Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

vana666  |  26. 09. 2016 08:19

Citace: "... vědomě překračuje povolenou rychlost 74 procent řidičů... dvacet procent řidičů pak nikdy nepřekračuje rychlost, když ve voze nejsou sami, a desetina, když veze děti..."

Rozumím tomu správně že s dítětem v autě se rychlost překračuje v 90% případů, tj. ještě daleko častěji než je průměr ??

Odpovědět  |   | 
Ota  |  26. 09. 2016 08:24

desetina je 90% ?

Odpovědět  |   | 
mk  |  26. 09. 2016 08:25

Desetina NEpřekračuje, takže 90 % překračuje.

Odpovědět  |   | 
kolemjdoucí  |  26. 09. 2016 15:25

I tak tomu nerozumíte dobře ani jeden. Že desetina (z jakékoliv množiny) něco neudělá ještě automaticky neznamená, že těch ostatních 90 % to vždy dělá (ale má to vyvolat ten dojem - říká se tomu manipulace čtenářem).

Navíc chybí link na zdroj, takže si tu dost možná jen někdo něco cucá z prstu.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  26. 09. 2016 09:21

vana666: Já to chápu tak, že těch 20% (nejsou ve voze sami) a 10% (vezou děti) je z těch 74%. Nevím, ale jinak se to snad ani chápat nedá.

Odpovědět  |   | 
vana666  |  26. 09. 2016 09:28

Jo, taky jsem si říkal ale napsané je to dost nejasně

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 10. 2016 15:48

A jak na to soudruzi z LeasePlan přišli? Vzorek 400/17 t.j. 23 řidičů ze zhruba 5 milionů v ČR je věru reprezentativní. To jim dali švába do auta nebo jen vyplňovali dotazník? Mě tyto sebemrskačské průzkumy, které předcházejí nějaké další represi zvedají tlak.

Odpovědět  |   | 
vana666  |  26. 09. 2016 08:27

A ještě je silně zavádějící, že i když se čánek týká překračování povolené rychlosti, závěrečný odstavec je najednou na zcela jiné téma a mluví o následcích nehod z důvodu nepřiměřené rychlosti.
Nepřiměřená rychlost je samozřejmě úplně jiná disciplína než nepovolená rychlost

Odpovědět  |   | 
USA  |  26. 09. 2016 08:49

z hlediska bezpecnosti lepsi, když předpisy porusuju vedome, nez když je někdo porusuje nevedome

Odpovědět  |   | 
Net  |  26. 09. 2016 09:11

Maximální povolená rychlost je nastavená nesmyslně nízko. Měla by se používat doporučená maximální rychlost, protože zejména takové krátkodobé překročení limitu při předjíždění mi přijde poměrně bezpečné, na rozdíl od hlídání tachometru a nesledování situace. Maximální povolená rychlost by měla být vzácnost používaná v opravdu nebezpečných místech, jinak si myslím, že každý řidič by měl přizpůsobit rychlost viditelnosti, stavu auta a vozovky, svým momentálním schopnostem, a především provozu a ostatní řidičům.

Obecně si myslím, že by stačilo pár pravidel. například rychlejší řidič vzadu by měl být zodpovědný za to, že neohrozí pomalejší řidiče před sebou. Podobně je to tuším na sjezdovce. Vždy je dobré, když všichni sledují provoz a jsou k sobě navzájem ohleduplní. Silnice samozřejmě není jen pro rychlé spěchající řidiče. Na druhou stranu zejména v Praze na víceproudých silnicích bez měření mám pocit, že rychlost (zejména 50) překračuje skoro každý. Dokonce, i když jedu rychleji, tak jen velmi vzácně potkám někoho, kdo opravdu rychlost dodržuje.

Tak mě napadá, jaký smysl má maximální rychlost, kterou 75% řidičů překračuje aniž by se něco dělo? Na přehledných úsecích nehrozí, že na silnici někdo vběhne, v řídkém provozu přede mnou není žádné auto, které by mohlo náhle zabrzdit...

Odpovědět  |   | 
Ivo  |  26. 09. 2016 12:01

zajímavý názor a docela s Vámi souhlasím.
Každopádně za hlavní problém dnes nepovažuji to, že někdo jede moderním autem trochu rychleji, ale to , že někdo jeden naopak zbytečně pomalu. Toho pak všichni musíme předjíždět , to je zdrojem stresu a nebezpečných situací. Češi jsou v tomhle dost experti. V Rakousku zoufalce jdoucí 60 po silnici první třídy prakticky nepotkáte.

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 09. 2016 11:47

To je další věc. Umožnit bezpečné předjetí, uhnout trochu víc vpravo, kde to jde, aby řidič vzadu měl lepší výhled a více prostoru, případně i trochu zpomalit a umožnit rychlé a bezpečné předjetí. Kde předjíždět nelze, neměl by být problém najít vhodné místo na krátké zastavení mimo vozovku a umožnění předjetí (tohle funguje překvapivě dobře v Norsku, kde úseků k předjíždění v horách moc není). Naopak rychlejší řidič by měl pokud možno zachovávat bezpečný odstup, zejména v koloně krátký odstup způsobuje zbytečné brždění a kolona pak zpomaluje víc, než je třeba... Ovšem tohle jsou věci, které by měla řešit "dopravní výchova" a ne zákon.

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 10. 2016 15:53

Nemusí jít ani o ty kloboukáře ve Fóbii na tacho 70 v očích smrt. Tam kde nevede dálnice ani obchvaty měst /třeba Brno-Trenčín/ se štosují kamiony, zdržují traktory, kombajny, silniční údržba (zásadně dopoledne), cyklisti i cikáni s kradeným železem na dvojkoláku. Prostě Marie Terezie to blbě vybudovala jen pro kočáry.

Odpovědět  |   | 
.  |  26. 09. 2016 09:13

No a co že překračujeme rychlost? To je nějaký zločin proti lidskosti, ohrožujeme tím někoho? Každý soudný chápe, že překročení povolené rychlosti nemá nic společného s nebezpečnou jízdou! Tento profízlovaný stát a celá západní civilazace se zahubí sama, protože z lidí dělá ovce. http://www.autorevue.cz/neomezena-rychlost-stale-... ...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  26. 09. 2016 09:19

Krásná ukázka jak se dá se statistikou a průzkumy manipulovat podle potřeby. Stačí se jen správně zeptat a pak to správně napsat.
Není totiž nijak rozlišeno, jestli ti co překračují, překračují vždy, občas, nebo třeba jen jednou za rok - všichni jsou prostě v kolonce Překračují.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  26. 09. 2016 09:25

Na 100% překračuje rychlost 100% řidičů. Jenže v Česku to policajti nastavili tak, že se se bezpečně jede o 20 více než je na značce. V tunelu v Klimkovicích je 80 a šašci to ještě chtějí měřit, přitom tam patří 100 jako všude jinde. A ty věčné 50 na čtyřproudovkách po městě. Naše policajty bezpečnost nezajímá, chtějí tě nachytat a zkasírovat. Po dálnici honí jednotlivce, namísto aby v označených autech dávali všem najevo, jsme tady tak jezdi v klidu 140 a nelep se nikomu agresivně na zadek.

Odpovědět  |   | 
Net  |  26. 09. 2016 09:57

Já v Německu na dálnici jezdím 140-150, občas zrychlím na 160, ale na delší jízdu mi to nevyhovuje, navíc auto pak moc žere, tak zas zvolním. Líbí se mi, že si jedu podle sebe, sleduju prostor podle sebe, když e bavím s lidmi v autě tak zvolním, když se soustředím jen na jízdu, tak přidám, prostě jedu podle sebe, na co se cítím, a na rozdíl od české dálnice sleduji provoz mnohem víc, nejsem ukolébán pomalou jízdou.

Odpovědět  |   | 
bubulak  |  26. 09. 2016 16:50

Ano, také se mi v Německu po dálnicích jezdí lépe, protože se mohu plně věnovat provozu a nemusím věnovat tolik pozornosti tachometru. Na druhou stranu, ani v Česku to ještě není tak zlé, protože jízda někde v pásmu 140-150 tacho se zpravidla obejde bez pozornosti pomahačů a chráničů. Až se více rozmůžou úsekové radary i na dálnicích, to teprve nastane to pravé peklo.

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 09. 2016 11:52

To je pravda... Co mi trochu vadí je zbytečné zpomalení v opravovaných úsecích, často na 60, většinou na 80 km/h. Na místech, kde se aktivně pracuje to pochopím, zejména ve větším provozu, naopak když je volno a zejména o víkendu když tam nikdo nepracuje, tak je to zpomalení zbytečně přísné. A ještě horší je předjíždění, když se řidič v levém pruhu má problém udržet a ač jede normálně přes 100, tak kamion jedoucí 60 předjíždí rychlostí 65 km/h...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 10. 2016 15:55

100% ne. Franta z Dolní Horní se svým traktorem dosáhne max. 35 z kopce a vyhozeným kvaltem.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  26. 09. 2016 10:21

To by mě zajímalo, jestli tato statistika je tvořena, protože to zkrátka vyplivne počítač, tak to hodí do tiskové zprávy nebo s ní nějak dále pracují? Podle mě je na nic.

Největší piráti Dánové. Do Dánska občas zavítám. Tam, kde se nemohou schovat policisté a nejsou nainstalované kamery, tam jezdí Dánové o trochu rychleji, ale BEZPEČNĚ. Po okreskách jezdí z dostatečnými odstupy, jezdí plynule v proudu, nepředjíždějí, neškolí. Do obcí plynule zpomalují. Za obcí nezdržují a dupnou na to. Příjemné, klidné, bezpečné, přiměřeně rychlé.

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 09. 2016 11:57

No právě, Dánové jedou plynule a v proudu, ale klidně o 5, někde i 10km/h rychleji (poodle GPS, podle tachometru i víc) než je limit, zejména ve městech na přehledných silnicích.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  26. 09. 2016 10:27

Když v noci na dálnici nic nejede tak klidně 230. Praha - Brno pod hodinu.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  26. 09. 2016 10:32

Hmm...a že v noci přes dálnici přebíhá zvěř, to už jsi slyšel? Mladá Boleslav - Turnov. Pravidelně jde vidět Kance, zajíce na sráčky. Do toho vlétnout 230.

Odpovědět  |   | 
mz  |  26. 09. 2016 10:50

No tak budou zvěřinové hody v kabině.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 09. 2016 11:11

Chápu to správně, že například ten guláš bude mít název sokar, tedy, že je zvíře?

Odpovědět  |   | 
sokar  |  26. 09. 2016 11:50

Většinou mi říkají že jsem arogantní debil

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 09. 2016 16:42

Ty tedy máš jmen, přezdívek.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 09. 2016 12:32

...a teraz tu o pernikovej chalupke...

Odpovědět  |   | 
bubulak  |  26. 09. 2016 16:51

V noci takhle jezdí akorát prase. Tam stačí jakýkoli problém na silnici a ani v dosvitu dálkovek není moc velká šance včas reagovat.

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 09. 2016 11:55

Tady dávám mínus. Dálnici jezdím v noci podstatně pomaleji, protože nevidím. Když přede mnou jede auto, tak vidím dvakrát dál a jde to i těch 130, sám většinou jedu kolem 110, abych stihl reagovat. Občas někomu něco upadně a vlítnout do toho ve 230 bych nechtěl. A ono když se někdo blbě vybourá a auto pak zůstane neosvětlené, tak he to pěkné překvapení pro ostatní řidiče....

Odpovědět  |   | 
znalec  |  26. 09. 2016 11:13

Pokial normu prekracuje 75% populacie, potom je norma nezmyselna.

Odpovědět  |   | 
honza  |  26. 09. 2016 11:53

Rychlostní limity vůbec nereflektují skutečnou míru rizika a ani technický pokrok. Plošně nastaveno a hotovo. Kdyby se policie raději starala o ty, co se chovají na silnicích sobecky, bezohledně nebo jinak svou neschopností omezují či ohrožují provoz ostatních.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  26. 09. 2016 16:32

Přesně tak, policie se nestará o bezpečnost, ani vládou není správně bezpečnost reflektována ... ministr stále tvrdí, že když se bude více měřit, tak bude bezpečněji, ale to je nesmyls. Kdyby sám někdy jezdil několik dní po silnicích, tak by si, pokud by ovšem otevřel oči všiml situací, které jsou nebezpečné a vyvolávají otázky o tom, co zaviní míru rizika ...

jen zmíním nesmyslnou jízdu v levém nebo prostředním pruhu, proč proboha nikdo nerozumí tomu, že se jezdí vpravo? věčně každý a to nejlépe, aby to "moc nežralo" najedou do levého nebo prostředního pruhu a plahočí se 90tkou na D1, proč? Je to dálnice a ne okreska. Tito řidiči pak neuhýbají rychleji jedoucím vozidlům, protože se nedívají za sebe ... proč policie netrestá tyto řidiče? Pokud pojedu 140 namísto 130, tak asi těžko to znamená, že způsobím havárii ... i kdybych jel 180, tak je to stejné, pokud sleduji provoz, umím předvídat, tak jedu plynule.

Proč policie nesleduje ty, co jedou, zmatkují, pak couvají na dálnici ... no protože snažší je někoho změřit, že?

Je to policejní stát, nejlépe každému pokutu, ale to že mnohem více ohrožují lidské životy kamiony předjíždějící, couvající vozidla, zmatkaři, co najedou vlevo a dva pruhy vpravo jsou volné, tak to policie neřeší ... je to hrůza.

A ve světě jde vidět viz Austrálie nebo Německo, že neomezená rychlost na dálnici neznamená více mrtvých.

Odpovědět  |   | 
honza  |  26. 09. 2016 19:04

Zajímavé je, že to s jízdou v levém neplatí asi všude, jak tak pozoruji. Nepamatuji si, kdy mě naposledy ohrozilo závodní hovado, ale za to si moc dobře pamatuji na důchodce, který k objetí cyklisty na silnici první třídy musel celou šířkou vozu najet do odbočovacího pruhu (poctivě s blinkrem) a s ohledem na jeho rychlost jsem byl v domnění, že odbočuje. Uprostřed křižovatky hodil blinkr zase vpravo. Ale limit dodržoval, blinkry dal, cyklistu neohrozil průvanem, takže ve svých očích to provedl bezpečně. Otec je taky důchodce a ten asi jednou za volantem usne, jak to má ve zvyku u televize. Přitom limity moc nepřekračuje, takže taky všechno v pořádku...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  26. 09. 2016 20:27

Při předjíždění cyklisty v bezprostřední blízkosti křižovatky a v křižovatce se blinkr nedává. Takže jestli něco takového udělal, tak to bylo špatně, neboť může tímto uvést v omyl ostatní účastníky silniční dopravy a tím způsobit dopravní nehodu. V tomhle případě vůbec nejde o to, jak rychle jede.

Odpovědět  |   | 
Miyaki  |  27. 09. 2016 14:50

Jen s mirnou nadsazkou mohu rici, ze me rychlostni limity 50 km/h v obci a 130 km/h na dalnici skoro vyhovuji. Behem rizeni se stihnu najist, zatelefonovat si, popijet nealko napoje, psat si poznamky, nekdy i cist noviny. Pokud je ve vozidle vice pasazeru, vest s nimi soustredene diskuse. Pri vyssich rychlostech bych se totiz na jizdu musel vyznamne vice soustredit. Nejhorsi bylo Holandsko, tam maji snad 110 km/h na dalnici a to jsem misty i nechtene podrimoval.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  27. 09. 2016 19:22

Nejsi to ty, který mi dnes při jízdě po kruháči suveréně vjel před auto, že jsem musel přibrzdit a i tak jsem měl tvou "prdel" půl metru před čumákem mého auta, a potom po vyjetí z kruháče jsi mi v obci na vzdálenosti cca 100 m ujel o dalších 100 m, a tohle všechno s jedničkovou Fabii? Asi jsi zrovna neměl spolujezdce, nejedl jsi, nečetl a tudíž ses věnoval řízení a jel jsi proto jako dobytek.

Odpovědět  |   | 
Miyaki  |  28. 09. 2016 01:09

Mily Mirku,
nebyl jsem to ja a i kdyz bych vykonaval neco z moznych uvedenych cinnosti, tak se ze zasady snazim, jak se rika "neprasit".
A do Fobie bych uz nyni zasadne nevezl, nechci se zrakvit v nejakem lidovem strepu, je to egocentricke, ale mam se jeste porad rad.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  28. 09. 2016 17:38

Mi to je zcela jasné, že jsi to nebyl ty. To byla jen taková parodie na to, co děláš, podle sebe, za volantem. Na druhou stranu, to s tou Fabii se mi skutečně stalo, že mi nedal na kruháči přednost a ... Ten pitomec měl navíc i spolujezdce na předních i zadních sedadlech.

Odpovědět  |   | 
Miyaki  |  29. 09. 2016 21:44

Pravdu dis, nekteri jezdi se svymi vozejky tak, jak kdyz to chteji predcasne skoncovat.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  26. 09. 2016 12:17

Tohle všechno - jak výsledky, tak vaše závěry a také možnost libovolně nastavovat šrouby - umožňuje statistika a průzkumy.
Například - pokud 90 % dotázaných překračuje rychlost pouze jednou za pět let, 4 % jednou měsíčně a 1% denně, tak statistika ukáže, že 95 % řidičů překračuje rychlost, tedy nedodržuje předpisy, což vypadá jako alarmující a že je to nutné tvrdě řešit.
A podobně se průzkumy "vyrábějí" na míru při každé příležitosti, jako třeba volby, referenda, zákony,...

Odpovědět  |   | 
honza  |  26. 09. 2016 12:28

Průzkumy a průzkumníci mohou být uvědomělí a tyto nuance reflektovat, ale veřejnost se dozví jen osekanou verzi. Důvodem může být, že novináři tomu nerozumí, nechtějí zatěžovat čtenáře, nebo sami nemají přístup k detailům. Politik hrající na notu ochrany je vždycky podezřelý.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  26. 09. 2016 14:54

Pokud někdo překročí rychlost jednou za rok nebo jednou za měsíc, tak určitě bude v anketě vykládat, jak překračuje rychlost. To víš, že jo... Takovej člověk bude tvrdit, jak jezdí pomalu a uvědoměle.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  26. 09. 2016 15:25

Jde jen o to jak se ho zeptáš.

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 09. 2016 12:03

Já rychlost překročím každých pár km, GPS mi vždy pípá kdykoli překročím povolenou rychlost (kéž by šlo nastavit ,aby to upozornění bylo při překročení o 5 nebo 10km/h). Na druhou stran una sobě pozoruji, jaké problémy mi dělá skutečně poctivě rychlost dodržet. Radši jedu v průměru povolenou rychlostí a trochu občas překročím, než jet o 5 km/h míň a nepřekročit vůbec. Na druhou stranu vzhledem k tomu, jak často jsem brzda provozu, i když jedu opravdu "na hraně". tak mám za to, že rychlsot překračuje tak 95% aktivních řidičů, je možné, že ti co nepřekračují, jezdí méně, nebo ani neví, že překračují.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  26. 09. 2016 12:43

...za mna, jazdim v prvom rade na tolko, na kolko sa citim, pricom uprednostnujem plynuly a defenzivny sposob jazdy (ktory nie je o nic pomalsi ako system plny kotol - plna brzda, len aby sme sa na dalsej cervenej videli zasa vedla seba). Sledujem nielen priestor pred sebou, ale aj za sebou (uz sa parkrat vyplatilo). Akonahle je tesnejsie, hladam pripadnu unikovu cestu - ak nie je, automaticky tempo dolu. Samozejme ak niekde je obmedzena rychlost, predpokladam ze tam nie je pre nic za nic. Ina vec je, ak je obmedzena rychlost niekde, kde niet nikoho, rozhlad skvely a ocividne to tam niekto zabudol.

Orientacne jazdim MPR+10kmh (tacho), na dialnici 130-150, na prazdnej okreske sa obcas vyblbnem, to ano, ale s rozumom....

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  26. 09. 2016 13:31

Rychlost nemá na bezpečnost zásadní vliv. Určitě je lepší bezpečně předjet kolonu aut, než se proplétat 130kou mezi kamiony. Sám jezdím rychle, 160-200 km a nikdy jsem nezpůsobil žádnou nehodu. Při jízdě je totiž nejdůležitější sledovat provoz všude okolo sebe i za sebou a předvídat chování ostatních řidičů. Samozřejmostí je mít auto v dokonalém technickém stavu, plně se věnovat řízení (nedržet mobil v ruce...) a být v dobré kondici (odpočatý a vyspalý). Už jen pouhý poslech rádia odvádí cca 20% pozornosti.

Odpovědět  |   | 
LOL2000  |  26. 09. 2016 13:54

No jasný, jenže ti druzí musí tušit, že ty takhle rychle jedeš, předpokládám DE, jiank jsou logicky průšvihy a řešíš dálnici, to není dobrý vzorek na "bouračky", kdyř dálnice je defacto "rovně". Na větší rychlosti., nejsou všude přizpůsobeny nájezdy silnic, nemyslím dálnice.Byli by zácpy....tohle nelze aplikovat všude.

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  27. 09. 2016 00:55

Mám na mysli ČR

Odpovědět  |   | 
LOL2000  |  26. 09. 2016 13:51

Vzhledem k tomu, že auta řídí člověk, který je prostě chybující tvor, lze nehody pouze eliminovat určitými pravidly.Bohužel ty pravidla jsou jakýmsi průměrem šikovnosti všech řidičů(+kvalita auta).Takže na někoho jsou k jeho možnostem přísná a na někoho nedostatečná.Nejde to nastavit pro všechny správně.Co ale lze, je jejich vymáhání či řešení.Holt někde je 90 km/h, ač nesmyslně,ale dle zákona nejde jinak, tak policie přimhouří oči a na daném úseku neměří a pokud se něco stane, holt to jde za viníkem dle zákona.Měřit se má opravdu jen tam , kde něco hrozí.Třeba před školami atd.Tam policajta neuvidíš, čest vyjimkám.Ale pro "čárku", to jest neoficialní předpis POLICAJTŮ PŘI VYBÍRANÍ POKUT, se postaví tam , kde maj za hodinu splněno a to je špatně.Ještě že jich je tak málo, protože jinak by to byl pokutový mazec za směšné prohřešky.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  26. 09. 2016 15:21

Pravidla se obvykle nastavují podle nejslabších článků řetězce. A např. rychlostní limity máme nastaveny snad stejně od 70. let, kdy vznikly kvůli ropné krizi (a tedy ne za účelem bezpečnosti, ale úspor paliv).

Odpovědět  |   | 
bubulak  |  26. 09. 2016 16:47

Na webu, který se tváří jako motoristický bych čekal přinejmenším, že se redaktor bude namáhat rozlišit rychlost nepovolenou a nepřiměřenou. Článek tohoto typu patří do Blesku a ne na motoristický web.

Odpovědět  |   | 
honza  |  26. 09. 2016 19:23

Mohl by se zavést i pojem nepřiměřeně nízká rychlost. Ono nemálo lidí se rádo kochá krajinkou a není jim hanba, že za nimi se dělá kolona. Uhýbat pro snadnější předjetí se jim taky moc nechce.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  26. 09. 2016 22:11

Mělo by se uzákonit, že všichni jsou povinni jet jako honza

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  07. 10. 2016 16:03

Tvorba většiny článků se děje systémem ctrl-C, ctrl.V. Platí to i o tomto, který jsem nejprve četl tuším na babišheute a mohu Vás ubezpečit, že tento článek je na chlup stejný.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  26. 09. 2016 21:09

Pokud něco porušuje 75% lidí tak to znamená, že to nějaká menšina nastavila špatně a pokud máme demokracii tak by měla rozhodovat většina a ne menšina. Argument, že když bude na dálnici neomezená rychlost tak budou všichni jezdit 300 je nesmysl ten kdo tolik chce jet tak jede i dneska a ten co ted jezdí 100 určitě nezrychlí takže jediná změna by mohla být u dodržovačů, kteří jezdí podle cedulí, ale myslím, že by na konec o moc rychleji nejezdili... na okresce by mohlo být 100-120 tak mi totiž přijde, že jezdí většina lidí.

Stejně je podle mě nesmysl, aby se kolem školky, kde je venku plno dětí mohlo na ledě legálně 50(pokud tam není snížená rychlost), ale na prázdné dálnici za slunečného letního dne vám za 140 hrozí pokuta...

Odpovědět  |   | 
hihihi  |  27. 09. 2016 06:12

Nejspíš se tam nezeptali, kolik řidičů překračuje rychlo proto, aby tím odvrátili hrozící nebezpečí, tedy aby předcházeli nehodám nebo vzniku krizových situací v provozu?

Odpovědět  |   | 
Net  |  27. 09. 2016 12:07

Zajímalo by mě, kolik řidičů rychlost překročí, protože jedou s "davem". Ono je mnohem bezpečnější jet stejnou rychlostí jako ostatní (pokud se nejedná o nepřiměřenou rychlost).

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  27. 09. 2016 17:19

Co je to nepřiměřená rychlost?
Jízda rychlostí nad, pro ten úsek daný, limit?
Takže, když povalím 90km/h na zatáčkovité silnici která bude pokrytá sněhem tak je to OK?
Nebo to není OK?

Článek mluví o překračování rychlostních limitů. A v závěru mluví o překračování (ne rychlostního limitu) rychlosti ve vztahu k dopravním nehodám.
Ale tyto dvě oblast spolu sice souvisí, ale nejsou totožné.

Za určité konstelace hvězd je i 200km/h na naší dálnici rychlost přiměřená.
A za určité konstelace hvězd je i 10km/h na silnici kde je povoleno 90km/h rychlost nepřiměřená.

Každopádně vím kam průzkum směřoval, takže:
Fuj....... pyráti silnic !!!
GPS sledovací modul do každého auta, posílat automatické pokuty provozovateli vozidla a sledovat provoz kamerami. A likvidační pokuty na ně.
Cože? Už je zavedeno?
GPS sledovací modul do každého auta - eCall povinný od 2017
posílat automatické pokuty provozovateli vozidla - funguje už dávno
sledovat provoz kamerami - funguje už dávno
A likvidační pokuty na ně - už MD chystá.

Odpovědět  |   | 
Dagmarrr  |  27. 09. 2016 23:31

Mně přijde, že nepřiměřená rychlost je pro každého jiná. Například mě jímá hrůza, když vidím někoho, jak se řítí ulicí, kde vystupují lidé včetně dětí z aut, jsou tam i auta v protisměru, cyklisté atd. A bohužel to mnohdy bývají nepochopitelně právě maminky vezoucí děti do školy (školky). Pak je nepřiměřená rychlost i třicítka, když si naprosto sobecky vynucují místo na silnici... A pak samozřejmě venkovští borci s kšiltem dozadu, co všem předvádějí, že to jejich rádoby GTI (v tuningu upravené pouze rychlými pruhy a spoilery od kutila souseda) to natře všem těm přiblblým slimákům okolo... Ti pak většinou dostanou prostor v hlavních zprávách s obrázkem jejich auta omotaného někde o strom...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 98 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V…

Ačkoliv měla především zachraňovat, Tatra 623 je do historie zapsána možná nejznáměji jako speciál paradoxně způsobující bolest.

1.  3.  2020 | | 35 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A