Kdybychom vzali nejdelší dálniční trasu, kterou lze v ČR projet, tak Rozvadov-Praha-Brno-Ostrava bude nějakých 600 km. Pro ideálních podmínkách a stálé rychlosti 130 kmh se projede za 4 hodiny a 37 minut. Při stálé rychlosti 120 kmh by to bylo přesně 5 hodin. Rozdíl 23 minut. To je maximum, co může člověk ztratit, když jezdí po dálnici v ČR. Takže můžeme začít s tím, že snížíme maximální na 120 kmh, dáme úsekové měření na každou mýtnou bránu a automatické pokuty na provozovatele auta.
Obávám se, že snížení maximální povolené rychlosti nepomůže. Navíc průměrná rychlost se bude v případě 120 max i 130 max přibližně stejná a pravděpodobně nebude vyšší než 100 km/h.Neomezená rychlost na některých dálničních úsecích v Německu nezpůsobuje vyšší nehodovost. Naopak, někteří řidiči, kteří v těchto úsecích jedou rychlostmi okolo 110 km/h, uvádějí, že se jim řídí pohodlněji a cítí se bezpečněji než na silnicích pro motorová vozidla v ČR.
Jsi si jist, že víš, o čem píšeš? Vždyť si odporuješ.
Mnohem více zneklidňující jsou čísla o obětech ze strany řidičů nákladních vozidel. Lze předpokládat, že jak v ČR, tak v sousedních zemích jedou po dálnici stejná nákladní vozidla se stejnými řidiči. (Na hranicích se ten náklad nepřekládá, že ne.)Takže vyšší nehodvost na naší dálnici není způsobena ani stavem těch nákladních vozidel, ani těmi samotnými řidiči (předpisy pro jízdu nákladních vozidel jsou na obou stranách hranic stejné, sankce jsou srovnatelné, taže se řidiči budou chovat +/- podobně).Proč tedy je tedy v ČR větší a tragičtější nehodovost?Může za to infrastruktura? (Jaký je rozdíl v počtu a vzdálenosti odpočívadel mezi N a ČR?)Mohou za to geografické podmínky? Nebo je za tím chování místních (netranzitních) řidičů?
Infrastruktura za to rozhodne může.Nikde jinde jsem neviděl uzavírku dlouhou 22 kilometrů, navíc po většinu roku.Naopak nikde jinde nepracuje policie tak špatně. Tirák si může být prakticky jistý, že se s ní nepotká, takže jízda o víkendech, bez přestávek na dvě karty, v místech zákazů apod. není žádná výjimka.Takže obecně je primární příčinou problémů špatné fungování státu.
správně a za vše můžou učitelé, policie se nezajímá o firemní vozy a jejich bezpečnostní přestávky a přitom ty bezpečnostní přestávky by měl kontrolovat jejich vedoucí, selhal stát a jejich bezpečáci.
Zrovna vzdálenost odpočívadel je u nás menší, než třeba v Německu, kde máš občas mezi jednotlivými místy 30-40 km. Spíš bych řekl, že za tím je větší strach z postihů v zahraničí.
Nevím, jak je to jinde.Na D8 je vzdálenost mezi odpočívadly 34 a 40 km.Na D11 je 45 km úsek (to už mi přijde i na čerpací stanice daleko).Když jedu na Hamburg nebo na Norimberk, tak potkávám odpočívadla po deseti, maximálně dvaceti kilometrech a většinou i s elektro nabíječkou. Ale je pravda, že po ČR zas tolik dlouhých tras nejezdím, abych musel po odpočívadlech pátrat a s osobákem se dá vždycky někam zajet.
Tady řidiči kamionu a autobusu neřeší rychlost, dobu odpočinku, neřeší vůbec nějaký značky, je jich tych hříšníků jen hrstka tak je nebudeme pranýřovat všechny. Vždy když se něco stane v dopravě tak ten hříšník byl nejlepší z nejlepších, nikdy se nepsalo, že to zavinil začátečník. Za vše může policie, nejsou od techniky a policejní škola je to nenaučí, kdyby jezdili tirákem třeba deset let, tak by to znali to ojebávání.
Ta čísla jsou vážně zneklidňující.Pokud se stává v noci třetina nehod, znamená to, že v nočních hodinách je stejný počet nehod jako v denních hodinách, kdy je ovšem mnohem větší provoz.Podobně zneklidňující je údaj o stejném počtu nehod v době s omezeným pohybem.Znamená to totiž, že jak v noci, tak v době "karantény", sice ze silnice zmizí mnoho řidičů, ale tím ze silnice vůbec nezmizí faktory, které způsobují nehody. A nelze věřit tomu, že zatímco "beznehodoví řidiči" v noci nebo v době karantény jezdí méně, úplně všichni "nehodoví řidiči" zároveň nerespektovali karanténu a jezdí rovnoměrně v noci i ve dne. Co ale způsobuje nehody s přispěním "nehodových řidičů"? Uvádělo se nebezpečné předjíždění vyprovokované pomalejšími řidiči. (Ti ale při karanténě ani v noci na silnici nejsou.) Uvádělo se špatné zipování. (To se v noci a v karanténě také nekoná.) Uvádělo agresivní nebo submisivní připojování z vedlejších cest. (Také ne.) Ano, je tam horší viditelnost v noci, ale té lze přizpůsobit rychlost a způsob jízdy.
No a druhá třetina se stává dopledne, třetí odpoledne, takže bourá se celý den, opravdu zajímavé k polednímu obědu.
To je zas nadpis... 1/3 nehod se stává v noci. Jestli to není tím, že třetina dne je tma. Takže zítra bude titulek 2/3 nehod se stávají ve dne (opět alarmující)
Na to, že v noci je výrazně menší provoz (na dálnici asi tak 10 - 20 % oproti dni) je to dost výrazný rozdíl.
Nebude to tím, že je 1/3 ze dne tma?
To záleží na ročním období. V létě jsou u nás noci nejkratší a v zimě nejdelší. Takže období, kdy tma trvá přesně 8 hodin, tedy 1/3 dne, se zas tak moc často nevyskytuje.
chce to osvětu, více policistů s radarem pevným, né v autě a udělat to usekové měření. Kdo na diskuzích prohlašuje, že auto které má max. 160 nepatří na silnici, ten patří do kriminálu a chce to do silných aut a motorek zabudovat na pevno gps, nevím co dělá eu, v tomhle zaspala. A ještě aby policie chodila na školení řidičů, by věděli, že nákladák nad 3,5t má max 80km/hod. Oni si pletou max. povolenou rychlost s nastavením omezovače.
Jdi do prdele, komunisto. Pořád bys jen omezoval, buzeroval, špicloval...
Máš pravdu, všechna omezení bych zrušil, kdo chce jezdit 200, tak ať jede, je to jeho věc....ovšem svoboda taky znamená odpovědnost. Jedeš 200 a zabiješ, dostaneš injekci (nebo u nás oblíbené trhací prkno...), způsobíš nehodu, bez řidičáku na doživotí...Já vím, jsem přísný, ALE spravedlivý!B-]
Šak už i pojištovny krátí plnění za rychlost a jde jen o hmotnou škodu bez zranění, oni si neumí vysvětlit, že omezením druhých je aji to, když policie odkloní dopravu jak oni tam třeba jen prorazí si olejovou vanu. Nelíbí se mě ten soud, jak policajt nafackoval toho cyklistu na dálnici, on si o to koledoval. Stát by měl zakročit na tym youtube, tam je vidět prozměnu zase nečinnost policie.
Co to meleš?
Když někoho zabiješ, tak bude viset! Co je na tom k nepochiopení? Nebo se ti to nelíbí?
Jakej je rozdíl zabít někoho ve 130 nebo 200? Volič SPD?
Polane, tohle měs jednou už napsals a já jsem se tě ptal, chodí ročně na školení řidičů. Musíš pochopit, že omezování druhých je nejhorší věc co se může dít a na to by se měla policie zaměřit i na ty tvoje příspěvky. Dávám echo, ať se starají když už mají ten web na nahlašování vadných příspěvků co mohou poškozovat slušný lidí.
Tak kromě toho že jsi blbej ještě nemáš sebereflexi Petře.
Nevím, proč pod můj příspěvek dáváš text pro někoho jiného. To už jsi tak hloupý, že nedovedeš ani normálně reagovat?Jinak ti děkuju, že jsi právě potvrdil svou komunistickou, práskačskou povahu.
ale no tak Polane, najdi si svoje příspěvky pod dvojím nickem a srovnej si je, tohle měs taky už psals a přesně tak ty prostě musíš zvýraznit a dát nový odstavec.
Ty jsi vážně asi trvale na drogách... A jestli ti někdo jiný napsal, že se chováš jako komunista, tak by ses měl asi zamyslet nad tím, jestli to náhodou není pravda. Co jsem viděl, tak ti to už řeklo docela dost lidí, asi všichni jsou taky já, že?
tohle mě psával Polan-na drogách, komunista atd. Mě to říká jen jedna osoba pod více nickama, co tam máš dále?
Takže nejen zfetovaný, ale ještě paranoidní. A ty máš řidičák, jo? No fakt síla...
Mpolane, ty jsi fakt šílenec. Všichni vědí, že jsi to ty. :-D
Dal jsem si tu práci a našel si danou osobu tady, když už mě někdo z něčeho obviňuje... A potřeboval bych vysvětlit jeden rozpor - jak se může tahle přezdívka vyskytovat na digiareně, kam nechodím? Trochu chybička v Matrixu, co?
ale my tě z ničeho neobvinujeme, třeba já ti říkám ať neagituješ pro nebezpečný silnice, prostě chovej se na silnici jako člověk a né jako webovéj frajer. Všimnul jsem si, když někdo chce sklidnit provoz, tak vyjedeš na něho, než bys napsal pravdu.
Hlavní příčina je známá, všichni kdo jezdí trochu víc tak ví. Jednak dementi, co porušují desítky předpisů od nedodržení bezpečného odstupu, po riskantní předjíždění, nepředvídatelném chování atd, kdy je nehoda jistotou, je jen otázka kdy! Jednoduše skuteční piráti ho-va-da! 3-[ To, že jsou silnice poddimenzované, provoz přetížený a značení zoufalé, je druhotný jev, primárně řidičák na zkoušku a třikrát a dost tím bych začal. Existují země, kde po způsobení nehody 2x po sobě přijdeš o řidičák a třeba 10let jej nemůžeš získat. V CZ stačí havarijko, za nehodu kolikrát vysolí 1500kč a jezdí dál a ještě rychleji... Mrkni se např na D1 a ukaž mi, kolik procent vozidel má bezpečný odstup? Tak riskantně už se nejezdí ani v Polsku!!!!!!!!!!!! :-O
Píšeš to hezky, ale v noci zrovna tyhle věci vůbec neplatí. Tam jednak nastupuje únava a nevyspání (hlavně u kamioňáků, ale ani u osobáků se to stává), výrazně rychlejší jízda s pocitem prázdné dálnice (a pak nestíhají reagovat na náhlé překážky, jak to bylo třeba s tím kamiónem na úvodní fotce), horší přehledové podmínky oproti dni. Na to, že v noci je slabý provoz, je ta statistika dost bídná.
Je vidět, že jsi neměl tu čest poznat ruské silnice. Hned by jsi tu byl spokojený. :-D
Nejsem si jistý, zda zrovna Rusko je země, se kterou se chceme srovnávat.
Když cestuješ po světě (myslim i jinam než po Evropě), tak jsou Češi od Rusáků často k nerozeznání. Kolikrát jsem si říkal "hele rusáci ale chovaj se ještě hůř než rusáci" a vyklubali se z nich Češi. Jo, to bude mínusů, pravda bolí.B-]
Chceme nechceme, na víc nemáme. Výcvik v autoškole nula, dohled policie, pokud se nejedná o rychlost a špatné parkování též nula, kampaně besipu téměř nula, tak co chceš?
Ale jo, máme. Ale nic z toho, co jmenuješ, s tím nepohne. Výcvik v autoškole v jiných zemích je ještě horší, policejní dohled minimální, a přesto se tam jezdí líp. Problém je v lidech, ale s tím ani autoškoly, ani policie nic neudělají.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.