Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)

Fabii sedan jsem si pořídil v červenci 2001 a za tu dobu jsem s ní najel více než třicet tisíc kilometrů. V tomto článku shrnuji svoje pozitivní i negativní zkušenosti, které jsem za tu dobu nashromáždil.
Třicet tisíc kilometrů za volantem Fabie sedan (zkušenosti)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, výbava, zařazení
  2. Zavazadlový prostor, místo vpředu a vzadu
  3. Palubní deska, řazení, různé pazvuky uvnitř auta
  4. Centrální zamykání, podvozek, motor
  5. Brzdy, palubní počítač, cena, parametry

Následující článek patří do série článků se zkušenostmi s automobily po pár tisících kilometrech. Občas se v něm objeví subjektivní názory, s nimiž nemusíte souhlasit.

Fabia patří do třídy malých vozů, občas se používá označení nižší třída. Je postavena na stejném podvozkové plošině jako nový VW Polo nebo Seat Ibiza, což zaručuje poměrně dobré jízdní vlastnosti. Když usednete dovnitř, poznáváte charakteristické prvky automobilů koncernu Volkswagen – fabia je Němec každým coulem. I přes mnohé prvky unifikace je fabia svébytný automobil, který má mnoho originálních stylistických prvků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik exteriérů...

Copak to tu máme?

Sedana jsem koupil v provedení Comfort s nejlevnějším motorem 1,4 50 kW MPI; jak někteří zcela jistě neopomenou v diskusi podotknout, motor, který se začal používat již v embéčku. Standardní výbavu (6J“ kola 185/60 R14“, přední okna v elektrice, výškově nastavitelná sedačka řidiče, v obou směrech nastavitelný volant, dva airbagy, schránka pod sedadlem spolujezdce, světla nad zadními sedadly, dělené zadní sedačky, přední mlhovky, palubní počítač, centrální zamykání) jsem obohatil o elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, klimatizaci, dálkové ovládání centrálu a alarm.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Další exteriéry

Poznámka: Klimatizace je ve Fabii poloautomatická. Teplotu, kterou si nastavíte otočnými ovladači, klimatizace umí hlídat. Je-li venku teplo, klima chladí, je-li zima, klima topí. Rychlost větráčku si ale už musíte nastavit sami. Venkovní teplotu zjistíte z palubního počítače (od verze Comfort).

Loni na podzim jsem do Fabie nechal dodatečně instalovat tempovat s ovládáním na levé páčce (originální příslušenství, cena práce něco přes osm set korun) a loketní opěrku. S její montáži jsem měl trochu potíže a nakonec jsem ji upevnil trošku jinak, než je nakresleno v manuálu; vyhovuje mi to více. Nevýhodou této opěrky je horší usazování třetí osoby vzadu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Loketní opěrka není příliš estetická,
ale je funkční a bez ní si řízení snad už nedokážu představit. Opěrku
lze zvednout, takže můžete využít odkládacího místa pro nápoj.

Klepněte pro větší obrázek Tempomat se hodí zejména na dálnici.
Pamatuje si posledně nastavenou rychlost, na kterou se po stisku
tlačítka rozjede.

Malé auto

Fabia sedan má shodnou délku jako provedení kombi, obě jsou dlouhé 4222 mm. Protože Fabia patří do třídy malých vozů, činí její rozvor jen 2462 mm, což je v dané třídě spíše průměr. Vzhledem k tomu, že interiér je jakýsi „nafouknutý“, palubovka sahá hluboko do vozu, dveře jsou masivní apod., není uvnitř příliš mnoho místa. I taková Felicia nabízí o dost místa více, zejména na zadních sedadlech. Kvůli této robustnosti je Fabia nejen málo prostorná, ale také hodně těžká a s běžným motorem 1,4 50 kW dynamikou neoplývá; ale o tom až dále.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, výbava, zařazení
  2. Zavazadlový prostor, místo vpředu a vzadu
  3. Palubní deska, řazení, různé pazvuky uvnitř auta
  4. Centrální zamykání, podvozek, motor
  5. Brzdy, palubní počítač, cena, parametry
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků