Tři hybridní mušketýři: BMW, Daimler Chrysler a GM

Již delší dobu prosakovaly informace o chystaném projektu automobilek BMW, Daimler Chrysler a General Motors. Tento týden tyto automobilky definitivně uzavřely jednání a dohodly se na spolupráci v oblasti vývoje hybridního pohonu pro své vozy.

Díky obrovskému technologickému a výzkumnému zázemí těchto automobilek bude vývoj probíhat poměrně rychle a díky rozmělnění nákladů na vývoj i levně. Elektromotor, který je součásti tohoto pohonu, se uplatňuje hlavně při rozjezdech, při jízdě ve městě a při prudké akceleraci. Touto kombinací dosahuje výrazné úspory paliva a snížení emisí, na což slyší zákaznící jak v Evropě, tak ve Spojených státech. Je prostě "in" mít pod kapotou hybridní pohon a prakticky jedinou automobilkou, která nabízí širokou škálu hybridních modelů, je v této chvíli konkurenční Toyota.

Její systém má být pro novou alianci inspirací. Vývoj tedy bude zaměřen na hybridní systém, který má fungovat na principu spojení klasického spalovacího motoru a elektromotoru (popř. více elektromotorů). Ty budou svou energii budou získávat z akumulátorů, které jsou během jízdy průběžně dobíjeny. Tento systém bude ovšem vyvíjen takovým způsobem, aby mohla každá ze spolupracujících značek tento pohon zabudovat do svých vozů. Nepůjde tedy o vývoj spalovacího motoru spojeného s elektromotorem.

Centrum tohoto vývojového střediska bude ve státě Michigan, ve Spojených státech.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků