Trh automobilů v březnu stagnoval. Renault sestoupil ze stříbrné pozice

Kvartální růst na trhu automobilů nemá rozhodně na svědomí letošní březen. V březnu se totiž prodalo stejně vozů jako před rokem.

V březnu 2011 bylo na české registrační značky přihlášeno 17 501 vozů. Tento počet znamená 36% růst oproti měsíci únoru. V počtu kusů bylo v březnu přihlášeno o 4654 vozů více než v předchozím měsíci. Tato statistika však není nijak překvapivá, březen bývá tradičně silnější než únor. 

Meziměsíční srovnání
Počet registrovaných vozů za březen 201117501465436,23%
Počet registrovaných vozů za únor 201112847
 
Meziroční srovnání je možná zajímavější, ukazuje totiž téměř čistou stagnaci. V březnu minulého roku bylo registrováno téměř stejně automobilů jako v letošním březnu, rozdíl činil pouze 55 kusů. Zatímco o rok dříve jsme mohli hovořit o solidním meziročním růstu (2010/03 vs. 2009/03), o oživení letos nemůže být řeč. Březnová statistika tak brzdí statistiku kvartální (viz níže), která je již optimističtější.

Jakoby se zdá, že v březnu si firmy i domácnosti náhle vzpomněly, že by měly šetřit a nepouštět se do výraznějších útrat: dokud nebude více jasno v dalším ekonomickém vývoji.

Meziroční srovnání
Počet registrovaných vozů za březen 201117501550,32%
Počet registrovaných vozů za březen 201017446

Co se týká pořadí vozů, došlo v březnu k určitému zamíchání. Zatímco první příčka se oproti únoru nemění, Ford poskočil z páté příčky na druhou, zatímco Renault sestoupil z druhé na čtvrtou. Sestup Renaultu byl přirozený, stříbrná únorová pozice byla víceméně bublinou způsobenou zpožděním lednové dodávky Thalií.  

Top 05
Škoda475527,17%
Ford184510,54%
Volkswagen13967,98%
Renault13937,96%
Hyundai12487,13%

Kvartální srovnání

Díky existenci březnové statistiky, jde udělat i kvartální srovnání. Jak si tedy vedl trh automobilů v prvním čtvrtletí letošního roku v porovnání se stejným obdobím loňského roku?

Prodej nových osobních aut v ČR v prvním čtvrtletí vzrostl o téměř sedm procent na 42 026 vozů. Nejprodávanější Škoda dodala na český trh 12 952 osobních vozů, což je o šest procent méně než ve stejném období loni. Druhý Renault naopak zvýšil odbyt o 48 procent na 3728 aut. Následuje Ford, kterému prodej stagnoval na 3333 vozů.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků