Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Pokud vám v nabídce automobilky Volkswagen chybí ryze sportovní vůz, tak jste se možná právě dočkali. VW představil svou vizi sportovního "vozu" jménem GX3, ktery bude svým pojetím jistě mnohé šokovat. A nejde o žádný "přihlouplý koncept", VW to s ním myslí smrtelně vážně.
Tři kola, dvě sedadla, to je nový sporťák dle Volkswagenu

Volkswagen se opět postaral o menší rozruch, když na autosalonu v Los Angeles představil svou studii na téma sportovní vůz budoucnosti. Kdo by čekal klasické pojetí s jakýmsi sci-fi designem, bude jistě zklamán, protože Volkswagen se rozhodl jít zcela jinou cestou. Unikátní vozítko je jakýsi kříženec superbiku a monopostu Formule 1 a nese "olejový název" GX3.

Pro začátek pár faktů, které zajímají každého příznivce aut. Pod kapotou se skrývá koncernová šestnáctistovka o nekoncernovém výkonu 92 kW (125 k) a točivém momentu 152 Nm. Pokud se vám zdají tyto hodnoty, pro sportovní vůz, nedostačující, tak věřte, že díky opravdu nízké hmotnosti 570 kg, dokáže zrychlit na stovku za 5,7 s. A to vše při spotřebě okolo 5,2 l na 100 km. Výkon je přenášen přes šestistupňovou převodovku pomocí řetězu na jediné zadní 18" kolo, které je letmo uložené na kyvném rameni. Na něm naleznete pneu o rozměru 315/30. Protože se jedná o tříkolku a vzadu je pouze jedno kolo, zbývající dvě slouží k zatáčení vpředu. Jejich rozměr je pak již civilnější. Průměr disku je 17" a obuty jsou do pneu o rozměru 215/45. A protože se jedná o koncept Volkswagenu, je na místě uvést i objem zavazadelníku. Za sedadly je umístěna úložná "nádrž" o objemu 80 litrů.

Koncept GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker a seskupení designerů a konstruktérů z celého světa, kteří spolupracovali s designerským centrem Volkswagenu. Vůz však nemá daleko k sériové výrobě a pokud o něj projeví zájem američtí zákazníci, dočkáme se jej v nabídce automobilky již zanedlouho.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen GX3

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků