Tři hybridní mušketýři: BMW, Daimler Chrysler a GM

Již delší dobu prosakovaly informace o chystaném projektu automobilek BMW, Daimler Chrysler a General Motors. Tento týden tyto automobilky definitivně uzavřely jednání a dohodly se na spolupráci v oblasti vývoje hybridního pohonu pro své vozy.

Díky obrovskému technologickému a výzkumnému zázemí těchto automobilek bude vývoj probíhat poměrně rychle a díky rozmělnění nákladů na vývoj i levně. Elektromotor, který je součásti tohoto pohonu, se uplatňuje hlavně při rozjezdech, při jízdě ve městě a při prudké akceleraci. Touto kombinací dosahuje výrazné úspory paliva a snížení emisí, na což slyší zákaznící jak v Evropě, tak ve Spojených státech. Je prostě "in" mít pod kapotou hybridní pohon a prakticky jedinou automobilkou, která nabízí širokou škálu hybridních modelů, je v této chvíli konkurenční Toyota.

Její systém má být pro novou alianci inspirací. Vývoj tedy bude zaměřen na hybridní systém, který má fungovat na principu spojení klasického spalovacího motoru a elektromotoru (popř. více elektromotorů). Ty budou svou energii budou získávat z akumulátorů, které jsou během jízdy průběžně dobíjeny. Tento systém bude ovšem vyvíjen takovým způsobem, aby mohla každá ze spolupracujících značek tento pohon zabudovat do svých vozů. Nepůjde tedy o vývoj spalovacího motoru spojeného s elektromotorem.

Centrum tohoto vývojového střediska bude ve státě Michigan, ve Spojených státech.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků