Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Pokud vám v nabídce automobilky Volkswagen chybí ryze sportovní vůz, tak jste se možná právě dočkali. VW představil svou vizi sportovního "vozu" jménem GX3, ktery bude svým pojetím jistě mnohé šokovat. A nejde o žádný "přihlouplý koncept", VW to s ním myslí smrtelně vážně.
Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Volkswagen se opět postaral o menší rozruch, když na autosalonu v Los Angeles představil svou studii na téma sportovní vůz budoucnosti. Kdo by čekal klasické pojetí s jakýmsi sci-fi designem, bude jistě zklamán, protože Volkswagen se rozhodl jít zcela jinou cestou. Unikátní vozítko je jakýsi kříženec superbiku a monopostu Formule 1 a nese "olejový název" GX3.

Pro začátek pár faktů, které zajímají každého příznivce aut. Pod kapotou se skrývá koncernová šestnáctistovka o nekoncernovém výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 152 Nm. Pokud se vám zdají tyto hodnoty, pro sportovní vůz, nedostačující, tak věřte, že díky opravdu nízké hmotnosti 570 kg, dokáže zrychlit na stovku za 5,7 s. A to vše při spotřebě okolo 5,2 l na 100 km. Výkon je přenášen přes šestistupňovou převodovku pomocí řetězu na jediné zadní 18" kolo, které je letmo uložené na kyvném rameni. Na něm naleznete pneu o rozměru 315/30. Protože se jedná o tříkolku a vzadu je pouze jedno kolo, zbývající dvě slouží k zatáčení vpředu. Jejich rozměr je pak již civilnější. Průměr disku je 17" a obuty jsou do pneu o rozměru 215/45. A protože se jedná o koncept Volkswagenu, je na místě uvést i objem zavazadelníku. Za sedadly je umístěna úložná "nádrž" o objemu 80 litrů.

Koncept GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker a seskupení designerů a konstruktérů z celého světa, kteří spolupracovali s designerským centrem Volkswagenu. Vůz však nemá daleko k sériové výrobě a pokud o něj projeví zájem američtí zákazníci, dočkáme se jej v nabídce automobilky již zanedlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen GX3
Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Kombinovat různé značky pneumatik se nevyplácí. Test ukázal, proč to nedělat

Pokud chcete vědět, proč není dobrý nápad kombinovat na autě špičkové pneumatiky s těmi nejlevnějším a kvalitativně podprůměrnými, následující test by vám mohl otevřít oči.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků