Trh ojetin nabídl v roce 2015 téměř milion vozů

Zájemci o koupi ojetých vozidel měli loni možnost v České republice vybírat z celkově 932 tisíc vozů za průměrnou cenu 180 194 Kč. Průměrný nájezd činil 147 812 km, stáří pak rovných 10 let. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu v roce 2015, které provedla společnost AAA AUTO.
Trh ojetin nabídl v roce 2015 téměř milion vozů

Nejvíce ojetých vozů tradičně nabídlo hlavní město. V Praze bylo v loňském roce k dispozici celkem 275 915 ojetin. V meziměsíčním srovnání nabídly v prosinci pražské prodejny o téměř pět tisíc vozů více (30 583), než tomu bylo v listopadu. Naopak nejnižší počet vozů nabízela loni karlovarská prodejní místa (16 601). Zákazníci kupovali koncem roku spíše starší vozy. Zatímco v listopadu činilo průměrné stáří nabízených ojetin 8,9 roku, v prosinci to bylo už 9,5 roku. Celoroční průměr se v konečném součtu zastavil na rovných 10 letech.

Stejně tak vzrostl v prosinci počet nabízených vozů. Poslední měsíc loňského roku nabídl českým zákazníkům celkem 100 tisíc vozů, oproti 94 tisícům v listopadu. „Příčinou nárůstu nabízených vozů v prosinci podle nás byly tradiční slevy obchodníků s ojetinami před koncem roku, které se obvykle přelévají i do ledna následujícího roku, přičemž letošek není výjimkou,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.

Mezi nejvíce inzerované značky v uplynulém roce patřila tradičně tuzemská Škoda, následovaná VW a Fordem. Ve stejném pořadí obsadily prvních šest příček v TOP 10 nejvíce nabízených ojetin roku 2015 i jednotlivé modely těchto značek. Za první Škodou Octavií následovala Fabia, třetí byl VW Passat. Do první desítky se vešla i stále oblíbenější Škoda Superb, která se v prosinci umístila na šestém místě, celkově za rok 2015 obsadila 7. pozici.

Značka a model

1. Škoda Octavia

2. Škoda Fabia

3. Volkswagen Passat

4. Volkswagen Golf

5. Ford Focus

6. Ford Mondeo

7. Škoda Superb

8. BMW 3

9. Renault Megane

10. Opel Astra

Nabídku ojetých vozů kontinuálně mapuje 30 analytiků výkupního oddělení AAA AUTO, kteří denně aktualizují zejména cenovou mapu ojetin v celém regionu střední Evropy. Sledují inzeráty na autoserverech, v tištěných médiích i webové nabídky autobazarů. AAA AUTO také prostřednictvím call centra, emailu a kontaktních formulářů analyzuje měsíčně až 15 tisíc přímých nabídek vozů, z nichž přibližně 5 tisíc nakonec vykoupí.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků