Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Zajímalo vás někdy, kolik českých řidičů překračuje povolenou rychlost? Kupříkladu na dálnicích to občas vypadá, že každý druhý, jenže to není pravda. Trochu jasněji v tom dělá průzkum MobilityMonitor společnosti LeasePlan, kterého se účastní 4000 řidičů ze 17 zemí. V Česku na tom kupodivu nejsme úplně nejhůře.

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

Podle průzkumu vědomě překračuje povolenou rychlost 74 procent řidičů, tedy zhruba tři ze čtyř. Statistika jde ale hlouběji – zhruba třetina řidičů jezdí nad hranicí povoleného limitu pouze tehdy, když je na silnicích malý provoz, necelých třicet procent pouze na dálnicích, a čtvrtina pouze v době, kdy mají opravdu naspěch. Přibližně dvacet procent řidičů pak nikdy nepřekračuje rychlost, když ve voze nejsou sami, a desetina, když veze děti.

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Výsledky mohou na první pohled působit hrozivě, kupříkladu ve Švédsku však překračuje povolenou rychlost devět z deseti řidičů, podobně jako v Norsku (87 procent) a Dánsku (89 procent). Pod šedesáti procenty se drží řidiči v USA (52 procent), Řecku (55 procent). Čeští řidiči jsou jeden procentní bod nad celosvětovým průměrem.

Městská policie by mohla přijít o možnost měřit rychlost v obcích

Městská policie by mohla přijít o možnost měřit rychlost v obcích

Podle statistik Policie České republiky se vlivem nepřiměřené rychlosti stalo v prvních osmi měsících letošního roku 8.895 nehod, což je například méně, než počet nehod vzniklý kvůli nedání přednosti v jízdě (9.122 nehod). Za vůbec nejvíce nehod (34.499) mohl nesprávný způsob jízdy. Jiné je to ale ve vztahu k usmrceným osobám – kvůli nepřiměřené rychlosti letos na českých silnicích zemřelo 125 osob, kvůli nesprávnému způsobu jízdy o pět více.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků