Třetina českých řidičů loni kupovala pneumatiky s průměrem 14 palců

Na českém trhu byly loni nejprodávanější osobní pneumatiky s průměrem 14 palců, ty si pořídila třetina řidičů. Celkem 47 % motoristů preferovalo pneu s rychlostním indexem T, tedy konstrukci vhodnou pro rychlost do 190 km/h. Ukázaly to statistiky internetového obchodu Pneumatiky.cz za rok 2011. Zákazníci e-shopu v průměru nakupovali osobní pneumatiky v ceně 1690 korun.

Při výběru rychlostního indexu osobní pneumatiky téměř polovina zákazníků loni preferovala konstrukci určenou pro maximální rychlost 190 km/h. Méně než 10 % motoristů zvolilo z nabídky internetového obchodu vysokorychlostní pneu se speciální konstrukcí vhodnou pro rychlosti nad 240 km/h. Majitelé vozů SUV nejčastěji pořizovali pneumatiky s rychlostním indexem H, určeným pro jízdu do 210 km/h. Tento typ pneu nakoupilo 42 % řidičů automobilů SUV.

„Rychlostní index u letních pneumatik musí být stejný nebo vyšší, než je hodnota rychlostního indexu pneumatiky uvedená ve velkém technickém průkazu. Řidiči rozhodně nemohou rychlostní index letních pneu snižovat podle svého uvážení. Nelze se řídit maximální rychlostí vozidla či rychlostí, kterou jezdí po silnicích,“ sdělil Vojtěch Schwangmaier, ředitel e-shopu Pneumatiky.cz. „Pneumatiky s rychlostními indexy T, H a V přirozeně patří k nejprodávanějším, protože na nich jezdí i nejprodávanější automobily. Oproti tomu vysokorychlostní pneumatiky musejí používat řidiči výkonných vozů,“ doplnil Schwangmaier.

Nejprodávanějším typem osobních pneumatik jsou pneu o průměru 14 a 15 palců, loni si je pořídilo celkem 51 % zákazníků e-shopu. Naopak průměr větší než 17 palců, využívaný především u dražších automobilů, volilo jen 9 % řidičů. V případě pneumatik pro SUV vozy byl nejprodávanější průměr 16 palců, takové pneu nakoupilo 36 % řidičů. Nejprodávanějším produktem internetového obchodu byla v loňském roce zimní pneumatika 195/65 R 15 91T GoodYear ULTRA GRIP 8.

Zdroj: Pneumatiky.cz
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků