Tři hybridní mušketýři: BMW, Daimler Chrysler a GM

Již delší dobu prosakovaly informace o chystaném projektu automobilek BMW, Daimler Chrysler a General Motors. Tento týden tyto automobilky definitivně uzavřely jednání a dohodly se na spolupráci v oblasti vývoje hybridního pohonu pro své vozy.

Díky obrovskému technologickému a výzkumnému zázemí těchto automobilek bude vývoj probíhat poměrně rychle a díky rozmělnění nákladů na vývoj i levně. Elektromotor, který je součásti tohoto pohonu, se uplatňuje hlavně při rozjezdech, při jízdě ve městě a při prudké akceleraci. Touto kombinací dosahuje výrazné úspory paliva a snížení emisí, na což slyší zákaznící jak v Evropě, tak ve Spojených státech. Je prostě "in" mít pod kapotou hybridní pohon a prakticky jedinou automobilkou, která nabízí širokou škálu hybridních modelů, je v této chvíli konkurenční Toyota.

Její systém má být pro novou alianci inspirací. Vývoj tedy bude zaměřen na hybridní systém, který má fungovat na principu spojení klasického spalovacího motoru a elektromotoru (popř. více elektromotorů). Ty budou svou energii budou získávat z akumulátorů, které jsou během jízdy průběžně dobíjeny. Tento systém bude ovšem vyvíjen takovým způsobem, aby mohla každá ze spolupracujících značek tento pohon zabudovat do svých vozů. Nepůjde tedy o vývoj spalovacího motoru spojeného s elektromotorem.

Centrum tohoto vývojového střediska bude ve státě Michigan, ve Spojených státech.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků