfuku a vlnovce, výměna čidla posilovače řízení, výměna silentbloků předních ramen. Žádná rez na karoserii!

Freno
16. května • 0:22

Mame F sedan r 2002, a najazdenych uz viac ako 150 tis, vzhladom na ocakavania spokojnost, predtym som jazdil na primere a almere. Fabia ako auto pre 2 je uplne ok, absolvovali sme vsak aj par lyzovaciek s 5 ludmi, lyzami a batohmi...2 tyzdnove dovolenky v alpach s plnym kufrom vybavy a vystroje.
Auto je pravidelne servisovane, za cely cas odisiel iba spojkovy valec, cca po 130 tis, a lozisko v kolese po 148 tis.Urcite by sa zisiel silnejsi motor, a vybava, s 1,4 50Kw jazdim primerne za 6,8-7,2. Spotreba sa s najazdenymi km casom zvysovala. Podvozok sedi ok. Nie je to vsak rodinne auto, skor auto pre 2.
 
 
 
 

martin
21. března • 20:49

Dobrý den mám prozbu kdo ví kde a za kolik by se dala koupit loketní opěrka do fabie byl bych rád za tuto informaci. předem děkuji e-mail novak.m@atlas.cz díky

Tracho
7. listopadu • 7:50

Mam Fabiu Combi uz asi 1.3 roka a uz druhykrat idem reklamovat tu istu chybu - je to predna naprava! V servise som sa dozvedel ze to je generalny problem u Fabii a niesom jediny!!!
Prvykrat my to opravovali po 13 000 a teraz som presiel ani nie  9000 Km a je to tu zas.
Mozem do takehoto auta posadit rodinu?

Petr
26. listopadu • 10:37

Tak se musím trošku usmívat jak zde pán píše jak je auto úzké ,že ,když sedí dva chlapi tak jsou nalepeni na sobě ,že je ůzké sedadlo apod. No nevím jezdíl ve služební Fabce ,ale abych měl někdy problém ,že se dotýkám splujezdce rameny a to mám 95KG 185 cm a vedle mne seděl docela řizek to sem opravdu neměl.To že člověk při řazení pětky dotkne nohy spolujezdce tak to jsem zažil ve Favoritu a v prvních Feldách ve Fabce si to opravdu nedovedu představit vzhledem k délce řádíci páce a výšce středního panelu.Sedadla mohu hodnotit jako perfektní a naprosto ideální pro delší cestování.

Co se týče místa na zadních sedadlech v místě kolen a nad hlavou není problém. V pohodě si za sebe sednu a netrpím problémem kam dát kolena.Jezdil jsem ve Felícii a je to minimálně stejné viz.srovnávací testy.Oproti Oktávce ,která se tváří jako velké auto si troufám říct ,že je to v podstatě nastejno.Rozhodně jsem v Oktávce neměl pocit ,že je to střední třída o prvních modelech bez zadního vybrání na předních sedadlech ani nemluvě. Ve firmě jsme měli jaj Fildy ,tak Oktávky a tento názor měli všichni ,kteří se svezli a né se jen podivali přes zadní okýnko.Ukázat fotku kolik je místa na zadních sedalech a mít na předních sedadlech potahy ,které jsou rovné a pod kterými je docela slušné vybrání pro kolena je docela zkreslujíci.

No nic to je můj objektivní názor ze služebního auta Fábie.Osobně vlastním jinou značku ,ale musel jsem reagovat a majiteli doporučuji koupit Hamra tej je přece jen větší.

Milda
2. října • 19:01

Jsem taky vlastnikem 44 kW Fabie 5/2001 28000 km.Ve 12000 km měněno těsnění pod hlavou /použit nevhodný materiál pro těsnění/, 21000 km měněny kosti stabilizátoru/ Konstrukční vada /. Nepočítám malé, ale nákladné opravy : brzdový spínač, čidlo teploměru, sloupaný lak z poklic, a na předním blatníku u prahu puchýřky . Nevím co si mám potom myslet o kvalitě celého auta. Několikrát se mi taky stalo /cca 1500 km a 23000 km/  že z ničeho nic na volnoběh začly silně kolísat  otáčky, až to znělo jako když se hádají válce. V servisu nic nenačetly, ale je prý možné že to bude škrtící klapka.

Milos
15. května • 12:11

Vlastním také Fabii a to krátkou verzi s motorem 1,4MPi 44kW. Motor je to celkem slušný z hlediska kroutícího momentu,ale je velmi neochotný zrychlovat. Tak jsem sáhnul po nabídce naočkovat mu pár koníků navíc. Nyní má 53kW a 126 N.m. Po prvním svezení hned bylo znát, že to je to právé! Bohužel jsem neměřil hodnoty zrychlení,ale rozjezdy jsou o poznání razantnější a kupodivu se snížila spotřeba asi o 0,5 litru na 100km (teda při komfortní jízdě  ). Při jízdě na dálnici je zvýšený výkon také znát a nejvíc je poznat při jízdě na běžných silnicích v kopcovitém terénu,to je pak požitek. Není nutné řadit jiný převodový stupeň než 5 !  No, můžu to každému jen doporučit.

P.S.: Mám najeto po chiptuningu 30 000 km a bez problémů....

Jarda
16. června • 9:30

Prosím o sdělení kde dělají takové zázraky - větší výkon za méně peněz - Chiptuning.

Pan Chytrej
5. dubna • 10:20

pravda pravda, jizda v peti lidech je ve fabii utrpeni , jakozto jeji predchudce Felicie se osvedcil jako sluzebni vuz na jednicku a dokazal prevazet v pohode i tech 5 lidi !! tak fabia je tezky propadak uz za par minut jizdy v ni maji ti co sedi vzdu po krajich pocit ze se jim lamou zebra :(

za tu cenu si ji muze koupit jen blazen

Petr Broža
8. dubna • 8:28

Naprostý souhlas; dozadu do fabie nikdy

Octavian
9. dubna • 15:03

Nesouhlasím. Octavia je na tom, bohužel, i po vybrání předních opěradel a zestrmění zadních sedaček subjektivně i objektivně (měření MF Dnes) ještě hůř. Na šířku sice ne, ale podélně teda určitě...

Petr xyz
9. dubna • 16:28

Mohu jenom potvrdit. Měřím 190 cm a ve Fabii se za mnou jakž takž dalo sedět. Ale v Octavii, si za mně kromě kojence nikdo  nesedne

Petr Broža
11. dubna • 20:32

Naštěstí mne místo vzadu vůbec nezajímá

Mimochodem, zmíněnou fabii, ač jsem s ní spokojen, asi brzo prodám...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin
26. dubna • 22:10

Hmm, som spokojný, ale aj tak predám ? Môžete nám to nám to bližšie vysvetliť ? Sám sa chystám kúpiť Combi 1,4 55 kW.

Octavian
14. dubna • 8:33

Prosím? A to píšete jako soukromá osoba - řidič, co sedí vždy za volantem, nebo jako člověk, který se na autorevue snaží psát testy aut? Ostatní čtenáře objektivní názor na místo vzadu zajímá

Petr Broža
26. dubna • 14:45

Pouze a jen jakou soukromá osoba. Jako testera je pro mne místo vzadu samozřejmě důležitým hlediskem pro celkové hodnocení auta.

Honza
27. března • 15:07

Mám rok starou Fabii 1.4 44kW a je celkem v pohodě. Při garančce mi měnili jen žárovku a jinak jsem zatím žádné závady neměl. Víc mě s..., že se mi do ní už dvakrát někdo vloupal, není to žádný problém. Spotřeba vysoká, ale v rámci ostatních nákladů na provoz na ní zas tak moc nesejde. Zajímavé je, že oproti deklarovaným 45 litrům má Fabia nádrž na minimálně 53 litrů.

A jinak? Vezmeme-li v úvahu, že je ve světě řazená do kategorie malých vozů, pak platí, že je v této třídě Fabia nadstandardní - kvalitou i cenou.

Jarda
18. března • 7:29

Fabii mám jeden a půl roku, najeto 13 tisíc km. Po garanční době mi měnili nějaké čepy vpředu. Projevovalo se to klepáním na podvozku při mírných nerovnostech cesty. Dále se začíná zvyšovat aerodynamický hluk v kabině, podle servisu se projevuje otlačení a ztvrdnutí těsnící gumy kolem dveří (!). Další neduh se začíná objevovat po startu motoru v zimě. Motor (1,4 ) je dost hlučný a po zahřátí se ztiší. Nejsem odborník, ale vypadá to jako zvuk nějakého čerpadla. Jinak je jízda pohodlná, líbí se mi  dynamika motoru - srovnávám s Felicií, která měla 50 kW  a Fabie má 44 kW. Výborné byly zimní starty. I ve velkých mrazech letošní zimy bez problémů. Velmi dobré jsou reproduktory a ozvučení, až na "drnčivé" součásti dveří při větší hlasitosti. Postrádám v kufru nějaké háčky, přesky apod. Výrobce by měl uvažovat o signalizaci nezapnutých světel např. po zvýšení otáček motoru.

Dypsy
31. května • 22:38

Znáte nějaké auto staré jako Vaše ,které by mělo špatné zimní starty??????

Jarda
25. června • 8:40

ANO, Š120.

erich
28. února • 12:07

tiež som sa rozhodoval medzi GETZom a FABIOU

nakoniec som si vybral FABIU 1.2 a myslim ze som urobil dobre

 

michal
27. února • 10:25

Nevie niekto odkazy na štatistiky poruchovosti áut ?

robert
26. února • 16:53

je to fajn auto

Ondra
21. února • 21:04

Celkový dojem mi u Fabie velmi kazí paleta nabízených motorů. 1.4 8v se už konečně stávají minulostí, jejich náhrada motory 1.2 je ale diskutabilní. Chápal bych to jako auto do města na nákupy nebo třeba pro messengera. Teď budeme mít jednu nebo dvě nové Fabie 1.2 47kW služební, tak uvidím. Zatím máme ve firmě 1.4 50kW, 1.4 16v 74kW a 1.9 TDI. 1.4 50kW  motor je na těžkou Fabii jednoduše slabý, co do dynamiky se mi zdá horší než Felicia 1.3 / 50 kW. Motory 1.4 16v nejsou špatnou volbou, jenomže výkon znamená vysoké otáčky - tedy vyšší spotřeba i hluk. Já osobně mám služební Fabii Combi Comfort 1.9 TDI, vybavená v podstatě stejně jako zde recenzovaný sedan; po cca. roce a 50tis km jsem nezaznamenal žádný větší problém kromě výměny tyček stabilizátoru přední nápravy (v záruce) a občasného vrzání interiéru, na které jsem si už zvykl. Motor 1.9 TDI 74kW hodnotím jako velmi dobrý se slušnou dynamikou a dobrou spotřebou. Znatelně lepší dynamiky jsem dosáhl chipem řídící jednotky (papírový výkon cca. 96kW a 300Nm), doporučuji všem, Fabia se stane o dost živější a spotřeba zůstane na +/- stejné úrovni. S TDI PD se dá jezdit (se značným sebezapřením) i za 4.5l, má běžná spotřeba se pohybuje kolem 6l/100km, při dynamické jízdě a plném využívýní potenciálu motoru max. kolem 8l/100km (průměrně).

V každém případě si ale Škoda nechá za Fabii s 1.9 TDI pěkně zaplatit - moje služební Fabia stála necelých 530tis. Kč, což už je na malé auto opravdu hodně... 

Pavel
22. února • 11:35

Holt služební mi nikdo nedá,z daní si auto taky nemůži odečíst a za své ono je to trošku jiné.

Jinak by jsem samozřejmě taky radši TDI

Pavel
21. února • 20:04

Ke článku rozdílná převodovka skončila spolu a motorem 1.4 OHV,je důležité
srovnávat ceny nyní ne před dvěma lety.Např.Fabie kombi comfort+ v obdobné
výbavě jako Fabie sedan která je hodnocena stojí 356000 Kč.Navíc je to kombi,
což je pro většinu lidí s rodinou výhodnější. 
Osobně co nechápu je prezentace aut škoda v tisku a na internetu + ceníky co
prakticky neplatí
Nikde se např.nedozvíte,že u obchodníků jde objednat vůz Fabie s motorem 1.2 47 kw
Pokud  k nějakému zajdete není problém objednat.Ovšem až na březen.
Je to můj osobní zážitek s objednání Fabie Creation.Combi 1.2 47 kw(cena s konstruktem+
povinou výbavou 347500) výbava  www.skoda-auto.cz/action/FabiaCreation/ ).Dodání okolo 10.března.
Osobně jsem se taky rozhodoval pro několik druhů aut např.Nissan Amera –jenom
rozdíl na havarijním pojistění za šest let po kterých hodlám auto vyměnít ( doufám –20000 km ročně) dělá zhruba 60 000 kč.Osobně by mne zajímalo které auto by mi autor článku
doporučil.Jsme rodina s dvěmi dětmi 8+10 s mírně nadprůměrným příjmem-zatím?!
 

LK
24. února • 14:01

Ja osobne bych si koupil mirne starsi luxusnejsi auto (3-4 roky) s bohatsi vybavou, ktere by vsak stalo 2/3 co Fabie. Tu treti tretinu ( 110 tisic) bych nacpal (mozna!) do servisu, ale i tak bych mel auto pohodlnejsi a vybavenejsi. I kdyz - neverim, ze by auto 3-4 stare mohlo byt tak podelane, aby se v nem utopilo 110 tisic na servisu (predpokladam, ze evidentni popelnici, na ktere by nutnost investice byla zrejma, bych nekupoval).

Pavel
24. února • 19:35

Teoreticky  je všechno samozřejmě správně,praxe bohužel tak jednoduchá není.

Reklamě typu prověřujeme x technických paparametrů atd, nevěřím,podívejte se třeba na počty najetých kilometrů např.v AAA.

Okolo 3 let starých aut (samozřejmě kromě ind.dovozů to jsou 100% havárie)nehavarovaných  ani u oficic.

prodejců skrátka moc není-když jsou tak dost drahé.

I já četl podobné doporučení dokonce jsem tomu snad i věřil.

Vážně si myslíte,že člověk co si koupí auto kolem 500 000 kč jej nejradši po třech létech v perfektním stavu ze ztrátou skoro 300 000 kč prodá?

Samozřejmě finanční tíseň a pod.může mít vliv.

Lidi co si mohou dovolit takovou ztrátu si většinou tak" levné "auta nekupujou.

Pět  let starou oktávku kolem vaší hranice samozřejmě není problém- věc vkusu.

 

LK
25. února • 9:10

Ja bych auto v bazaru take v zivote nekoupil - uz jen proto, ze v bazarech jsou/maji profiky na to, aby auto pripravili pro prodej tak, ze nemam moc sanci zjistit skutecny stav vozu (jako laik).
Take jste to dost zkreslil - ja jsem psal 3-4 roky stare auto za cenu te Fabie (347 tisic), takze po trech az ctyrech letech se ztratou 150 tisic Kc, to uz tak hrozne nevypada, co myslite?
Navic rada lidi auto obmenuje, protoze ho maji na leasing (neznamena, ze to auto ma po trech letech nalitano dveste tisic km, zkratka maji auto v nakladech a staci jim to). Pro Vasi informaci, znamy dela ve firme, kde maji VW Bora z roku 2000, velmi bohata vybava vc. digitalni klimy, 16" elektronu, destoveho senzoru apod., porizovaci cena kolem 600.000Kc. Auto bylo sluzebni, ted ma najeto kolem 200.000km (coz je opravdu hodne), prodavaji ho pod 200 tisic Kc. Ja bych tak moc ojete auto nechtel (a nic na tom nemeni, ze melo pravidelny servis, na tom firma nesetrila), ale jako obrazek by to mohlo stacit.
Ja Vas samozrejme nijak nechci premlouvat, pouze jsem se zminil o moznosti, kterou bych zvolil (a take _jsem_ zvolil) ja. Psal jsem to v diskuzi o 607 - tato moje ojetina (o dve tridy vys nez kamaradova nova Felicia) je na udrzbu levnejsi, prestoze je to technicky o hodne slozitejsi auto a je o asi 6 nebo 7 let starsi (o tom, ze je podstatne luxusnejsi asi neni treba se zminovat). Co mam samozrejme drazsi je povinne ruceni, dvoulitr je za vic nez 1.3, a spotrebu (dvoulitr s automatem zere vic - zkratka dan za pohodlicko). Kdybychom ta auta dnes prodavali, on nedostane o mnoho vic nez ja, prestoze to auto mel (jako nove) o polovinu drazsi nez ja tu moji ojetinu.

Spirit
24. února • 23:03

No, tech moznosti je vic - napr. leasing. Po trech letech skonci a jsou firmy/lide, ktere/i okamzite takove auto meni za nove (protihodnotou u prodejce). Druha vec je, ze muze mit najeto i 200000 km, ale melo pravidelny servis a vetsinou jednoho ridice, navic se obvykle jedna uz o predchozi model (s vyjimkou skodovek). Pro nekoho, kdo najede 10-20 tisic rocne to nemusi byt spatny vuz. Ale chce to trpelivost a znacnou prizpusobivost v pozadavcich na vybavu, barvu apod (opet s vyjimkou skodovek).

Martin
21. února • 15:42

Muze mi nekdo vysvetlit jak funguje ve Fabii ta klima? Nejak jsem od Petra Brozi nepochopil to, ze kdyz je venku zima, topi a kdyz vedro chladi. Mam za to ze mechanicka klima proste pousti studeny vzduch a regulatorem topeni ho micham s pripadnym teplym vzduchem. Tak to aspon funguje v Koktavce ne?

 

 

Dr.CAN
22. února • 5:41

v Octávce je pokročilá klimatizace Climatronic, s nastavováním klapek a regulací větráku, se senzorem slunečního svitu (v prostřed palubky na ofuku skla), Fabia má klimu poloautomatickou.

Manuální klima (u Octávky) umí pouze chladit po stisknutí čudlíku A/C bez dodatečné regulace (jediná regulace je, že sleduje venkovní teplotu a pokud je venku 0 stupňů, kompressor se nezapne (u starších Oktávek byl limit 5 stupňů).

Jirka
21. února • 17:10

Jenze ve Fabii je poloautomaticka. Na stupnici mas teplotu, kterou si nastavis a je to.

Osobne jsem s klimatizaci, jak je resena ve Fabii dost spokojenej.

Petr Broža
21. února • 21:46

Přesně tak; jediné, co je nutné regulovat, jsou otáčky větráky, proto poloautomatická. Jinak klima samo hlídá teplotu, mám stabilně nastaveno 21 stupňů, v létě i zimě a je to.

Honza
21. února • 10:59

Rozhoduji se teď ohledně koupě malého auta, cca 300 000. Fabia je sice předražená, nic moc motor, ale celkem věřím spolehlivosti a kvalitě provedení. Na druhou stranu mě zaujal Hyundai Getz. Co byste mi poradili?

Jack
21. února • 11:29

Jestliže hledáte dobrý poměr mezi hodnotou a cenou, nízkou pojistku, kufr pro rodinu a nepožadujete příliš velkou dynamiku tak doporučuji Fabii Combi Classic Plus 1.2 47 kW, která proti Classicu má navíc airbag spolujezdce, sloupek řízení výškově a podélně nastavitelný, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní sedadlo dělené, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání a stojí 305 t.Kč. A možná bych uvažoval o ABS, které stojí 17.9 tKč a je to dle mého názoru hodně dobrá věc.

mupet
21. února • 9:34

Tak vážení...včera jsem na nissan.cz narazil na výprodej nových vozů minulé verze primery..a je to fakt zajímavá nabídka...

primera 1,6 4dv sedan............399200,-

primera 2,0 5dv hb NCVT........599000,- atd.

ceny jsou s dph a myslím, že za 400 klacků mít primeru (i když minulou) je fakt dost dobrý...zkuste to porovnat s fabií...jaký model si za ty prachy pořídíte?

Paul
20. února • 23:42

Ceny akčních modelů škoda šli o dost dolů viz       www.skoda-auto.cz/action/FabiaCreation/ pro zajímavost není uvedený motor 1.2 47 kw

který je za stejnou cenu jako již skončený 1.4 .Tj minus 32000 kč od 1,4 55 kw.

Kubatech
20. února • 21:50

Je s podivem, že můj Seat Cordoba vykazuje naprosto stejnou chybu. Jel jsem 60 2 kamarádi za mnou měli na tacháči zhruba těch 54 khm...

Tomik
20. února • 14:38

Já jsem sice s Fabií docela spokojenej, ale už po 17 000 km mi praskly obě žárovky potkávacích světel, a to tak, že najednou, takže jsem jel ráno do práce jak slepejš na parkovačky. Navíc při zimním startu Fabia ráda naskakuje po jednom válci až ke čtyřem, takže se to v první sekundě klepe jak diesel. Mám s ní najeto 18 000 km. Další věc a není to jen moje zkušenost, nejde otevírat zadní kufr tou páčkou od řidiče. Nejraději mám, když ho otevřu, jdu ven, zamknu auto a do kufru se nemohu dostat. Musím znovu odemykat, tahat za páčku a když mám plné ruce, tak bych do toho kop. Jízdní vlastnosti dobrý, ale má to mouchy. U feldy mi zase drnčel levej reprák, ale bylo to ještě v záruce. Asi vezmu ty 4 melouny a půjdu do BMV 7...

Petr Broža
21. února • 21:34

Zatím mi praskla potkávačka vpředu při nějakých 25 tisících, a to svítím i v létě.

noregret
20. února • 11:00

Zajimaly by me Vase zkusenosti s poruchovosti za tech 30000 km a take zkusenosti se zarucnim/pozarucnim servisem.

Martin
20. února • 10:55

To je snad prvni recenze na skodovku, ktera mi prijde realna a autor se na vec diva pomerne vecne. Nesnazi se za kazdou cenu chvalit i to co pochvalit nejde. Dobre napsane. Souhlasim s tim, ze Skoda je predrazena. Mel jsem Fabku hatchback, MR2000. Pak sem ji dal pryc. Fabia ma opravdu spatnou motorizaci a 1.6 ji chybi jako sul. Kdyz jsem volil nove auto, vybral jsem konkurenci o tridu vyse se stejnou vybavou za podobne penize a jsem zatim spokojen. Skodka opravdu hresi na patriotismus (nevim proc, ceskeho na tom neni prakticky nic) a je otazkou jak dlouho jim to bude prochazet. Podivejte se co korejcu, Peugeotu a dalsich aut pribylo za posledni dobu na nasich silnicich. Krome toho, kdyz jsem koukal na ceny v DE, tam si paskvil jako MPI OHV vubec nedovoli prodavat a ceny jsou tam vzhledem k vybave take mnohem atraktivnejsi. To dokazuje, ze cesi jsou opravdu patrioti. Ja ne, bohuzel na to nemam.

Tomik
20. února • 14:47

No spíš mám pocit, že by v tom mohl být problém ze strany německého akcionáře Škoda Auto. Nemůže si přece přát, aby se kvůli "nějaké" škodovce přestaly prodávat jejich Golfy, Passaty a podobná auta. Mě osobně se jejich auta líbí, ale ono i docela dost němců začíná ve škodovkách jezdit. Myslím, že Němci ve Škodovce cítili konkurenci a proto se snaží držet produkci a vývoj jen na určité hranici.

Ivan
26. února • 14:25

Bohužel mi nezbývá než tiše souhlasit. JE TO TAK!

Imaxim
20. února • 10:33

Dobrý článek, osobně potahy a opěrka jsou příšerné, ale sám čekám až ji Škoda začne nabízet originální. Nevím jetli se vyplatí nacpat k tomu motoru takovou výbavu a potom si stěžovat na cenu. Já bych Fabii s tímto motorem bral v základu za 300 a neřešil to. Ale to je zase jenom názor. Jinak mě interiér nepřijde tak malý, nemám však zkušenosti s malými vozy a srovnávat to s Felicií, je fakt mimo, sestra má Felicii 1.6 a možná jí  to zrychluje, ale poit z řízení a ovladatelnosti je dost jinde.  

Imaxim
20. února • 10:33

Dobrý článek, osobně potahy a opěrka jsou příšerné, ale sám čekám až ji Škoda začne nabízet originální. Nevím jetli se vyplatí nacpat k tomu motoru takovou výbavu a potom si stěžovat na cenu. Já bych Fabii s tímto motorem bral v základu za 300 a neřešil to. Ale to je zase jenom názor. Jinak mě interiér nepřijde tak malý, nemám však zkušenosti s malými vozy a srovnávat to s Felicií, je fakt mimo, sestra má Felicii 1.6 a možná jí  to zrychluje, ale poit z řízení a ovladatelnosti je dost jinde.  

Ivan
26. února • 14:21

Soráč ale Fabia v základu to je fakt jen motor a kola.

Martin
20. února • 7:27

Potkalo Vás vadné těsnění pod hlavou ?

Petr Broža
20. února • 10:40

Ne, to byl problém aut tuším do MR 2000.

Jan
20. února • 1:12

Tím se odemkne i kufr. Jíte, nevnímáte a hle, vaše věci, které jste měli v zavazadlovém prostoru, jsou ty tam. Hm…

a hele, co zkusit http://obd.ec.cz - nastavit jde např. automatické zamknutí centrálu po překročení např. 15km/h tak proč by nešlo přenastavit zamykání kufru?

Pavel F.
21. února • 9:15

Mate s obd.ec.cz nejakou zkusenost? Myslim tim praktickou, zda se Vam podarilo opravdu neco prenastavit, aniz byste rozrochnil zbytek auta...

Dr.Can
22. února • 5:40

Jde o normální převodník PC-Auto, viz stránky vag-com.cz (to mají o dost dražší) a při normálním použití není co zkazit (asi jako když se nastavuje BIOS v počítači a ještě daleko bezpečnější).

S běžně dostupným softem jde dělat to co v servisu a se správným softem lze dělat věci stejně jako s BIOSem (flashování, přetáčení tacho, chiptuning...).

Jak je tam vidět, je tam kompletní návod k štelování komfortu (zamykání) apod. A vypnutí airbagu stojí v servisu kolik? Možná víc než stojí ten kablík

O této problematice se tady hold nepíše, to prostě je tak trochu TABU.

Další stránky www.ace-servis.com/diag.htm - tam za tento kablík dáte 7000 Kč a http://obd.ec.cz  - za 1639 Kč tak si vyberte a i ten design je celkem nesrovnatelný (za 7000 je pěkně neforemný)

Diamant
19. února • 21:15

Peter, dovolím si poopraviť ťa, lebo ľavá predná žiarovka sa ťažko mení u všetkých motorov, ktoré nemajú vzduchový filter priamo nad motorom. Týka sa to motorov MPI; 2,0; SDI a TDI. Jedine motory 1,4/16V a 1,2 majú vzduchový filter integrovaný v kryte motora a batéria sa tak mohla posunúť viac dozadu. Ale inak pri troche šikovnosti sa tá výmena dá vykonať za chvíľku. Takže žiadna tragédia. 

Petr
6. března • 20:27

TAK abychom to s tím MPI uvedli na pravou míru: MPI jsou i motory 1,4 55kW a 1,4 74kW i litr a 1,2ka. MPI = vícebodové vstřikování paliva. Pokud ale u své benzinové Fabie máte karburátor tak se omlouvám.

Fidel Castrol
6. března • 21:52

To je sice pravda nicméně výrobce tyto motory názvem MPI neoznačuje a proto si myslím že to autor napsal naprosto správně.

Takže abychom si to ujasnili,

1,2 MPI 40kW
1,2 MPI 47kW
1,4 MPI 40kW
1,4 MPI 50kW
1,4 16V 55kW
1,4 16V 74kW jsou samozřejmě motory s Multi Point Injection ale "MPI" jsou jen první čtyři.

Petr
7. března • 20:40

1,2 HTP 40kW - vstřikování MPI
1,2 HTP 47kW - vstřikování MPI
1,4 MPI  40kW - vstřikování MPI
1,4 MPI  50kW - vstřikování MPI
1,4 16V 55kW - vstřikování MPI
1,4 16V  74kW - vstřikování MPI
2,0 MPI  85kW - vstřikování MPI

část před pomlčkou je "marketingové"označení výrobce, správně by mohlo být třeba:

1,4 MPI  50kW - vstřikování MPI
1,4 MPI  55kW - vstřikování MPI

nebo

1,4 MPI  50kW   8V  - vstřikování MPI
1,4 MPI  55kW 16V - vstřikování MPI

atd.

Chtěl jsem jenom poukázat na to, že MPI v disk. příspěvku výměna žárovky od DIAMANTA  uvádí MPI a příklady jako i 1,2 HTP. Takže zřejmě myslel MPI jako vícebodové střikování a ne marketingové označení motoru od škodovky. Chtěl jsem to vyjasnit, protože pro některé lidi je zkratka MPI pouze na českých motorech.

Petr Broža
7. března • 19:13

Tuším, že 1,2 47 kW se označuje 12V a ne MPI... a 12 40 kW pak HTP.

Ruda
23. července • 12:51

1,2 40kw se značila ze začátku MPI. Teď se značí HTP a 1,2 47kw se značí HTP.

Fidel Castrol
7. března • 19:52

See www.skoda-auto.cz please

Petr Broža
19. února • 21:39

Já si na to pozval kamaráda, jsem manuální nešika

Radek
19. února • 18:40

Velmi podrobný, subjektivní článek. Já jsem se pro Fabii rozhodl po zkušenosti se zde zmiňovaným "konkurenčním a lépe vybaveným vozem za stejné peníze". Podotýkám, že tyto zkušenosti jemně řečeno nebyly příliš dobré. Zkuste si sednout např. do P206 a poté do Fabie - rozdíl v kvalitě je v každém detailu. Že motor 1,4 MPI není nic moc je všeobecně známo, na druhou stranu, s předchůdci tohoto motoru jsem ve Š120, Favoritech a Felicii najel desítky (spíše stovky) tisíc km a nikdy jsem nezůstal stát, narozdíl od v médiiích vychvalovaného supervýkonného motoru 1,2 16V od Fiatu, který sérii závad (úniky oleje atd.) završil zničením se po 50.000 km.

Petr Broža
19. února • 20:46

Lépe vybavenou konkurencí jsem myslel spíše japonce. Mimochodem, na kvalitu interiéru si nestěžuji, naopak, německá auta se mi líbí než francouzi, kteří vypadají možná až příliš "plastově".

Skye
21. února • 16:35

Souhlasím s Vámi, v současnost jsou za podobné peníze výhodně k mání Toyota Corrola (1.4 71KW) a Nissan Almera (klimtizace). Z evropských pak ještě Opel Astra 350, tu však v porovnání s výše uvedenými nepovažuju za tak kvalitní.

Ivan
26. února • 14:13

Tobě nepřipadá Astra kvalitní? To si teda dost vedle, jels v tom někdy? (možná starší typy to bych ještě bral)

Pavel Janda
6. dubna • 10:49

Astra je dost uboha, na mne pusobi jeste hure nez Octavie. Kdyz jsem si naposledy vybiral sluzebni auto, mohl jsem volit mezi Astrou a Octavii. Astra byla neskutecne tvrda - podvozek bych jeste prijal jako sportovne ladeny, ale sedadla, plasty atd., pripadal jsem si jak na lavicce. Navic motor 1,4 66 kW byl na sestnactiventilovou ctrnactistovku pomerne letargicky, nevyrazny nahore i dole. Octavie mi tedy take zrovna nevyhovuje, ale svezeni s Astrou pro mne byl ocistec a za dane ceny bych Astru urcite nevolil.

Navic predrecnik porovnaval Astru s Almerou a Corollou, coz je uplne jina liga. A nejen spolehlivostne (Corolla a Almera  jsou dle TUV dve nejspolehlivejsi auta nizsi stredni tridy ve stari 4-5 let, coz je podle mne nejvymluvnejsi doba pro testovani spolehlivosti, predtim je auto nove, potom ma obvykle druheho majitele), sam jsem se ted po dvou letech zbavil Octavie (160 tisic km) a mohl presednou zpatky do Nissanu a ty rozdily jsou donebevolajici. Clovek za ty roky zapomene, co to je Nissan (mel jsem Primeru, ted jsem koupil ojetou Almeru) a jak propastny rozdil muze mezi za stejnou cenu prodavanymi vozy byt.

Nekdo to urcite oznaci jako moje tradicni kecy, ale me ta auta opravdu vyhovuji - bezkonkurencni podvozek, spickove motory, nizky posaz a prostorny interier, presne razeni a rizeni a navic spolehlivost a trvanlivost - v Octavii po 100 tkm mlati leccos uvnitr i venku, na Nissanu zpravidla nic... Je to opravdu propast, staci jednou vyzkouset...

Ivan
26. února • 14:13

Tobě nepřipadá Astra kvalitní? To si teda dost vedle, jels v tom někdy? (možná starší typy to bych ještě bral)

Skye
27. února • 10:00

Asi nejlepší bude, když se podíváte do statistik poruchovosti - třeba TUV a dojdete k tomu, že např. Toyota (a Japonci obecně) prakticky obsadila čelní příčky, což se o Opelu říct nedá. Navíc nová Corolla je už konstrukčně dál, než několik let stará Astra.

Nenapadá mě nic, čím by Astra ve svém segmentu ostatní auta převyšovala. Ať už jsou to jízdní vlastnosti, kvalita, cena, výbava nebo design. 

matuS
27. února • 2:41

Ivane, citaj pozorne, napisal "tak kvalitne"  - porovnaval s corolou a almerou. a opel ani ford sa tymto japonskym znackam nepriblizuje

svb
20. února • 9:03

Evropska auta jsou pri stejne vybave spis jeste drazsi nez Skodovky. Nevim, jak je to mozne - ja jsem nakonec dal prednost cene a koupil jsem za stejne penize Korejske auto o dve (!!!) tridy vyse (Elantra za 404800), o dost vetsi, s lepsi vybavou (ABS, ...) a o dost silnejsim motorem (79kW).

Zajimalo by me, jestli se ten rozdil v cene casem projevi a Skodovka vydrzi dele ve funkcnim stavu, nebo jestli jsou proste Korejci opravdu schopni vyrabet stejne veci levneji. Zatim doufam ve druhou variantu, ukaze az cas...

Btw - mate nekdo zkusenosti s novymi vozy znacky Hyundai? Zatim jsem slysel jen samou chvalu...

Jars
21. února • 8:49

Ja mohu rict neco o Hyundai Trajet 2.0 v benzinu (100kW), coz neni zrovna sportovni auto, spis mala osobni dodavka, ale kdyz to srovnavam s auty, kterymi taky jezdim, t.j. Toledo 2.0, Oktavka 1,6, Ford Escort 1,6, tak v komfortu a vybaveni je stridmy, ale ucelny a plne dostacujici, na silnici i pres celkovou hmotnost 2,4t zivy, pohodli cestovani perfektni. Dilenske zpracovani dobre. Vybral jsem ho po prihlednuti ke dvema vecem:
letitym zkusenostech znamych se Sonatou a Accentem a cene. Ve vybave, jakou mam, jsem oproti podobne stavenym autum usetril cca 250 tis.
Jednu vyhradu mam Pri me jizde zere cca 15 l po meste, 12 l kombinovane a na dalnici se pod 10 litru taky nedostanu. Ale svezu se.

Potvora
20. února • 10:49

Hm, koncem lonskeho roku jsem si take chtel koupit nove auto a premyslel jsem, po cem sahnout. Muj prvni vuz byla Octavia 1.6/55kW GLX, takze jsem chtel neco podobneho co do velikosti, ale s lepsi vybavou, motorem apod. Velikostne mi vsak Octavia akorat vyhovovala. Do uvahy nakonec prislo nekolik aut: Octavia, Elantra, Shuma II a Almera hatchback. Hned prvni, cim me Elantra odradila, bylo jeji pojeti exterieru - nemohu si pomoct, ale obdobne jako treba prave Shuma, mi prijde koncepce designu zastarala a nenapadita. Predek Elantry mi obdobne jako predek Shumy prisel strasne zvlastni, navic pohled z boku tomuto tvrzeni jen pridal. Ale at to zkratim... Almera sice mela zajimavy pomer cena/vykon, ale mel jsem k ni dve velke vytky - maly zavazadlovy prostor (ne, ze bych ho vyslovene potreboval co chvili), ale predevsim velice zastarala palubni deska - jsem priznivec spise nemeckeho designu, Almera mi zevnitr prijde tak o deset let zpatky (byt zvenku je moc pekna).

Nakonec jsem si poridil primo v MB referentsky vuz Octavia 1.6 75kW Elegance, barva seda stone, ABS+ASR, klimatizace, stresni okno a zamek zpatecky + i kola se zimnimi pneu. Vuz mel najeto 19000 km. Celkova cena byla necelych 400k Kc. Zkousel jsem si vuz obdobne vybavy a parametru naklikat na autonaprani.cz a cena se vyhoupla kousek nad 500k (stari vozu bylo presne dvanact mesicu). Nemam sice fungl novy vuz, ale neshledavam zadne naznaky spatne volby. Zatim mam najeto lehce pres 3000 km a jsem s vozem naprosto spokojeny - jak po strance vzhledove, tak vykonove. Jezdim prevazne mesto a prilehle komunikace, takze mi motor vyhovuje. Se spotrebou je to pomerne priznive - ve meste v zime si vezme vuz 7-8 litru, ale okresky se daji pri dodrzovani predpisu (+20 km/h max) zajet i pod 6 litru (s lehkou nohou a stredne ucpanymi silnicemi samozrejme, jinak tak za 6,5). Jak ale rikam, uvidime, jak to bude v lete se zapnutou klimou. Jedine, co me opravdu hodne stve, je stribrny kolicek rucni brzdy - pri jizde po nerovnostech neprijemne drnci, bohuzel se mi ale nepodarilo rozmontovat rucni brzdu a kolicek podlozit tak, aby byl potichu. Snad az si poridim radio, tak to prehlusim ;].

Martas
21. února • 9:55

Tak preju stastne kilometry s tak nestastnou volbou . Nazor na design je velmi subjektivni zalezitost, ja znam soustu aut hezcich nez Elantra, ale napsat o koncepci designu elantry a shumy (vypadaj skoro stejne), ze je zastarala a nenapadita a pak si koupit koktavku - tak to se musim smat. Co je obdivuhodne je spotreba, ja jezdim za 8-10, coz mi trochu vadi vzhledem k tomu, ze musim kazdou chvili k pumpe, jestli to zere o litr, nebo 2 navic mi pri najetych 15-20 tis. km/rok je celkem putna.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Potvora
21. února • 22:59

Shuma ma dle meho jednu jedinou opravdovou vyhodu - ma moc hezkou zad (pripomina mi zad Tudoru ). Zepredu me cleneni reflektoru u Shumy a celni maska Elantry zcela odradily - jinak samozrejme souhlasim, ze mohou byt vozy Kia a Hyundai zajimavou volbou. No a k te oktavce - mne opravdu hodne sedi vzhledove, povedenejsi je pak uz jen Mazda 6 a Lancer VIII .

 

Pepa
20. února • 10:37

Ad Hyunday.
Dival jsem se na "korejce" skrz prsty (zkusenost treba s Galoperem) az do doby, kdy jsem jezdil s Matrixem. Velmi prijemne me prekvapil (pokud posuziji podle pomeru cena/vykon).

Pepa.

Martas
20. února • 9:48

Mam zkusenost s elantrou - od cervna 2002, cca 12,5 tis km a jsem spokojeny. Samozrejme v ramci pomeru cena/vykon. Kupoval jsem to v akci worldcup - 402k za 1,6ku, klimu, 4 airbagy, ABS, el. okna, volant+fofrklacek v kuzi, elektrony, metla, radio s CD + dalka na central jsem dostal od dealera v ramci motivace abych to koupil u nej . Interier neni zadna bomba, ale ve srovnani s nemci je to stejny. Nedostatky - zatim jen par drobnustek, ktery si necham odstranit pri garancce. Kdyz jsem pri vyberu zjistil, ze za ty prachy bych asi nemel ani srovnatelne vybavenou Fcombi, bylo rozhodnuto. Co tvoje zkusenosti?

svb
20. února • 10:27

Mam zhruba stejnou vybavu (chybi napriklad ta kuze nebo elektrony, naopak mam dojem ze WCedition nemela palubni pocitac, ktery ja tam mam), ale mam ji teprve asi mesic, takze zatim nemam zkusenosti moc. Ale co me prijemne prekvapilo je tuhost podvozku - hodit mysku na dalnici pri 200km/h neni zadny problem, auto sedi jak pribite.

michal
19. února • 18:23

Chválim spôsob, akým bolo auto podrobené hodnoteniu. Zaujímavé by bolo robiť testy škodoviek aj po dajme tomu 70 - 100 tis. km, kde zvyknú škodovky oproti konkurencii už dochádzať v spoľahlivosti. Samozrejme nemyslím tie testy, ktoré tie km urobia za rok a pol na diaľniciach, ale pekne po meste na krátke vzdialenosti.

Osobne mám krátku Felíciu 1.6 a keďže je to pri rastúcich deťoch už primalé a čas začína robiť svoje aj na nepozinkovaných vonkajších plechoch (nielen zadné dvere), mala by prísť do úvahy náhrada. Ale práve Fabia - či sedan alebo combi ňou asi nemôže byť práve kvôli ešte menšiemu priestoru na zadných sedadlách, či zlému pomeru výkon/cena. 16V motory sú veľmi drahé. Na cestách do Chorvátska nedám na výkon 1,6 dopustiť. Myslím, že iné diskusie ukazujú aj iné riešenia - napr. Nissany Almera hlavne pri akciách (klima + zľava v cene ešte u škodovky nebola !) sú veľmi výhodné.

Patrik
19. února • 15:52

Taky sem chtel kupovat, ale ve verzi Hatchback, nebo Combi. Nicmene sem se nakonec rozhodl pro ojetinu a sice Nissan Primera 1.6 a myslim si, ze za mensi penize mam vic muziky. Je teda pravda, ze auto neni nove, ale zatim sem s nim maximalne spokojeny.

Ale souhlasim s tim, ze kdyby byla levnejsi, i Octavia, tak by se ji prodavalo snad jeste vice.

Pierre
19. února • 14:50

Hezký článek, jenom ty potahy na sedadlech

tafen
7. listopadu • 21:45

Potahy jsem koupil na www.abena-autopotahy.cz a jsou skvele :)

Petr Broža
19. února • 15:10

Jsou praktické, např. vzadu mám rozsednutou houbu a nejde to vyčistit, takže jsem rád, že je mám. I když nejsou nijak zvlášť hezké...

ML
19. února • 18:08

Šedý králík

whispp
19. února • 21:03

Taky sháním potahy na sedačky do Fabie, ale chci nějaké pěknější. Barva sedadel je moc světlá(světle šedá) a hned se zasviní. Jinak je to celkem dobrý auto, ale ten motor je dost línej. Nejezdím tak ůsporně, mám spotřebu tak 7,5l v zimně a 7l v létě. Bohužel jsem ji koupil o pár měsíců později než pan Broža, takže nemám mlhovky, které ve verzi comfort během podzimu přestaly dodávat. ( S vrzáním v palubovce mám podobné problémy jen než se auto zahřeje, pak praskání zmizí, v létě když je rozehřátá střecha tak se z ní ozývá lehké praskání, které po pár lehkých úderech dlaní ustane. Ale myslím, že to jsou drobnosti, porovnání s dílenskou kvalitou třeba Peugeotu 307, který má horší zpracování, např. odpadává plastový díl z raménka bezpečnostního pásu, plastový kryt z kloubu spojující opěradlo a sedák, opěradlo jednoho ze zadních sedadel jde připevnit do pozice pro sezení jen pořádným pravým hákem, odpadává guma z brzdového peadálu...

pava
23. února • 23:52

Zkus http://www.elapotahy.cz. Ve své Fabii combi mám potahy od této firmy a 100% spokojenost. Potahy šijí z originální potahové látky sedadel použitých v Octavii. Jedinou nevýhodou je vyšší cena, ale i tady platí, že za kvalitu je nutno si připlatit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pepa
24. února • 12:59

Pekne potahy dela cappa http://www.autopotahyshop.cz/ zvlast model bombay
P.

Kokin
26. března • 18:02

Ja si nechal delat do Elegance potahy primo ve skodovce (Brno, na porici Skodovka vedle VW Ros). Primo kvuli 4 airbagum, kapsam, site na miru, cena nekde kolem 1600 myslim co si pamatuju. Mel jsem ty zlute a za mesic byli jak prase, tak ted jsem rad ze je mam...

Franta
21. července • 22:20

Autopotahy TASO jsou pro všechny ty pravé htt://www.autopotahytaso.cz, doporučuji

Petr Broža
19. února • 21:36

Potahy mám rok a půl a nezdá se mi, že by se nějak zvlášť špinily. Pravda, někomu připomínají šedého králíka, jsou ale praktické.

Doporučujeme

Články odjinud