Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Pokud vám v nabídce automobilky Volkswagen chybí ryze sportovní vůz, tak jste se možná právě dočkali. VW představil svou vizi sportovního "vozu" jménem GX3, ktery bude svým pojetím jistě mnohé šokovat. A nejde o žádný "přihlouplý koncept", VW to s ním myslí smrtelně vážně.
Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Volkswagen se opět postaral o menší rozruch, když na autosalonu v Los Angeles představil svou studii na téma sportovní vůz budoucnosti. Kdo by čekal klasické pojetí s jakýmsi sci-fi designem, bude jistě zklamán, protože Volkswagen se rozhodl jít zcela jinou cestou. Unikátní vozítko je jakýsi kříženec superbiku a monopostu Formule 1 a nese "olejový název" GX3.

Pro začátek pár faktů, které zajímají každého příznivce aut. Pod kapotou se skrývá koncernová šestnáctistovka o nekoncernovém výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 152 Nm. Pokud se vám zdají tyto hodnoty, pro sportovní vůz, nedostačující, tak věřte, že díky opravdu nízké hmotnosti 570 kg, dokáže zrychlit na stovku za 5,7 s. A to vše při spotřebě okolo 5,2 l na 100 km. Výkon je přenášen přes šestistupňovou převodovku pomocí řetězu na jediné zadní 18" kolo, které je letmo uložené na kyvném rameni. Na něm naleznete pneu o rozměru 315/30. Protože se jedná o tříkolku a vzadu je pouze jedno kolo, zbývající dvě slouží k zatáčení vpředu. Jejich rozměr je pak již civilnější. Průměr disku je 17" a obuty jsou do pneu o rozměru 215/45. A protože se jedná o koncept Volkswagenu, je na místě uvést i objem zavazadelníku. Za sedadly je umístěna úložná "nádrž" o objemu 80 litrů.

Koncept GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker a seskupení designerů a konstruktérů z celého světa, kteří spolupracovali s designerským centrem Volkswagenu. Vůz však nemá daleko k sériové výrobě a pokud o něj projeví zájem američtí zákazníci, dočkáme se jej v nabídce automobilky již zanedlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen GX3
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků