Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)

Fabii sedan jsem si pořídil v červenci 2001 a za tu dobu jsem s ní najel více než třicet tisíc kilometrů. V tomto článku shrnuji svoje pozitivní i negativní zkušenosti, které jsem za tu dobu nashromáždil.
Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, výbava, zařazení
  2. Zavazadlový prostor, místo vpředu a vzadu
  3. Palubní deska, řazení, různé pazvuky uvnitř auta
  4. Centrální zamykání, podvozek, motor
  5. Brzdy, palubní počítač, cena, parametry

Následující článek patří do série článků se zkušenostmi s automobily po pár tisících kilometrech. Občas se v něm objeví subjektivní názory, s nimiž nemusíte souhlasit.

Fabia patří do třídy malých vozů, občas se používá označení nižší třída. Je postavena na stejném podvozkové plošině jako nový VW Polo nebo Seat Ibiza, což zaručuje poměrně dobré jízdní vlastnosti. Když usednete dovnitř, poznáváte charakteristické prvky automobilů koncernu Volkswagen – fabia je Němec každým coulem. I přes mnohé prvky unifikace je fabia svébytný automobil, který má mnoho originálních stylistických prvků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik exteriérů...

Copak to tu máme?

Sedana jsem koupil v provedení Comfort s nejlevnějším motorem 1,4 50 kW MPI; jak někteří zcela jistě neopomenou v diskusi podotknout, motor, který se začal používat již v embéčku. Standardní výbavu (6J“ kola 185/60 R14“, přední okna v elektrice, výškově nastavitelná sedačka řidiče, v obou směrech nastavitelný volant, dva airbagy, schránka pod sedadlem spolujezdce, světla nad zadními sedadly, dělené zadní sedačky, přední mlhovky, palubní počítač, centrální zamykání) jsem obohatil o elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, klimatizaci, dálkové ovládání centrálu a alarm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Další exteriéry

Poznámka: Klimatizace je ve Fabii poloautomatická. Teplotu, kterou si nastavíte otočnými ovladači, klimatizace umí hlídat. Je-li venku teplo, klima chladí, je-li zima, klima topí. Rychlost větráčku si ale už musíte nastavit sami. Venkovní teplotu zjistíte z palubního počítače (od verze Comfort).

Loni na podzim jsem do Fabie nechal dodatečně instalovat tempovat s ovládáním na levé páčce (originální příslušenství, cena práce něco přes osm set korun) a loketní opěrku. S její montáži jsem měl trochu potíže a nakonec jsem ji upevnil trošku jinak, než je nakresleno v manuálu; vyhovuje mi to více. Nevýhodou této opěrky je horší usazování třetí osoby vzadu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Loketní opěrka není příliš estetická,
ale je funkční a bez ní si řízení snad už nedokážu představit. Opěrku
lze zvednout, takže můžete využít odkládacího místa pro nápoj.

Klepněte pro větší obrázek Tempomat se hodí zejména na dálnici.
Pamatuje si posledně nastavenou rychlost, na kterou se po stisku
tlačítka rozjede.

Malé auto

Fabia sedan má shodnou délku jako provedení kombi, obě jsou dlouhé 4222 mm. Protože Fabia patří do třídy malých vozů, činí její rozvor jen 2462 mm, což je v dané třídě spíše průměr. Vzhledem k tomu, že interiér je jakýsi „nafouknutý“, palubovka sahá hluboko do vozu, dveře jsou masivní apod., není uvnitř příliš mnoho místa. I taková Felicia nabízí o dost místa více, zejména na zadních sedadlech. Kvůli této robustnosti je Fabia nejen málo prostorná, ale také hodně těžká a s běžným motorem 1,4 50 kW dynamikou neoplývá; ale o tom až dále.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, výbava, zařazení
  2. Zavazadlový prostor, místo vpředu a vzadu
  3. Palubní deska, řazení, různé pazvuky uvnitř auta
  4. Centrální zamykání, podvozek, motor
  5. Brzdy, palubní počítač, cena, parametry
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků