Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Pokud vám v nabídce automobilky Volkswagen chybí ryze sportovní vůz, tak jste se možná právě dočkali. VW představil svou vizi sportovního "vozu" jménem GX3, ktery bude svým pojetím jistě mnohé šokovat. A nejde o žádný "přihlouplý koncept", VW to s ním myslí smrtelně vážně.
Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Volkswagen se opět postaral o menší rozruch, když na autosalonu v Los Angeles představil svou studii na téma sportovní vůz budoucnosti. Kdo by čekal klasické pojetí s jakýmsi sci-fi designem, bude jistě zklamán, protože Volkswagen se rozhodl jít zcela jinou cestou. Unikátní vozítko je jakýsi kříženec superbiku a monopostu Formule 1 a nese "olejový název" GX3.

Pro začátek pár faktů, které zajímají každého příznivce aut. Pod kapotou se skrývá koncernová šestnáctistovka o nekoncernovém výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 152 Nm. Pokud se vám zdají tyto hodnoty, pro sportovní vůz, nedostačující, tak věřte, že díky opravdu nízké hmotnosti 570 kg, dokáže zrychlit na stovku za 5,7 s. A to vše při spotřebě okolo 5,2 l na 100 km. Výkon je přenášen přes šestistupňovou převodovku pomocí řetězu na jediné zadní 18" kolo, které je letmo uložené na kyvném rameni. Na něm naleznete pneu o rozměru 315/30. Protože se jedná o tříkolku a vzadu je pouze jedno kolo, zbývající dvě slouží k zatáčení vpředu. Jejich rozměr je pak již civilnější. Průměr disku je 17" a obuty jsou do pneu o rozměru 215/45. A protože se jedná o koncept Volkswagenu, je na místě uvést i objem zavazadelníku. Za sedadly je umístěna úložná "nádrž" o objemu 80 litrů.

Koncept GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker a seskupení designerů a konstruktérů z celého světa, kteří spolupracovali s designerským centrem Volkswagenu. Vůz však nemá daleko k sériové výrobě a pokud o něj projeví zájem američtí zákazníci, dočkáme se jej v nabídce automobilky již zanedlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen GX3
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků