Třetí generace Opelu Astry jde ve šlépějích modelu signum

Nižší střední třída chystá další světovou novinku. Tou je třetí generace Opelu Astra. Jak obstojí před druhou generací Renaultu Mégane a připravovaným Volkswagenem Golf V? Podařilo se nám získat několik fotografií a informací.
Třetí generace Opelu Astry jde ve šlépějích modelu signum

Nižší střední třída se brzy otřese v základech. První „launch“ svých nových zástupců v nejprodávanější kategorii osobních automobilů odstartoval minulý rok Peugeot s modelem 307. Před pár týdny spatřila světlo světa druhá generace Renaultu Mégane. Ta je ovšem, co se týče inovace, či spíše revoluce, nejvíce vpředu a zdá se, že se Renault svým futuristickým pojetím nových modelů - avantime, vel satis i mégane - snaží konkurenci vypálit rybník. Pamatujete si na rok 1998? Tehdy Opel a Volkswagen téměř současně představili astru s golfem. Historie se opakuje, připravme se na opravdu ostrý souboj.

Poslední slovo tedy mají Němci. Dnes se však podívejme na novinku z Rüsselheimu, Opel Astru. Čtyři roky je dlouhá doba, od roku 1998 zůstala astra téměř beze změn, proto nastal čas na modernizaci. Na rozdíl od „renaultí“ konkurence jde astra jasně cestou menšího odporu a svými tvary nevybočuje ze současných trendů. Na další dvojici fotografií se však auto více hrbí a má trošku jiné svítilny. Chce tímto krokem vedení automobilky veřejnost mást? Těžko říct, každopádně máte před sebou dvě vzezření nové astry, ze které by měla vyjít finální podoba. Já osobně bych se více přiklonil k oné oblejší, zeleňoučké verzi. Taky se mi více líbí. Přejděme raději k technickým údajům.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Rozvor os náprav zůstal s hodnotou 2620 milimetrů prakticky nezměněn, karoserie však oproti minulé generaci povyrostla o 45 mm na celkovou délku 4155 (hatchback). U varianty kombi a sedan budou tyto hodnoty samozřejmě odlišné. Interiér je zcela přepracovaný, obsahuje tradičně dva kruhové přístroje (rychlost a otáčky). Středová konzola se chlubí informační obrazovkou, pod níž se nachází otočné tlačítko, které může sloužit například k ovládání palubního počítače, audio soustavy apod. Pakliže se má řidič cítit individualisticky, na výběr bude mít ze sedmi druhů výbav s různými barvami potahů a vzorků.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Na začátku bude nová astra k dispozici s pěti zážehovými a dvěma vznětovými agregáty. V paletě zážehových motorů jasně poznáváme mírně modifikované čtyřválce o objemu 1,4 (75 koní), 1,6 (100 koní) a 1,8 (125 koní). Vrcholné modely by měly být poháněny přeplňovaným čtyřválcem 2,2 (190 koní) nebo šestiválcem 3,2 (211 koní), který pochází z modelu Opel Vectra GTS. Co se týče vznětových jednotek, zde bude Opel spolupracovat s italským Fiatem, který bude dodávat své notoricky známé motory JTD v rozličných výkonových verzích. Na trhu by se měla nová astra objevit na jaře roku 2004 ve verzi hatchback, v polovině roku by mělo přijít kombi se známým označením Caravan a roku 2005 sedan s kabrioletem. Tak co říkáte? Stane se Opel Astra opět prodejním hitem na evropských trzích?

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků