Tři miliony Fiatů 500. Italská automobilka slaví v Evropě prodejní milník

Pětistovková řada Fiatu je stále populární a italská značka nyní oznamuje, že modelů současné rodiny 500 už v Evropě prodala na tři miliony kusů.

Není tomu dlouho, co Fiat oznámil výrobu půl miliontého kusu crossoveru 500X. Teď si ale italská značka v Evropě připisuje další milník, jelikož v rámci celé modelové rodiny 500 už nyní prodala na tři miliony vozů. Samozřejmě dnes do pětistovkové řady patří jak klasický městský hatchback 500 a jeho otevřená verze 500C, tak zmíněný crossover 500X a rovněž MPV 500L.

Modelem s prodejním číslem 3.000.000 byl právě otevřený Fiat 500C ve vrcholné výbavě Star, který je lakován do narůžovělého odstínu Stella a dostal černobíle oděný interiér (viz první fotka v galerii). Pro zajímavost Fiat uvádí, že 62 % všech modelů rodiny 500 je exportováno mimo Itálii, kdy mezi největší trhy patří Velká Británie, Francie, Německo a Španělsko.

Abarth ukázal vrchol modelu 595. Nové Esseesse má Akrapoviče a karbonové sedačky

Abarth ukázal vrchol modelu 595. Nové Esseesse má Akrapoviče a karbonové sedačky

Přestože se ale „pětistovce“ stále daří, nelze přehlédnout, že celá modelová řada postupně stárne. Vždyť současná generace hatchbacku 500 přijela na trh již v roce 2007 a dosud procházela jen řadou modernizací. Další etapou v životě známé modelové řady má být ovšem chystaná nová generace, která přijede se zásadní novinkou.

Z Fiatu už totiž zaznělo, že zbrusu nový Fiat 500 už nedostane pod kapotu spalovací motor, a to ani ve formě hybridního ústrojí. Nová „pětistovka“ se objeví výhradně jako elektromobil. Novinky se přitom máme dočkat už příští rok na autosalonu v Ženevě. Uvidíme, zda by poté Fiat elektrické ústrojí nabídl také pro následující deriváty nové generace.

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

Nový Fiat 500 přijede výhradně jako elektromobil. Premiéru bude mít už příští rok

„S elektrickým Fiatem 500 se vydáme do prémiového segmentu. Bude naprostou proměnou, zcela novým pojetím. Vlastně jakousi městskou variantou Tesly, s nádherným designem a italským stylem. Dolce vita ve formě elektromobilu,“ uvedl dříve šéf marketingu Fiatu a koncernu FCA Olivier Francois. Více jsme se o novém Fiatu 500 rozepsali zde.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků