Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Tři čtvrtiny českých řidičů překračují rychlost. Není to však strop

Zajímalo vás někdy, kolik českých řidičů překračuje povolenou rychlost? Kupříkladu na dálnicích to občas vypadá, že každý druhý, jenže to není pravda. Trochu jasněji v tom dělá průzkum MobilityMonitor společnosti LeasePlan, kterého se účastní 4000 řidičů ze 17 zemí. V Česku na tom kupodivu nejsme úplně nejhůře.

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

20 aut, jejichž řidiči nejčastěji (ne)překračují rychlost

Podle průzkumu vědomě překračuje povolenou rychlost 74 procent řidičů, tedy zhruba tři ze čtyř. Statistika jde ale hlouběji – zhruba třetina řidičů jezdí nad hranicí povoleného limitu pouze tehdy, když je na silnicích malý provoz, necelých třicet procent pouze na dálnicích, a čtvrtina pouze v době, kdy mají opravdu naspěch. Přibližně dvacet procent řidičů pak nikdy nepřekračuje rychlost, když ve voze nejsou sami, a desetina, když veze děti.

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Neomezená rychlost stále nezabíjí. Austrálie proto přidá další úseky

Výsledky mohou na první pohled působit hrozivě, kupříkladu ve Švédsku však překračuje povolenou rychlost devět z deseti řidičů, podobně jako v Norsku (87 procent) a Dánsku (89 procent). Pod šedesáti procenty se drží řidiči v USA (52 procent), Řecku (55 procent). Čeští řidiči jsou jeden procentní bod nad celosvětovým průměrem.

Městská policie by mohla přijít o možnost měřit rychlost v obcích

Městská policie by mohla přijít o možnost měřit rychlost v obcích

Podle statistik Policie České republiky se vlivem nepřiměřené rychlosti stalo v prvních osmi měsících letošního roku 8.895 nehod, což je například méně, než počet nehod vzniklý kvůli nedání přednosti v jízdě (9.122 nehod). Za vůbec nejvíce nehod (34.499) mohl nesprávný způsob jízdy. Jiné je to ale ve vztahu k usmrceným osobám – kvůli nepřiměřené rychlosti letos na českých silnicích zemřelo 125 osob, kvůli nesprávnému způsobu jízdy o pět více.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků