5
Fotogalerie

Tribeca B9 COBB: extravagantní výkon

Americký tuner COBB si vzal do dílny extravagantní SUV japonské automobilky Subaru. A učinil jej ještě zvláštnějším...

Současný vzhled extravagantního Subaru Tribeca se již brzy změní. Zákazníkům se zejména kontroverzní příď tohoto modelu nelíbí a automobilka se rozhodla jej přiblížit obecnému vkusu. Pokud naopak současné vizáži Tribecy fandíte a chcete její originality ještě užít, pak můžete sáhnout do garáže tunera COBB.

Ten sice původní styling mírně změnil, ale jen v přípustných mantinelech, změny na karosérii jsou jen decentní. Pozměněna je samozřejmě příď vozu, která dostala novou masku s mřížkou chladiče a také nárazník má mírně odlišné tvarování. To samé, vč. jiných koncovek výfuku, lze najít i na druhé straně.

Nová 20" kola s pneumatikami o rozměru 275/40 skrývají přepracovaný brzdový systém. Větrané kotouče a čtyřpístkové třmeny se mají postarat o dobré a bezpečné zastavení. Ještě za kotouči se pak nachází nové odpružení. Kratší tlumiče a pružiny poslaly Tribecu o 60 mm blíže k zemi a díky jejich nastavení se také zmírní náklony při průjezdech zatáčkami a tím se zlepší jízdní výkony.

Nebyl by to americký tuning bez patřičného navýšení výkonu. Standardní boxer o objemu 3 litry dostal kompresor, nové sání, výfukový systém a samozřejmě i nový software řídící jednotky. To vše se postaralo, že výkon vzrostl z původních 180 kW (245 k) na 236 kW (321 k). Točivý moment se pak posunul z 297 Nm na 368 Nm.

Tip: Přečtěte si test Subaru Tribeca s šestiválcovým třílitrem.

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg
Subaru Tribeca B9 COBB

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud